کد خبر: 1227366
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است حتماً لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته رونق پیدا کرده و مشکلات این مناطق رفته رفته کاسته شود.

جوان آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است حتماً لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته رونق پیدا کرده و مشکلات این مناطق رفته رفته کاسته شود. با تکیه بر این موضوع و کاهش مالیات تولید، شاهد این خواهیم بود که اصلاحات مالیاتی جدید درون این لایحه موجب تحقق عدالت مالیاتی و توسعه منطقه‌ای با محوریت مشارکت مردم است.

اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در صحن مجلس شورای‌اسلامی گفت: دولت‌های گذشته هم لوایحی را با عنوان لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به مجلس ارائه کرده بودند تا میل و انگیزه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با در نظر گرفتن اعطای معافیت‌های مالیاتی مد نظر قرار گیرد، اما هیچ موقع این موارد محقق نشد.
این نماینده مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد: با این حال دولت با در نظر گرفتن لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم عزم جدی دارد که این موارد و معافیت‌های مالیاتی را در قالب لایحه فوق مد نظر قرار دهد.
وی تأکید کرد: کاهش مالیات بر عملکرد تولید از ۲۵به ۱۵درصد در لایحه فوق می‌تواند امر مؤثری باشد. همچنین در این لایحه معافیت‌های صددرصدی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار مدنظر قرار گرفته شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم به واسطه لایحه مذکور در راستای اعطای معافیت‌های مالیاتی فرمان مقام معظم‌رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم به درستی محقق شود.
وی با بیان اینکه لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم باید قابلیت اجرایی بالایی داشته باشد تأکید کرد: باید از اقدامات سلیقه‌ای در این لایحه جلوگیری شود چراکه در گذشته چنین لوایحی به مجلس ارائه شده است. متأسفانه مسئولان امور مالیاتی در گذشته هم این لوایح را به نفع خود تفسیر می‌کردند. امیدواریم این لایحه بتواند مشکلات گذشته را برطرف کرده و با اعطای مشوق مالیاتی باعث رونق تولید شود.
وی با بیان اینکه در راستای تصویب این لایحه باید نظارت جدی بر آن اعمال شود گفت: در واقع باید از دولت در راستای لایحه فوق تشکر کرد چراکه در این لایحه معافیت‌های صددرصدی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه باید ارکان دولت در راستای اجرای لوایح قانونی با هم هماهنگ باشند تأکید کرد: این هماهنگی باعث می‌شود تا وقتی ارکان دولت به دنبال اجرای یک طرح حرکت می‌کنند هماهنگی لازم را داشته و برخی امور پیش پا افتاده را کنار بزنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمرکز لایحه مذکور بر روی اعطای معافیت بر سرمایه‌گذاری‌های خرد تأکید کرد: در گذشته هم زمانی که وزیر اقتصاد بازدیدی از استان سیستان و بلوچستان داشت، تأکیدشان بر این بود که در واقع کسانی که کسب‌وکار خرد دارند باید از مالیات معاف شوند که متأسفانه این مسئله قابلیت اجرایی پیدا نکرد. با این حال این مسئله در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به درستی مدنظر قرار گرفته و اگر این موضوع به قانون تبدیل شود مردم حتماً از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
وی تأکید کرد: حتماً لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته رونق پیدا کرده و مشکلات این مناطق رفته رفته، کاسته شود. با تکیه بر این موضوع و کاهش مالیات تولید، شاهد این خواهیم بود که اصلاحات مالیاتی جدید درون این لایحه موجب تحقق عدالت مالیاتی و توسعه منطقه‌ای با محوریت مشارکت مردم است.

برچسب ها: اقتصاد ، مالیات ، تولید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار