اقدام عجیب و خلاف اخلاق در جشنواره جهانی فیلم فجر
شاید برای اولین بار باشد که تقسیم خبرنگاران به دریافت یک پرس غذا یا عدم دریافت غذا در یک رویداد بزرگ جهانی برای کشورمان رقم می‌خورد و بابت این نوآوری باید به مسئولین جشنواره تبریک گفت!
این روز‌ها عده‌ای از افراد بانفوذ به دنبال آن هستند که فیلم «تگزاس۲» را جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» کنند و پخش فیلم را هم «نیکان‌فیلم» بر عهده گیرد. در این صورت یک کمدی تازه‌نفس با بازیگران سرشناس، از میانه‌ی راه وارد اکران می‌شود و سانس‌ها و سالن‌های دیگر فیلم‌های روی پرده را تسخیر میکند و این بی‌شک ناعدالتی‌ست.
قائم مقام معاون سیما مطرح کرد
رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای سازمان صداوسیما ضمن تأکید مجدد بر تکلیف قانونی تلویزیون برای درآمدزایی، از محدودیت برای استفاده از کد‌های دستوری در برنامه‌های تلویزیونی خبر داد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع فیلم «رحمان ۱۴۰۰» خبر داد و گفت: با اکران نسخه بدون مجوز فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در واقع حریم وزارت ارشاد لطمه خورده که این موضوع برخورد جدی وزیر ارشاد را مطالبه می‌کند.
یک کارگردان سینمای ایران در حالی که لباس سپاه پوشیده بود، گفت: از آقای ترامپ ممنونم که من را به آرزویم رساند تا لباس سپاه بپوشم چراکه در دوران دفاع مقدس خیلی تلاش کردم لباس سپاه بپوشم و این کار یکی از آرزوهای من بود.
«رحمان ۱۴۰۰» یک شوک عجیب به سینمای ایران بود. این فیلم با رکیک‌ترین شوخی‌های جنسی که طی ۴۰ سال گذشته در سینمای ایران بی‌سابقه بودند، سعی در خنداندن تماشاگرانش داشت.
علی‌رغم تلاش فراوان و دوماهه برای دریافت پروانه نمایش قصر شیرین به جهت برنامه‌ریزی اکران آن در فصل تابستان، سازمان سینمایی از صدور پروانه امتناع کرده است که پس از بررسی علت موضوع مشخص شد یکی از نهاد‌های انتظامی فقط به دلیل چند پلان از فیلم که خوشایند آن‌ها نیست، به سازمان سینمایی تاکید کرده است حق صدور پروانه اکران برای قصر شیرین را ندارد!
پنج دلیل برای نفروختن فیلم تختی
این روز‌ها رسانه ها، روزنامه نگاران، منتقدان سینما، تاریخ پژوهان و حتی خیلی از مردم عادی درباره علل فروش کم و شاید به نوعی می‌شود گفت «شکست فیلم «تختی» در اکران نوروزی» مطالبی منتشر و اظهار نظر‌های متعددی کرده‌اند.
نقدی بر فیلم «متری شیش و نیم» دومین ساخته سعید روستایی
«متری شیش و نیم» فیلم دوم گیشه که بتازگی تعداد مخاطبان آن از یک میلیون نفر فراتر رفته است. این میزان از استقبال و فروش برای فیلمی تلخ و اجتماعی، قابل توجه است؛ آن هم در شرایطی که معمولا تماشاگران سال‌های اخیر سینمای ایران چنین اقبالی را به فیلم‌های کمدی نشان می‌دهند.
تأسف‌آور است که اگر عکس و ویدئویی از مناطق سیل‌زده آن‌هم از مردمی که تا زانو در گل‌ولای رفته و در حال کمک کردن هستند، منتشر شود، آن‌وقت حضرات سلبریتی برای جلب‌توجه و آدرس غلط دادن به‌سرعت واکنش نشان داده و آنان را ریاکار معرفی می‌کنند! درحالی‌که ریاکار اصلی دقیقاً آن‌های هستند که جلوی دوربین‌ها خود را غمگین نشان داده و از این فاجعه برای خود آبروی دست‌وپا کرده‌اند.
۱۴