کد خبر: 1229807
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد شدید، آبگرفتگی، رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل در ۱۰ استان پیش‌بینی می‌شود.

جوان آنلاین: صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در برخی نقاط مستعد داریم.

به گزارش فارس، وی افزود: همین شرایط جوی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، شمال زنجان و قزوین، همچنین شمال البرز و تهران و سمنان و شرق استان‌های خراسان رضوی و جنوبی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: همین شرایط جوی روز سه‌شنبه اول خرداد در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، استان‌های گیلان، مازندران، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و قم حاکم است. وی گفت: روز چهارشنبه دوم خرداد در شمال غرب و غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در مرکز کشور، شمال شرق و شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

گرمای ۴۱ درجه در اهواز و خنکای هوا در اردبیل
ضیائین درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در شب گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود. وی اضافه کرد روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

بارش سال زراعی جاری ۲۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۸ اردیبهشت امسال ۲۰۷.۶ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۷۱.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۲ بیشتر از سال گذشته است.

هشدار نارنجی هواشناسی و پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر در ۱۰ استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، اظهار کرد: از امروز شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ تا دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۱‌: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، آبگرفتگی، رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل، در برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط جوی امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، اردبیل و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان، مازندران و گیلان، حاکم است.

ضیائیان افزود: روز آینده در نوار شرقی خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان و ارتفاعات و دامنه گیلان، ایبن شرایط جوی حاکم است.

وی افزود: همین شرایط جوی روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات زنجان و دامنه و ارتفاعات مازندران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و بویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی، احتیاط در تردد دامداران و عشایر در صعود به ارتفاعات و عدم توقف در حاشه رودخانه‌ها و مراقبت از محصولات کشاورزی در مقابل رگبار پراکنده، در دستور کار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار