کد خبر: 972107
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
هزاران اسکاتلندی در ادامه تلاش‌های خود برای استقلال از بریتانیا، روز شنبه در خیابان‌های «ادینبرو» تظاهرات کردند؛ تظاهراتی که در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به راه افتاده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که بلاتکلیفی ناشی از «برگزیت» در انگلیس همچنان ادامه دارد، هزاران تظاهرات‌کننده اسکاتلندی استقلال اسکاتلند از بریتانیا را خواستار شدند. خبرگزاری «اسپوتنیک»، عصر روز شنبه از آغاز تظاهرات هزاران اسکاتلندی در ادینبرو مرکز اسکاتلند خبر داد؛ تظاهراتی که به منظور تشدید فشار‌ها برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا انجام شده است. گروه موسوم به «همه زیر یک پرچم»، سازماندهی تظاهرات دیروز در اسکاتلند را برعهده گرفت؛ گروهی که «نایل مک کی» در سال ۲۰۱۴ بعد از ناکامی همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا تأسیس داده است. درخواست‌ها برای استقلال اسکاتلند بعد از همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) تشدید شده و برخی چهره‌های سرشناس اسکاتلند تأکید کرده‌‎اند که اکثریت اسکاتلندی‌ها در این همه‌پرسی رأی به باقی ماندن در اتحادیه اروپا دادند و مخالف جدایی از اتحادیه اروپا هستند. پیش از این وزیر اول اسکاتلند و برخی دیگر چهره‌های مطرح اسکاتلندی خواهان برگزاری یک همه‌‎پرسی تازه در خصوص استقلال اسکاتلند شده بودند، اما مقام‌های لندن با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با تلاش انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، اسکاتلندی‌های مخالف استقلال، در رفراندوم احتمالی برای استقلال از بریتانیا، تجدید نظر کنند. چرا که خروج انگلیس از اتحادیه، وضعیت اقتصادی این کشور‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و اسکاتلندی‌ها از این موضوع نگران هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار