کد خبر: 958848
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
انصارالله از حمله مجدد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه اب‌ها (در جنوب عربستان) خبر داد و گفت: این حمله فعالیت فرودگاه را متوقف کرده است. سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه فرودگاه اصلی سعودی در جنوب عربستان را «ناامن» خواند و افزود: این سه فرودگاه به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت. وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی در صنعا هم اعلام کرد که به زودی کشور‌های ائتلاف عربی و جهان را با سلاحی که هیچ طرفی در منطقه آن‌ها را در اختیار ندارد، غافلگیر خواهیم کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، انصارالله صبح روز دوشنبه، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد قاصف K۲ فرودگاه اب‌ها در عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف گرفت و اخباری از توقف پرواز‌ها در فرودگا ه منتشر شده است.
این حمله، چهارمین حمله انصارالله به فرودگاه منطقه‌ای اب‌ها در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود به طوری که انصارالله روز چهار شنبه با موشک کروز بالدار و روز جمعه با پهپاد قاصف K۲ باز هم به این فرودگاه حمله کرد. انصارالله روز شنبه نیز با پهپاد‌هایی از همین نوع ایستگاه سوخت‌رسانی این فرودگاه را هدف گرفت، همزمان حمله‌ای مشابه به اتاق‌های کنترل فرودگاه جیزان صورت داد. انصارالله هدف گرفتن دو فرودگاه اب‌ها و جیزان در جنوب عربستان را در چارچوب عملیات «ویژه و گسترده» خود توصیف کرده است. ریاض از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب عربستان برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند به طوری که مرکز کنترل راداری برای کنترل پهپاد‌های خود در فرودگاه جیزان راه‌اندازی کرده تا مأموریت‌های حملات و رصد بر فراز خاک یمن را انجام دهند. همچنین «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، حمله پهپادی روز دوشنبه به فرودگاه سعودی اب‌ها موفق بود و باند فرود هواپیما‌ها را هدف قرار داد.
بر اساس گزارش شبکه المسیره، سریع در ادامه گفت: فرودگاه‌های ابها، جازان و نجران به فرودگاه‌های ناامن تبدیل شده‌اند و به‌خاطر ادامه حملات و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و استفاده از این فرودگاه‌ها برای حملات نظامی، به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت.

غافلگیری در انتظار اعراب
ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی در صنعا و عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد: تا زمانی که حملات ائتلاف عربی علیه یمن متوقف نشود، ما به هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی و گسترش این حملات ادامه می‌دهیم. الشامی گفت: ما به زودی کشور‌های ائتلاف عربی را با توانمندی‌های نظامی که رو به افزایش هستند، غافلگیر خواهیم کرد و جهان با سلاحی که هیچ‌کس در منطقه در اختیار ندارد، غافلگیر خواهد شد. این مسئول دولت صنعا افزود: اهداف ما در عربستان و امارات در حال افزایش هستند و ما از میان آن‌ها هدفی را انتخاب می‌کنیم که بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان بر ساختار و استراتژی آن‌ها تأثیر بگذارد. امارات نیز از جمله اهداف ماست. وی تأکید کرد: هر کشوری که در این جنگ شرکت می‌کند اکنون باید در حساب‌های خود بازنگری کند چرا که ابزار‌ها و راهکار‌های درگیری تغییر خواهند کرد و هر کشوری که در این جنگ شرکت دارد در میان اهداف ماست.

اعتراف امریکا به سرنگونی پهپادش
«ارل براون» سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا در غرب آسیا (سنتکام) به دنبال ساقط شدن پهپاد این کشور در ساحل غربی یمن تأکید کرد که ارتفاعی که پهپاد «ام کیو-۹» در تاریخ ششم ژوئن (۱۶ خردادماه) از آن ساقط شد نمایانگر «پیشرفت توانمندی انصارالله در مقایسه با گذشته» است. بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام امریکایی در ادامه مدعی شد که انصارالله به کمک ایران، پهپاد امریکا را ساقط کرده است. پدافند هوایی ارتش یمن چهار شنبه ۱۶ خرداد موفق شده بود یک پهپاد امریکایی از نوع «ام کیو ۹» را حین پرواز بر فراز منطقه شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده (غرب یمن) هدف قرار دهد و منهدم کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار