کد خبر: 970138
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هم اراده و هم عمل و نیز زبان به عهده گرفتن مسئولیت کار‌هایی را که انجام داده‌ایم داریم، گفت: دشمنان بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم و ظرفیت‌های اصلی قدرت‌مان را هنوز نشان نداده‌ایم، بخش کوچکی از آن را نشان داده‌ایم و بخش کوچک‌تری را استفاده کرده‌ایم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» با تأکید بر اینکه این نمایشگاه نشانه کوچکی است از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناورانه کشورمان اظهار داشت: به تعبیر سردار حاجی‌زاده ما متنوع‌ترین کلکسیون پهپاد‌های ساقط شده قدرت‌های پیشرفته جهان نظیر امریکا را در اختیار داریم. وی در ادامه افزود: مسئله سقوط همه این پهپاد‌ها در داخل مرز‌های کشورمان یک واقعیت تلخ را نشان می‌دهد؛ آنکه امریکایی‌ها به فضای کشور ما تجاوز کرده‌اند، اما واقعیت شیرینی هم وجود دارد و آنکه سقوط این پهپاد‌ها به معنای سقوط فناوری امریکا در مقابله با فناوری افرادی است که تحت فشار‌های ظالمانه و تحریم‌ها توانسته‌اند اقتدار خود را بسازند.

هر کاری بکنیم‌آن را اعلام خواهیم کرد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر وجود شجاعت سیاسی در کشور که اجازه شلیک موشک‌ها را صادر کرد، تصریح کرد: به امریکایی‌هایی که خوی تجاوزگری‌شان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است باید گفت پهپاد‌های شما در فضای ایران چه می‌کنند؟ ما هر کسی را که به حریم مرزهای‌مان تجاوز کند مورد حمله قرار می‌دهیم. این مسئله واضح است و آشکار هم اعلام می‌کنیم. بدانید هر کاری هم بکنیم، آن را اعلام خواهیم کرد. وی افزود: ما هم اراده عمل داریم و هم زبان گفتن و به مسئولیت گرفتن اقداماتی که انجام می‌دهیم.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه تاریخ میراث گرانبهای هر ملت است، تصریح کرد: هیچ کشوری از گذشته خود جدا نمی‌شود، در تاریخ هر سرزمینی وقایعی وجود دارند که در زمان وقوع‌شان متوقف نمی‌شوند و مسیر آینده کشور را ترسیم کرده و تبدیل به منابع افتخار، فرهنگ، جاودانگی و عظمت کشور می‌شوند. وی افزود: دفاع مقدس هنوز قطعه بی‌نظیر، طلایی، جاودان، قدرت آفرین و الهام بخش ملت و جامعه ماست. شهیدان ما در هشت سال جنگ تحمیلی استوانه‌های مستحکمی هستند که پیکر عظیم استقلال، آزادی و اسلام در این سرزمین بر آن‌ها استوار است.

فرمانده سپاه ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد آغاز دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در ادامه عاشوراست و مانند آن در بستر زمان حرکت می‌کند، الهام می‌بخشد، فرهنگ می‌سازد و شکوه کشور را به تصویر می‌کشد و امروز معیار و میزان را برای ارزیابی قدرت این کشور در یک‌جنگ واقعاً جهانی را ترسیم می‌کند. وی با اشاره به وضعیت کشور در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیار شگفت‌انگیز است که یک ملت در آغاز تولد یک هویت جدید، بتواند بر تمرکزی از قوای شیاطین عالم غلبه کند. این یک واقعه ساده نیست. انقلاب برای این ملت تولدی نوین بود و در آغازین سال‌های کسب استقلال این ملت، همه قدرت‌ها متحد شدند تا این ملت را در اوج نابرابری تسلیم کنند. اما همه چیز دقیقاً برعکس و متضاد اراده جهانی اتفاق افتاد. سلامی با تأکید برآنکه آن جنگ تحمیلی آغاز تنها ماجرایی بود که هنوز پایان نیافته است و دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد، گفت: ملت ما در جنگ قد کشید و قدرتمند شد. فکر کنید چگونه این ملت در فضای نبرد‌های سخت و سهمگین که با تمرکز همه قدرت‌های جهان علیه کشورمان ایجاد شده بود، یک رشد همه‌جانبه کرده است؟

سلامی افزود: به جغرافیای نفوذ امروز ایران نگاه کنید. به جغرافیای امکان عمل و سیطره استراتژیک نگاه کنید. ببینید انقلاب ما تا کجا پیش رفته است؟ امروز پیشانی جنگی نظام را ببینید. نبرد از پشت کرخه و کارون کجا و جنگ در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ کجا؟ چگونه این ملت توانسته است این جغرافیا را گسترش بدهد؟

قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده‌ایم
وی با بیان اینکه افق‌های گسترده و وسیعی مقابل کشور ما قرار دارد، به طرح این سؤال پرداخت که میدان موازنه چگونه تغییر کرده است؟ باید توجه داشت که این تغییر فقط در جغرافیای یک منازعه نیست. بر اساس ایده آل‌ها و مطلوبیت نظام سلطه قرار بود ما از نظر سیاسی نیز در جهان منزوی شویم. قرار بود نفوذ معنوی انقلاب و میدان جاذبه قدرت نظامی آن محو شود. قرار بود انقلاب از مرز‌های ملی ما عبور نکند. قرار بود ما پیشرفت نکنیم و هرگز به مدلی قابل تکثیر برای هیچ سرزمینی تبدیل نشویم.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: ما در جغرافیای مواجهه پیش رفتیم تا همان‌طور که همه می‌دانند، دشمنان ما نیز بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده‌ایم. توانمندی‌های اصلی ما پنهان هستند. ما فقط بخش کوچکی از قدرت‌مان را آشکار کرده‌ایم و بخش کوچک‌تری از آن را به کار برده‌ایم. در مفروضات ما غلبه و سیطره بر قدرت‌های بزرگ یک موقعیت و یک میزان تلقی می‌شود. در فضای ذهنی ما بازی جنگ با قدرت‌های بزرگ، یک مفهوم متداول بوده و امروز نیز همین است.

به مبارزه احترام می‌گذاریم و از آن فرصت می‌سازیم
سردار سلامی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های زیرساختی، علوم و فناوری‌های مورد نیاز خاطرنشان کرد: پیشرفت ما بر اساس رفتار دشمن بوده است. هرکجا آن‌ها تندی کرده‌اند، ما بیشتر قدرتمند شده‌ایم و هر کجا روی باز نشان داده‌اند، پیشرفت ما کمتر بوده است. عظمت امروز ما از درون میدان سخت مبارزه گذشته، ایجاد شده است. ما به مبارزه احترام می‌گذاریم و از آن فرصت می‌سازیم. ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم. وی افزود: جنگ به ما فرمول غلبه را با مدل ایرانی انقلابی اسلامی آموخت. تحریم به ما استقلال واقعی را آموخت. تهدید دشمنان به ما آموخت که چگونه برد و دقت سلاح‌ها و قدرت تخریب آن‌ها را بر مبنای سلاح‌های دشمن تنظیم کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما امروز با اتکا به تجربیات گذشته، مهیای هر سناریویی هستیم. حکمت، تدبیر و قدرت مرکزی نظام در کنار اشتباهات دشمنان‌مان و نبود حکمت و فلسفه پیروزی بخش در میان آنها، توانست این موقعیت را در مختصات جهانی برای کشورمان بسازد و این راه ادامه دارد. سلامی با خطاب قرار دادن دشمنانی که از گزینه نظامی حرف می‌زنند، به آن‌ها برای آنکه دچار خطای راهبردی نشوند، توصیه کرد: باید چند واقعیت را بدانید و از زبان ما بشنوید. اول تاریخ کشورمان را از ۴۰ سال پیش به این طرف ببینید. ماجرای طبس را خوب نگاه کنید. به دفاع مقدس و بعد از آن و به ماجرا‌های دیگری در سال‌های اخیر، دقت کنید. این‌ها کافی است برای عبرت گرفتن.

هر کس بخواهد سرزمینش میدان جنگ شود بسم‌الله
سردار سلامی تصریح کرد: اراده ما برای واکنش قاطع در پاسخ به هر تجاوزی، قطعی است. ما اهل پاسخ هستیم. ما آغازکننده نیستیم، اما در واکنش مقتدر هستیم. هر کس می‌خواهد سرزمینش به میدان اصلی جنگ تبدیل شود، بسم‌الله وارد میدان شود. هرگز اجازه نمی‌دهیم، جنگی به سرزمین ایران کشیده شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: در صورت بروز درگیری ما تا آخر ادامه می‌دهیم. دقت کنید تهاجم محدود، محدود باقی نمی‌ماند. ما اهل تنبیه هستیم و تعقیب. نشان داده‌ایم تا فروپاشی هر مهاجمی از پای نمی‌نشینیم و نقطه امنی هم باقی نمی‌گذاریم. حساب کار دست‌تان باشد و اشتباه نکنید.

دشمن غلطی کند پاسخ کوبنده خواهد گرفت
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در حاشیه افتتاح «نمایشگاه شکار کرکس‌ها» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه موزه عبرت است برای دشمنان کشور و کسانی که ملت ایران را تحقیر می‌کنند. وی افزود: امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه تهدیدات بی‌شمار دشمنان شاهد پیشرفت فراوان در عرصه‌های مختلف و به ویژه در حوزه هواپیما‌های بدون سرنشین هستیم. سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: ما جزو پنج کشور اول جهان در حوزه پهپاد‌ها هستیم و در حوزه ساخت رادار و سامانه‌های پدافندی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم. امروز در حوزه موشکی نیز جزو قدرت‌های منطقه و چند قدرت بزرگ جهان هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تأکید کرد: ما همچون گذشته ایستاده‌ایم و اگر از دشمن غلطی سر بزند، حتماً پاسخ کوبنده‌ای در انتظار آن‌ها خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
1
تز امریکایی ها در سه دهه گذشته؛
از بیرون نمی شود با ایران دست و پنجه نرم کرد
از درون باید خرابش کنیم!
امریکا نیازی به حمله ندارد و نخواهد کرد. درون را بپا!؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
1
سردار، امریکا تا زمانی که آقا شیره موش نشده! با دمش بازی نمیکنه. سعی کن پشم و پیله آقا شیره توسط نفوذی ها چیده نشه!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار