کد خبر: 966940
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که عملیات روز جمعه در غرب رام‌الله هشداری به اسرائیل جهت دوری از شهر قدس است، چرا که قدس بشکه باروتی است که متجاوزان را می‌سوزاند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان سخنرانی خود در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد «العمری» در شهر غزه تأکید کرد: «به‌رغم اینکه عامل این عملیات را نمی‌شناسم، اما عملیات «العین» یک عملیات قهرمانانه بود و به دشمن صهیونیستی این پیام را رساند که از قدس، این بشکه باروت دوری کند، زیرا که متجاوزان به این شهر در آتش خواهند سوخت». به گزارش روسیا الیوم، هنیه گفت: «این عملیات بر این موضوع تأکید دارد که مقاومت در کرانه باختری به‌رغم وجود فشار‌های مختلف ادامه دارد و کرانه باختری حامی قدس و مسجدالاقصی باقی خواهد ماند». وی همچنین خاطرنشان کرد: نقشه‌های بین المللی و منطقه‌ای با هدف تغییر واقعیت‌های شهر قدس، مسجدالاقصی و فلسطین وجود دارد. هنیه از امت عربی و اسلامی خواست خود را برای آزادسازی قدس و مسجدالاقصی آماده کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «ما نیز باید برای آزادسازی آماده باشیم همانطور که اشغالگران برای توطئه‌چینی علیه فلسطینیان آماده هستند». وی ضمن اعلام مخالفت جنبش حماس با طرح امریکایی موسوم به «معامله قرن» از دولت امریکا خواست که در محاسبات خود و مواضعش در قبال ملت فلسطین بازنگری کند. اظهارات هنیه درباره توانایی‌های فلسطینی‌ها درحالی است که یک افسر سابق سرویس‌های اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی گفت که جنبش حماس در حال تبدیل شدن از یک گروه نظامی به یک ارتش منظم و بزرگ است. آن هم از پایان جنگ تابستان ۲۰۱۴ علیه غزه که حماس ترمیم و تقویت قدرت نظامی القسام را آغاز کرد. به گزارش وبگاه خبری غزه الان، یونی بن مناحیم با اشاره به اینکه جزئیات جدیدی از مضمون دیدار اخیر هیئت حماس با رهبران ایران در تهران به دست آمده است، ادعا کرد: «حماس و ایران با تشکیل یک ارتش منظم به منظور تکمیل شاخه نظامی گردان‌های عزالدین القسام توافق کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار