کد خبر: 1227281
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
در حالی که هر اتوبوس برقی در داخل ۳۲۳ هزار یورو به فروش می‌رسد، در چین همین خودرو ۲۴۵ هزار یورو است. به گفته مدیران شهری «در هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»

جوان آنلاین: «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید. قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد، اما تمام نهاد‌های ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»

به گزارش فارس، ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود ۸۰ درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.

سال گذشته قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین ساله جبران شود. قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می‌شود، اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یور است، اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت ۲۴۵ هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس ۷۱ هزار یورو معادل ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به جیب مافیا می‌رود.» «روزانه ۶۶ درصد تردد‌ها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی در سال می‌شود. «پکن که یکی از شهر‌های آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان آسیب به سلامت روان مردم کمتر و شهروندان رنج کمتری می‌کشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودرو‌های برقی، بحران مازوت سوزی (آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»

به گفته کارشناسان، باید قانون هوای پاک در تهران اجرایی و تمامی دستگاه‌های مسوول در این زمینه پای کار بیایند. همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودرو‌ها در داخل صورت گیرد. مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
باید سرِ غول ومافیای اقتصادی درکشور را زدتاجامعه ازنظراقتصادی روی خوش ببیند.
وگرنه این مافیای اقتصادی باتوجه به انحصاری هائی که برای خودطراحی نموده و ریشه دوانیده به این سادگی ها دست ازسرملت برنمیدارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار