کد خبر: 977364
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
رسول دانیال‌زاده، سلطان فولاد و جعبه سیاه پرونده‌های بابک زنجانی، اکبر طبری و حسین فریدون که از کشور فرار کرده بود، به کشور بازگردانده شد و حالا در اختیار مقامات قضایی است؛ ماجرایی که شاید بتواند دلایل برخی حاشیه‌سازی‌ها در روند مبارزه با فساد را روشن کند.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: دانیال‌زاده ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد. سخنگوی قوه قضائیه هم بازگشت این بدهکار کلان بانکی را که در پرونده حسین فریدون مبالغ هنگفتی رشوه پرداخت کرده بود، تأیید کرد.

زمستان سه سال پیش یعنی اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه سال ۹۵ بود که خبر دستگیری یک ابر بدهکار رسانه‌ای شد. این ابر بدهکار ابتدا با عنوان «ر- د» به مردم معرفی، اما بعدتر‌ها معلوم شد آقای «ر- د»، رسول دانیال‌زاده است و میزان بدهکاری‌اش بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. با گذشت مدت اندکی از زمان رسیدگی به این پرونده مسئولان دستگاه قضایی بازداشت این فرد را تأیید کردند و سخنگوی دستگاه قضا نیز از آغاز بررسی پرونده وی خبر داد.

ارتباط مشهود متهم فراری با حسین فریدون
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت دستگاه قضایی کشور در نشستی خبری‌اش در تاریخ ۴ بهمن همان سال در خصوص دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعا‌های برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: «شخصی که نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است. ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است، ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آن‌ها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.»

سخنگوی وقت دستگاه قضایی در عین حال در برابر اینکه چرا یک ابربدهکار باید با عنوان «ر- د» به مردم معرفی شود، می‌گوید: «من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمان به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه را داشته باشند. چرا چهره سارقی را که چند سابقه دارد نباید نشان دهیم یا چهره فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد نباید به جامعه نشان داده نشود، ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.»‌

متهم گریخت!
دستگیری دانیال‌زاده در سال ۹۵ هرچند با تحقیقات درباره وی همراه بود، اما این پایان ماجرای این ابربدهکار نبود. پس از بازداشت دانیال‌زاده و آغاز رسیدگی به پرونده وی و پس از گذشت قریب به چهار ماه از دستگیری وی و برگزاری جلسات بازپرسی و تحقیق مشخص شد یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی که در چرخه فساد دانیال‌زاده نقش ایفا می‌کرده به خارج از کشور گریخته است.

ماجرا تا مهرماه امسال مسکوت ماند، اما جسته و گریخته خبر‌های غیررسمی نشان می‌داد متهم مزبور همان دانیال‌زاده است.

بررسی‌ها هم نشان می‌داد دانیال‌زاده که با قید وثیقه از زندان آزاد شده به بهانه درمان بیماری‌اش از کشور خارج شده و بعد از گذشت بیش از سه ماه به کشور بازنگشته است؛ ماجرایی که احتمال فرار دانیال‌زاده را قوت می‌بخشید و در نهایت بر صحت این ماجرا صحه گذاشت.

حالا با گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال‌زاده سخنگوی دستگاه قضا بازگشت وی را به کشور تأیید کرده است. سخنگوی دستگاه قضا گفت: «رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.»

مطابق خبری که خبرگزاری میزان منتشر کرده است، دانیال‌زاده بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون است.

به نظر می‌رسد بازگشت این جعبه سیاه برخی افراد و چهره‌ها را نگران کرده و به بگم بگم واداشته است. البته حالا باید دید جعبه سیاه پرونده‌های اقتصادی کلان سال‌های اخیر پای چه افراد دیگری را به قوه قضائیه باز می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
الان بعصیها میگند همین مبارزه با دانه درشتهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
1
جالب بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
2
تسلیت به حسین فریدون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
2
مواظب باشید داروی نظافت نخوره
تو دستشویی خودشو حلق آویز نکنه مخصوصا با کراوات
گردنش نشکته
خلاصه دیگه مواظبش باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
2
جعبه سیاه جیغ‌های ضد.....
بابا طرف شکل جعبه که نیست
همچین سیاه هم نیست اتفاقا خیلی هم سزخ و سفیده
البته ما هم خوب بخوریم تر گل ور گل میشیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
1
همین جعبه های سیاه (زم و دانیال و ..) را می گیرید و بعضی ها خودشان را می بازند که مبادا لو بروند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار