کد خبر: 958677
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
تیم والیبال ایران در روز پایانی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، روسیه را هم ۳ بر صفر شکست داد تا همچنان صدرنشین باقی بماند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: روز پایانی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه در حالی دیروز برگزار شد که سالن ۶ هزار نفری غدیر مانند دو روز گذشته شاهد حضور پرشور تماشاگران ارومیه‌ای بود که کیپ تا کیپ سالن را پر کرده بودند و با تشویق‌های کر‌کننده‌شان شرایط سختی را برای حریفان تیم کشورمان رقم زدند. تیم کشورمان پس از دو پیروزی مقابل کانادا و لهستان دیروز در سومین مسابقه برابر تیم روسیه به میدان رفت، مصاف تیم‌های اول و دوم جدول لیگ ملت‌ها. ایران با هفت برد و یک شکست با ۲۱ امتیاز پیش از بازی دیشب در صدر قرار گرفته بود و روس‌ها هم با ۷ برد و یک شکست و ۲۰ امتیاز در رده دوم قرار داشتند. کولاکوویچ در این مسابقه هم مانند بازی‌های گذشته تیم کشورمان را با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور راهی میدان کرد. در طرف مقابل تیم روسیه هم مانند ایران با دو برد که مقابل کانادا و لهستان به دست آورده بود، برابر تیم کشورمان قرار گرفت. ست اول از همان ابتدا با سرویس‌های پرقدرت که دریافت را در زمین روسیه مشکل می‌کرد توانست با روسیه فاصله بیندازد و وقت اول فنی استراحت با نتیجه ۸ بر ۶ به نفع تیم کشورمان به دست آمد، در ادامه این اختلاف بیشتر هم شد، طوری که وقت دوم فنی استراحت با اختلاف چهار امتیاز و با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به نفع ایران رقم خورد. روس‌ها که تحت تأثیر بازی خوب شاگردان کولاکوویج قرار گرفته بودند، توان جبران این اختلاف را نداشتند تا ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع تیم کشورمان به پایان برسد و شاگردان کولاکوویچ یک بر صفر در ست شماری جلو بیفتند. ست دوم را، اما این روس‌ها بودند که بهتر آغاز کردند و توانستند وقت‌های اول و دوم فنی استراحت را با نتایج ۸ بر ۵ و ۱۶ بر ۱۰ به نفع خودشان به پایان برسانند. در ۹ امتیاز پایانی این ست بود که ورق برگشت و شاگردان کولاکوویچ اختلاف را با استفاده از سرویس‌های هدف‌دار که دریافت را برای روس‌ها مشکل کرده بود، کم و کمتر کنند و در امتیاز ۲۳ بود که با روس‌ها مساوی کردند و در حالی در ادامه با کسب بیست و چهارمین امتیاز پیش افتادند که این امتیاز حواشی فراونی داشت و پس از تقاضای ویدئو‌چک روسیه، داور بحرینی امتیاز را به نفع آن‌ها برگرداند، اما با اعتراض شدید بازیکنان ایران و تکرار ویدئو‌چک امتیاز به ایران رسید. در نهایت این ست سخت و نفسگیر با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع ایران به پایان رسید. ست سوم را شاگردان کولاکوویچ بودند که با توجه به برد شیرین‌شان در ست دوم و حمایت پرشور تماشاگران ارومیه‌ای که سالن غدیر را به جهنمی‌برای روس‌ها تبدیل کرده بودند، بهتر آغاز کردند و با استفاده از سرویس و دفاع وقت اول فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ به نفع خودشان به پایان رساندند. در ادامه روس‌ها با سرویس‌های قدرتی این اختلاف را کمتر کردند، اما این تیم کشورمان در ادامه با سرویس‌های پرشی امیر غفور و پاس‌های هوشمندانه سعید معروف در طراحی حملات این فاصله را دوباره به ۳ امتیاز رساندند تا دو تیم با برتری ۱۶ بر ۱۳ به وقت دوم فنی استراحت بروند.
این برتری ادامه داشت و در پایان این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان، تیم پرافتخار روسیه را هم با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و با کسب هشتمین پیروزی در ۹ بازی با کسب ۲۴ امتیاز به صدرنشینی در لیگ ملت‌های والیبال ادامه دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار