کد خبر: 971429
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
ستاد فرماندهی امریکا در اقدامی آزمایشی فرماندهی عملیات نیروی هوایی خود را موقتاً از پایگاه العدید قطر خارج و به ۷ هزار کیلومتر دورتر، در ایالت کارولینای جنوبی منتقل کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: خبرنگاران واشنگتن‌پست روز شنبه شـشم مهرماه، به بازدید یک رزمایش از پیش اعلام نشده دعوت شدند؛ رزمایشی که در جریان آن، کنترل عملیات هوایی ارتش امریکا و متحدانش در خاورمیانه، از پایگاه العدید قطر که هم اکنون بیش از ۳۰۰ جنگنده امریکا را در مناطقی مانند سوریه، افغانستان، خلیج فارس هدایت می‌کند، به پایگاه «شاو» در کارولینای جنوبی منتقل شد. پایگاه هوایی العدید در جنوب‌غربی دوحه، پایتخت قطر، قرار دارد. خبرنگار واشنگتن پست شاهد رزمایش شبیه‌سازی بوده که در جریان آن، صد‌ها تن از پرسنل پایگاه العدید قطر، ساختمان «مرکز عملیات‌های مشترک هوا و فضا» را تخلیه کرده و مسئولیت کنترل نیرو‌های هوایی در منطقه را به تیم‌هایی در یک پایگاه نیروی هوایی امریکا، ۷ هزار مایل دورتر در کارولینای جنوبی واگذار کردند. واشنگتن پست می‌گوید که خبرنگارانش هدایت الکترونیک مراکز فرماندهی برون‌مرزی امریکا از درون خاک امریکا واقع در پایگاه «شاو» از جمله اهداف دیرینه ارتش را مشاهده کرده‌اند و در واقع در مدت ۲۴ ساعت، قدرت هوایی امریکا و متحدانش را تیمی در پایگاه هوایی شاو (Shaw) در کارولینای جنوبی کنترل می‌کرد.

چنین رزمایشی از زمانی که این مرکز در زمان جنگ سال ۱۹۹۱ خلیج فارس تشکیل شد تاکنون بی‌سابقه بوده است. مقام‌های نیروی هوایی امریکا می‌گویند، تنش‌های اخیر با ایران باعث افزایش فوریت در اجرای پروژه‌ای شده که بر اساس آن، عملیات سیال‌سازی پایگاه العدید و منتقل کردن کارکرد‌ها و مسئولیت‌های آن به پایگاه شاو به عنوان طرحی بلندپروازانه اجرا می‌شود. این طرح، مدت‌ها مطرح بوده که ظاهراً تنش‌ها با ایران آن را گریز‌ناپذیر و تکنولوژی‌های جدید آن را ممکن ساخته‌اند. حملات به تأسیسات نفتی عربستان نیز بر روند سرعت گرفتن این پروژه، اثرگذار بوده است. هرچند تخلیه ساختمان «مرکز عملیات‌های مشترک هوا و فضا» واقع در پایگاه هوایی العدید قطر به طور موقتی انجام شده و بعد از ۲۴ ساعت مجدداً مسئولیت‌های کنترلی به عوامل مستقر در این مرکز بازگردانده شد، اما این مانور حاکی از تمرینی قابل‌توجه برای یک تغییر تاکتیکی است.

اواخر شهریورماه فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفته بود پس از حمله به پهپاد امریکایی در آب‌های جنوب ایران، به‌طور مشخص پایگاه العدید، پایگاه الظفره و یک ناو امریکایی به عنوان هدف موشک‌های ایران در نظر گرفته شده بود. سرهنگ فردریک کولمن، فرمانده مرکز ۶۰۹ عملیات‌های هوا و فضای نیروی هوایی امریکا نیز تأیید کرده که ایران چند بار از طریق منابع مختلف نیت خود را برای حمله به نیرو‌های امریکایی نشان داده است. داگلاس باری، یک کارشناس متخصص هوا و فضا در انستیتوی بین‌المللی مطالعات راهبردی در شهر لندن می‌گوید: «نیاز به قوه تخیل بالایی نیست که ببینیم و فکر کنیم که وقتی زمان درگیری تمام عیار فرا رسد، این مرکز اولویت‌های نخست دشمنان ما برای حمله به آن است.» منابع امریکایی می‌گویند که ایجاد یک مرکز کنترل و عملیات سیار بین العدید قطر و پایگاه شوا به ارتش امریکا این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع‌تر به حملات احتمالی واکنش نشان دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
روزی در جنگی فردی اسیر شد
سربازی مامور تحویل وی به پشت خط شد در راه ترکشی یکی از دستهای اسیر را قطع کرد و اسیر از سرباز اجازه خواست دستش را به خاک کشور خودش پرتاب کند تا در آنجا قبض روح شود و با اجازه سرباز چنین کرد اندکی بعد بک مین یک پای اورا قطع کرد و باز اسیر مثل قیل پا را به خاک وطنش پرتاب کرد باز ترکشی دست دیگرش را قطع کرد و اسیر از سرباز خواست وی دستش را پرت کند اما اسیر گفت "پدر سوخته فکر میکنی حواسم نیست که داری خرد خرد فرار میکنی؟"

حالا هم هیچ رزمایشی در کار نیست دارند خرد خرد فرار میکنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار