کد خبر: 957740
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
غلبه بر آرژانتین انگیزه و روحیه را به اردوی تیم ملی والیبال ایران بازگرداند. والیبالیست‌های کشورمان در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ روز گذشته به مصاف آرژانتین رفتند و در یک بازی نفسگیر با نتیجه ۳ بر یک نماینده امریکای جنوبی را از پیش‌رو برداشتند. این پیروزی برای تیم کولاکوویچ ارزش زیادی داشت. بلندقامتان کشورمان امروز با انرژی و روحیه مضاعفی به جنگ ژاپن میزبان می‌روند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رویارویی با حریف قدیمی حساسیت‌های خاص خودش را داشت. پیروزی برابر آرژانتین همان اتفاقی بود که دوستداران والیبال منتظرش بودند، به‌ویژه که این برد بعد از باخت به برزیل برای تیم ملی کشورمان از نان شب هم واجب‌تر بود. با گذشتن از سد آلبی‌سلسته والیبالیست‌های ملی‌پوش دوباره به مسیر موفقیت و درخشش بازگشتند و کسب پنجمین پیروزی مقابل ژاپن شرایط تیم ملی در جدول رده‌بندی را بهبود می‌بخشد.

نفسگیر، اما جذاب
اولین برد ایران در توکیو در حالی به دست آمد که بسیاری انتظار یک پیروزی راحت را مقابل آرژانتین داشتند، اما به غیر از ست اول بازی، آرژانتینی‌ها در سایر دقایق بازی کوتاه نیامدند و برای نشان دادن توانایی‌هایی خود دست به هر کاری زدند. شاگردان کولاکوویچ در ست اول برتری کامل خود را به حریف دیکته کردند و ۲۵ بر ۱۹ پیروز میدان شدند، اما با شروع ست دوم آرژانتینی‌ها به خودشان آمدند و با جبران اشتباهاتشان ۲۵ بر ۲۰ کار را به تساوی کشاندند. آن‌ها حتی در ست سوم نیز خطرناک ظاهر شدند و تلاش کردند تا یک ست دیگر را نیز به سود خود خاتمه دهند، اما با تیزهوشی بلندقامتان نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع ما تمام شد. ست نفسگیر چهارم طولانی‌تر از حد انتظار بود؛ با وجود اینکه بازیکنان آرژانتین برای افزایش فاصله امتیازی خود با ایران تلاش می‌کردند ملی‌پوشان ما دست از تلاش نکشیدند و ۳۴ بر ۳۲ پیروز ست چهارم و پایانی بازی شدند.

غفور ستاره ایران
با بردی که بچه‌ها برابر آرژانتین به دست آوردند جمع امتیاز‌های ایران به عدد ۱۳ رسید. در دومین بازی تیم ملی در هفته دوم لیگ ملت‌ها، امیر غفور ستاره ایران لقب گرفت. طبق آماری که فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده امیر غفور با ۲۶ امتیاز بهترین بازیکن کشورمان بوده و پس از او نیز سیدمحمد موسوی با ۱۶ امتیاز قرار دارد. غفور در این دیدار ۲۱ حمله، چهار دفاع و یک امتیاز سرویس داشت. برونو لیما نیز برای آرژانتین ۱۸ امتیاز گرفت و به‌عنوان بهترین بازیکن تیمش معرفی شد.

حمله به ژاپن
تیم ملی والیبال ایران امروز سومین بازی خود را در هفته دوم لیگ ملت‌ها انجام می‌دهد و این‌بار تیم کولاکوویچ باید مقابل ژاپن صف‌آرایی کند. والیبال کشورمان سال‌هاست که از آسیا فاصله گرفته و با قرار گرفتن در بین مدعیان جهانی یک سروگردن از آسیایی‌ها بالاتر است. این همان نکته‌ای است که ژاپنی‌ها نسبت به آن حساس هستند و هر کاری می‌کنند تا برای یک‌بار هم که شده ایران را از جاده موفقیت منحرف کنند. تیم کشورمان تا اینجای کار چهار پیروزی مقابل تیم‌های آرژانتین، ایتالیا، آلمان و چین به دست آورده و تنها یک بازی را مقابل برزیل واگذار کرده است. این در حالی است که حریف امروزمان فقط دو برد داشته و روز گذشته هم برابر برزیل ۳ بر صفر تن به شکست داد. غلبه بر صربستان در هفته نخست رقابت‌ها بهترین نتیجه‌ای بود که ژاپنی‌ها انتظارش را می‌کشیدند، اما در ادامه راه شرایط طور دیگری برای این تیم رقم خورد. در دیگر بازی‌های روز گذشته آلمان ۳ بر ۲ صربستان را برد، کانادا ۳ بر صفر از سد استرالیا گذشت و لهستان نیز ۳ بر یک بر بلغارستان چیره شد.

عذرخواهی رسمی
اظهارات تند و توهین‌آمیز میشائیل کوبیاک علیه مردم ایران موجب شد FIVB این بازیکن را وادار به عذرخواهی از ایرانی‌ها کند. بازیکن باتجربه لهستان در اقدامی عجیب علیه کشور و مردم ایران موضع‌گیری کرد و مدعی شد بازیکنان کشورمان زیر تور به او توهین می‌کنند!
کوبیاک که هنوز نتوانسته باخت به تیم شهرداری ورامین در جام باشگاه‌های آسیا، آن‌هم با پیراهن تیم پاناسونیک ژاپن را هضم کند تصمیم گرفت از مسیری غیرورزشی به خیال خود از ایرانی‌ها انتقام بگیرد، اما موضع‌گیری به‌موقع فدراسیون والیبال علیه این بازیکن و شکایت به فدراسیون جهانی موجب شد این نهاد پرونده کوبیاک را در کمیته انضباطی خود بررسی کند. علاوه بر شش جلسه محرومیت، FIVB از کوبیاک خواسته تا به خاطر توهین به ایرانی‌ها رسماً عذرخواهی کند: «کمیته انضباطی FIVB به‌شدت توصیه کرد که فدراسیون والیبال لهستان، کوبیاک را وادار به نوشتن نامه عذرخواهی کند. این نامه باید در طول بازی بین لهستان و ایران در طول هفته سوم لیگ ملل والیبال خوانده شود.» اگرچه کوبیاک همانطور که پیشتر اعلام کرده تیم ملی لهستان را در سفر به ایران همراهی نخواهد کرد، اما نامه عذرخواهی او در سالن والیبال شهر ارومیه خوانده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار