کد خبر: 990516
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
یک رسانه امریکایی در یادداشتی با اشاره به آمار سربازانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند، تأکید کرد که رئیس‌جمهور امریکا خسارات وارده به نیرو‌های امریکایی در این حمله را کمتر از واقعیت جلوه داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، نشریه امریکایی نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «لورن دی‌یونگ» و «پل اسکِر» با تأکید بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و دیگر مقامات دولت وی سعی دارند خسارات وارده به نیرو‌های امریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را کوچک جلوه دهند، اشاره کرده است که این رویه باعث می‌شود مردم امریکا ندانند هزینه واقعی جنگ‌های این کشور خارج از مرز‌ها چیست.

لورن دی‌یونگ و پل اسکر که هر دو از اعضای اندیشکده «مرکز امنیت نوین امریکا» هستند، در یادداشت خود در نیویورک‌تایمز اظهار داشته‌اند: پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق، بیش از ۱۰۰ سرباز امریکایی به دلیل آسیب‌های مغزی ناشی از تروما تحت درمان قرار گرفتند. این حمله در پاسخ به ترور ژنرال سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران –که ترامپ آن را گام مهمی برای تقویت کارزار انتخاباتی خود می‌داند- صورت گرفت.

این حمله موشکی با بیش از ۱۰ موشک بالستیک –که تعدادی از آن‌ها کلاهک جنگی ۱۱۰۰ پوند [۵۰۰ کیلوگرم]مواد منفجره قوی حمل می‌کردند- انجام شد، اما واکنش مقامات امریکایی تنها این بود که حمله محدود بوده، امریکا هیچ تلفاتی نداشته و چرخه تشدید تنش‌ها ادامه نخواهد یافت. اما خیلی زود مشخص شد که تعداد زیادی از نیرو‌های امریکایی به دلیل ترومای مغزی تحت درمان هستند. افزایش تدریجی آمار سربازان آسیب‌دیده پیام‌های متفاوتی را صادر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار