کد خبر: 999471
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
گروه طالبان با تهیه فهرستی از حملات جدید نیرو‌های امریکایی به این گروه اعلام کرد که امریکا ۵۰ بار توافقنامه صلح دوحه را نقض کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت نزدیک به دو ماه از امضای توافقنامه صلح طالبان و واشنگتن، این گروه به نقض گسترده مفاد این توافق از سوی امریکایی‌ها تأکید دارد. بر اساس فهرستی که گروه طالبان در اختیار رسانه‌های افغانستان گذاشته است، افراد گروه طالبان ۵۰ بار در ۱۹ ولایت از سوی نیرو‌های امریکایی هدف حمله قرار گرفته‌اند. این حملات در ولایات زابل، میدان‌وردک، قندهار، قندوز، هلمند، کاپیسا، لغمان، بدخشان، فراه، ارزگان، پکتیا، پکتیکا، غزنی، لوگر، بادغیس، جوزجان، بغلان، تخار و ننگرهار رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان، براساس فهرست این گروه در این ۵۰ حمله، گروه طالبان ۳۳ بار از سوی هواپیما‌های بی‌سرنشین هدف بمباران قرار گرفته، هشت بار عملیات شبانه علیه این گروه انجام شده و ۹ بار نیز هدف شلیک راکت بوده‌اند. به گفته طالبان، این ۵۰ حمله ۱۵۰ کشته و زخمی برجا گذاشته است که در این میان در ۱۷ حمله ۳۵ نفر از اعضای گروه طالبان کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. شمار تلفات افراد غیرنظامی در ۳۳ مورد از این حملات ۶۵ کشته و ۴۵ زخمی از سوی این گروه گزارش شده است. اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های امریکایی در افغانستان درباره این گزارش گفته است که نیرو‌های امریکایی پشتیبانی و دفاع از نیرو‌های افغان را براساس توافقنامه صلح ادامه می‌دهند و همه طرف‌ها به خصوص طالبان باید خشونت‌ها را کاهش دهند. از سوی دیگر، انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی طالبان با اشاره به حضور امریکا در افغانستان گفت که امریکا با درک حقایق میدانی در افغانستان، توافق خروج نیروهایش از این کشور و پیمان پایان اِشغال را با طالبان امضا کرد. به گزارش خبرگزاری صدای افغان، وی افزود که جنگ بر طالبان «تحمیل» شد و خاک افغانستان نیز از سوی نیرو‌های خارجی «اشغال» شده است؛ بنابراین جنگ علیه اشغال، «جهاد مقدس» این گروه محسوب می‌شود. این مقام طالبان تأکید کرد: «توافق قطر یک پیروزی بزرگ و نتیجه جهاد و قربانی‌های ماست، ما بالاخره نتیجه قربانی‌های خود را به‌دست می‌آوریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار