کد خبر: 1226941
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 مهدی یوسفی‌شاتوری* 

مهم‌ترین علت قتل و همسرکشی در دو سال اخیر با تحقیق و بررسی و تجربه‌های مشاوره‌ای و وکالت در پرونده‌های متعدد کیفری در خشم درونی است که تبدیل به رفتار خطرناک غیرقابل کنترل و متأسفانه در یک لحظه منجر به قتل می‌شود که در ادامه اشاره می‌شود این خشم از کجا ناشی می‌شود. 
ما انسان‌ها همگی باید احساسات درونی منفی خود را که در نهایت منجر به خشم می‌شود از خود دور یا حداقل آن را کنترل کنیم. از جمله رفتار‌های پرخطر عصبانیت، احساس تنهایی، احساس پوچی، احساس ناامیدی به زندگی و اطرافیان، احساس عدم آرامش، احساس عدم خوشبختی و موارد دیگر است که همه این موارد به یک مسئله بسیار مهم برمی‌گردد و آن چیزی نیست جز محدود شدن روابط انسان‌های فعلی. در سال‌های اخیر بسیاری از مشکلات جامعه متأثر از فضای مجازی است و تحت تأثیر این فضاست که فرهنگ انسان‌ها در برخورد درست با دیگران کاهش یافته و زمانی که فردی موفق نشود شبکه‌های اجتماعی را کنترل کند، احساس اضطراب، تحریک‌پذیری و خشم در او شدت می‌گیرد. فردی که وارد بستر مجازی می‌شود فرصت تعامل با دیگران را از دست می‌دهد و به دلیل جذابیت‌های موجود در این بستر برای شریک زندگی‌اش هم وقت نمی‌گذارد. از افراد جامعه، از جمله خانواده و دوستانش دوری و زمان بیشتری را در فضای مجازی صرف می‌کند. علاقه خود را به سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی و ارتباطات حضوری از دست می‌دهد و از آموزش و کار غافل می‌شود تا به شبکه‌های اجتماعی برسد، از همین‌رو در زندگی شخصی و عاطفی خود دچار مشکل خواهد شد. فرد احساس می‌کند در زندگی چیزی کم دارد و در نهایت فرهنگ روابط درست با دیگران و احترام گذاشتن متقابل فراموش خواهد شد و ارتباطات خانوادگی کاهش و انزواطلبی افزایش می‌یابد.
 روشن است فضای مجازی سطح توقعات و دوستی‌های بیرون از خانواده را افزایش داده است و همین موجب می‌شود، خشم غیرقابل کنترل بر انسان‌ها غالب شده و در نهایت منجر به قتل شود.
* وکیل دادگستری

برچسب ها: قتل ، فضای مجازی ، همسرکشی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار