کد خبر: 961732
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
پنج شنبه ۲۰ تیرماه زنان و دختران محجبه ایرانی و دختران انقلاب در ورزشگاه شیرودی تهران و در ۴۰۰ شهر در سراسر کشور گرد هم آمدند تا اثبات کنند نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب هم همچون نسل اول و دوم ارزش‌های اسلامی و انقلابی را پاس می‌دارند و همچون پدران و مادران مبارزشان در ماجرای استبداد رضاخانی و تلاش برای کلاه فرنگی گذاشتن بر سر مردان و برداشتن حجاب از سر زنان، در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستاده‌اند و نمی‌گذارند کسی زنان و مردان این مرز و بوم را از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی کند.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته هم حضور گسترده بانوان محجبه در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور با قرائت بیانیه و مطالبه در حوزه عفاف و حجاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ادامه داشت.
۲۱ تیرماه ۱۳۱۵ درست ۸۳ سال پیش بود که در ماجرای جهانی‌سازی و تغییر سبک زندگی و ارزش‌های مردم کشورمان فرمان کشف حجاب برای زنان و کلاه‌فرنگی برای مردان از سوی دنیای غرب صادر شد و دیکتاتور‌هایی همچون رضا خان در ایران و آتاتورک در ترکیه برای اجرایی کردن این فرمان انتخاب شدند. ایران، اما فرق می‌کرد. مردم مسلمان ایران با روشنگری جریان روحانیت در برابر این بیگانه‌سازی و جریان زدودن ارزش‌ها تا پای جان ایستادگی کرد. روز ۲۱ تیرماه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان مبارز در مسجد گوهرشاد نقطه اوج جریان این مبارزات بود؛ روزی که در تقویم کشورمان «روز عفاف و حجاب» نامگذاری شده و همه ساله زنان و مردان غیور ایرانی در هفته منتهی به ۲۱ تیرماه یاد و خاطره این شهدا را با حمایت از حجاب و عفاف گرامی می‌دارند. روز گذشته هم در سراسر کشور زنان و دختران محجبه با حضور گسترده در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه از تاج بندگی‌شان دفاع کردند. تجمع دختران انقلاب در ۴۰۰ شهر کشورمان در روز پنج شنبه ۲۰ تیر‌ماه با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» نیز هزاران زن و دختر محجبه را گرد هم آورد.

ورزشگاه شیرودی در قرق دختران انقلاب
پنج شنبه ساعت ۱۷ ورزشگاه شیرودی تهران در قرق دختران انقلاب بود. چهره‌های‌شان را که نگاه می‌کردی به سختی می‌توانستی از نسل‌های اول، دوم و حتی سوم انقلاب در میان‌شان ببینی. این همه جوان و نوجوان با حجاب برتر در یک قاب و با یک هدف و شعار جمع شده بودند. همه یکصدا لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا زهرا (س) سر می‌دادند و سر بند‌های «دختران انقلاب» و «مدافعان حریم» بر پیشانی‌شان بسته بود. در دست برخی‌های‌شان پرچم ایران و در دست برخی دیگر پرچم هویتی‌شان بود؛ پرچمی که روی آن «دختران انقلاب» نقش بسته بود. در میان این همه چهره‌های جوان و شاداب، اما چهره‌های پا به سن گذاشته‌ای را هم می‌شد دید؛ مادران شهدا که قاب عکس فرزندشان را در دست داشتند و با چشمانی‌تر نظاره گر این همه مدافع حریم و خون شهیدان‌شان بودند.

مزدورانی برای حمله به ساحت عفاف و حجاب
حجت‌الاسلام احمد پناهیان سخنران تجمع دختران انقلاب بود. وی با اشاره به اینکه در ایمان، اسلام، صبر و مقاومت در مقابل طاغوت، روزه‌داری و نماز و عبادت هیچ تمایزی میان زن و مرد نیست و خداوند هیچ تفاوتی میان زن و مرد برای حضور در عرصه‌های جهادی قرار نداده است، خاطرنشان کرد‌: «زن مسلمان شیعه در میدان مبارزه با تأسی از مادرش حضرت فاطمه (س)، برای رسیدن به عالی‌ترین مقامات پا به عرصه اجتماع می‌گذارد.»‌
پناهیان تأکید کرد‌: «امروز دلقک‌مآبانی در خیابان‌های کشور به دستور مزدوری با اخذ مبالغی ناچیز به ساحت عفاف و حجاب حمله می‌کنند و حریم اخلاقی جامعه را به مخاطره انداخته‌اند و باید شدید‌ترین برخورد‌ها با آن‌ها صورت گیرد.»‌
سخنران اجتماع دختران انقلاب با انتقاد از تصمیم بر محدودسازی قانون عفاف و حجاب از سوی برخی افراد در قوه مقننه و مجریه، گفت: «دشمنان ما متوجه شده‌اند برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی باید از راه تغییر فرهنگ و ضعیف کردن حجاب وارد شوند.»
حجت‌الاسلام پناهیان، حجاب را در جامعه ایرانی، مسئله ملی و امنیتی خواند و گفت: «قوه مقننه، قضائیه و دولت موظف به حفظ و اجرای قانون حجاب هستند و باید مخالفان را رسوا و به مردم معرفی کنند.»
بنا به تأکید وی این اجتماع و اجتماعات نظیر این، باید متذکر شود که با حفظ حریم حجاب و عفاف و صیانت از خانواده می‌توان مهد پرورش مجاهدین آخرالزمان و فرهیختگان را نگه داشت.

مهمانان تجمع دختران انقلاب
اجتماع عظیم دختران انقلاب مهمانانی گرانقدر داشت؛ خانواده‌های شهیدان کاوه، زین‌الدین، شاهرخ ضرغام، باکری، حیدر جنتی، مجید قربانخانی، نورخدا موسوی، شهید جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان، شهید خلیلی، علی اکبر شیرودی و دختر مجاهده مرحومه مرضیه طاهره دباغ. این مراسم با قدردانی از خانواده شهدا به پایان رسید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
1
احسنتتت
قلعه سری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
1
هر وقت مبارزه با فساد صفت و سخت شد، حجاب جامعه بطور خودکار کامل خواهد شد. هر قدر مبارزه با فساد مالی و رانت خواری و آقازادگی شل باشد، حجاب نیز شل خواهد بود. هر وقت خاوری برگردانده شد و مال دزدی عودت شد و خانواده های دزد مجازات شدند، احتمام جامه در حفظ حجاب بیشتر خواهد شد. شروع اعمال قانون از حجاب نیست از دزدی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار