کد خبر: 980322
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
واعظی با تکذیب سخنان مطهری:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور مخالف طرح بنزینی نبودند، اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس‌جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تأیید نمی‌کنم.
به گزارش مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور مخالف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بودند و بنا بر دستور رهبر انقلاب این طرح اجرا شده است، اظهار داشت: خیر، اینگونه نیست.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور مخالف اجرای این طرح نبودند. اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس‌جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تأیید نمی‌کنم.
واعظی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور اواخر این ماه به مالزی و ژاپن سفر می‌کند.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای رسیدگی به اوضاع آسیب‌دیدگان گفت: کمیته‌ای سه نفره متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بررسی موضوع اعتراضات اخیر را بر اساس ابلاغ بر عهده گرفتند و قطعاً بخشی از کسانی که در اتفاقات رخ داده حضور داشتند یا رهگذر بودند یا در حال تماشا بودند یا کسانی بودند که قصد آشوب و اغتشاش نداشتند و به نوعی آسیب دیدند. دولت وظیفه خود می‌داند در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد تا کسانی که بی‌گناه هستند حساب‌شان از آشوبگران جدا شود.
واعظی با اشاره به اینکه قوه قضائیه هم در پی جدا ساختن حساب آنهاست، گفت: ما به دنبال این هستیم که اگر کسی انتقاد یا اعتراضی دارد برای ابراز نظرات خود آزاد باشد و فقط کسانی را که با سلاح گرم و سرد، اغتشاش و آشوب کردند از دیگران جدا کنیم.

واعظی درباره سفر وزیر امورخارجه عمان به ایران و گمانه‌زنی‌ها درباره ارائه پیام خاصی گفت: پیام که همیشه وجود دارد و اگر منظور پیامی از مقامات این کشور و سلطان عمان است که بله ایشان حامل پیام همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بودند و اعلام کردند که از طرح صلح هرمز حمایت می‌کنیم و ما هم اعلام کردیم با توجه به روابط تاریخی و امروز ایران و عمان باید در مسائل منطقه همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: وزیر امورخارجه عمان هم از تصمیم کشورش برای گسترش تبادلات اقتصادی خبر داد و اعلام کرد که همین هفته وزیر صنایع عمان به همراه ۴۰ شرکت بزرگ عمانی برای تشکیل کمیسیون مشترک به ایران سفر خواهند کرد که مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
واعظی با تأکید بر اینکه سیاست ایران همکاری نزدیک و حسن همجواری با همسایگان است، تصریح کرد: علاقه‌مندیم که این همکاری نزدیک را با همه همسایگان خود داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره ابهامات آمار بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین هم گفت: این موضوع تنها کار دولت نیست و همه قوا هم در جمع شدن این مشکل تلاش کردند، هم نیروی انتظامی، هم سپاه و هم قوه قضائیه همه با هم تلاش کردند و به محض کامل شدن اطلاعات ارائه خواهد شد و اولین اطلاعات روز گذشته در اخبار ساعت ۲ صداوسیما اعلام شد و با تکمیل آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره رئیس مستعفی هلال احمر هم گفت: وی برای شرکت در اجلاسی در ژنو اجازه گرفت که ما موافقت کردیم و اطلاعی از ممنوع‌الخروجی وی نداشتیم و من هم تازه شنیده‌ام.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار