گفتوگوی «جوان» با دکتر غلامرضا رضاییفر، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور به مناسبت روز جهانی معلولان
در بسیاری از مناطق، حتی مدارس نوساز نیز بدون هیچگونه رمپ یا مسیر دسترسپذیر ساخته میشوند، گویی هیچ دانشآموز معلولی در آن منطقه وجود ندارد! این درحالی است که مناسبسازی از ابتدا هزینهای ندارد و تنها به باور و توجه نیاز دارد. نبود مناسبسازی در مدارس موجب انزوای دانشآموزان دارای معلولیت و محرومیت آنها از آموزش میشود، در حالی که با حمایت و فراهم کردن امکانات، این افراد میتوانند به موفقیتهای بزرگ برسند. در مدارس قدیمی هم کافی است مدیران با همکاری سادهای مانند انتخاب کلاس طبقه همکف برای دانشآموز معلول کمک کنند، اما این همکاری ساده هم در برخی مدارس انجام نمیشود!