کد خبر: 986244
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
دلجویی از خانواده شهدای حادثه هواپیمایی در دستور کار این چند روز مسئولان کشوری و لشکری بوده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فرمانده کل سپاه در مجلس گفت به همه فرماندهان سپاه استانی دستور داده است با دیدار با خانواده‌های داغدار پرواز بوئینگ ۷۵۲ از آن‌ها تفقد و دلجویی کنند. چند روز گذشته امامان جمعه هم با حضور در خانه خانواده‌های داغدیده با آن‌ها ابراز همدردی کردند. معاون اول رئیس‌جمهور هم در جمع دو تن از خانواده‌های جان‌باختگان حاضر شد و به آن‌ها تسلیت گفت. این روند که از دو سه روز گذشته شروع شده ادامه خواهد داشت. همه این‌ها علاوه بر مراسم‌های خودجوش مردمی است که در مساجد و حسینیه‌ها و مهدیه‌ها برپا شده تا یاد و خاطره شهدای حادثه هوایی را گرامی بدارند و مرهمی هرچند کوچک بر تألم خاطر بازماندگان این حادثه باشند.

۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز بوئینگ ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین سحرگاه چهار شنبه گذشته در اثر اشتباه سهوی اپراتور پدافند هوایی در شلیک موشک به این هواپیما شهید شدند. گمانه‌ها از همان ابتدای این حادثه مبنی بر اصابت موشک به هواپیما در فضای مجازی مطرح شد، تا اینکه در نهایت فرمانده هوافضای سپاه با تشریح جزئیات حادثه، اصابت موشک به این هواپیما را در اثر یک اشتباه سهوی تأیید و ضمن آن عذرخواهی عمیق کرد و گفت «آرزو داشت در همان پرواز می‌بوده و می‌مرده است، اما شاهد این اتفاق نمی‌بود»

فرمانده سپاه: خانواده جان‌باختگان خانواده خودمان است
فرمانده کل سپاه، سرلشکر سلامی که برای توضیح حادثه به مجلس رفته بود، با یادآوری اینکه «ما در جنگ با امریکا بوده و هستیم و خود را سرباز و فدایی ملت، می‌دانیم»، اظهار داشت: خدای بزرگ را به شهادت می‌گیرم که دوست داشتم داخل این هواپیما بودم و با آن بمیرم، ولی شاهد این ماجرای غم‌انگیز نباشم. همه می‌دانیم که سپاه یک بار کامل شهید شده، من جان فرزندانم را گواه می‌گیرم که هیچ آرزویی جز اینکه با برادرانم به‌پای این ملت تکه‌تکه و قربانی شویم نداریم. می‌دانید که آدم تا کسی را به‌اندازه خانواده خود دوست نداشته باشد، حاضر نیست برای آن فدا شود و به‌خدا سوگند، این‌ها همه خانواده و فرزندان ما بودند، مادران و پدران و برادران ما بودند، هیچ‌وقت در طول عمرم این‌قدر شرمنده نبودم.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: خانواده جان‌باختگان را خانواده خودمان می‌دانیم و همه سپاه‌ها را در تهران و استان‌ها بسیج کردیم تا فرماندهان ما با افراد محلی به این عزیزان سرکشی کنند و تلاش می‌کنیم مراسم این عزیزان در شأن شهدا برگزار شود.

جهانگیری: حال شما را درک می‌کنم
معاون اول رئیس‌جمهور هم با حضور در منزل محمدحسین و زینب اسدی لاری دو تن از جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین، ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده داغدار آنان از خداوند برای این خانواده و همه کسانی که عزیزی را در این حادثه اسفناک از دست داده‌اند طلب صبر کرد.

اسحاق جهانگیری در این دیدار که در فضایی احساسی، عاطفی و آکنده از غم و اندوه برگزار شد، مصیبت از دست دادن عزیزان را داغی سنگین توصیف کرد و گفت: بنده دو بار داغدار دو برادر شهیدم شده‌ام و تجربه از دست دادن عزیزانم را داشته‌ام، لذا حال شما را درک می‌کنم و از عمق جان به شما تسلیت می‌گویم.

در ادامه دلجویی مسئولان، آیات سعیدی نماینده، ولی فقیه در قم، خاتمی امام جمعه تهران، بهرام سرمست استاندار، سرهنگ بیطرفان جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و همچنین برخی مسئولان استان قم نیز با حضور در منزل محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی و محمد امین بیروتی از جان‌باختگان قمی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.

استاندار قم در یکی از این دیدار‌ها با تجلیل از صبر و بردباری این خانواده در شرایط حساس کنونی کشور گفت: این ضایعه دردناک همه مردم و ملت ایران را متأثر کرد و همگان این عزیزان را فرزندان خود و در غم از دست دادن آنها، خود را شریک خانواده آن‌ها می‌دانند. بهرام سرمست با قدردانی از هوشمندی این خانواده برای پیشگیری از سوءاستفاده دشمنان از این ضایعه اسفناک ابراز داشت: تقدیر الهی بر رخداد این غم بزرگ برای خانواده‌های بازماندگان بوده است و برای آن‌ها آرزوی صبر و بردباری داریم.

ابلاغ سلام رهبری
نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج هم طی دیداری با خانواده یکی از جان‌باختگان حادثه هواپیمایی، ضمن بیان اینکه این مصیب بزرگ، کام همه مردم ما را تلخ کرد، گفت: امروز تنها خانواده این شهدا عزادار نیستند، بلکه همه مردم ایران عزادار هستند.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با بیان اینکه سلام مقام معظم رهبری را برای شما آورده‌ام، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند با عاملان این اتفاق برخورد می‌شود و هیچ چشم‌پوشی هم صورت نخواهد گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با تأکید بر اینکه تمام مقدرات عالم در دست خدای تعالی است، گفت: کل مردم را شریک غم خودتان بدانید و موضوع اصلی را که رهبر معظم انقلاب فرمودند که پیگیری دقیق شود این موضوع به طور قطع انجام خواهد شد و نتیجه‌اش به شما اعلام خواهد شد.

جلیلی: همه ملت داغدار است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با حضور در جمع خانواده یکی از جان‌باختگان پرواز بوئینگ، با بیان اینکه حادثه تلخ سقوط هواپیما همه ملت را داغدار کرد، گفت: همین ملت دنبال ترمیم این زخم است و به دولت امریکا که وجودش آلوده به دشمنی با ملت ایران است، اجازه نمی‌دهد تا این زخم را عفونی کند. سعید جلیلی با عرض تسلیت و دلجویی از خانواده مرحوم محمد امین جبلی، دغدغه پدر این شهید را باعث افتخار دانست و گفت: باعث افتخار است پدری که فرزند عزیز خود را در این حادثه تلخ از دست داده است، امروز اینچنین دغدغه‌مند نظام و انقلاب و حفظ حرمت پاسداران امنیت کشور است.

عضو شورای‌عالی امنیت ملی با اظهار تأسف از وقوع حادثه سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان و مسافران این پرواز، عنوان کرد: حادثه تلخ هواپیمای مسافربری همه ملت را داغدار کرد، اما همین ملت دنبال ترمیم این زخم است.

دیدار‌های مسئولان که طی روز‌های گذشته آغاز شده و در روز‌های آتی هم ادامه خواهد داشت، علاوه بر همدردی‌های خودجوش مردم در فضای مجازی و حقیقی است. برپایی مراسم در مسجد نور تهران، در مهدیه، در مرکز حوزه‌های علمیه قم و در مساجد جای جای ایران اسلامی بخشی از این مراسم‌ها است تا بلکه بتواند اندکی از تألم وارده به خانواده‌های جان‌باختگان بکاهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار