کد خبر: 972623
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
جهانگیری: اقتصاد ایران به سمت رونق می‌رود
رئیس سازمان استاندارد در مراسم جهانی استاندارد دو خبر مهم داد. یکی تعیین تکلیف خودرو‌های غیراستاندارد و دیگری ابلاغ مصوبه تدوین استاندارد‌های ملی رمز ارز‌ها در آینده نزدیک. معاون اول رئیس‌جمهور نیز از ورود اقتصاد ایران به سمت رشد خبر داد
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سرانجام سازمان استاندارد به فکر تعیین تکلیف خودرو‌های غیراستاندارد افتاد و تا دوشنبه هفته آینده این سازمان تکلیف خودرو‌ها را مشخص خواهد کرد تا آن‌هایی که همچنان امکان تولید دارند، به کارشان ادامه دهند و آن‌هایی که باید تولیدشان متوقف شود، دیگر تولید نشوند.

روز گذشته، رئیس سازمان استاندارد در مراسم جهانی استاندارد دو خبر مهم داد. یکی تعیین تکلیف خودرو‌های غیراستاندارد و دیگری ابلاغ مصوبه تدوین استاندارد‌های ملی رمز ارز‌ها در آینده نزدیک. معاون اول رئیس‌جمهور نیز از ورود اقتصاد ایران به سمت رشد خبر داد و گفت: «مردم ایران از دوران سخت عبور کردند.»

در این مراسم رئیس سازمان استاندارد از موفقیت‌های سازمان تحت مدیریتش در تدوین استاندارد‌ها سخن گفت و اسحاق جهانگیری مانند همیشه آمار مثبتی از وضعیت اقتصادی کشور، مثل کنترل تورم و رشد شاخص‌های اقتصادی ارائه کرد و تمام این موفقیت‌ها را مرهون زحمات بخش خصوصی ملی وطن دوست دانست و تأکید کرد که سربازان خط مقدم فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهند.
نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه تولید خودرو‌های غیراستاندارد گفت: «این سازمان آخرین وضعیت گزارش رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه صنعت خودرو را به‌روزرسانی کرده و هر چند در این زمینه تغییر جدی رخ نداده است، ولی در فرآیند‌ها تغییراتی به‌وجود آمده که می‌تواند شرایط تولید برخی خودرو‌ها را تغییر دهد.»

به گفته وی، از اسفند سال گذشته در یک تصمیم‌گیری مقرر شد که گزارش‌های مربوط به خودرو‌های غیراستاندارد از سوی این سازمان دریافت شود و در نهایت با نهایی شدن بررسی‌ها جمع‌بندی لازم در رابطه با آن‌ها صورت گیرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: «ظرف روز‌های آینده، شورای عالی استاندارد تشکیل جلسه می‌دهد که در این شورا مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های خودروسازی حضور دارند. در صورتی که در این جلسه مشخص شود خودرو یا خودروسازی نتوانسته است شرایط لازم برای تأیید استاندارد خودروهایشان را به دست بیاورند، این سازمان توقف تولید این خودرو‌ها را اعلام می‌کند.»
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این‌بار هم فشار خودروسازان منجر به تغییر تصمیمات می‌شود یا نه، گفت: «سازمان ملی استاندارد در سال‌های گذشته هم کوتاه نیامده، چون سلامت و ایمنی مردم مطرح است و این‌بار هم کوتاه نمی‌آید.»

پیروزبخت در این مراسم با اشاره به جایگاه مطلوب ایران در رده‌بندی جهانی استاندارد اظهار کرد: «امروز کشور ما از بین ۱۶۳ کشور در حوزه مدیریت فنی رتبه ۲۱ را پیدا کرده و ما در آسیا در کنار کره‌جنوبی و پس از چین و ژاپن، رتبه سوم استاندارد را داریم. در کنار آن جایگاه هیئت مدیره ایران در عرصه جهانی نیز یک اتفاق مهم در حوزه استاندارد برای کشور به شمار می‌رود.»
وی با تأکید بر این موضوع که ایران باید از استاندارد‌های اجباری به سمت ضوابط فنی حرکت کند، خاطر نشان کرد: «تلاش ما این است که در کنار استاندارد‌های معمول، ضوابط فنی تعیین کنیم که هدف آن‌ها ساده‌سازی مقررات اجرایی است. تا به این ترتیب شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بتوانند در کمترین زمان ممکن استاندارد‌های لازم را دریافت کنند.»

ابلاغ مصوبه تدوین استاندارد‌های ملی رمز ارز‌ها
رئیس سازمان ملی استاندارد در مراسم روز جهانی استاندارد با بیان اینکه تدوین استاندارد‌های ملی رمز ارزها، حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب اخیراً از سوی دولت به سازمان استاندارد ابلاغ شده است، اظهار داشت: «دو هفته پیش در اجلاس سازمان جهانی استاندارد سؤالی را از کشور‌های عضو ایزو مطرح کردم و آن سؤال این بود که کدام کشور‌ها دارای راهبرد در رابطه با هوشمندسازی و اینترنت اشیا هستند. در آن اجلاس با افتخار اعلام کردیم که ایران بر‌اساس مصوبه دولت به این مسئله ورود پیدا کرده و استاندارد‌های مربوط به آن در حال تدوین است.»
وی با اشاره به نقش استاندارد‌ها در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری اظهار داشت: «اجرای استانداردها، کاهش ضایعات و بهبود تولید را به همراه دارد و شاهد کاهش هزینه‌های تولید از طریق پایین آمدن قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.»

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد‌ها قابلیت انطباق بهتر محصولات با مقررات فنی و همچنین افزایش اعتماد مشتری به سلامت و ایمنی محصولات را به همراه خواهد داشت، افزود: «در حال حاضر ۲۵ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی تحت‌پوشش سازمان استاندارد هستند و تاکنون ۲۸ هزار و ۲۰۰ پروانه استاندارد اجباری در کشور صادر شده است و تا سال ۲۰۲۰ یکی از ۱۵ صندلی هیئت مدیره فنی ایزو به ایران تعلق دارد.»

جهانگیری: اقتصاد به سمت رونق می‌رود
در مراسم جهانی استاندارد معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به‌رغم اعمال تحریم‌های شدید امریکا شرایط اقتصادی کشور به سمت ثبات و بهتر شدن حرکت می‌کند، اظهار داشت: «امریکایی‌ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده بودند، اما شاخص‌های کلان اقتصادی نوید بهبود را می‌دهد و گزارشاتی که از تک‌تک بنگاه‌های اقتصادی وصول شده آن را تأیید می‌کند.»
اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه شرایط سخت تحریم و بنگاه‌های مشکل‌دار وجود دارند، گفت: «البته مردم ایران از این دوران سخت عبور کرده و اقتصاد ایران به سمت ایجاد شغل، تولید و رونق پیش می‌رود.»

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی مثبت خواهد شد، تصریح کرد: «نرخ تورم به سمت کنترل شدن حرکت می‌کند و بورس نیز از رشد مناسبی برخوردار است. ضمن اینکه شاخصه‌های اقتصادی رشد جهشی را نشان داده که در آینده نمودار خواهد شد. البته همه این‌ها به دلیل آن است که بخش خصوصی ملی وطن‌دوست و متدین پای کشور ایستاده و سربازان خط مقدم فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهند.» جهانگیری با بیان اینکه تصور من بر این است که می‌توانیم شرایط بهتری را ترسیم کنیم، افزود: «پیام ما به فعالان اقتصادی این است که هر چه محیط بین‌المللی حاکم بر اقتصاد کشور به سمت باثبات شدن پیش برود، می‌توانیم با تعامل کار خود را جلو ببریم. منطقه خاورمیانه با مسائل جدی روبه‌رو است و امروز درگیر مسائلی شده که می‌تواند یک ذره غفلت درآن‌ها به یک مسئله خطرناک منجر شود، پس باید با تدبیر حرکت کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار