کد خبر: 990048
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت دیوان محاسبات و نیروی انتظامی، دریافت عوارض بابت ورود به محدوده طرح ترافیک علاوه بر جریمه را غیرقانونی دانست و باطل کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شورای اسلامی شهر تهران در ماده ۸ مصوبه مورخ ۱۰ بهمن سال ۹۶ برای ورود به محدوده طرح ترافیک، علاوه بر جریمه، دریافت عوارض را مصوب کرده بود که این مصوبه با شکایت دیوان محاسبات و نیروی انتظامی و تعدادی از اشخاص حقیقی در دیوان عدالت اداری مواجه شد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایت و پس از بحث و بررسی اعلام کرد: حکم ماده هشت مصوبات مورد اعتراض در حدی که ناظر بر دریافت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک علاوه بر جریمه موضوع ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، در مواردی که سقف تعیین شده از سوی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر تهران برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک حلقه اول و دوم پر شده است، مغایر ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

دیوان عدالت اداری همچنین در رسیدگی به درخواست ابطال مواد دوم و سوم مصوبه یکصد و دهمین جلسه مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور اعلام کرد: مطابق ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، مقرر شده است: «تردد تمام یا بعضی از وسایل نقلیه موتوری در ساعات و محدوده‌هایی از شهر که از سوی راهنمایی و رانندگی یا محیط زیست یا شهرداری‌های مربوطه، منطقه ممنوعه پیشنهاد می‌شود و مطابق ضوابط شورای عالی ترافیک به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک استان‌ها در تهران به تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران می‌رسد، ممنوع است.»

همچنین گفتنی است در دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، با حضور رئیس، معاونان، قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری، نسخه آزمایشی رأی صحیح دیوان (ساعد) رونمایی شد.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، آرای قضایی باید به گونه‌ای باشد که وقتی در معرض دید متخصصان قرار گرفت، از هرجهت مورد تحسین باشد؛ هم از جهت صحت استناد و از جهت استدلال. بنابراین باید در رابطه با هر موضوع با احصای همه مقررات و با ملاحظه آرای وحدت رویه و مجموعه قوانین و مقررات مربوط به آرای موضوع، یک نمونه رأی صحیح در مورد هر دادخواست داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی گفت: این هدفی است که در مورد سامانه رأی صحیح وجود دارد. این کار از مدت‌ها پیش آغاز شده و در حال حاضر معاونت توسعه و مدیریت منابع و معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش سامانه رأی صحیح را راه‌اندازی و آرای صحیح را بارگذاری کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار