کد خبر: 955189
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
«وقتی از دولت سؤال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سؤال دارای اختیار بوده است. به طور مثال اگر در خصوص سیاست خارجی، فرهنگ و یا فضای مجازی از دولت سؤال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت.»
سرویس سیاست جوان آنلاین: این عبارت را رئیس جمهور هفته گذشته و در دیدار فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب عنوان کرد؛ موضوعی که بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای کشور داشت.
آیت‌الله رئیسی، روز دوشنبه و در جلسه مسئولان عالی قضایی اگرچه اشاره‌ای به سخنان روحانی نداشت، اما تأکید کرد: همه قوا از اختیارات کافی برخوردارند. اشاره رئیسی به ناهماهنگی‌های حاکم بر بازار بود. او صریحاً وزارت صمت به عنوان زیر مجموعه دولت را خطاب قرار داد و با بیان اینکه همه قوا و دستگاه‌ها از اختیارات کافی برخوردار هستند، بهبود وضعیت معیشت مردم را در گرو کنشگری فعال مسئولان و کارگزاران نظام دانست و گفت: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی، اقداماتی عاجل برای کنترل بازار صورت دهند.

کواکبیان: آقای روحانی، از شما پذیرفته نیست
دامنه انتقادات، اما از این هم فراتر رفت و اصلاح‌طلبان حامی دولت نیز در اعتراض به سخنان رئیس جمهور لب به اعتراض گشودند.
مصطفی کواکبیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید، دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات معیشتی کشور خطاب به رئیس جمهور گفت: «آقای روحانی امروز از شما پذیرفته نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم، چرا که شما امروز رئیس شورای عالی امنیت ملی هستید و ریاست ده‌ها شورای جوروا جور را هم در اختیار دارید و این مسئله نشان دهنده اختیارات گسترده شما است. اگر هم در مواردی طبق قانون اساسی باید مسائل به تصویب و نظر مقام معظم رهبری برسد، در عمل و در طول این چندین سال مشخص شده است که ایشان با توجه به نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان تصمیم می‌گیرند و بر این اساس جای هیچ‌گونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌های‌تان وجود ندارد.»
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس بیان کرد: «آقای روحانی! شما شورای اقتصادی سران قوا را هم در اختیار دارید و برخلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره‌گیری دعوت می‌کنند، از شما می‌خواهم که محکم بایستید و به وظایف و اختیارات خود با جدیت بیشتر و همچنین با هماهنگی کابینه و تیم اقتصادی دولت عمل کنید.» وی اظهار داشت: «از بانک مرکزی و همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که لیست اسامی دریافت کنندگان ارز به نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را منتشر سازند و میزان واردات و نحوه و نرخ توزیع آن مشخص شود.»

رئیس جمهور نباید بگوید به من ربطی ندارد
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اما بار دیگر رأی ۹ درصدی روحانی را یادآوری کرد و گفت: «در بهترین شرایط ۹ درصد از رأی جامعه را داشت که با حمایت اصلاحات به مقام ریاست جمهوری رسید.»
به گزارش مهر، سید فاضل موسوی در گفت‌وگویی با بیان اینکه دولت باید حرف‌های مردم و جریان‌های سیاسی را بشنود نه اینکه از خود سلب مسئولیت کند، اظهار داشت: «اینکه رئیس‌جمهور افطاری بگیرد، خوب است، اما به شرطی که برنامه‌ریزی شده باشد و حاضران با مطالعه و تحقیق سخن بگویند. رئیس‌جمهور در این جلسه به نوعی اتمام حجت کرد و گفت که در بسیاری از مسائل که نیاز است دولت دخالت کند، اختیاری ندارد و تصمیم‌گیری‌ها در جای دیگری صورت می‌گیرد؛ نشست باید برگزار شود که دولت حرف‌های مردم و جریان‌های سیاسی را بشنود نه اینکه از خود سلب مسئولیت کند و بگوید به من ربطی ندارد.» وی با بیان اینکه دولت روحانی تاکنون اراده‌ای برای شنیدن مطالبات جریان‌های سیاسی نشان نداده است، افزود: «این موضوع حتی در مواجهه دولت با جریان‌های سیاسی همسو نیز مشهود است؛ چه رسد به جریان‌های منتقد.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «بار‌ها به رئیس‌جمهور گفته شد که اگر در حل مسائل سیاسی محدودیت‌هایی وجود دارد، دست کم در حل مشکلات مربوط به قیمت‌ها فعالیت شود یا در موضوع انتخاب وزرا تذکر داده شد که کابینه همسو با مطالبات مردم نیست، اما توجهی صورت نگرفت. رئیس‌جمهور به عنوان کسی که سال‌ها در عرصه سیاست ایران حضور داشته می‌داند که رئیس دولت چه اختیاراتی دارد و باید بر اساس همان وعده می‌داد، وعده‌هایی مطرح شد، اما به آن‌ها عمل نشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
2
کشور را تا لبه پرتگاه برده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
سلام
آقای روحانی متاسفانه جوری عمل کردند که ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
زمانيك ..احمدي نزاد...با آنهمه ،،خدمات. ..اينطور..با .بيمهري ..مواجه..ميشود..انتظار ندلشته باشيم..اين ها..كاري بكنند..
مهندس
|
Germany
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
سلام، اگر روی تولید داخلی کار بشه مشکلات کشور حل خواهد شد
بهتره همه چی بومی سازی بشه
ظرفیت هم داریم
مهندس
|
Germany
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
سلام، اگر روی تولید داخلی کار بشه مشکلات کشور حل خواهد شد
بهتره همه چی بومی سازی بشه
ظرفیت هم داریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار