کد خبر: 973211
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به رأی ندادن پارلمان اروپا به نامزد مورد نظرش به عنوان کمیسر اروپا، از وجود یک «بحران سیاسی» در اتحادیه اروپا خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نشریه اشپیگل به نقل از «امانوئل مکرون» در مورد وجود یک بحران سیاسی در انتخاب نامزد‌های معرفی شده برای عضویت در کمیسیون اروپا هشدار داد. بر این اساس پس از آنکه نامزد مورد نظر مکرون نتوانست رأی اکثریت پارلمان اروپا برای انتخاب به سمت کمیسر اروپا را به دست آورد، مکرون زبان به انتقاد از وضعیت موجود گشود. وی در پاریس به خبرنگاران گفت: گمان می‌کنم که داشتن یک کمیسیون قدرتمند برای اینکه بتواند پروژه‌های جاه‌طلبانه را به انجام برساند، بسیار مهم است. مکرون با این حال تأکید کرد که برای چنین کاری، کمیسیون اروپا باید از وضعیت تنش‌آلود کنونی خلاص شود.

در همین حال وزیر امور اتحادیه اروپای فرانسه در مصاحبه‌ای هشدار داده که بدون وجود یک نماینده فرانسوی در کمیسیون اروپا، این نهاد تصمیم گیرنده به رهبری «اورسولا فون در لاین» نخواهد توانست کار خود را طبق برنامه تعیین شده در روز اول نوامبر شروع کند. وی خطاب به رئیس جدید کمیسیون اروپا گفت که خانم فون در لاین باید دقیقاً مشخص کند که چه انتظاری از فرانسه دارد. این در حالی است که روز پنج شنبه نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آرا، شایستگی «سیلوی گولار» نماینده فرانسه برای احراز مقام ریاست کمیسیون اروپا را رد کردند. وی که پیش‌تر وزیر دفاع فرانسه بود، از جانب امانوئل مکرون به عنوان نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا معرفی شده بود. گولار با چندین نوبت سخنرانی در مقابل نمایندگان اتحادیه اروپا نتوانست نظر مثبت آن‌ها را جلب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار