کد خبر: 952763
تعداد نظرات: ۷۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
نشانه‌های «تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد» -که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه بر آن تأکید کرده‌اند- را می‌توان در اقدامات و عزم آیت‌الله رئیسی مشاهده کرد؛ تحولی که گویی با رعایت بر تکریم اصحاب دعوا کلید خورده و رئیس قوه قضائیه خواسته است ظرف ۱۵ روز آینده دستورالعمل آن تهیه و تدوین شود. بخش دیگری از تأکیدات رئیس قوه قضائیه، تجدیدنظر درباره زندانیان مهریه است. موضوعی که مراجع عظام تقلید هم درباره آن تذکر داده‌اند و اکنون رئیس قوه قضائیه عزم خود را جزم کرده درباره این مسئله هم در دادگستری‌ها تجدید‌نظر فوری به عمل آید.
سرویس سیاست جوان آنلاین: رئیس قوه قضائیه روز پنج‌شنبه در نشست رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان با تأکید بر ضرورت رعایت کرامت اصحاب دعوا از جمله مدعی و شاکی، متهم، محکوم، وکیل و افرادی که به عنوان خانواده متهم پیگیر پرونده هستند، اعلام کرد: برای نهادینه‌سازی این موضوع، از معاونت حقوقی قوه قضائیه خواسته‌ام که ظرف ۱۵ روز آینده، دستورالعمل «تکریم» را در چند فصل که مربوط به همه سطوح است، تدوین کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، بالاترین نعمتی را که بر ملت بزرگ ایران از جانب خداوند ارزانی داشته شده است، نعمت نظام جمهوری اسلامی و ولایت دانست و تصریح کرد: طبق وعده الهی، هیچ تردیدی نداریم که آینده، بسیار روشن و نورانی و متعلق به صالحین است. آینده را نه ثروت رقم می‌زند و نه قدرت، بلکه صلاحیت و تقوا رقم خواهد زد.
 

رئیسی با اشاره به اقدام اخیر عربستان سعودی مبنی بر اعدام بیش از ۳۰ تن از شهروندان این کشور، اظهار کرد: آنچه امروز در دستگاه ناعادلانه سعودی‌ها به بهانه مضحک مبارزه با تروریسم شاهدیم، جلوه‌ای از هواپرستی است. این حکومت جنایتکار، انسان‌هایی را که بر اساس گزارش‌های موثق در جهت مبارزه با ظلم و احقاق حقوق مردم تلاش می‌کرده‌اند، به راحتی با ادعای مبارزه با تروریسم اعدام می‌کند و صدایی از هیچ یک از سازمان‌های مدعی حقوق بشر به گوش نمی‌رسد. وی گفت: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که در خصوص اقدامات افرادی که توسط حکومت سعودی اعدام شده‌اند، تحقیق کنند که آیا واقعاً تروریست بوده‌اند یا خیر و ثانیاً اعلام کنند که عربستان چه زمانی برنامه و عزمی برای مبارزه با تروریسم داشته است که اکنون در اجرای برنامه خود اقدام به ارتکاب این جنایت کرده است.

موظفیم کاستی‌ها را برطرف کنیم

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه همگی موظفیم با نگاه به گذشته، کاستی‌ها را برطرف و به سوی پیشرفت و ارتقای دستگاه قضایی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز تحول یک ضرورت است و تحقق این امر به همکاری همه عزیزان نیاز دارد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی مشکلات دستگاه قضایی از جمله حجم بالای ورودی و موجودی پرونده‌ها در برخی حوزه‌ها، اطاله دادرسی، کثرت جمعیت کیفری، کاهش سرمایه اجتماعی و پاره‌ای مسائل مربوط به امور پشتیبانی، اداری و مالی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تأکید بنده که عمیقاً نیز به آن اعتقاد دارم و به هیچ عنوان برایم جنبه شعاری ندارد، موضوع «کرامت» است. وی با تأکید بر لزوم رعایت کرامت قضات و کارکنان دستگاه قضایی، افزود: باید سخن قضات شنیده شود و دیدگاه‌های‌شان مورد توجه قرار گیرد. باید بنا را بر رفع مشکلات این عزیزان گذاشت. نباید یک قاضی دچار مشکلی باشد و دستگاه قضایی در حالی که می‌تواند این مشکل را حل کند، از حل آن خودداری ورزد. قاضی شجاع و وظیفه‌شناس ما باید مورد حمایت باشد. آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت رعایت کرامت اصحاب دعوا از جمله مدعی و شاکی، متهم، محکوم، وکیل و افرادی که به عنوان خانواده متهم پیگیر پرونده هستند، تأکید و اعلام کرد: برای نهادینه‌سازی این موضوع، از معاونت حقوقی قوه قضائیه خواسته‌ام که ظرف ۱۵ روز آینده، دستورالعمل «تکریم» را در چند فصل که مربوط به همه سطوح است، تدوین کنند و ان‌شاءالله ابلاغ خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه، توجه جدی به حقوق عامه را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: نباید منتظر ماند که حقی ضایع شود و سپس به سراغ آن برویم. براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، بخشی از علل وقوع قضایای اخیر و ویرانی‌های سیل، مربوط به تضییع حقوق عامه است. اگر حقوق عامه رعایت می‌شد و دستگاه‌ها وظایف خود را به‌موقع انجام می‌دادند، شاهد این میزان خسارت نبودیم. بر این اساس، دادستان‌های محترم باید رویکرد صیانتی و پیشگیرانه نسبت به حقوق عامه داشته باشند و در خصوص دست‌اندازی به حقوق عامه، حساسیت جدی به خرج دهند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره رونق تولید و خصوصی‌سازی، خاطرنشان کرد: دادستان‌ها موضوعاتی نظیر برخی خصوصی‌سازی‌ها را پیش از تبدیل شدن به بحران‌های اجتماعی و کارگری، پیگیری کنند و به سوداگران اجازه ندهند که با اموال عمومی بازی کنند. خصوصی‌سازی قطعاً مسئله درستی است، اما نحوه آن بسیار اهمیت دارد و باید مورد نظارت و توجه جدی قرار گیرد.

دادستان‌ها گره‌گشای مشکلات مردم باشند

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر لزوم گره‌گشایی از مشکلات مردم، یادآور شد: مردمی بودن صرفاً به برگزاری دیدار‌های مردمی نیست؛ گرچه آن هم نماد و جلوه‌ای از مردمی بودن است، اما اصل مردمی بودن این است که در عمل، ارتباطات مؤثر و تعامل‌های منطقی با سمن‌ها و نهاد‌های مردمی برقرار شود و علاوه بر این، مدیران قضایی همیشه در دسترس باشند.
آیت‌الله رئیسی در خصوص وظایف دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال نیز خاطرنشان کرد: عزم مجموعه دستگاه قضایی باید بر مبارزه با موانع تولید استوار باشد و در این عرصه انجام وظایف قانونی از جمله در بحث مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به اقتضای هر استان و اقلیم، راهکار‌هایی در چارچوب یک حرکت جهادی برای کاهش اطاله دادرسی باید ارائه شود، گفت: ملاک ما برای به روز بودن پرونده‌ها، پرونده‌های سال جاری است. رسیدگی به هیچ پرونده‌ای نباید بی دلیل به درازا کشیده شود. بر این اساس، ماندن پرونده سال‌های گذشته در دستگاه قضایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. البته تأکید همیشگی ما این است که سرعت و دقت نباید فدای یکدیگر شوند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد در دستگاه قضایی اظهار کرد: سلامت قوه قضائیه بسیار مهم است و همه قضات و کارکنان باید مدعی فساد و ناهنجاری باشند. حساسیت نباید کم شود. هر رابطه‌ای که زمینه ارتباطات ناسالم را فراهم کند، باید از بین برود و هیچ‌گونه عدم سلامت در دستگاه قضایی پذیرفته نیست. باید نسبت به موارد تخلف برخورد لازم صورت گیرد و نوعی از اطلاع‌رسانی نیز انجام شود، به نحوی که تخلف یک فرد به نام کل مجموعه تمام نشود. ما باید هزینه‌های اجتماعی را به سرمایه‌های اجتماعی تبدیل کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق نظام تشویق و تنبیه در قوه قضائیه، تصریح کرد: واقعاً قضات شجاع باید مورد حمایت جدی باشند و با تشویق این قبیل قضات، روحیه ضد فساد و انقلابی را باید در دستگاه قضایی تقویت کنیم.
آیت‌الله رئیسی درباره کاهش جمعیت کیفری نیز تأکید کرد: باید نظارت شود که تا حد امکان، بازداشت صورت نگیرد. در خصوص مهریه نیز اکثر مراجع معظم تقلید در دیداری که داشتیم تذکر می‌دادند که بر این اساس لازم است بازنگری جدی و فوری در مورد زندانیان مهریه صورت گیرد.
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۴۳
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
32
84
درود بر شما جناب ریسی عزیز شمارا به خدا در رابطه با مهریه قاضیهای محترم پیش پرداختاهای سنگینی و عزینه دادرسی زیادی از مرد میخواهندکه هکه این قشر کارمند وکارگر هستند ومستجر خواهش می کنیم از شما اینهمه سکه پیش پرداخت یا هزینه دادرسی زیاد مرد از کجا بیارد شمارو به خدا یه کاری کنید سخت نگیرند خدا به شما عمر و سلامتی بدهد علی یارتان آقای ریسی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
سلام در مورد مهریه منم مورد عنایت قاضی محترم قرار گرفته ام اول که قاضی کلا طرف زن را گرفته بود و هیچ مدرکی رو از طرف ما قبول نمیکرد و ریس دادگستری که ما اقدام کردیم که قاضی تعویض بشه قبول نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
شما آقایون که بایدم خوشحال باشین چون به نفعتونه شما زنی میگیریم هر بلائی خاستین سرش میآریم و بدون هیچ ضمانتی در جامعه رها میکنید ابن بخشنامه تبعیض آمیزه و باعث میشه خانمها نتونن حداقل حقشونو بگیرن.
حق زن رو بدین تا نیوفتین زندان مهریه دینه و اون دنیا گریبانتونو میگیره
محمد
| United States of America
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
سلام آقای رئیسی زنم مهرشو گذاشته اجرا هیچی ندارم بدم کمکم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
باسلام خدمت جناب رئیسی .ودست اندرکاران قوه قضائیه.حق وانصاف نیست که خانمی که یکسال اززندگی نگذشته بخاطر مسائل کوچیک وپیش پاافتاده که قابل حل هستند.زندگی روبه امان خدا رها کنن.وفورا تهدیدبه زندان مهریه ونفقه میکنن.براین اساس واقعا باید جایی وزمانی این قانون اصلاح میشد.که جناب رئیسی مجری قانون وکاربلد که باتوجه به موقعیت جامعه وشرایط اقتصادی بخشنامه اصلاحیه خوبی تصویب کردند.انشالله که 100درصد اجرایی بشه ومشکلات جوانهای این مرز وبوم حل بشه وپاشون به زندان باز نشود.که دچار مشکلات بیشتر وسخت تری میشوند.واززندگی کردن محروم میشوند که حقشان نیست...
وحید
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
زن ها با مهریه خیلی سو استفاده دارن میکنن.
ناامید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
سلام واحترام چگونه میشود مستقیما جناب سید بزرگوار را دید ومشکلات ده ساله خود از دستگاه قضا ویکی از مجرمین معروف مشهدی را بازگو واستمداد طلبید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
تورو خدا آقاسید کمک کنید زیر بار مهریه داریم میمیریم تورو جان عزیزاتون به داد جونا برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اون زنی که اینجورحقش ضایع شده اون زنی که شوهرمیلیاردداره ولی همه چیوقبل طلاق به نام کس دیگه زده.اون زنی که الان بعدطلاق حتی پول یه کفش نداره چیکاربایدکنه.چرااین قانونواوردین که مخاطب من بهم بگه ن زندونی هست ن مهریه ای.چرابامن ناموس مملکت اینجوری بازی کردین.
نسرین
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
ان شالله که به لطف و بزرگواری آقای رییسی .مشکل زندان و برمیدارند آقایون این ترس از تنشون بریزه ..وکاری کنند که مرد هم بتوناند ملکی بنام خودش داشته باشد از ترس مهریه تنش نلرزد و زحمت کشیده آقایون برای خودشون باشد نه برلی یه زن ناسازگار و بد زرفتار
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
22
66
با درود سلام بر ریس قوه قضاییه محترم جنای ریسی سر بلند باسید به امیده خدا از شما خواهش می کنیم قیمته سکه بیشتره خانم ها را به بهانه مردهارا پای میز مهریه می کشانند همه این بلاها به سره کارمند و کاگر دارد میاد کارمند و کاگری که به حقوقه کم و مستاجر می باشند در واقعه یک کاسبی بیشتره خانمها را انداختند و مرد را زمین گیر می کنند و کردند قاضهای محترم و زحمت کش هم نهایته پیش پرداخته سکه بالا و هزینه دادرسی را برای مرد حکم صادر می کنند آخه یک کارمند یا کارگر یا یکی ندارد چه جوری باید به این خانم بدهد که خانم میخواد آزاد یاشد و با بهانه از زیره مخارجه گران زندگی فرارکند جناب ریسی از شما خواهش می کنیم جلوی این کاسبیها را بگیرد زمانی که سکه ارزون بود کمتر زنی مهریه به اجرا می گذاشت اما حال قیمت سکه که بالا رفته مهریه به اجرا گذاشتن از طلاق بیشتر شده همینجور مردها را روانه زندان می کنند وهمه مردها هم بد نیستند خلاف کار نیستند دسته بزن ندارند رفیق باز نیستند خرجی هم میدند چرا زن این بالا را به سره مرد میاره خدارو خوش نمیاد خدا ازشان نمی گذارد از شما خواهش می کنیم جناب ریسی کمککنید کمک کنید شما به داده ما مردها برسید از این سکه گران و دستورات قاضیهای دادگاه ها خانواده بعضی از خانمها با دروغ می روند پیشه قاضی و هرچه دلشان بخواد میکن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
نمیگین این زنان چ بدبختیا میکشن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مثلا چه بدبختی ها میکشن وقتی هنوز خونه شوهر نیومده مهریه گذاشته اجرا یا حق حبس گرفته که دزدی کنه حق حبس که معنیشو میدونی چیه؟؟ نکنه بدبختیش اینه به خودش زحمت داده رفته دادگاه مهریه اجرا گذاشته
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
19
59
با درود سلام بر ریس قوه قضاییه محترم جنای ریسی سر بلند باسید به امیده خدا از شما خواهش می کنیم قیمته سکه بیشتره خانم ها را به بهانه مردهارا پای میز مهریه می کشانند همه این بلاها به سره کارمند و کاگر دارد میاد کارمند و کاگری که به حقوقه کم و مستاجر می باشند در واقعه یک کاسبی بیشتره خانمها را انداختند و مرد را زمین گیر می کنند و کردند قاضهای محترم و زحمت کش هم نهایته پیش پرداخته سکه بالا و هزینه دادرسی را برای مرد حکم صادر می کنند آخه یک کارمند یا کارگر یا یکی ندارد چه جوری باید به این خانم بدهد که خانم میخواد آزاد یاشد و با بهانه از زیره مخارجه گران زندگی فرارکند جناب ریسی از شما خواهش می کنیم جلوی این کاسبیها را بگیرد زمانی که سکه ارزون بود کمتر زنی مهریه به اجرا می گذاشت اما حال قیمت سکه که بالا رفته مهریه به اجرا گذاشتن از طلاق بیشتر شده همینجور مردها را روانه زندان می کنند وهمه مردها هم بد نیستند خلاف کار نیستند دسته بزن ندارند رفیق باز نیستند خرجی هم میدند چرا زن این بالا را به سره مرد میاره خدارو خوش نمیاد خدا ازشان نمی گذارد از شما خواهش می کنیم جناب ریسی کمککنید کمک کنید شما به داده ما مردها برسید از این سکه گران و دستورات قاضیهای دادگاه ها خانواده بعضی از خانمها با دروغ می روند پیشه قاضی و هرچه دلشان بخواد میکن
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
عاااااالی بود فرمایشاتتون....باشد که ان‌شاءلله جناب رییسی بادرایت و فهم بالایی که دارند هرچه زودتر معضل مهریه و زندان رفتن مردان بی‌گناه رو حل بفرمایند.
رو ح اله صفری
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
به داد زندگی مردها برسید
محمد
|
United States of America
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
13
52
سلام بر رئیس قوه قضاییه قهرمان تو را خدا جوانی هیتم که الان دارم با بدبختی و فقر سکه میدم به خواطر اینکه بتونم بچما ببینم چون الان ۴ ساله هستش اگر سکه ندم حکم جلبم را میگیرند و مجبور به نرفتن ملاقات فرزندم میشوم عاجزانه خواهش و التماس میکنم یه فکری برای مهریه بکنید که دیگه از پای دارم در میام بخدا زیر قرض رفتم ندارم
شجاعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
21
44
از جانب آقای آیت الله رئیسی سپاسگزارم لطفا بابت مهره سکه حذف اجباری گردد چون هستنددخنران و خانن هایی که از این راه یعنی مهریه چندین بار ازدواج کرده و جوانان و خانواده ها به فلاکت می کشانند لطفا سکه بابت مهر به حذف گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خب شما سکه مهر نکن اونم زیاد مگه مجبورتون کردن.
روز اول که میرین خواستگاری تاجرین موقع دادن مهریه میشین کارگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
شما زنها هم اول موقع خواستگاری میگین مهریه کی داده و کی گرفته خیلی خانواده داری میکنید که زودتر وصلت کنید موقع طلاق هم میگین حق و حقوقمون هست واقعا کاسب سکه و مهریه حیف اسم هست براس شما و خانواده هاتون
وحید
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
روز اول میگن کی داده کی گرفته. بعدها چند روز کلش رو میگیرن. کاسبیه جدیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
14
47
سلام فقط زود تصمیم بگیرند حرف مراجع را گوش کنند وعمل کنند جوانان عمرشان به هدر نرود
پاسخ ها
سید علی جعفری نسب
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
سلام بر سید بزرگوار آقای ریسی آقای ریسی تورادادم به جدت برتی مهریه کاری بکن نداریم
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
توراخدا برای مهریه جوانان روزندانی نکنید که مهریه کاسبی شده برای خانومها توایران دوستم از سن ۱۸ سالگی تاالان زندانه گناه نکرده ازدواج کرده بخاطرمهریه کارگره پنج ساله زندانه هته یه باربراش اشک میریزم منم جراعت دامادی روندارم دیگه جوانیشو خراب کردن این انصاف نیست این قانون نیست اون تجربه نداشت ازمهریه سردرنمیاورد قانونوعوض کنید توراخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
59
38
اقای رییسی تعداد زندانیان مهریه زیاد نیست امارها غلط هست و این که شما به این مورد هم چاره ای اندیشیدید که با این حساب اون 4میلیونی هم که مهریه رو پرداخت می کردند با این تصمیم دیگه پرداخت نمی کنند من پاسخ می خوام از شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
امار شما اشتباهه.اتفاقا خیلی از جوونا بدبخت شدن بابت مهریه.این چه ابزاریه که حانوما استفاده میکنن.مثل ادامس میچسبن بعد مهریه میخوان.آقایون رو بدبخت کردن توو زندان.مگه پول کمیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
حتما خانم هستی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
امار مهریه بالاست فقط ۴ هزار نفر در زندان هستند شما حساب کن چندین برابر این تعداد هستند که دارن اقساطی میدهند و بعضی هم مال مرد بیچاره تصاحب کردند جناب اقای رییسی لطفا هرچه زودتر بساط کاسبی این زنان را جمع کنید هر جوری که حساب کنید این قانون مهریه پشتیبان زندگی که نیست برعکس شده باعث متلاشی شدن خانواده ها چون این زنان واسشون پول حرف اول میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
14
56
دستت درد نكنه اقاي رييسي يكي اومده واقعا داره كار ميكنه واسه مردم
پاسخ ها
ز م
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
والا کل زندگی خانواده زن سی سکه هم نمی ارزد بعد با کلک ازدواج میکنند در جا میلیارد کلاه برداری میکنند کی اسلام گفته به این زن باید مهریه داد کی زمان پیامبر کسی رو زندان میکردند به خاطر مهریه این مهریه تجارت غربی است که در کشور ما رخنه کرده یک نفر قاضی ندیدم‌که بیاد برسی کنه ببینه چرا زن زندگی را ول کرده به خاطر مهریه این چه قضاوتیه بابا
فرزاد
|
Germany
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
15
49
سلام آقای رئیسی، توروخدا جناب رئیس من هیچ مالی ازاین دنیا ندارم ازسال 94گرفتارمهریه در دادگاه هستم الان هم 32سالمه، 14تا سکه دادم ونامز دیم 9ساله ازدواج کردیم الان هم ازدست جلب های زوجه فرارکردم خونه واده ام توروخداعمرمن تموم شد
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خداشاهده بیشتر کسانی که طلب مهریه میکنن پولدارن،خوب کسی که نمیتونه سالی یه سکه ۶ میلیونیم بده زندان رفتنش چه سودی برای زن داره؟؟ موقع ازدواج میبینن مرد هیچی نداره بعدش با تهدید مهرمو میذارم اجرا هرکاری دلشون میخواد میکنن،بخدا طرف موقع ازدواج انقدر عاشقه که میگه هرچی سکه بگین قبوله بعد طرف بعد ۹ سال زندگی میگه سکه هارو بده،عین نامردیه این
مثل خارجیها باید اموال مردو زن رو بذارن روهم و نصفشو زن برداره نصفشو مرد
الان بازار سکه انقدر گرونه که همه دنبال طلاق و خوشین فقط بخاطر فشار اقتصادی روی جوونا
موقعی که من زن گرفتم سکه ۱۰۰ تومن بود حالا شده ۶۵۰۰۰۰۰ تومان
تورو خدا قانونهارو مثل کشورهای توسعه یافته بازنویسی کنین
اسدالله رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
14
51
سلام بر اقای رئیسی این زنهای که مهریه رو واسه خودشون بازار کردن مردهارو به هیچ دلیلی روانه زندان میکنن تورو خدا به داد مردم برسین خدا باشماست علی یارتون
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
21
60
مهریه باید حذف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
راحت بگیری راحتم طلاق بدی خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
ژنه رو بدبخت کنید بدون هیچ هزینه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مهریه باید حذف بسه حق طلاق به خانوما داده بشه،مثل کشورهای اروپایی،تمام
فقط خدا
| Germany
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
به امید خدا خواهرت رو بدون مهریه برگردونن ور دل ننت و طلاقش بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
ايشالا كه به خاك سياه بشينيد
از طرفي هم راه بلد شدن.العي كه به حق امام زمان دونه دونه بلاهايي كه سرما مياريد سر خانواده و خواهرتان بياد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
9
26
سلام لطفاً این مهریه‌ا را‌تخسیب بر درآمد جوانها با شد این عادلانه است باعرض تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
15
34
سلام درشرایط فعلی بایدبرای مهریه فوراتصمیم گیری شده وابلاغ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
تو شرایط فعلی بله باید تصمیم بگیرن که نمی‌خواهند زندانی کنند چه طور حق خانومها هم ضایع نشه . باید در این باره تصمیم بگیرن و ابلاغ کنن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
11
37
سلام آقای رئیسی وقتتون بخیر.
من یک کارگر قراردادی هستم با کمترین حقوق ممکن. که گرفتار مهریه شدم. تو رو خدا با این حقوق و وضعیت اجاره نشینی میشه زندگی کرد؟حقوقم را خرج مهریه کنم یا اجاره خونه یا آب و برق و گاز و تلفن یا کرایه ماشین یا خوردن؟ مگه مردها چه گناهی کردن که همه حق و حقوق رو به زن میدن و مرد فقط حق طلاق؟ آیا این برابریه؟ آیا این انصافه که مرد بخاطر نداشتن مهریه راهی زندان شود؟ من تا ۵۰ سال دیگه باید با زجر و زحمت کار کنم تا تموم بشه. تا اون موقع هم جوونیم و عمرم هدر رفته.
تو رو خدا فکری به حال ما جوونا کنید. سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
مهریه باید برای همه یکسان بشه ومردی هم که توانایی مهریه دادن رو نداره بایداز مهریه دادن حذف شود
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
44
47
هر وقت حق طلاق و حق حضانت را به زن دادن مهریه راحذف کنند چرا فقط یک طرفه تصمیم میگیرید پس حق زنان از زندگی چیست هیچ کس این حق را نمیتواند حذف کند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
همین الان هم با تمام نامردی شماها همه جی رو تصاحب کردین مرد هرچقدر هم زرنگ باشه اینقدر ظلمی که شما ها میکنید نمیکنه بچه هم متاسفانه این وسط کل آینده اش از بین میره
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
احسنت عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
انشالله با درایت ریییس محترم قوه قضاییه این مفت خوری از بین خواهد رفت همون قانونی که تصویب شده حالا عوض میشه اینقدر شما زنها دنبال مهریه و پول مفت افتادین که دیگه واقعا حنای شما بی رنگ شده
رومان
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اگر مهریه پشتیبان دارایی آینده زنه خوب چرا درخواست طلاق هم میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
46
35
تا زمانی که حق طلاق را به زن ندهید نباید مهریه که حق خدایی و شرعی زنان است را پایمال کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مهریه باید با رضایت داده بشه نه زور
خوبه که سکه بیاد پایین بعد مردا این برخوردو بکنن؟
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
نباید در حق خانومها ظلم بشه
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
حق خدایی را از کجا اوردی ، کاسب مهریه ، انگار سکه طلا مزه داده زیر دندونتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
حق!!! باورت شده واقعا که حقت هست این لطف و هدیه هست فهمش خیلی سخت نیست شما رنها ما به ازای مهریه چی نیدین که حالا ودنبال حقین
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
همین الانش که دارین این حرف رومیزنین هیییچ توجهی به حق وطلاق و بقیه چیزها ندارین و فقط دارین حاشیه میرین درواقع تمااااام نگرانیتون ازبابت اینکه مهریه حذف بشه و کاسبی شما خانوما به خطر بیفته!!! بسه دیگه چقدددر میخوایید پسرای بیچاره رو خفتشون کنید و بندازینشون تو زندان!!! بالخره یکی اومد که راه حق رو نشون بده،ان‌شالله موید باشید جناب رییسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
اونی که میگه کاسب .... متاسفم براش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چیه میخواهید مهریه نباشه . راحتر دخترای مردم بدبخت کنید . چیه اینقدر جو میدید مگه می‌پردازید که آه و نالتون تا آسمون هفتم بالا رفته . سالی یک سکه و نیم که دیگه خودکشی نداره
یه فراری بدبخت از مهریه
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
صحبت از حق نکنید که حالمون داره بهم میخوره این حق نیست برای خیلی ها شده کاسبی کردن بنشینید به جای کاسبی کردن از زندگی خانوم فاطمه زهرا زندگی کردن رو یاد بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
خانمها صحبت از حق نکنید شماها اگر خیلی دنیال حق و حقیقت هستین سعی کنید خیانت نکنید سعی کنید به زندگی و شوهرتون برسید اگر خیلی دنبا ل حق هستین چند سال زندگی کنید و در زندگی تلاش کنید بعد دنبال پول باشید نه اینکه هنوز خونه شوهر نیومده وظایف زندگی انجام نداده و بچه دار نشدین فقط واسه مرد بیچاره خرج تراشیدین و حالا که میخواین بیاین خونه شوهر با بهانه ای برین خونه باباتون و مهریه اجرا بزارین اونوقت دنبال حق هم هستین اسمی غیر از کاسبی مهریه براشون‌نمیشه گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کاری به این ندارم که بعضی زنها فقط دنبال مهریه هستن ولی بعصی زنها هم واقعا حقشون پایمال میشه، زنهایی که درست زندگی میکنن و شوهراشون هر بلایی دلشون میخواد سر زن میارن و خیلی راحت میرن پی خوشگذرونی های خودشون
پس تکلیف این زنها چی میشه، باید تا آخر عمر بسوزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
دقیقا، چه استدلالی پشت این قانون حق طلاق و اذن ازدواج مجدد هست؟همین مهریه سنگین نباشه مردا حساب کار دستشون نمیاد. موقع بله گرفتن میشن غلام حلقه بگوش و خواهان زندگی ولی کارشونو که کردن میشن بی انگیزه و حسشون میمیره.جالبه واقعا!
اگه قراره مهریه حذف شه منم موافقم ولی باید حق طلاقم حذف کنن دیگه مرد نتونه ول کنه بره زنو بلاتکلیف بزاره
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
13
44
سلام ۵ساله دارم سکه پرداخت میکنم بازن و بچه و کرایه نشینی وحقوق کارمندی تورابخداکمک کنید مزه زندگی رو ماهم احساس کنیم
مسعودجاویدان بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
7
39
باسلام واحترام بنده حقیر کلن چندماه است عقد کردم و هنوز تو همین دوران عقد نامزدم 313 تا سکه گذاشته اجرا تو دادگاه استان لرستان خرم آ باد و همش دروغ میگه و فقط دنبال پول و سکه هستن آ یا من متولد 68 جناب رییسی عزیز ازکجا بیارم سکه حتی پول ندارم یه وکیل بگیرم من به کارمند جز دیپلمه هستم مگه چقدر حقوق دارم و هیچ دارای ندارم فقط توکل ب خداوند بزرگ کردم و از روزی که شما تشریف آ ورید به جدتون دعا میکنم یه دستوراتی بدهید تا حق هیچ کس ضایع نشود
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
4
21
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای رئیسی.
من یک کارگر قراردادی هستم با کمترین حقوق ممکن که محکوم به دادن مهریه شدم و هیچی از خودم ندارم و اجاره نشین هستم.
با این وضعیت تورم اجاره خونه بدم یا پول آب و برق و گاز و تلفن یا کرایه ماشین یا خوردن یا پرداخت مهریه؟ یا باید برم زندان یا ۵۰ سال باید زجر بکشم و کار کنم که مهریه پرداخت بشه. تا اون موقع هم جوونیم و عمرم هدر رفته.
آخه زنی که خودش زندگی رو ترک کنه مرد چه گناهی کرده؟
تو رو خدا فکری به حال ما جوونا کنید. سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
مطمئنی خودش خونه رو ترک کرده؟
ترکش دادی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
5
22
لطفاً ‌‌‌‌بر این زنها ای که به بها نه مهریه خانه زندگی خودرا‌رها کرده است بچه ها چگنا کرده آند که این جوری بسوزند تورا به خدا به این بچه ها کمک کنید با عرض وتشکر
فرشاد اقایی
|
Germany
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
4
30
سلام جناب آقای رئیسی .درود برشما.بخدا دیگه داریم می پوسیم از بس در زندان ماندم 3ساله ندارم بخدا دادگاه از تمام بانکها ثبت سوال کردن ندارم آرزوی دیدن دخترم دارم 3ساله میدانی چقدر سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
تو زندانی ؟ چطوری پیامک میدی دروغگو؟ گوشی تو زندان آزاده؟
رحمان اكبرى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
5
30
ي فكرى ب حال من كارگر غير دولتى باحقوق ١٣٠٠برامهريه و نفقه و نفقه بچه و كرايه خونه و...بكنيد
رحمان اكبرى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
6
17
سلام اقاى ريسى ي فكرى ب حال من كارگر غير دولتى باحقوق ١٣٠٠برامهريه و نفقه و نفقه بچه و كرايه خونه و...بكنيد.شر اينو ازسرم واكنيد ديگه ازدواج نميكنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خانوما دیگه ازدواج نمیکنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
5
23
درود بر شرف و اقتدار شما جناب رئیسی
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
4
19
سلام .جناب اقای رییسی تنها ارزویی می کنم که خدا کنه همیشه دلت خوش باشه.که روزنه امیدی که زندگی تلخ ما میدهی.پتروشیمی اینقدر درامد ندارد که خانمی که از 3 نفر مهریه می گیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
جالبه این پول و سکه ها به دهنشون مزه کرده و ناراحتن که جناب اقای رییسی چرا میخواهند این قضیه سر و سامان بدهند پول مفت و با اه و افسوس و بدون ذره ای احساس مسیولیت
حسین رحیم سلمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
3
18
بااهدء سلام و عرض ادب رئیس محترم قوه قضائیه جناب آقای رئیسی من کارمند مرکزبهداشت اصفهان با حقوق دومیلیون تومان خانمم مهریه به اجرا گذاشته وب این تورم گران شدن بیش ازحد سکه خواهشمندم درصورت امکان تعدیل سکه هارا زیاد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
سکه ارزون شده .
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
6
23
سلام ازتون خواهش میکنم یه فکر اساسی کنید من سال ۹۰ ازدواج کردم که ای کاش نمیکردم ،اوم موقع سکه ۹۰۰ بودولی الان ۵۵۰۰ ،یه کارگرم چطور میتونم بااین قیمت ها مهریه رو جور کنم حدود ۳ ماه هست که فراریم ،شما یه کاری واسم کنید من قول میدم دیگه تا اخر عمرم سمت ازدواج نرم .# به ازدواج مجدد.
پاسخ ها
محمد
| Netherlands
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
باعرض سلام خدمت سید عزیز جناب اقای رییسی انتظار ما مردم ایران این است بازنگری درقانون مهریه ایجاد شود وسعی بشود پرداخت سکه بنرخه روز عقد بگزاند چوسکه روز بروز افزایش پیدا می کند وجوانان توان پرداخت ندارند بخدا به مردم الخصوص جوانان باتوجه به نداشتن درامد وبیکاری فشار امده است .هرچه سری تر این قانون اصلاح کنید به خدا مادران ما قدیمیها مهریه کمتر بود ولی زندگی خوبی داشتند الان مهریه سنگین باعث طلاق شده.
محمد.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
9
24
باسلام ،همین مهریه بالا وگرانی سکه باعث شده که زنان رو وسوسه کنه وینیان خانواده بتدریج سست بشه ومنجر به طلاق اجباری روی بیاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
قیمت سکه هیچ زنی رو وسوسه نمیکنه بره زندگیشو بهم بریزه
مردش خوب نیست که نمیتونه زندگی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اره شما راست میگی کلا در مشکلات خانواده شما زنان هیچی مشکلی ندارید و فقط مقصر مردان هستند همه زنها معصوم و بدون اشکالن و مردهاشون بهشون خیانت کردناین حرف شما واسه عصر حجر هست نه مقتضیات فعلی جامعه واقعا زنان اگر قاضی میبودند چه احکامی که نمیبردن
علیرضا سگوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
6
19
با سلام و درود و آروزی سلامتی برای اقای رییسی .بنده زندانی مهریه هستم هیچگونه درامدی ندارم چند سال است ک گرفتار این قضیه هستم و داری فرزند دختری هستم که با بنده زندگی میکند از شما جناب اقای رییسی عاجزانه درخواست دارم فکری به حال زندانی های مهریه بکنید ولله به خاک سیاه نشستیم از دست این خانمها و مهریه و گرفتاری ک برای ما درست کردند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
داداش گلم
منم یه کارگر بدبختم که با حکم وزارت کار که تایید کرده یازده ماهه حقوق نگرفتمو دربدر اجرای حکم دریافت حقوقه معوقه و جلب صاحب کارم رفتمو استعلامم شد که چهار ماه کرایه عقب افتاده دارمو کار کردم بی پول و زندگیمو با شب تا صبح سگ دو زدن وایه نون خالی. و معاش وصبح تا شب جون کندن و کار که دلخوش به از بیننرفتن کارم و بیکاری نشه
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
چرا نمیگیرد زندگی خانومها رو سیاه کردیم فقط فکر خودتون هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چه جور زندانی که گوشی دستت و پیامک میدی
ح محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
4
21
خدا عزت بده به شما مهریه شده الان کاسبی برای خانوما و خودشون شغل جدیدی برای خودشون دست و پا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
مگه چقدر مهریه می‌پردازید که اینقدر آه و ناله میکنید سالی یک سکه و نیم ،خودکشی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اگر یک سکه هست و کمه شما نگیر چه اصراری داری هم پول بگیری هم بگی مگه چقدره این مهریه هست نه ارث پدرتون بوده نه طلبی از کسی بوده بعنوان هدیه و نشنه صداق هست نه وسیله واسه دادگاه و پاسگاه بردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
4
14
با سلام خدمت رئیس قوه قضاییه محترم .بنده ۱۴ ساله که بخاطر ندادن مهریه که در توانم نبود اواره شده‌ام چون حکم جلب مرا دارند و هر روز قیمت سکه بیشتر و بیشتر میشه .من متهم به دادن ۱۰۰۰ سکه اول و مابقی ماهی سه سکه .(۲۰۰۰)سکه مهریه همسرم بوده .از جنابعالی تقاضا دارم مرا به اغوش خانواده ام برگردانید .دست شما را می‌بوسم .
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
22
11
سلام.چرا همش قانون طرف مرد را میگیرد؟پس حق زن چه میشود؟مردانی که باحیله و مکر زنان راگول میزنند مال و اموالشان را بنام خونواده شان میکنند ازطرف دیگرادعامیکنند ندارم ک مهریه بدم.پس حق زن چه میشود؟یک زن تنها تو این جامعه چه کند ازکجا خرجش را دربیاورد؟چرا حق زن راپایمال میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
زن مظهر مهر و محبت است
بسازد و زندگی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
مردی که زن و بچه رو از خونه میندازه بیرون و اهل زندگی نیست در این چنین مواردی زن باید چه بکنه ؟ قانون باید اجازه بدهد که مرد راحت ظلم کنه بدون اینکه مسئولیتی به عهده اش باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مردها هم بسازند و خیانت نکنند
رومان
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
باشه مهریه حق زنه پس طلاق میخواند بگیرند که باز هم مهریه بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
باسلام جناب اقا ریئسی دامادم مالش را به نام خانواداش زده و دختر منو بدون خرجی ۳ ساله با یک بچه دختر رها کرده پولدار هم هستن. نه مهریه میده نه چیزی میگه میرم زندان که مهریه ندهم تورو خدا فکری به حاله این خانمها بکنید.. چکار کنن این خانم ها
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
5
16
آقای رئیسی ممنون اگه به نرخ عقدنامه از کارمندان مرد ومشاغل آزاد بگیرن خوبه ولی حقوق 5 میلیونی کسی تا حالا نگرفته از کجا بیازیم دوتابچه دانشجو شهریه .اقساط بخدا زن دوم من 4 شوهر کرده کلاهبرداره شناسنامه دستکاری واز همه مهریه میگیره الان از من جدا ودوباره شوهر کرده از همه میگیره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
2
10
تنها راه حل برای قدیمی ها که کارمندن وکارگر به نرخ عقدنامه سال 68 اخذ گردد پول سکه وبرای جدیدا هر ماه ربع سکه که باز زیاد است جوان وکارمند از کجا بیارن با بچه های بیکارودم بخت وزنی که شوهر دوباره کرد وطلاق گرفت مهریه اش قطع شود تنها راه حل زن دوم بنده هم طلاق گرفته هم 4 بار شوهر ومهریه میگیره ومن 5 نفرم که هم طلاق هم مهریه هم طلاهای دختر بی مادر از زن اولم رابرده پسزم سرباز وبیکار کارمند حقوق 5 میلیون تا الان ندیدیم بخدا خواهشا به پیشنهاد ما دقت کنن میشه مردان کارمند زندان نرن کارگر وجوان /ابرو دارن .به نرخ عقدنامه تاریخش نگاه کنن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
5
14
با تشکر از اهتمام خوب ریاست جدید قوه قضاییه برای حل مشکل مهریه واقعا حساب کردن قیمت سکه به تاریخ روز عقد و گرفتن ۱۴ عدد سکه به روز اجرا خیلی منطقی می باشد و بعضی خانمها جرات نمیکنند برای رسیدن به پول با اجرای مهریه زندگی مرد را به نابودی بکشانند اینکه مهریه یک هبه هست از طرف مرد و وقتی مرد در تاریخ روز عقد سکه مهریه میکند خبر از قیمت سکه در ۵ سال بعد ندارد خواهشمندیم با محاسبه قیمت سکه به تاریخ روز عقد هم ازتعداد پرونده های مفتوح کاسته میشود و هم با قوانین محدود کننده زنان در اجرای مهریه ارامش زندگی مشترک بیشتر خواهد شد
نریمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
4
13
جناب اقای رییسی خواهش میکنم در پرونده های مهریه موارد زیر در نظر گرفته شود تا زنان نتوانند از اهرم فشار مهریه برای تباه کردن زندگی مرد هر کاری دوست داشته باشند انجام دهند اولا وقتی مرد در تاریخ روز عقد سکه ای مهر میکند یعنی زیر دین اون قیمت سکه میرود و دیگر قیمت نجومی چند سال بعد محلی از اعراب ندارد دوما چرا زن در موضوع مطالبه مهریه میتواند تمکین نکند و از روز اول زندگی مهریه بخواهد چرا سطح درامدی زن در مهریه در نظر گرفته نمیشود چرا دادگاهها خود را در مطالبات سنگین مهریه که جنبه شرعی هم ندارد خود را طرف دعوا با مرد میکنند ازنظر مراجع مهریه خوب هست در حد عرف و شرع دیگر چرا قانون در مطالبه مهریه که هدیه هست برای رقمهای بالا از زن پشتیبانی میکند مگر هدف از ازدواج کاسبی بوده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
1
15
باتشکر از جناب ریسی تمناداریم زودتر برای مهریه ها تصمیمگرفته شود قیمت عقد ب نرخ روز عقد منطقی است البته باید سقف همداشته باشد منتطر تصمیم شما هستیم ب امید خدا
مرتضی
|
Germany
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
2
12
با سلام راه حل منطقی و عاقلانه برای مهریه گرفتن ۱۴ عدد سکه و مابقی تا سقف ۱۱۰ عدد سکه محاسبه قیمت به تاربخ روز عقد می باشد با توجه به تاکید دین اسلام و همه مراجع و همچنین نظر ائمه در مورد مهریه دریافت ۱۴ عدد کاملا عرفی و شرعی می باشد قیمت فقط ۱۴ عدد سکه همین امروز بالای ۷۰ میلیون است!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
5
13
خیلی ممنونم از شما من پدرم فوت شده و عروسمون ۲۰ روز بعد درخواست مهریه کرده این کاملا واضح است که هدف این ازدواج چه بوده ولی قاضی به نفع ایشان رای داده این واقعا درست است که ثمره ۴۰ سال زندگی یک پدر رو این خانم بالا بکشته تودو خدا یک جوابی به من بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
6
10
نزربراین است که در سال جاری به ذندانیها ی مهریه همت به عمل آید که این زن علیه فرست‌طلب فریب کار هیله گر که مردان را به ساده کی بدان میندازه پا به مرد بدبخترا به دندان ها می‌کشاند این مرچه گناه کرده که مرد آن شده است
علی
|
Netherlands
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
5
13
باسلام اقای ریسی از شما خواهش میکنیم هر چه زودتر ما رو از این بد بختی نجات دهید سکه داره ساعت میزنه منصف ترین روش محاسبه ب نرخ روز عقد همراه باسقف گداری چشم امید ما ب شماست موفق باشید
قادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
3
13
باعرض سلام و تبریک خدمت اقای رئیسی،خواهش میکنم در راه خدا به داد مردان بیچاره برسین،مگه درقران مهریه به صورت صداق نیومده؟ مگه یک هدیه نیست از طرف مرد به زن؟ ایا برای گرفتن هدیه باید مرد را زندانی کرد؟ همه اینا اون دنیای دیگه باید جواب داده بشه تورا به جدتون کمک کنید.
معصومه گودرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
3
14
سلام اقای رییسی تو رو خدا کمک جونا کنید خدایی عمرشون تلف شد از بس زندانن بخاطر مهریه تو رو خدا این مهریه رو حذف کنید این مهریه شده کاسبی واسه خانما و جونای بدبخت باید برن زندان تو رو خدا به داد جونا برسین و از زندان ازادشون کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
4
10
آقای رئیسی دست شما درد نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
4
13
جناب رییسی دادگستری و پدران زحمتکش را نجات دهید و فکری فوری برای مهریه نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
11
با سلام جناب اقای ریسی خواهش میکنیم از شما اول خدا بعد هم شما زودتر ب داد این جوانان برسید با توجه ب نرخ صعودی سکه وکاسبی خانمها از این راه چشم امید ما شما هستید خدا حافطتان باشد
پاسخ ها
ای کاش
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ای کاش روزی که واسه رئیس جمهور جشن پیروزی گرفتن یکی حرف ما رو میشنید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
5
12
جناب آقای رئیسی ما مردان ازکاروجانمان سیر شده ایم خواهشمندم به خاطر خدا مهریه را بردارید تا زنان درخانه بنشینند زندگیشان را بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
5
10
سلام خواهش می کنم رسیدگی کنید پروندهای سکه ..بخدا دیگه طاقتی نیس جونیمون عمرمون رفت این طلاق رجعی رو بیشتر رسیدگی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
14
باسلام مهریه ونفقه بایدفقط به زنانی تعلق بگیره که تمکین عام وخاص میکنن اون هم به نرخ زمان عقدچون مااقتصادپاایدارنداریم سکه هم به قیمت زمان عقد محاسبهبشه وپولش پرداخت بشه اینطوری شرایط عادی میشه وکاسبی ازطریق مهریه جمع میشه سپاس
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
13
سلام برمقام عالی آقای ریسی من الان عمرم توزندانه توراخدا برای مهریه زندان راحذف کنیدتاکی آخه تورابه جدت قسم میدم یه فکری به حال ماجونها بکنیدخدا مقاماتتون ازاین بالاترببره همیشه دعاگویتان هستیم تشکرازمحضرعالی مقام
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
5
9
گرانی شدیدسکه طلا باعث شده مردانی مثل من که طلاق عاطفی شدیدبا همسرشان دارندبه خاطرترس از زندان و از دست دادن عمده اموال ودارایی شان اقدام به پایان دادن زندگی های سرداجباری نکنند وناچار به تحمل جدایی زیر یک سقف باشند و بدون عشق وعلاقه ی متقابل، روزگار را سر کنند....
حسين طهماسبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
3
10
باسلام
جناب رئيسي بنده جواني هستم بيكار سال ٩٦ محكوم به پرداخت ٢٠ سكه پيش پرداخت پس از تحمل شش ماه زندان شده ام با وجود اينكه شهود و استعلامهاي دستگاه قضا نشان دهنده عدم تمكن مالي بنده بود محكوم به پرداخت هر سه ماه يك سكه و نيز پرداخت ماهيانه ٤٠٠ هزار تومان بابت اجرت المثل و ٣٠٠ هزار تومان نفقه ايام گذشته شده ام با يك حساب سر انگشتي در سال ٩٨ بنده با احتساب استفاده از وام ستاد ديع براي پيش پرداخت ماهيانه ميبابست ٢٢٠٠٠٠٠ تومان اقساط بدهم درآمد يك كارگر ماهي يك ميليون است
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
5
14
درود بر شرف اقای ریسی .اقای رییسی تو رو خدا لطف کنید بنده ۱ ساله در زندانم واقعا ندارم مهریه بدم اخه من چه گناهی کردم زنم رفته ازدواج کرده و من بدبخت بخاطر مهریه زندان باشم تو رو خدا کاری کنید از پشت میله زندان هر چه زودتر ازاد بشم و زندگی کنم
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
اگه توی زندانی از کجا داری این پیام رو با گوشی اندروید مینویسی.؟؟؟خودتی !!
امین
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
اگه توی زندان هستی چطور داری با گوشی اندروید پیام میدی؟؟؟؟
Akbar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
13
با اهدا سلام - با تشکر ویژه از جناب آقای ریسی که پیگیر محکومان مهریه هست به اطلاع برسانم که ای حقیر بازنشسته و محکوم به پرداخت هر چهار ماه یک سکه بعلاوه اقساط اجرت المثل ایام زنگی ( ماهی ۴۰۰هزارتومان ) بعلاوه نفقه فرزند ( ۲۷۰هزار تومان ) می باشم ، حال با داشتن دریافتی دو میلیون و دویست تومان چگونه زندگی کنم. شرایط واقعا " برایم سخت شده . شغل دوم هم برای ما بازنشسنه ها ممنوعه.
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اقای ریسسی بزرگهوار خواهشن فکر بحال زندانیان بی گناه مالی ومهریه انجام بدین بدبختها میرن زندان جان وکارو خانواده راازدست میدن تازه تخیرو تهدیه هم میزارن روش اخه مکه قران سوره بقر ایه صدوهشتاد درمورد مالی گفته کسی ندار باید کمکش زندانی نباشه شما سید بزرگهوار فکری بکنین که راه نجاطی باشه
مقيمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
12
10
سلام
خيلي جالبه ك اكثر نظرات ب نفع اقايون
متاسفانه تا اسم مهريه مياد تنها چيزي ك تو ذهن تداعي ميشه بخاطر پول و...
در صورتي ك خود من قرباني زندگي چندساله اي شدم ك سر اخر بهم خيانت شد ان هم با زن متاهل و بعد از سه سال كشمكش وافسردگي راي ب نفع من صادر شد و طلاق يكطرفه
چرا همه خانم ها رو باهم جمع ميبنديد
چرا هيچكس نيس صداي ما رو بشنوه
اون اقا با وقاهت تمام راي باز شد و همش مرخصيه
چرا مهريه ك حق امثال من خانم هست بايد ب اين شكل باشه ولي طلاق ٣سال دوندگي كردم
اون اقا ١ماه زندان نرفته راي باز شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سلام واقعا متاسفم واسه کسی که یک طرفه قضاوت میکنن آیا به حقوق زن ها هم توجه میشه زن و دختری که با کلاه برداری و سو استفاده از صداقت و سادگی عقد و ازدواج کردن و حق طلاق با مرد ونه حق مهریه دارن ونه نفقه میدن وخیلی هاشون فقط قصدشون اذیت هست این وسط این خانم ها چطور طلاق بگیرن چرا عمر اونها تلف بشه گذشته از تمام ضربه هایی که میخورن کی حمایتشون میکنه حق کجاست که الان همه چی به نفع مرد تا اینکه اسم حق وحقوق زن میاد مردا اموال ندارن یا اگر دارن میزنن به نام اطرافیان زن و دختری که اعتماد میکنه چرا باید حقش این باشه چرا باید این قضیه مهریه به همه نسبت داده بشه چرا قانونی دیگه برای حق طلاق زن ها تو این شرایط نیست ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
3
14
باسبا وتشکر فراوان از جنا ب اقای ریسی که پیگیر مساله مهریه هستن همانطور ک مرجع علیقدرمان حجه اسلام حاجاقاای مکارم شیرازی فرموده اند قیمت سکه ب نرخ روز عقد باشد درست است خواهشمندیم هر چه سریعتر اقدام شود باتشکر وسپاس فراوان اول خدا بعد هم شما ب یاری ما بشتابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
در صورت خیانت مرد باید نقره داغ بشود ولی گاهی این زن است که هزار یه جور خیانت میکند
امیر صریرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
3
12
اقای ریسی تورودخدا یه فکری به این مهریه ها بکنین،پدر مارو در اوردن با این مهریهدها ،و گرونی سکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
2
8
انشالله با عنایت اقای ریئسی که مشکل همه را میداند در مورد مهریه که سکه شده و با گران شدن امار اجرا گذاشتن مهریه زیاد شده اقای رییسی این سید بزرگوار راه حلی به لطف خدا انجام میشود
رادمردیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
12
10
به زن های بدبخت ظلم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
ظلم را در درجه اول زنان به خودشان کردند وقتی با دیدن برق سکه های طلا وسوسه میشوند که احرا بگذارند و زندگی خو د را به تباهی بکشتد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
11
۹سال ازدواج کردم۲فرزنددختر. پسردارم.بعدازفوت پدرم پسر۹ ماهه ودختر ۵ ساله درمنزل مادررها کردمهریه رااجراگذاش سهم ال ارث مراتوقیف کرد.
پسر ازپدرش ارث نبره عروس بیادمالی که ئ عمربا زحمت جمع کرده پدرمادرم ببره؟؟
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
12
7
سلام . جناب آقای رئیسی . رئیس محترم قوه قضائیه
به فکر خانومها هم باشید که با امید و آرزوی خوشبختی ازدواج میکنن و این مردهای بی چشم و رو ،خانوم رو از خونه بیرون می‌کنن و میگن برو می‌خوام ازدواج کنم . تکلیف این زن چیه که بهش ظلم شده وقتی پشت و پناهی ندارن و فرزند رو هم باید نگه دارن. بیخود بزرگنمایی میکنن و میگن مهریه می‌دیم . سالی دوتا سکه هم خودکشی داره ؟ می‌خوام ظلمی که میکنن کاملا رایگان و بی هزینه براشون تموم بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
10
8
خیلی از خانمها هم هستن که بعد از ازدواج. با اصرار شوهرشون هم کارشونو ازدست دادن هم مالشونو وهم جوانیشونو وحالاهم. شوهرشون ازدواج مجدد کرده وحالا زن هیچی نداره. وهرجا برای کار رفته کار پیدا نکرده و حالا داره .... میترسم بقیه هم با ندادن مهریه دچار چنین مشکلی بشن و الان جامعه با کم کردن مهریه بد جوری دچار فساد شده و مطمئن باشید که. اگر به همین وضع ادامه دهیداز این هم بدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
درود برشما...زنها واقعا مظلومن وگرنه هیییییچ زنی دوس نداره بیوه شه وزندگی نکنه
نقی
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
3
12
مهریه لطف هست از طرف مرد به زن نه وسیله ای برای گروکشی زن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
سکوت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
کسی به شما چیزی نگه تا شما راحت از این زن برید سراغ زن بعدی و .... بدون پرداخت مهریه . هرج و مرجی راه بندازید شما مردها که بی‌سابقه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تا حالا که اختیار دست زنها هم بوده دیدیم که چه امار طلاف رفته بالا چون زنی که دنبال مهریه برود یعنی اون زندگی دیگه تمام هست بعضی زنان زندگی رو با کاسبی اشتباه گرفتن امروز ازدواج کنن چند روز بعد اجرا بزارن حالبه حرف بعضی زنها اگر مهریه بگیرن اسم مطلقه روی اونها باشه مشکلی نیست و اگر مهریه نگیرن به اسم مطلقه حساس میشن واقعا جالب نیست این منطق؟؟؟!!!!
نقی
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
4
12
جامعه با کم کردن مهریه دچار فساد شده ؟؟؟!!چه حرف بی پایه ای مهریه لطف هست از طرف مرد به زن نه وسیله ای برای گروکشی زن والا تا حالا هرچی دیدیم با افزایش قبمت سکه امار اجرای مهریه و زندانی شدن مردان فقط زیاد شده اشکال قانون مهریه یکچیز هست تا زمانی که راحت با تقاضاش و بدون هیچ تعهدی قانون ازش حمایت کنه زن وسوسه میشه اجرا بذاره چون میگه دیوانه که نیستم برم زیر بار زندگی بجاش درخواست طلاق میدم و تازه پول هم گیرم میاد متاسفانه دید بعضی زنان این شده به زندگی به دید تجارت نگاه میکنن اتفاقا کاهش مهریه هم ازدواج رو بیشتر میکنه هم فساد در جامعه کمتر میشه
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
6
با سلام و عرض ادب
طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق
جناب آقای رئیسی ؛ سیر تحولاتی که در قوه قضائیه شما خواستار آن هستید و ما مردم نیز پیگیر اجرای آن، نیازمند تلاش و تعامل بین مردم و شما را می طلبد.
برای بیان گزارش خطای قضات و دادستان های خاطی بایستی راهی برای دسترسی فوری بین مردم و شما بزرگوار وجود داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
باسلام .والا کم مونده آقایون همین جا بزنن و برقصن.آقای رئیسی ایکاش بجای اینکه یکطرفه تصمیم بگیریدعلل اینکه چراطلاق زیاد شده رو پیدامیکردید وحل میکردید نه اینکه صورت مسآله رو پاک کنید!خب بادستور شما مردها آزادمیشن و مهریه هم نمیدن ولی آیا به عاقبت تصمیمتون فکر کردید؟ایکاش فقط اون آقایونی که خانمشون بهشون خیانت کردن وخانم هایی که بچه دارنمیشن و خانم هایی که بیماری روانی دارن وغیرقابل زندگی یامعتادن ومهریشون رو اجراگذاشتن و ناچارن طلاق بدن آزادمیشدن نه کل زندانیان مهریه که خوشی زده زیر دلشون.
امیر
| United States of America
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
با سلام خدمت مقام معظم قوه قضاییه ده ماه زندان مهریه سکته مغزی کردم سمت چپم فلج شده هیچ ندارم منم رسیدم کمکم کنید
زينب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
6
14
آبروي هر چه خانم برديد وقتي زني طلاق ميگيرد ودوباره ازدواج می‌کند بي وجدان است که بخواهد از شوهر اول مهريه بگيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
اگر زنی باشد که مهریه اجرا گذارد مطمین باشید حیا و ابرو ندارد بعد از ازدواج مجددش هم مهریه از شوهر قبلی خواد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مهریه گرفتن بی آبرویی نیست . لطفاً نودل باشید . شوهر اولش مهریه نمیده ،شوهر دوم هم مثل شوهر اول مهریه نمیده . حالا چه سنگینی و فشاری داره به شما میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
10
3
بااین کار مردها پررو تر و زنها بدبخت تر میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
12
11
رئیسی کار خوبی نکرد واقعا مردها همینطوریم دست بزن داشتن چه برسه به الان که دیگه میشینن توخونه بخانمشون کتک میزنن و میگن برو هرکاری ازدستت میاد بکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
1
2
عجبببب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
9
8
سلام بخدا ظلمه..همینطوریم مردها دست بزن داشتن وفحاش وزورگو بودن دیگه چرا اینکارو کردید..بخدا زنها بدتر میخوره توسرشون.بخدا آمارخودکشی زنها بالامیره از دست مردهاشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
اگر مهریه بگیرن دیگه خودکشی نمیکنن؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
8
10
چه حقی برای زن جایگزین مهریه شده...حق طلاق دارن؟حق مسکن دارن؟حق اینکه شوهرشون کتکشون نزنه وبترسه ازقانون دارن؟نه متاسفانه..من خودم قربانیم وشوهرم تبرئه شدچون خواهرش قسم خورد برادرش منو نزده..بهمین سادگی
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خانم محترم انشااله که خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه و رضایتش توی کارامون باشه . اینو عرض کنم که شهادت زن مورد قبول دادگاه نیست اونم بخاطر برادرش..
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
3
12
با‌‌سلام و خسته نباشید . لطفا فکری به حال جوانانی که گرفتار مهریه شده اند بکنید. با‌ افزایش قیمت سکه بسیاری از افراد فرصت طلب با اجرا گذاشتن مهریه زندگی مرد رو به جهنم تبدیل کرده و فقط ابزاری جهت گروکشی و اذیت و آزار جوانان گردیده. چگونه زنی که حاظر به زندگی نیست و منزل خودش رو ترک می کنه می تونه با توسل به زور شوهر خودشو بدون داشتن تمکن مالی راهی زندان بکنه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
انشالله با تغییر نگرش قوه قضاییه با ریاست جناب اقای رییسی هم مشکل مهریه حل شود و هم مردان بخاطر پولپرستی بعضی از زنان گرفتار مشکل نشوند چون در مقابل زنی که مهریه اجرا میگذارد فقط قانون میتواند فصل لاخطاب باشد وگرنه همچین زنی ابرو نداره که بخواد گذشت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
گرفتن مهریه بی آبرویی نیست . یک سکه و نیم در سال این همه مظلوم نمایی نداره. در اکثر موارد هم اینقدر زن رو جون به سر میکنید که مهریه رو میبخشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
لابد بی ابرویی نیست و از شیر مادر هم حلال تره؟؟ خیلی زنان که مهریه گرفتند و شوهر بانارضایتی پول را داده برین ببینید چه سرنوشتی دارن??? چون پول بانارضایتی هست اگر ۲سکه در سال چیزی نیست شما هم نگیر پس چرا زنان دارن دادگاه روی سرشون خراب میکنن که یک قرون یا دو زار گیرشون بیاد فقط نمیشه ادعا کرد و از اونطرف چیپ ترین کارها انجام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
گرفتن مهریه بدون رضایت طرف عین بی ابرویی هست چون هرکسی وجدان داره و میدونه واقعا توی زندگی چقدر حقش بوده و اینکه امر مقدسی مثل ازدواج و تشکیل خانواده را بعضی زنان میخوان ازش کاسبی کنن و بدون رضایت سکه بگیرن واقعا خجالت اوره ای کاسب مهریه شرم کن !!!خیال نکن جامعه اگر چیزی نمیگه کار تو درسته مردم به زنی که مهریه بگیره به چشم دیگه ای نگاه میکنن
...
|
France
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
8
5
سلام. پرونده های مهمتر از مهریه دردادگاهها وجود داره که براحتی ازش میگذرن .و مهریه باید روال معمولی خودشو طی کنه بخصوص برای مردایی که دارایی دارن ولی از پرداخت حق زن با دروغ و کلک فرار میکنن. مردها براساس توانشون مهریه تعیین کنند که موقع دادنش کاسه چه کنم چه کنم‌ نگیرن دستشون!
تنها
|
Germany
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
8
6
لطفا آقاي رئيسي يه فكري هم به فكر حق طلاق و حق حضانت به نفع خانم ها بشود
بعضي از مردها كه در حق زنان ظلم ميكنند ، با مهريه حاضر به طلاق ميشوند
اگر مهريه حذف بشود ، در حق خيلي از خانم ها ظلم ميشود
خانمهايي كه چند سال در زندگي مشترك كار كردند و همه امرال به نام مرد به اين اميد كه مهريه دارند، تكليف آنها چه ميشود؟!!!
لطفا در مقابلش به خانم ها امتياز بديد
لطفا عادلانه قانون تصويب بفرماييد
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
8
7
لطفا در مقابل به زنان حق طلاق داده بشود
تكليف زناني كه مورد ظلم قرار گرفتند هم مشخص بشه
راه حلي انديشه براي حقوق زنان
بعضي ها با مهريه حاضر به طلاق ميشوند
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
8
7
سلام چقدر بی انصافی در حق زن میکنین...چطور تمام مطالبات به حق هستن اما مطالبه مهریه که حقیه که خدا تو قران به زن داده نا حقه اگه سکه گرونه میخاستن ملک وماشین بنام بزنن
من که زنی هستم که بعد هفت سال زندگی با یه بچه سه ساله بخاطر خیانت و هرزگی های همسرم برگشتم با اینده ای تاریک و نداشتن هیچ حقی چه کسی جوابگوی من هست اگه قرار باشه هیچ اجباری در پرداخت مهریه نباشه من چطوری خرح خودم و بچمو در بیارم.من به اخرت اعتقاد دارم و عفت را انتخاب کردم پس حالا از کجا خرجیمو در بیارم...
انصافه که پس از گذشت هفت سال از جوونیم و زیبابیم و سلامتیم حالا یه زن مطلقه با یه بچه اواره باشم انصافتون کجا رفته...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
برو کار کن و خرج زندگیت را در بیار، مگه مردها چیکار میکنن؟ اونها هم کار میکنن. چرا فکر کردی همیشه باید یکی خرجی به شما بده؟
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
9
6
درود بر شما اقای رییسی با این نظر پخته و شایستتون و کاملا اسلامیزه شدتون...
حق دادنی ست نه گرفتنی .این فرهنگ مملکت ماست....مرد باید حق زنش را بدهد اگر نداد نباید مجبورش کرد ...مراجع گفتن اره
زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
9
10
يه فكري هم به حال زنهاي بدبختي بكنيد كه چند ساله مرد طلاق نمي دهد و در راهرو دادگاه ها اسيره
وقتي مهريه هم نباشه كه بيان طلاق بدن ، تكليف زن بدبخت چي ميشه
زنهايي كه بخاطر همسران و فرزندان كار خود را ازدست دادن و الان در سني نيستن كه برن سركار
زنهايي كه شوهرشون دست بزن داره
زني كه شوهرش ازدواج مجدد كرده
زني كه هيچ درآمدي نداره
زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
10
8
يه فكري هم به حال زنهاي بدبختي بكنيد كه چند ساله مرد طلاق نمي دهد و در راهرو دادگاه ها اسيره
وقتي مهريه هم نباشه كه بيان طلاق بدن ، تكليف زن بدبخت چي ميشه
زنهايي كه بخاطر همسران و فرزندان كار خود را ازدست دادن و الان در سني نيستن كه برن سركار
زنهايي كه شوهرشون دست بزن داره
زني كه شوهرش ازدواج مجدد كرده
زني كه هيچ درآمدي نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سر کار خانم اگر هیچ کدام از اینها نباشد چطور ؟؟؟!!یعنی زن نه بخاطر زندگی لحظه ای از کارش دست نکشه و اتفاقا شوهر باهاش نهایت همکاری برای تحصیل یا کار داشته باشه و زن هم شغل و کار خوبی داشته باشه وهیچ زندگی داری نکنه برای مرد در عوض تقاضای حق حبس کنه چی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
1
15
باسلام بنده مسله مهریه که الان سکه گران شده طرحی می بینم که باید بطور سه فوریتی وفوری تصمیم گیری شودتا ازفروپاشی بیشتر خانواد ه ها جلوگیری شود وبه درخواست مراجع تقلید ما عمل شود که می فرمایند زندانی کردن مردبه خاطر مهریه مبنای فقهی وشرعی ندارد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
این مساله مهریه اثرات چند جانبه ای بر زندگی مرد و اساس تشکیل خانواده دارد تا زمانی که زن راحت و بدون هیچ مسیولیتی راحت اجرا بذارد و قانون هم بدون هبچ مانعی حمایت نماید روز به روز زنان تشویق میشوند به اجرای ان چون با دیده کاسبکاری به ان نگاه میکنن
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
13
8
شما مردهایی که اینجا دارین اه و ناله میکنین از نپرداختن سکه و نداری در عوض خوب پول دارین و خرج میکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اره شما راست میگی لابد زنانی که مهریه سنگین دارن پایه های خیلی محکمی در زندگی دارن یا خیلی متعهد هستن که فقط منتظر قیمت سکه هستن که هر وقت گرون شد امار اجرای مهریه میره بالا
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
3
11
جناب اقای رئیسی ضمن تشکر و قدر دانی از شما بخاطر اهمئیت موضوع مهریه ،بنده با سه فرزند مشترک همسرم مهریه اش را به اجرا گذاشت و زندگی فرزندانم را متلاشی نمود باید گفته فقها را اهمیت داد و به موضوع مهریه پایان داد این وسیله ای شده برای عده ای از خانم ها،۱۴ عدد سکه به نیت ۱۴ معصوم میتواند تعداد خوبی برای تعیین مهریه باشد، لازم بذکر تنها کسی میتواند این موضوع را درک کند که خود گریبون پرونده مهریه شده باشد،ضمنا اینکه مهریه وسیله ای شده برای اینکه بعضی از خانم ها دست به هر کاری میخواهند بزنند و مرد بیچاره هم از ترس مهریه نتواند جلوی او را بگیرد،خداوند به شما عزت و سر بلندی عنایت بفرماید
خذر حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
4
13
سلام و خسته نباشید،خواهش میکنم مهریه را بر طبق در آمد و ملک و منال ،قسط بندی کنید ،که هم طرف به زندان نره ، هم کاملا عادلانه هست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
4
13
با سلام خدمت شما ریاست محترم قضایی خیلی از مردها به علت رابطه نا مشروع خانم توانایی پرداخت سکه ندارن که طلاق بدن ونه غیرتشون اجازه زندگی بهشون میده .تکلیف چیه بعضی از خانمها به پشتوانه مهریه و قیمت بالای سکه فساد در جامعه ایجاد میکنن به علت مهریه سنگین شوهر نمیتونه طلاق بده چون باید بره زندان .نه قانون جلوش و میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
به علت رابطه نامشروع خانم ،توانایی پرداخت مهریه ندارند؟ یعنی چی؟
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
5
10
دست شما درد نکنه آقای رییسی به داد این جوانانی که به خاطر مهریه تویه زندانن و توان پرداخت مهریه رو ندارن فکر وتدبیر بزرگی لازم هست تااین جوانان بتوانن دوباره تشکیل زندگی بدن با آرزوی موفقیت شما ما چشم به راه حل شما داریم تشکر
جوان ساده لوح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
2
13
با سلام.بنده در سن ۳۳ سالگی با خانمی ازدواج کردم که مطعلقه بود.ایشان پس از ۵ ماه زندگی مشترک با بنده مهریه خودشون رو اجرا گذاشتن.سری اول ۲۵ سکه مهریه گرفتن .سری دومی هست که به دنبال مهریه هستن.از جناب آقای رئیسی در خواست دارم جلوی کلاهبرداری بعضی از این قبیل خانم ها رو بگیرن.واقعا این کار با دزدی و غارت چه فرقی داره.ممنون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
11
7
اینطوری آقایون هی ازدواج، هی طلاق
عین خیالشون نیست که به زن، دختری و جوانی و زندگیش و گذاشته و مرد خیلی راحت خیانت می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
واقعا سکه ۵ میلیونی به دهنتون مزه کرده امیدوارم این ظلم اشکار به مردها رفع بشه زنی که داره مهریه میگیره اونم تو این شرایط اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
پرداخت 2 سکه با یک سکه و نیم در سال این همه غوغا ندارن مظلوم نماها
سعید
|
France
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
15
10
این چه حکمی است! وجه اقتصادی ازدواج اسلامی مهریه و نفقه است... یا کل قوانین خانواده را عوض کنید یا دست از سر نابود کردن یک کل منسجم حقوقی بردارید... نمی شود که یک مرد لاابالی و عیاش که با فریب زنی را به همسری گرفته رها کنید تا ابد الدهر زن را مکلف به زناشویی کند آن وقت هیچ مسئولیتی هم در برابزش نداشته باشد...
پاسخ ها
هادی
| Germany
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
چی میگی؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
6
5
از لطف اقای رئیسی از بابت انجام وظیفه تشکر داریم این رفتار باعث تداوم خانواده میشود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
5
7
با سلام ..با این تصمیم و دستور ایت اله رییسی بسیاری از خانواده ها از گرفتاری و اوارگی فرزندانشان خلاص میشوند..امیدوارم هر چه زودتر اجرایی بشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
9
باتشکراززحمات جناب رییسی
کاش میشد مهریه به زنانی که طلاق گرفته ومهریه میگیرند بعد از ازدواج دوم مهریه بهشون تعلق نگیره.الان هستند خانمهایی ک ازدواج سوم دارند و دارن از زوجهای قبلی مهریه میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
آخه همه مردها مثل هم هستن شوهر اولی ندارن دومی هم ندارن مطمئنی باشید سومی هم ندارن . من زنی که سه بار ازدواج کرده باشه ندیدم این موضوع ازدواج های متعدد زنان موضوعی نیست که عمومیت داشته باشه پس بهانه های بنی اسرائیلی در نیارید .
ستاره
|
France
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
8
7
این چه حکمی هست....تکلیف چیست وقتی یه مرد از خدا بی خبری با آبروی یک زن بازی کنه و با هزار کلک وارد زندگی یک زن بشه بعدش بره دنبال خوش گذرونی و عیاشی خودش ...فقط یک زن رو مطلقه کنه و بره به همین راحتی؟؟؟ مگه توی قرآن راجع به مهریه نیامده...به قران اعتقاد ندارین مگه.؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جالبه همه این زنهای مهریه بگیر به هیچ چیز قرآن اعتقاد ندارن، فقط قسمت مهریه قرآن را دوست دارن. قرآن گفته مهریه نشانه مهر و محبته، نه ابزار کاسبی چند صد میلیونی!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
سلام این زنا وقتی میری خواستگاری میگن دوستدارم تا اخر عمر باهاتم رو کارتون یخچالم باهات میخوابم ولی بعدش داستان جور دیگه میشه خودشماها برادر ندارین یکی بیاد سر خودتون این برنامه هارو اجرا کنه تا استخونه مادر بزرگشم نفرین میکنین خب این مرده بیچاره با این بی پولی بی کاری از کجا بیار خرجی بده یا مهریه اگه داشت که به زتدگیش ادامه میداد به علی قسم که اون دنیایم هست باید جواب پس بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
11
سلام اقای ریسی خواهش میکنم در مورد مهریه تجدید نظر کنید چون واقعا شده سواستفاده خانمها ممنون از لطفتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
7
8
باسلام حق زنی که بابد اخلاقی ودست بزن مردرا باید تجمل کند بسوزدو بسازدصدایش درنیاد. کجای دین خداگفته .به زن همجورظالم مشود
ناشناس
|
Sweden
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
8
مگه همه مردها بد هستن چرا بعضی از زنهارو نمیگی چند ساله مرده رو انداخته زندان مگه سکه داده الانم میخواد فقط بدبختی ما اولش میگن کی داده کی گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
اولا روی استثنایات نمیشه قانون کلی گذاشت همونجور که زن بد هست مرد بد هم هست زن که تو زندگی خیانت کرده یا بی مسیولیتی کرده هم کم نیست چرا حالا همیشه زنها انتظار دارند که اسم مرد بد کنند نمیدونم شاید یکیش همین پشتوانه ای به اسم مهریه هست که پول هست و با واسطه اون میخوان همیشه اهرم فشاری برای مرد داشته باشند و غافل از اصلاح خودشون برای زندگی مشترک تا زمانی که در زندگی مشترک زن طلبی به اسم نهریه دارد کوتاه نخواهد امد و این سنگ بنای نشکلات زناشویی هست البته متظورم زنانی هستن که بی مسولیت و بی تعهدن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
8
سلام،اکثر محکومین مهریه،افراد کم درآمد و فقیر هستند...چطوری با این هزینه سنگین زندگی و سکه ۵ میلیونی...به زندگی ادامه دهند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خواهش میکنم نگید افراد بی بضاعت و فقیر اولا که مهریه جزو اون دسته مطالباتی هست که مابه ازایی نداره یعنی خانم قبلا سکه نداده که حالا سکه بخواد در ثانی این سکه مشروط هست به خوب بودن و تمکین و زن زندگی بودن طرف که ماشلا اون شرط هم ول شده به امان خدا و زنی که تمکین نمیکنه هم سکه میخواد بعدشم ما همه در این جامعه زندگی میکنیم و سطح درامدمون به ریال هست بنظرم این زمان و با این حقوق دیگه هیچ مردی توانایی دادن سکه ۵ میلیونی نداره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
5
10
اقای رئیسی واقعا متشکریم که برای زندانیان مهریه این همه در تلاش هستید لاقل طرف اینجوری میتونه کار کنه مهریه طرف رو بده
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
11
سلام و درود بی پایان محضر ریس قوه قضائیه برای بنده روشن است که این مطالب از طرف شما خوانده نخواهد شد ولی انسانی که در تنگنا قرار می گیرد به همه چیز چنگ می اندازد برای پایان دادن به مهریه حداقل به نرخ روز را که در ماده 22 قانون خانواده است حذف کنید خیلی از این بدبختیها به پایان می رسد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
10
درود خدا بر ریسی
بالاخر سو استفاده زنان(البته توهین نباشد به همه خانمهای محترم منظورم یه عده کمی از زناست) پایان یافت.خداروشکر که هر کس واقعا زن زندگیه و دنبال مهریه نیست زندگی میکنه و هرکس هم نیست میره دنبال یللی و تللی خودش.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
11
ثبت مهریه بر اساس احساس بوده و به نیت پرداخت ثبت نمی شود، بیشتر جهت پز دادن خانم هاست.
لذا دادگستری باید از این جهت ورود کند که هدف مهریه پرداخت آن نیست، بلکه جنبه اجتماعی دارد
مهری در زمان پرداخت خانمان سوز است،
ممنون که ورود می کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
5
از نظریات شما واقعا سپاسگذاریم
داراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
12
لطفا طرح کاهش سقف مهریه یا حذف سکه ویا تعیین نرخ سکه به روز عقد رو اجرایی کنید فقط سریعتر

زیر بار قرض کمر خم کردیم جناب رئیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
واقعا کی میخواهید قانونی برای سامان دادن وضع مهریه تصویب کنید ما که انتظار کشیدیم بابا جان زندگی مردان با سکه ۵ میلیونی به خاک سیاه نشسته چه گناهی کردیم در این کشور ازدواج کردیم یا اصلا ازدواج کردیم واقعا مسیولین و قضات متوجه ظلمی که به مرد دراین قضیه میشه نیستن؟؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
India
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
10
خوب از اول بخواهند بعد بله رو بگویند
پاسخ ها
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
نمیدونم ،جنس مذکر هر روز عاشق میشن مهریه نداده فارغ میشن .چشم داشتید جنابان زندانی مهریه قبول نمیکردید روز اول امضا نمیکردید .جونتون بالا بیاد همه ستم و خیانتی رو براتون ازاد کردن زبونتون هم درازه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
ایشالا جون زنان مهریه بگیر و کلاهبردار بالا بیاد که واسه پول ازدواج کردند ایشلا جناب اقای رییسی قانونی تصویب کنه که زنی که تمکین هم نمیکنه بیفته زندان که لاقل یکم عدالت رعایت بشه
احمد
|
United States of America
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
11
دیگه بریدم بخدا.از سال 86 تا الان هفته ای دو سه بار مامور ابلاغ رو ملاقات کردن و ترس و دلهره از نگاه کردن به موضوع پرونده و رای صادر سلولهای وجودم رو خورده .همش از یه تصمیم غلط شروع شد البته انتخابم سنتی بود. از سال 86 تا الان دارم سکه میدم اونم با جلب مامور در محل کار -طرفم یک دانگ خونه پدری م رو سند کرده و الانم داره احاره ش رو از مادر پیرم میگیره جددا هم واسه تخلیه خونه و مزایده افدام کرده منم فقط فراری و از دور دارم زجر خانواده م رو میبینم.سکه هم با قرض از این و اون پرداخت میکنم.ارداواح مجدد کردم و یه بجه یکساله شیرخسکی دارم و اجاره خونه و قسط و هزار بدبختی دیگه .اما طرف پشت فرمون و با دوستاش خوش میگذرونه ....قضاوت با شما .مهریه رو به نرخ سال عقد برارن باز بهتره .سال86 سکه440 هزار تومان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
انشالله با تمهیدات قوه قضاییه پرونده های مهریه که خیلی طولانی در دادگاهها باز بوده برای همیشه بسته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
ای وای ای وای واویلا از این درد بزرگ
همدردیم بزرگوار
خداوند همه آنها را به راه راست هدایت فرماید..
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
11
سلام برمردخدا.خدا پدر مادرت بیامرزد.امیدوارم خیر از زندگیت ببری.با این کاری که کردی بساط کاسبیه زنها جمع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
8
سلام درود خدا بر حضرت آیت رییسی و سخنگوی شجاع قوه قضاییه امشب شب قدره شما رو ویژه دعا میکنم ، من کسی هستم که دختر و خانواده سرم رو کلاه گذاشتن الان هم با کمک یه وکیل میخان ازم سکه بگیرن و من هیچ درآمدی ندارم ، آفرین به این اقدام شجاع قوه قضاییه
محدثه تهامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
8
سلام..خسته نباشید ..حاج اقای ریسی شما را بخدا بداد جوانهای پاک وسالم برسیدکه بااین وضع همه خانوادهای دخترا کاسب شدند مهریه از یک جوان بیچاره میگیرند جهیزیه درست میکنند جای دیگر دخترشان را شوهر میدهندوجوان بیچاره تو زندان بپوسد
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
8
سلام ، اقای ریسی با این کاری که کردین باور کنید که جاتون تو قلب ملت ومردم خواهد بود ، اول اینکه اگه زنی بخواهد با مردی زندگی کند با همه مشکلات باید مبارزه کند نه اینکه مهریه خودش رو به اجرا بزاره با وجودی که میداند همسرش پول این همه سکه را ندارد ، من الحمدالله با همسرم هیچ مشکلی ندارم فقط دلم برای مردم کشور عزیزم میسوزه که گرفتار این دائم میشوند ، مردم ایران با تمام وجود از شما تشکر میکنن پایدار باشی اقای ریسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
7
ممنون اقای ریسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
8
3
این بخشنامه باعث میشه خانما از همون اندک حقوقشون هم باز بمونن
زنی که با مرد معتاد بد وفاسد زندگیش تباه شده والان قصد جدایی داره چطور در جامعه بی درو پیکر بی هیچ رها بشه پس ضمانت اجرای حقش چی میشه اینهمه زجری که کشیده وزندگی تباه شدش چی میشه واقعا شما گیرنده حقوق مضلومینین هستین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
اولا که اون زن خیلی بیخود کرده با مرد معتاد و یافاسد ازدواج کرده چشماشو باز میکرد و انتخاب درست میکرد حالا هم قرار نیست اگر تو زندگی شکست خورده این وسط با گرفتن پول بقود معروف کاسبی کنه و ضرر خودشو کم کنه قانون مهریه اگر خل نشود هر روز معضل بزرگتر و پیچیده تری ایجاد خواهد کرد
هادی
|
Germany
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
9
چه تصمیم جالبی خانوما دیگه شوهر نکنید اوتقدر مردها رو اذیت کردید که با همین قانون جدید دست از پا خطا کنید به سرعت باید تشریف ببرید خونه پاپا اینا ...خداوکیلی حقتونه هرچقدر از حق شما زنها کم بشه بازهم کمه با همین مهریه ۵۰ تا سکه ازم پیش قسط گرفتن ماهی یک تومن هم اقساطش حالا شرط گذاشتم که‌زمانی زنمو طلاق میدم که ۱۰۰ تا سکه بیاره بده ماهی سه تومن هم تا ۵ سال بهم بده بعد طلاقش میدم تا بفهمه کاسبی چه مزه ای داره
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
9
2
این نهایت بی انصافیست ..نه اون مهریه ۱۰۰۰ سکه ای نه اون که کلا از بیخ و بن زن هیچ پشتوانه ای نداشته باشه ...
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
10
با سلام
عامل اصلی طلاق فعلا در جامعه مهربه عند المطالبه شده
قانون فعلی مهریه مربوط به 60 سال قبله که هم خلاف شرعه هم خلاف مقتضیات حال
1-خلاف شرع چون در قرآن از مهریه بعنوان هدیه یاد شده که باید با رضایت کامل و حین تمکین زوجه داده بشه نه با عدم تمکین زوجه و حکم جلب و زندان
2-در حال حاضر (با احترامی که برای خانم های خوب و اهل زندگی قایلم ) اسباب کاسبی بعضی خانم ها شده .
3-شرایط اخلاقی حال جامعه با 60 سال پیش کاملا عوض شده 60 سال پیش طلاق امری منفور در جامعه بوده ولی الان امری عادی شده.
4-اصلا میدونید که مهریه های سنگین باطله .طبق اصلی که می فرمایید هرگاه قرار یا معامله ای بین دو نفر بسته شود و آن دو نفر واقف به محال ابن قرار باشن آن قرار یا معامله باطله. پس مهریه زنی که هنگام عقد خارج از توانایی پرداخت مرد باشه و دو طرف به این امر واقف باشند باطله پس چرا این همه مرد بدبخت بخاطر قرار باطل باید روانه زندان شوند .
مسعود باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
1
8
بنظر من بابد وقتی در زمان عقد قیمت سکه ۹۰ تومن بوده حالا سکه رو بهمون میزان حساب کنن.
تکه هر سکه ۵ میلون‌.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
5
سلام درودمحضرعالی جناب رییسی من خودم کارگر ساختمان هستم با دوتا فرزندم مستاجر هستم وخانمم مهریه اش رابه اجرا گذاشته وبنده هیچ اموالی ندارم دادگاه هم ده تا سکه پیش پرداخت داده والان بنده بخاطر حکم جلب مهریه فراری هستم وبچه هایم تنها تو خانه می مانند اگر برای بچه های بنده مشکل پیش بیاد ومن برم زندان خرج بچه های بنده راچه کسی تقبل میکند و هیچ راه چاره ای ندارم که فقط باید برم زندان ایا تکلیف بچه‌های من چه میشود
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
7
باعرض سلام درودخدمت آقای رئیسی عزیز من ۸سال عروسی کردم الان بخاطر اسایش خانمم توغربت زندگی میکردمبایه بچه ۳ساله منوتوغربت تنها گذاشته رفته مهریه شواجرا گذاشته و کلی چک وسفته ومدارکمو با خودش برده وحاضر به تمکین هم نشد الان من کارمو زندگیممو بخاطر بچه از دست دادم ازاین طرفم به مهریه محکوم شدم هیچی هم ندارم ادم کاملا سالمی هستم ولی خانمم روانیه داره دارو مصرف میکنه از ۷سالگیش ولی من چون دوسش داشتم تحملش میکردم الان تنها چاره ام اینه که برم کلیه مو بفروشم بدم بهش راحت شم تورو خدا یه چاره ای بکنید آیا خودکشی کاره خوبیه؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
3
9
سلام خسته نباشید من مردی هستم که 2 ماه زندگی نکردم زنم بهم خیانت کرد و من نتونستم ثابت کنم الان مهریه رو گذاشته اجراح 1 ماه دیگه دادگاه دارم تو رو خدا به کمک برسین ندارم بدم تورا به این شب عزیز کمک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
4
8
درود برشما آقای ریسی,مهریه رو حذف کن
ابولفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
4
7
باسلام خدمت آقای رییسی خداوندبه شماتوان بدهدتابتوانیدگره گشای مردم مملکت باشید.واقعاایده تون به جااست ومن بااین که خداروشکرمشکلی ندارم
نمیخوام بیش ازنیمی ازجوانان کشورم به خاطرسنت حسنه ازدواج دربندباشند.باتشکر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
5
2
درود بر جناب شما ولی اقایون مردا لطفا خوب زندگی کنین سعی کنین عاشق شین بعد ازدواج کنین زندگی بی عشق حل نمیشه بعدا هم زورگو نباشین بعضی زنها حقشونه این حکم بعضیا فرشتن و ما مردا تند رفتیم و خانوم های گرامی ازدواج نکنین در سنین 20 به پایین لطفا و لطفا در این دنیای فانی یکم مراعات همو بکنین چه زن چه مرد
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
8
مهریه واقعا یک اشتباه هست،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
7
سلام. خدا امواتتو بیامرزه اقای رییسی محترم. ممنونم از امر به موقع. من همسرم و دوست دارم. ولی ابن منوط به ابن نميشه هروقت به مشگل میرسیم منو با زندان تهدید میکنه.از همه عوامل دادسرا ممنونم. ایشالله هرچی زندانی مهریه تو همبن هفته ازادی کامل بشن. همه باهم .عامین
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
5
با عرض سلام من هم گرفتار مهریه هستم الان فراریم ،تازه عقد کردم ،پدر زنم فقط برای کاسبی دخترشو به عقد من در اورده به پدرم میگه 40میلیون پول بهم بده دست از سره پسرت بر می دارم .
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
6
با عرض سلام من هم گرفتار مهریه هستم الان فراریم ،تازه عقد کردم ،پدر زنم فقط برای کاسبی دخترشو به عقد من در اورده به پدرم میگه 40میلیون پول بهم بده دست از سره پسرت بر می دارم .
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
6
باسلام . بخدا ندارم من یه پسره مغازه دارم بخدا ۶ ماهه بیکارم کرایه مغازم عقب افتاده شبا تو پارک ، باغ،مغازه و هر جا که بشه میخابم چون بابام تو خونه راهم نمیده . زنم بهم خیانت کرد دوبار بخشیدم البته با التماس پدر و مادرش ولی دوباره خیانت کرد الان که من اعتراض کردم رفته مهریه گزاشته اجرا
اخه من از کجا بیارم ۱۰۰ تا سکه بیارم . حکم زندان برام اومده
از کجا بیارم برم دزدی کنم ؟؟؟
بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
7
2
با سلام خدمت آقای رئیسی چرا حق زنها باید اینقدر پایمال شود در ایران زن هیچ حق و حقوقی نباید داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
اتفاقا در ایران زن حق و خقوق زیادی دارد لابد با چشم خودت دیدی زنها نثل اب خوردن مهریه اجرا میزارن و راه دادگاه میرن لابد احساس قدرت میکنن متاسفم واسه بعضی زنها که عقده ها و کمبودهاشون با اجرا گذاشتن مهریه میخوان جبران کنین اگر عرضه دارین زندگیتونو نظم و سامان بدین وگرنه اجرای مهریه و پول گرفتن برای خودت یا خانوادت هیچ سختی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
8
باسلام اقدام قوه فثضاییه درموردمهریه واقعا به موفع بود
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
2
6
سلام اقای ریسی بزرگ, زندان رو حذف کن بخدا بعضی زن ها سواستفاده میکنن ازش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
7
با سلام جناب اقای رییسی شما چون از بطن این قوه بالا اومدین و کامل در جریان پرونده های دادگاهها هستین از نظر کارشناسی واقف هستین واقعا وصول مهریه باید به گونه ای باشد که زن را ترغیب به زندگی مشترک کند نه اینکه زن بخاطر ناسازگاری و تمکین نکردن پول هم گیرش بیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
5
6
سلام نه این قانون بدی حق زن ازبین میره حداقل به جایش یه چیزی بزازید اینطوری که نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
5
8
سلام من یک زنم درحال طلاق الان ۲ساله شوهرم ولم کرده مجبور شدم مهریم به اجرابزارم ولی الان ۲ساله شوهرم یه دونه هم بهم نداده حالاهم که شما رندانم برداشتید دیگه خوشبحالش شده نه نفقه داده نه مهریه منم اومدم خونه بابام که مریض پیره خودشونم خرخی ندارن منم اضافه شدم آخه خداروخوش میادمن به پای اون زنهایی که میخواستم کاسبی کنن بسوزم حق من ضایع شد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
2
12
سلام ممنون اقای ریسی که به فکر ما هم هستی من عقد کردم که 4روز بعد عبد مهریشو گذاشت اجرا دوتا وکیل هم گرفته فقط 4روز بعد عقد الان میگن تو باید نفقشو هم بدی مهریشو هم بدی حالا اقصات که با این روزگار من کارگر ماهی چقدر در میارم که 1ملیون باید قصد بدم. میگن اگه نفقه ندی حق طلاق میگیره اگه پیس پرداخت ندی بااید بری زندان بری زندان تا 6ماه نفقه ندی حق طلاق میگیره من نمیتونم تمکین عام یا خاص بگیرم چون در قانون حبس استفاده کرده ولی باید نفقه مهریه بدم من گفتم دینم کامل شه تشکیل خانواده بدم من 32سال دارم تا بخوام قست بدم 60سال طول میکشه جونیم تموم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
استفاده از حق حبس عین دزدی و کلاهبرداری هست این حق حبس از اوندسته موارد هست که قشنگ معلومه زن با نیت پول و کلاهبرداری اومده جلو همچین زن شیادی باید مجازات بشه نه اینکه بعنوان پاداش هم نفقه بگیره و تمکین نکنه و هم مهریه بگیره و تقاضای طلاق بده اونوقت میگن مرد بدبخت حق طلاق داره که اونم بقول شما با این کلاهبرداری و تحت فشار گذاشتن مرد از اون سلب میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
8
3
مردی که همسرشو از خونه میندازه بیرون و نه زندگی می‌کنه و نه طلاق میده . تکلیف زن بیچاره چیه ؟
مجبور که مهریه اجرا بگذاره . اینطوری که مرد خیلی راحت از این زن به اون زن در حال بدبخت کردن زنهاست بدون اینکه مهریه بپردازه
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
3
11
سلام اقای ریسی درود به شرفت مهریه حذف کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
3
10
سلام اقای ریسی,به داد مردها برس
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
2
10
با سلام
بنده بعد از گذشت ۴ماه زندگی همسرم شروع به ناسازگاری کرده و منزل مشترکمون ترک کرده مهریشو به اجرا گذاشت البته خانواده زن اگر کاسب باشند بدتر میشود ۳۰۰عدد مهر همسرم بوده اولش گفتن کی گرفته کی داده ما همه مرد ها فقط هدلمون تشکیل خانوادست و داشتن فرزند و اینده روشن است من در همه شرایط با همسرم همراه بودم وبهترین زندگی براش فراهم کردم ولی مادر خانم من یک مشکل روانی داره ونمیذاره زندگی کنیم الان من چه گناهی کردم که باید با کلی هزینه که انجام دادم تا برم سر خونم با این گرونی وسایل وعروسی دوباره درگیر مهریه بشم از لحاظ روحی آسیب ببینم خانم ها دارن با این وضع سکه کانون خانواده ها رو داغون میکنن اقای ریسی عزیز خواهشمندیم به عنوان یک مسئول دلسوز برادری کن در حق همه جوانان مملکتت و قانون گذار قانون سکه رو فقط همان زمان عقد با داشتن سقف تعداد و داشتن تمکین عام وخاص زن والبته اینکه اگر زن بعد از طلاق دوباره ازدواج کرد دیگر حق گرفتن مهریه حذف شود رو اجرا کنید واقعا جوان ها دچار مشکل مالی هستن خداوند به شما عمری با عذت عطا بفرماید
یازهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
11
4
باسلام.بنظرم این بی عدالتی درحق من خانم وامثال من هست درواقع حق کشی زنانی هست که باعشق وامیدرفتندخانه بخت امابعدازعقد اقا هربلایی سر من وخانواده ام اورد.
آرزو جعفری
|
Germany
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
9
6
هزارن حق فانونی به مردها داده شده از جمله حضانت حق مسکن و حق طلاق و غیره۰کدومش ب زنها داده شده ۰پشتوانه زنها در زندگی چیه۰همه مردهایی ک ادعا میکنن تمکن مالی پرداخت مهریه ندارن خیلی سریع ب فکر ازدواج مجدد هستن چطور برای اون مورد پول دارن ۰در صورتی مهریه رو کم یا حدف کنید ک حق برابری ب زنان و مردان تو قانون بدید وگرنه این مردان ازموقعیت بوجود اومده سواستفاده میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
فعلا که بعضی زنان از این وضعیت سو استفاده کردن و فاتحه زندگی مرد رو خوندن تازه طلبکار هم هستن فقط یک موجود عقده ای میتونه از زندان شدن یک نفر دیگر لذت ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
در ضمن سرکار خانم خانمها حقی دارن به اسم حق حبس که متاسفانه بعضی وکیلهای از خدا بیخبر میزارن جلوی خانمها وقتی زن بخواد از اون حق استفاده کنه دیگه یعنی حق حضانت فرزند یا حق طلاق یا حق مسکن برای مرد کاملا بی معنی میشه و زن میتونه با فشار نفقه حق طلاق هم بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
3
10
سلام به شما اقای ریسی حتما موضوع مهریه را حل کنید که اگر به این منوال سکه پیش برود پسر بدبخت تا عمر دارد باید سکه بدهد وهیچ وقت تمامی ندارد وخا نواده هم نمی تواند تشکیل دهد مثلا یک کارمند علا وه براینکه چند ماهی سکه بدهد غیر از ان هم هر چه پاداش و دیگر کمک هزینه ها به حسا ب خانم ریخته می شود انگار مرد هیچ دخل وخرجی ندارد وخانم دوماه عقدی تمام وکمال یک شبه دارایی مرد را تا ارثی هم که به مرد مرسد تصاحب میکند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
2
10
سلام حاج اقا ریسی اکثر این زن ها همه کار میکنن شوهر هم تا چیزی میگه میرن مهریه رو میزارن اجرا و میفرستن زندان بعد بیرون آزادانه میگردن با پول مرد بدبخت کیفشون رو میکنن جان هرکی دوست داری جلشون رو بگیر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
4
8
سلام حاج اقا ریسی این کاسبی رو جمع کن
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
4
8
سلام حاج اقا رئیسی مهریه رو حذف کن توروخدا کلا حذف کن نجات بده مردارو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
4
9
باسلام جناب اقای ریسی ممنون از شما درمورد ازادی زندانیان مهریه اگه لطف کنید سکه رو ب نرخ روز عقد حساب کنند وسقف بگدارن دعاگوی شما مرد بزرگ هستیم ممنون جوانان چشم امیدشان شما هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
3
3
سلام به اقای رئیسی بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
2
4
درود برشما
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
4
5
با سلام خدمت جناب رییسی و ضمن تقدیر از اقدام شجاعانه و خدا پسند شما .به نظر این جانب باید قانون بزارن که اگر خانمی طلاق گرفت و مهریه رو درخواست کرد . پرداخت اقساط مهریه فقط تا زمانی باشه که اون خانم دوباره ازدواج نکنه . با ازدواج مجدد خانم پرداخت مهریه از طرف شوهر اول قطع بشه .به خدا الان خانم هایی هستن که از 3نفر دارن مهریه میگیرن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
باید همچنین قانونی مصوب شود که اگر زن تمکین نکرد و حق حبس خواست مهریه شاملش نشود
fa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
6
6
من یک زن هستم و یک فرزند دارم شوهرم نه خرجی درست میده .نه اخلاق داره دنبال این دختر و این زن هم هست تمام اموالش هم به اسم مادرش هست تا حالا بخاطر ترس از پرداخت مهریه یه ذره حرمت نگه میداشت الان پررو شده و میگه برو که دیگه مهریه هم نمیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
2
8
باسلام الان کسانی که افساط بندی شده مهریه براشون نمی تونن بدهند خوب اگه دوباره ایناروبازداشت بکنندکه دوباره زندانهاپرمبشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
8
باسلام الان که سکه گران شده سقف 110سکه روپایین بیارن بایک طرح سه فوریتی کسی که نداره هرچقدرهم مدت افساط زیاد باشدنمی تواند بپردازد کمسبون قضایی مجلس بایدفوری درمسله مهریه ورود کندوبه کمک اقای رییسی بیاید انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
3
5
سلام و ارز ادب به جناب محترم رئیسی
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
2
6
سلام اقای ریسی لطفا زندان مهریه کلا بردار دارن کاسبی میکنن خیلی ها
بی پناهتر از همیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
10
4
چـــــرا؟
واقعا چـــــــــــــــــرا؟
قانوهایی که در گذشته نوشته شدن به نفع مردها بوده
قانونهایی که الان نوشته یا تجـــــــدید نطر میشن هم به نفعشونه
پس زنــــــان سرزمین چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
شما که میگویید قوانین فقط به نفع مردان هست و زنان هیچ حقی ندارند متاسعانه تلقی که از ازدواج دارین مردی هست که هیچ حرفی نزنه و تمام حرفهای شما زنان را‌گوش بده و ادم مظلوم باشه من منکر مردان بد هم نیستم ولی راهش این نیست که چون بعضی مردان بد هستن قواننینی احرا بشه که کاملا راه برای سو استفاده خانم ها باز باشه چون با این قوانین مهریه خانم خیلی راحت میتونه زندگی مرد رو به چالش و اذیت بکشه حالا چه مرد خوب باشه و چه ادم بدی باشه مرد اگر مهریه ندهد باید زندان برود ولی زن اگر تمکین نکند چیکارش میکنند هیچی!!!خیلی ببخشید فقط به ریش مرد میخندد بعدش میفرمایید تمام قوانین به نفع مرد هست واقعا عجیبه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
5
4
ایشالا اجرا بشه
،،،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
2
6
لطفا نظر من رو تایید کنید
وگرنه باورم میشه که روزنامه جوان یه روزنامه مرد سالار و زن ستیزه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
9
7
اصلا من موافق نیستم این زنهای بدبخت که اصلا پشیتوانه ندارن که زبون مردها بیشتر دراز باشد و به زنها بخندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
زن بدبخت نیست مرد هم بدبخت نیست دو تا موجود عاقل و مختار هستند نگاه شما به زندگی هست که مشکل دارد اگر هدف زندگی و تشکیل خانواده و ساختن هست که باید در خوب و بد و سختی و راحتی شریک بود دیگه در انصورت نباید نگران زبون درازی باشی یعتی یک نفر پول زور به تو ندهد و بیفتد زندان که تو احساس نکنی مورد تمسخر واقع شدی؟؟!! واقعا حالت خوبه؟؟ همین نگاههای تنگ نظرانه هست که هم در بود زندگی و هم اتمام زندگی مشکل افرین میشود
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
2
8
با سلام بر جناب اقای رییسی ریاست محترم و انقلابی قوه قضاییه الحق و الانصاف جنابعالی در همین زمان کوتاهی که عهده دار این مسیولیت هستید نشان دادید در صدد حل مسایل و معضلات قوه قضاییه هستید و در خیلی از مسایل جهت حل ان ورود نمودید با تشکر از جنابعالی در مورد مهریه و محاسبه قیمت ان به روز عرض کنم خود دولت و وزارت ورزش که قبلا تعهد داده بود به ورزشکاران المپیکی و یا قهرمانان سکه پرداخت کند با گرانی سکه خود سکه تحویل نداد و بجای ان پول نقد داد یا همین امروز اداره مالیاتی از افرادی که سکه از بانک گرفته بودند تصویب کرد که چون رقم افزایش قیمت ان بی رویه و نامتعارف بوده مالیات بگیرد حال سوال از جنابعالی این هست چرا در مورد بدهکاران مهریه قیمت سکه به نرخ روز عقد محاسبه نمیشود ؟؟؟وقتی دولت با این پشتوانه میگوید توان دادن سکه به ورزشکاران ندارد و بجای ان پول نقد میدهد چطور یک انسان با درامد متوسط و زندگی معمول توان دادن سکه های ۵ میلیونی را دارد خواهش میکنم از جنابعالی هر چه زودتر برای این مساله فکر عاجل بفرمایید
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
1
6
احسنت
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
5
7
واقعا این زن ها منبع درآمد کردند این مهریه رو خدا کنه به زودی این کاسبی جمع بشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
3
7
سلام جناب آقای رئیسی
در حال حاضر جامعه به تب طلاق و مهریه دچار شده است و زن دچار غرب زدگی شده است و اکثر زن ها یک کاسبی راه انداختن برای خودشون و بدون هیچ دلیلی بنیان خانواده رو میپباشند و بعد اینکه پول مفت را گرفتند میروند دنبال یک شخص دیگه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
10
3
سلام اقای رئیسی چه قانون خوبی دیگه لازم نیست مرد مهریه بده، حق طلا ق هم که با مرداین هست.
با این اوصاف زن هیچ حق وحقوقی نداره .؟؟؟
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
2
9
سلام اقای ریسی درود به شرفت همینجور ادامه بده
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
4
14
همه باید یاد بگیرن حق و حقوق مادی از طریق کار کردن بدست میاد، پس خانم های عزیز بجای طمع به حاصل زحمت دیگران بیل بدست بگیرن و برن کار کنن
رضا
|
United States of America
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
3
10
با سلام محضر حاج آقای رئیسی ، سید جلیل القدر فرزندم ماهانه ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد . ازشهریور ۹۷ خانم به مزل پدرخود رفته و با آنها زندگی می کند . ماهانه ۴۰۰ هزار تومان نفقه می گیرد .. از محل ۷۰۰ هزار تومان ۱۰ سکه پیش پرداخت .! و هر ۵ ماه یک سکه ! .حال هر۵ ماه حقوق سه میلیون و پانصد ت . یک م پانصد میخواد تا یک سکه کامل شود . مضافا که ۴۰۰ نفقه هم هست. شما را به خدا کاری کنید .دست حق یارتان
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
3
10
به نظره من مهریه کلا حذف بشه بهتره آماره طلاق کم میشه
سعید اهرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
1
9
با سلام
بسیاری از اقایون بعلت عشق و علاقه به همسرشون و اینکه اول زندگی توانایی خریدن خونه و ماشین دارند برای خانم هاشون مهریه مناسب می ذارن به این امید که عشق و علاقه شون را به خانم شون ثابت کنند..هیچ کس زندگی نمی کنه که یک روز طلاق بگیره ...ادم ها اول بر مبنای شباهت هاشون عاشق هم می شن و بعدا به خاطر عدم تحمل تفاوت هاشون از هم جدا می شن...برای نجات جوان ها از تبعات و اثار منفی طلاق هم برای خانم و هم برای اقا ، قانوگذار موظف است قانون را اصلاح کند...بجای تعهد فلان قدر سکه بر ذمه اقا که اکثرا از اهمیت و جدی بودن احتمال مطالبه مهریه تویط ذوجه غافلند بهتر است قانون را طوری اصلاح کنند که آقا موظف باشه مهریه را سر خطبه عقد پرداخت کند تا همین امر باعث می شه اقایون عزیز متوجه بشن که توان پرداخت مهریه رو اگر دارند زن بگیرن اگر نه که یا ازدواج نکنن یا با مهریه سبک و مناسب ازدواج کنند...در هر حال بهتر است پرداخت مهریه همان لحظه انعقاد عقد باشد تا از این مبالغ 100 سکه ها و بالاتر ببینیم اثری هست یا نه ...در ضمن فردا زندانی شدن و مشکلات مطالبه مهریه برای اقایون هم نداره ...ممنون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
2
9
باسلام وخسته نباشید خدمت ریاست محترم قوییه قضاییه جناب اقای ریسی اینجانب دارای مدرک لیسانس حقوق میباشم الان به مدت یکسال هست که درگیر جریان مهریه درزندان هستم کلا این مدت یکسال از درس زندگی عقب افتادم ازراه کارگری خرجم را درمیارم به نظر شما ریاست محترم اگه بنده این مدت یکسال کارگری میکردم میدادم مهریه همسرم بهتر بود یا اینگه خدایی دستم خالیه زیر صفر یااینکه یسال زندان بسته هستم بنظر شما چه منفعتی داره جز خرج زندان بالا مییره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
13
3
سلام اقای رئیسی سید بزرگوار مهریه سنت پیامبر وپشتوانه زن بی پناه میباشد.
اینکه مرد داشت بدهد نداشت هیچ اشکالی نداشته باشد، این یعنی ظلم در حق زنهای بی پناه.
بنظر من این تصمیم مهم در مورد یک کشور میباشد
شما باید به رای مردم احترام بگذارید ونظر سنجی کنید بین مزدم.
برداشتن مهریه که اکثریت میگویند نداریم، ،ضربه ی بسیار سختی به حریم خانم ها میشود
از فردا اقایون راحت زن میگیرن و راحت طلاق میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خانم مثل اینکه متوجه نیستی مهریه هدیه است برای چیزی که ما به ازایی ندارد و تو حاضری بخاطر رسیدنت به پول شخص دیگری زندان بیفتد که تو به پول مفت برسی مهریه هدیه است نه طلب پدرت!!!!!
منا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
12
سلام و عرض ادب جناب اقای رئسی .من خود یک زن هستم ۳۷ ساله .زن اگر زن باشد کمر به بدبختی دیگری نمی‌بندد تمام اون ادعا هایی که خانمها مطرح میکنند من در زندگی مشترک ۱۸ ساله خود دیده چشیده ام طرف صحبتم با همجنس خودم می‌باشد میتوانی بمان وزندگیت را بساز نمی‌توانی برو خودت وطرف مقابلت را نجات بده اونی که تو زندانه چه دردی از تو دوا می‌کنه یا اونی که داره با بدبختی به تو سکه میده هیچ فکر کردی خیلی بعد ها کجا خرجشون می‌کنی بیایم یکم بهم احترام بذاریم وقتی به هر دلیلی نمی‌تونیم اون زندگیو حفظ کنیم همدیگه را ازار ندیم ببخشیم تا بخشیده بشیم این دنیا خیلی کوچیکه من طلوع فردا را میبینم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
احسنت مشکل همین هست که پشت این صغرا و‌کبری گفتن ها هدف پول است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
احسن
درود بر این شیرزن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
11
بعضی زن ها حاضرن شوهرشون بفرستن زندان تا به پول برسن واقعا ادم عقده ای هست کسی که کسی رو زندان ببینه تا به پول بی زحمت برسه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
11
با سلام به نظرم حق زن فقط نفقه هست که باید پرداخت شود نه مهریه,و زن که تمکین نکند حقی به مهریه نباید داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
احسن.کاملا درسته
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
3
9
درود بر شما جناب آقای رئیسی خدا پشت و پناهتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
9
2
سلام با این تصمیم اقای رییسی مردا در آینده ای ن چندان دور در مملکت هرج ومرجی ایجاد کنند ،که کسی نتونه این بی نظمی رو جمع کنه.
چون در قبال زن با توجه به قانون جدید هیچ گونه تعهد ی ندارن،.
من همه اقایون را نمیگم اما کم نیست ،مردانی که ایمان واعتقاد دینی ضعیفی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
مگه زنان با درخواست مهریه و زندانی کردن مردها و وقت دادگاهها گرفتن حرج و مرج راه ننداختن شما داری جوری وانمود میکنی که درخواستهای طلاق از طرف مرد هست در صورتی‌که اگه امار بگیرن بیشترش از طرف زنان و بعد اجرای مهریه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
11
3
سلام این قانون جدید مرد اگه داشت مهریه بده نداشت اشکالی ندارد.اقای رییسی دور نیست مردا یه حرج و مرجی راه بندازند، که بیا وببین! چون نسبت به زن دیگه تعهد ی ندارن. البته نه در مورد همه مردا ولی با کمال تاسف مردای بی اعتقاد هم کم نیستن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
2
10
خانم برو دادگاه ببین برخی از این زن ها چه حرج مرجی چه کاسبی راه انداختن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
8
4
سلام هیچ خانمی دوس نداره اسم مطلقه روش بیاد چون جنس من جنس زنه، این حرف شما اشتباهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
ببخشید همه زنها مثل هم نیستن همینجور که همه مردها مثل هم نیستن زنانی هستن که ابرو واسشون خیلی مهمه و زنانی هم هستن که از کمترین مقدار مهریه نگذشتن و باوجود عدم نیاز ودرامد بالا ابروی خودشون بردن واتفاقا بدون هیچ ننگ وعاری اسم مطلقه هم روی پیشون دارن اتفاقا همین زنها باعث میشن جوانان کمتر جرات کنن ازدواج کنن چون افرادی که مشکل ایجاد کردن زود معروف میشن و دید جامعه را بد میکنن و صدها دختر خوب و سازگار که دنبال تشکیل خانواده و زندگی هستند از هدف اصلی خودشون بازمیمانند قانون مهریه به این شکل فعلی باید اصلاح شود چون برای دودسته از افراد واقعا اسیب زا هست ۱_برای همسران زنان ۲_برای دختران خوب و دم بخت که درارزوی ازدواج و تشکیل خانواده هستند و تنها گروهی که از ان منتفع میشود زنان هستند که دنبال زندگی و تشکیل خانواده و مسیولیت پذیری نیستند و متاسفانه با این قانون فعلی تشویق میشوند به کارهای نادرست خودشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
3
4
سلام من جز اون دخترای خوب بودم معتقد به سنت خدا وپیغمبر گناه نکردم ازدواج رسمی. اما مرد من، نامردی رو درحقم تمام کرد. من به همان خدایی پناه می‌برم که قاضی بودن نقص ، و قاضی الحاجات است قانونش مثل قانون بندهاش پر از عیب ایراد نیست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
3
8
یسمه تعالی
باید دست رهبر معظم انقلاب را با این انتخاب به جا و شایسته بوسید. یکی از خصوصیات جوانان خامی است. متاسفانه قبلا توجیهات لازم در خصوص مهریه و عندالمطالبه بودن انجام نمی گرفت و کسی بدرستی نمی دانست که چه چیزی را دارد امضا می کند. نتیجه آن هم الان سیل عظیم زندانیان مهریه است که واقعا جناب رئیسی به درستی این معضل را تشخیص دادند.
مهریه سنگین اکنون به عنوان بازار داد و ستد برخی نیز تبدیل شده و بنیان خانواده را هدف قرار داده است.
متاسفانه قضات شدیدا از زنان حمایت می کنند و برخی هم تخلفاتی دارند که انشاالله حتما جناب رئیسی به سراغ قضات متخلف رفته و به تخلفات آنها نیز رسیدگی خواهند نمود.
آرزوی توفیق و سلامتی برای جناب رئیسی بزرگ را دارم
التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
4
6
سلام من آدم معتقدی هستم به سنت خدا وپیغمبر ازدواج کردم اما، همسرم نامرد یو در حقم تمام کرد، اما شکایتمو پیش همان خدایی میبرم که قاضی ،هم قاضی الحاجات بدون نقص است قانونش خالی از نقصان است همان خدایی که ذره المثقال است. هیچ وقت درپیشگاه خدا حلالش نمیکنم نه بخاطر مهریه بخاطر اسم کلمه مطلقه شدن شاید کسی نخونه یا ااصلا مهم نباشه اما این کلمه برشعورم ،شخصیتم، انسان بودنم سنگینی میکند. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
شما حق داری نگران باشی ولی قبول بفرمایید خیلی از زنان که دنبال مهریه و پول هستن بیشتر واسشون سنگین هست‌که چرا به پول نرسیدن نه اینکه اسم مطلقه را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
عه یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
1
8
خانم ها اینقدر ننه غریبم بازی درنیارید تا وقتی ازدواج نکردین که میگین جوونی که فلان باشه و بهمان باشه واسمون پیش نیومده که بیاد خواستگاری بعد اینکه شوهر میکنین بجا زندگی کردن میقتین دنبال حق و حقوق خودتون بابا جان یکم دور و بر خودتون نگاه کنین پدرتون چی داشته که الان از اون پسر بدبخت اول زندگی همه چیز میخواهین اگر داشت و داد که وظیفش بوده اگر هم نداد و یا احساس کردین تو زندگی باید ذره ای از خودتون گذشت کنین یا واسه زندگی تلاش کنید اونوقت به فکر کاسبی سکه مهریه میفتین یکم به خودتون بیاین شما زنهایی که اینکارها کردین ابروی خودتونو بردین دیگه مرغ پخته هم از استدلالهای شما خندش میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
1
7
سلام بر جناب اقای رییسی لطفا رویه دادگاههای خانواده و ادعای زن ها را بررسی بفرمایید که در دادگاه عدم تمکین و یا مهریه و نفقه به چه طریقی عمل میکنند حتی باور بفرمایید بعضی از این زنان از ترس بی منطقی خود را در دادگاه افتابی هم نمیکنند و از اونطرف پشت سر بعضی از این وکلای از خدا بیخبر قایم میشوند و پشت سر هم تقاضای نفقه و مهریه و عدم تمکین و حق حبس مینمایند حتی بدون اینکه یکبار با شوهر هم صحبت شوند که بگویند مشکلشان چیست بخدا بعضی زنان دارن خیلی سو استفاده میکنن و ته دلشون به دادگاه هم میخندند که اینقدر راحت دارن همه به بازی میگیرن جالبه تا به قاضی میگی لاقل برای جلسه تمکین باید خودش بیاد نظر بده میگن وکیل داره کافیه مگه زندگی رباط هست من باید با خودش زندگی کنم نه وکیلش جناب اقای رییسی لطفا در این راه همت و تلاش بگذارید ازدواجهای چند روزه که سریع به تقاضای مهریه ختم میشود ویا ازدواجهایی که زن درس بخونه و تاخرش از پل گذشت شروع به ناسازگاری کنه اسمی جز کلاهبرداری و شیادی بهش میشه گذاشت؟؟؟
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
4
6
سلام ؛من به عنوان یه خانم کاملا با شما موافقم؛باید گفت متاسفانه بعضی خانمها وجه و ابروی بانوان خوب رو از بین بردن؛مهریه یه هدیه است؛طبق گفته حضرت رسول؛متاسفانه بعضی بانوان فلسفه هدیه را با تجارت اشتباه گرفتن؛امیدوارم هرچه سریعتر برنامه ای جامع در این خصوص توسط قوه محترم قضائیه تدارک دیده شود؛که مردان هم متضرر نشوند.
مسعود
|
-
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
5
درود بر مرد روزهای سخت..مبارز علیه فساد
مسعود
|
-
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
6
درود بررئیسی بزرگ .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
6
باسلام جناب ریسی مرد بزرگ ب
فقط امید ما ب شماست ک با همکاری مراجع عزیز زودتر همانطور ک فرمودید مشکل مهریه رو حل نمایید باخربد سکه ۵ م چ فشارجبران ناپدیری ب جوانان وارد میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
1
7
سلام دیگه رسمی مهریه رو بردارید چون مردا اگه مالی هم داشته باشند از قبل به اسم خانواده خودشان میکنند. دیگه ازدواج کردن هم از اعتبار داره میافته
ی دختر هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
9
سلام به همه آقایون و خانوما که از مشکلاتشون میگن .....امان از قانون بی قانونی ...منم ی زنم و دلم پره ....چرا باید چیزی به نام مهریه از نوع( سکه ) و حق طلاق وجود داشته باشه که فقط باعث لج و لج بازی باشه , پسر ها رو از ازدواج فراری بده ....دهتر ها رو پر رو کنه و مفهوم عشق رو زیر سوال ببره , چند نفر با حرف من موافقن ؟
پاسخ ها
Mohammad,A,1372
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
با این نوع نگارش
و که فقط به پر رو شدن دختر ها اشاره کردی
* میشه گفت که ، مرد هستی {البته ببخشید گفتم مرد/ولی جنسیت مذکر داری} *
یا اگر هم خانم هستی ، با این حرفت که گفتی { پسرها رو از ازدواج فراری میده* باید درپاسخ بهت گفت که حتی یک خواستگار هم نديدی از نزديک و چند سالیه که سخت به دنبال شوهر میگردی و کسی هم حاضر نیست که باهات ازدواج کنه .
ولی به احتمال خیلی قوی ، مذکر هستی
ی دختر هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
2
4
سلام به همه آقایون و خانوما که از مشکلاتشون میگن .....امان از قانون بی قانونی ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
1
4
باسلام خدمت مرد شریف و بزرگوار آیت الله ابراهیم ریسی شما بخشنامه را که اخیرا در مورد مهریه صادر نموده بودید اصلا در شهرستان پاوه هیچ تاثیری نداشته و کماکان بر زندانیان مهریه افزوده می شود لذا خواهشمند م که تدبیری بیندیشید ممنون و سپاسگزارم از حضرت عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
1
5
درمورد مهريه بايد فورا يك كارجهادي كرد فوري فوري فوري
شاپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
6
سلام اقایه ریسی بزرگ من اهل شهرستان اهر در اذربایجان شرقی هستم بخشنامیی که توست شما بزرگوار سادر شده درمورد مهریه هیچ رسدگی نمیشود ما درخوسوس این چیکار کنیم منی که هیچ مالی ندارم و خود مریز و توانایی کار کردن ندارم چیکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
8
خیلی ممنون که به درد جوانان بدهکار مهریه رسیدگی کردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
4
با سلام من در متنی از قول نمایندگان مجلس خوندم که نمایندگان خانم به محاسبه سکه به تعدا د ۱۴ عدد و یا به قیمت روز عقد مخالفت کردند میشه پرسید با چه چیزی موافق هستن؟؟ اگر به همین روش قبل بخواد ادامه پیدا کند که هیچ پسری توان دادن این سکه ها با قیمت ۵ میلیون را ندارد و از انطرف دیگه پسران ازدواج هم نمیکنند و فقط وقت دادگاهها برای اینجور پرونده ها گرفته میشه
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
2
5
باسلام عرض شود اقای ریسی بخشنامه جدید اصلا تاثیری در دادگاهها ندارد و همچنان همان قانون قبل صادر میشد پابرجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
4
3
پس مردای ک زن وبچه رها میکنن پی هوس با زن دیگر هستن زن اول چ گناهی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
2
براي كسي كه نداره مدت هم زياد بشه نميتونه مهىيه رو بدهد بايد اقاي ريبسي طبق قولي كه به اقاي مكارم شيرازي داده اند حل كنند
م.و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
4
4
زنها دارن کلاهبرداری قانونی میکنن...بعد دنبال طلاقند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
2
سلام هر خانمی که از شوهرش بچه دار میشه قصد زندگی داره. آگه قصد گلاهبرداری داشت بچه‌دار نمیشد . مطمئن باشید مرد زن ازاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
زنی که حق حبس میگیره چی؟؟ اونکه اصلا پا در خانه شوهر نمیزاره و تمکین نمیکنه چی بچه که بخوره تو سرش بچه ای هم نداره اگر دنبال مهریه باشه شیاد و کلاهبردار نیست؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
2
5
من تا به حال به سختی 9 سکه داده ام آبه دوست و آشنا بدهکارم و زنم کارمند رسمیست و فقط من از همان اول شاگرد مغازه بودم و بیمه هم ندارم حتا برایه دادن سکه دندان هایم که خراب بود را نتوانستم درست کنم کشیدم که پول سکه جور شود من نه میتونم آرزویه یک لباس خوب یا حداقل یک شب خواب آرام و غذا خوب داشته باشم که نکند پول سکه عقب نیفتد چون آبرو دارم و نمیخواهم به خانوادم فشار بیایید که البته کمک هایه خانواده اگر نبود که قطعن راهی زندان بودم تو رو خدا کاری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
امیدوارم ریشه برخی از زنان که فقط پول رو میفهمن کنده بشه و همچین زنانی به سزای کار خودشون برسند میگن مردها بدن یا دست بزن دارند زنان که بدترن وقتی مهریه واسشون قسط بندی میشه و هر دفعه با عقب افتادن اقساط ترس از زندان افتادن و جلب دارند اونم برای مهریه نه طلب شخصی این اسمش خشونت نیست از طرف زن نیست پس چیه؟؟؟!!!!
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
4
باسلام . روزی که عقد کردیم سال 95 سکه بود حدودا یک میلیون تومتن , بنده به جیبم نگاه کردم و قرار رو گذاشتیم 14 سکه. سال 96 بخاطر آزاد اذیت های همسرم دادخواست طلاق دادم , اما بعد از 7 ماه پیگیری به بهانه عدم ارائه نظریه مششاور بهزیستی قاضی پرونده رو بست و سال 97به دلیل بیماری سرطان خون در بیمارستان و تحت درمان بودم .سال 98 خوب شدم و دوباره تقاضای طلاق دادم , الان سکه شده 5 میلیون تومان !!!!!!!!!!!!!!!! آیا این انصافه به خاطره تحریم یا برداشتن ارز دولتی از سکه تواوانش رو ما بدیم . تازه من که 96 دادخواست دادم چرا نذاشتین طلاق بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
5
بايد دستورات به طور شفاف وروشن ابلاغ شود كه براي كل ايران بطور يكسان لازم الاجراء باشد عين قانون باشد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
6
متاسفم برای مردی که بره با زنی که قبلا ازشوهره قبلیش مهریه گرفته ازدواج کنه زنی که دادگاه دیده ازدواج کنه,چون اینجور زن قبلا هویت واقعیش رو نشون داده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
5
هنوز هیچ مسوولی تعیین این موضوع را مشخص نکرده که خب یک جوان کم عقلی کرد و مهریه ای را تعیین کرد و با گذشت تنها چند سال با تورم 5 برابری قیمت سکه روبرو شده که این تورم حاصل نوسانات ریالی کشور است و حال او باید چوب این تورم و افزایش قیمت 5 برابری را بخورد !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
5
باسلام جناب دکتر ریسی بالاخره کی وصعیت مهریه های سکه روشن مبشود من جوان چ گناهی کردم ک باید سکه ۳۵۰ هزار تومنی زمان عقدم رو ۵میلیونی بدم چقد طلم هر چ میدوم ب جایی نمیرسم تورو خدازودتر ب داد ما جوانان برسید سکه ۵میایونی رو میگیرن وبا دوست پسرشون یه دهن کجی هم میکنن زودتر مملکت رو از این فسادها نجات دهید متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
9
خانم هایی که دارین مردان را به خشونت متهم میکنید اولا که در هر ۱۰۰ تا مرد هم امروزه ۳ نفر دست بزن ندارند در ثانی یکبار میزنند و تمام حالا زنان با تهدید و اجرای مهریه و زندان رفتن مرد هر ماه دارن اینکارو میکنن واقعا کدومشون خشونت دارند اون مردی که یکبار زنشو زده یا اون زنی که هر مده با تهدید جلب و زندان از شوهرش شکایت کنه واسه گرفتن مهریه خانم ها خشونت اصلی از طرف شماهاست حرف بیخود نزنید جوری که هر چی شما بگین انگار جامعه قبول میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
7
اين نما يندكان مجلس لجا هستند كمسييون قضايي مجلس به كدام دليل به وظايف،خود بي اعتنا هستند اقايان محترم،،قانون حديد مهريه را زود تصويب كنيد،همه،منتظر شما هستند امروز فردا نكنيد شما قسم،خورده ايد حامي ملت باشيد
کهریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
7
سلام اقای رئیسی شما نوری بودی که از طرف خداوند برای مردم ستمدیده فرستاده شدی فساد در برخی از دادگاه ها بیداد میکند از شما خواهش میکنم نظارت بر دادگاه ها رابیشتر کنید تا قضات هم هواس شان باشد من کسی هستم که بی عدالتی دادگاه رنج میبرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
1
5
سلام و درود خدمت مقام محترم قوه قضاییه
خدا خیرتون بده واقعا.زنی که هیچوقت خوبیها و زحمات شوهرشو نمیبینه و زندگیشو با ی نوزاد رها کرده و جهیزیه برده و هر تهمتی ک خواسته ب شوهرش زده و مهریه اجرا گذاشته و حتی ب اینده بچه اش فکر نکرده چطور و با چه شرافتی مهریه میگیره و چجوری اسم خودشو مادر میذاره خدا از اینجور زنهایی نمیگذره.
حقشه بیست سال طلاقش ندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
برخی هم مهریه اجرا میگذراند و کاسبی میکنند و هم تهمت میزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
6
جناب اقای ریسی باسلام چرا وعد ه ای که ب مراجع بزرگوار داده اید در مورد مهریه عملی نم کنید زودتر ؟؟ همانطور که مراجع عالیقد ر قیمت سکه ۵ میلیونی رو رد کردن وفرمودن قیمت سکه باید ب نرخ روز عقد باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
1
7
برخی از نمایندگان خانم مانند خانم دوالقدر خانم ابتکارک نطرشون این بود ک قیمت سکه ب نرخروز عقد باشد چرا عملی نمیکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
4
پول نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
6
تکلیف مردی که تازه عقد کرده با سکه5میلیون تومانی حالا قیمت سکه به روز عقد باشه هم باشه چیکار کنه به نظرم باید فکر دیگه بکنن واسه مهریه مثلا سقفش بشه 14سکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
6
بله نطر شما هم درست است خود ۱۴ سکه میشود ۷۰ میلیون فعلا مگر کم است اگر ما مسلمانیم والگوی ما حصرت فاطمه است پس باید در مهریه هم حداکثر مهریه حصرت فاطمه باشد من خودم یه خانم هستم ومشکلی هم در زندگی ندارم باتمام مشکلات با شوهرم همراه هستم ولی در اطرافیان میبینم که چ طلمی ب مردها میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
4
0
سلام همه مردها ندارن مهریه بدهند پس رسما اعلام کنید بود و نبود ان فرقی ندارد
پس مهریه برا کسانی پشتوانه میباشد که با مردم عام فرق دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
3
تصويب به،نرخ روذ عقد اذ اول سال نودوشش تورم سكه درست از همان سال شروع شد يا هرطرحى،كه در نظر دارند،،عملي كنتد فوري
پ . ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
1
آقای ربیسی خواهشا ی فکری هم بابت زندانیان چک بکنید بعضی از زندانی ها واقعا ندارن پول مردم را بدن زندان ماندن هم دردی را روا نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
8
سلام بخدا من با یه بچه۳ساله موندم چکارکنم ندارم مهریه بدم زنم حکم جلبم گرفته۹ماهه فراریم
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
6
متاسفم برای مردی که حتا یک سکه به زن بده شرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
4
درود بر آقای رئیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
1
6
يك كار اساسي در مورد مهريه انجام بدهند دوباره زندات ها خاته حوانان نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
5
مجلس بايد لايحه درمورد مهربه بدهد بررسي شود ضمنا حكم جلب ازمهريه برداشته نشده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
6
بچه من ازدواج کرد خانمش وپدرومادر خانمش بعد از یک ماه شکایت کردند چون داماد شب پشت به او خوابیده معلوم می شود درآینده به او توجهی ندارد لذا مهریه اجراگذاشتند وحتی وام ازدواج 30میلیونی گرفتند وبرای پدر ومادردختر خانه گرفتند وامی که حق زوجین است به نظرم مهریه برای خانمها شده یک درآمد بی دردسر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ادم واقعا نمیدونه بخنده یا گریه کنه فقط میشود گفت با این وضعیت و قوانین ازدواج بزرگترین اشتباه هست
۷۰نفر از زندانیان شهرستان بابل زندان متی کلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
5
سلام اقای رییسی, من حدود سی سالم هست,به مدت ۲سال هست که برای مهریه در زندان مازندران ,شهرستان بابل در زندان متی کلا هستم, از وقتیکه این اقدام مهریه اجرایی شد,هیچ کدام از زندانیان شهرستان بابل ازاد نشدن,خواهش میکنم به داد ما برسید,به ما کمک کنید,صدای مارو بشنوید,هیچ جوابی به ما نمیدن,ما رو ازاد کنید.
کیومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
7
منبع درامد برخی زن ها شده کاسبی شده مهریه متاسفم واسه قانون مهریه
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
6
سلام آقای رییسی من یک باز نشسته و پنجاه و هفت سال سن جانباز و ایثارگر که هر چه داشتم حتی سه دانگ خانه که جزء مستثنیات دین میباشد را به اجبار حکم دادگاه بابت مهریه همسرم دادم و متاسفانه به دلیل فشار در برهه زمانی خاص بخاطر پسرم مجبور شدم پنجاه عدد سکه در قباله عروسم! بیندازم که ایشان هم بعد از دو سال زندگی مهریه اش را به اجرا گذاشته،،، پسرم در حال پرداخت اقساط مهریه و نفقه است و من هم بدلیل نداشتن تمکن مالی بر اساس حکم دادگاه بیش از چهار ماه است که در زندان میباشم تو رو خدا رسیدگی کنید
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
4
سلام,پرداخت نکردن پیش قصد مهریه زندان دارد؟؟من جز یه خانه چیزی ندارم اونم اجرای ثبت مستثنیات دین قرار داد رفع توقیف شد,الان باید برم زندان؟یا خانه بنده در دادگاه توقیف میشه؟؟
فرخ بی باک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
5
سلام آقای رئیسی بنده ۷۸ ازدواج کردم یک هفته نگذشت همسرم که معلم نهَضت بود تازه جذب اموزش و شده بود و اونو به روستا فرستا دن چون شهر خودش هم نبود منزل ترک کردومهره اجرا گذاشت ۷ سالدنبال برگشت ایشان بودم ثمری نداشت از اون وقت دارم مهریه میدم جونم به این رسیدهخواشا کاری کنید چون من یکی خودمو مرده میبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
پرونده قتل هم که‌میبود در اینمدت یک سرانجامی پیدا میکرد اخه ۲۰ سال درگیر پرونده مهریه؟؟!! مشخص هست که قانون فعلی مهریه نارسا و دارای مشکل هست وانشالله با همت مجلس و رییس محرم قوه قضاییه این مشکل که واقعا خیلی هم پیچیده نیست حل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
3
باسلام این چ قانونی است ک کسی دارد مهریه بدهد وکسی ک نداردندهد این طلم هست ب مردی کدارد واز اون طرف طلم هست ب زنی ک همسرش چیزی ندارد لطفا یه قانون کلی برای همه بزارید ک عدالت برقرار باشد وتعداد سکه مهریه رو سقف بگدارید با محا سبه مناسب نه ب قیمت ۵م ک در توان هیچکس نیست باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
احسنت کاملا درسته هم مرد پولدار و هم مرد بی پول حق زندگی دارند و کار کاملا شرعی و اخلاقی و یک سنت اجتماعی دارند انجام میدهند شایسته نیست کسی که دنبال تشکیل خانواده و ازدواج بوده است با قانون مهریه از هست و نیست ساقط شود مرد چه پول رابدهد و چه ندهد اثر این قانون مهریه روی زندگیش دایمی و مخرب خواهد بود حرف من این هست باید کاری کرد که زن نتواند طمع کند که مهریه احرا بگذارد چون اگر به این صورت باشد مردی که پولدار هست باید هر لحظه بترسد چون ممکن هست خانم طمع کند برای پول مهریه احرا گذارد و زندگی مرد را داغون کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
6
اقاي رييسي شما به ايت الله مكارم شيرازي قول داديد مسله،مهريه،رو،كاملا حل كنيد همه منتظر قول شما هستيم باتشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
5
با سلام پیشنهاد میکنم دادگاهها یا مرکز تحقیقات و یاامار سنجی قوه قضاییه اماری در مورد تعداد سکه های مهریه خانمها بگیرند و با خودشون حساب کنند که بصورت میانگین چند سکه میشود و اگر بنرخ روز قیمت سکه را حساب کنند چقدر میشود و اگر مثلا قیمت روز عقد و یا همراه با ۱۴ سکه طلا حساب کنند چقدر میشود و باتوجه به مخارج معقول و اینکه توان عموم مردان چقدر مهریه هست قانونی تصویب شود که برای همه مردان یکسان اجرا شود اینکه گفته شود چون مهریه سکه بوده حالا باید عین ان داده شود نه کمکی به حل مشکل خواهد کرد و نه متناسب با شرایط فعلی و توان خرید افراد میباشد خواهش میشود در این زمینه با دید جامعتری تصمیم گیری شود خانمها توجه داشته باشند این حرف بمعنی این نیست که خانم مهریه نگیرد و زن بحال خود رها شود بلکه گرفتن مهریه نظام مند و مبلغ ان عادلانه باشد تا به طرفین ظلم نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
1
1
سلام من ۲۴ سال سن دارم چهار سال پیش ازدواج کردم این چهار سال من خیاطی وپچه داری وخونه داری کردم شوهرم ول میچرخه ،فوق دیپلم داره میگه فقط کار دولتی کار دولهم نیست غیر از این عارش میاد کار کنه به مادرش میگم راهنمایش کنید میگه تقصیر بچه م نیست من لای پنبه بزرگش کردم من مهریه ام اجرا گذاشتم بخدا قسم ازاین همه فشار زندگی خسته شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
شما ممکنه مشکل داشته باشی و خسته شدی ولی احرای مهریه راهش نیست اجرای مهریه یعنی خیانت زن به مرد در ازای اعتمادی که مرد در اول زندگی به همسر ایندش داشته است اگر میتوانی زندگی و همسرتو اصلاح کن اگر میبینی نمیشه تصمیم دیگه بگیر احرای مهریه واقعا راهش نیست چون شما رو هم مثل اون ادم بی مسیولیت و خودخواه نشون میدهد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
6
سلام آقای رئیسی محترم من35سال هستم بخاطر مهریه زندانی شدچون هیچی نداشتم پیش پرداخت کنم و پدر بیسواد داشتم سند به جای ضمانت به عنوان مال معرفی شده مجبور به اینکه پدرم داره نداره خودشو حراج کنه تاسند مردم که به عنوان مالی معرفی شده آزاد باشه بچه دارم 9ماه به دنیا آمده هنوزه ندیدهم چون پول شکایتو ندارم واگر پول داشتم این مشکل زندگی پیش نمیومد توبهخدا کمک مابدکاران مهریه بکنید
کاظم
|
Germany
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
6
با سلام .. خواهشن خانوما توقعاطشون رو بیارن پایین زندگی کنن نه اینکه ..بگن من میرم خونه پدرم مهریمو هم میگیرم به خاطر اینکه ۹۰ درصد خانوما بخوان از مرد انتقام بگیرن یا اینکه بتونن به زور از طریق مرد که در زندانه یا با تحت فشار قرار دادن یا اینکه از نداشتن شرایط مساعد مالی بتونن از اقوام درجه یک که به شوهر کمک میکنن کمی پول دریافت کنن ..این کار دزدیه که زن زندگی کنه تفریحشو بکنه پدر شوهرو در بیاره هر موقع هم که میخواد بزاره بره اونم طلب مهر هم بکنه این کار ها رو میکنن ...کسی که بخواد زندگی کنه دیگه نباید بگه من مهر میخوام که سنت .قدیم و ندیم بوده و هست بیا زندگی کن حالامن بیام ازت پول طلب کنم چیه ..کار خانوما برای مهریه و کشوندن شوهر به دادکاه فقط وفقط جنبه فشار روحی و روانی داره ..زن بعد طلاق میره زندگی میکنه مرد هم بعد طلاق میره زندگی میکنه دیگه چرا اخه پدر شوهرو در میارین تو این گرونی شما هم بیا بندازش تو زندان که چی بشه.. به تو مهریه پول زور بده خوردی خوابیدی تفریح کردی پولم میگیری ...چقدر بی انصافین خانوما ..اگه دختر و پسر بخوان زندگی دلشون به زندگی باشه دیگه مهریه ارزشی نخواهد داشت اگه نخواد زندگی کنن خدا به همراه هر دوتاتون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
بله کاملا حرف شما درسته اگر میتونی چه مرد چه زن زندگی کن اگر نمیتونی برو پی زندگی خودت اینکارها که زنان مهریه اجرا میگذارند دون از شان و انسانیت هست چون میخوان با فشار و تهدید زندان از شوهر یا خانواده شوهر کاسبی کنند حرف من روی پول یا مالی که شوهر با رضایت میدهد نیست حرف روی پول یا سکه ای هست که میخواد با دادگاه و شکایت و تهدید داده بشه ای خانمهایی که شما مهریه اجرا میگذارید و اونم در این شرایط سخت اقتصادی دنبال مهریه و پول هستین اگر یکم انسان باشید و وجدان داشته باشید اینکارها رو نمیکنید چون مرد در اوج اعتماد به شما سکه مهریه کرد که بقول خودتون جلو فامیل سرافکنده نشوید که یکوقت ارزش دخترشون کم هست و حالا شما دارین از این موضوع سو استفاده میکنید ولی بحث این هست با توصیه اخلاقی هم بعضی زنان متوجه کار زشت خودشون نمیشوند و واقعد در این شرایط باید قانونی برای مهریه تصویب شود که اختیار گرفتن ان و یا محاسبه ان تغییر کرده و به این شکل فعلی از دست بعضی زنان عقده ای خارج شود ادم پول خودشو میگیره بهش وفا نمیکنه من موندم بعضی زنان با چه وقاحتی دنبال مهریه اونم به نرخ روز سکه و اونم همش هستند اگر انسانیت داشتین اینکارها رو نمیکردین ولی انشالله با رویکرد جدید ریاست محترم قوه قضاییه این موضوع به صورت دایمی حل شود اقای رییسی امید ما در این مورد واقعا به شما هست نکته امیدوار کننده اینهست که جنابعالی در این مورد دقیقا متوجه نارسا بودن قانون پرداخت مهریه شده اید حق نگهدارتان باد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
7
اون زن که به خاطره مهریه شوهرشو میندازه زندان یه ادم عقده ای بیش نیست,زن که دادگاه مهریه دیده یعنی راه روش دزدی یاد گرفته,این اخطاره واسه مردایی که با این جور زن ها ازدواج میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
افرین دقیقا همینجوره البته الان مردها زرنگ شدن و به زنی که بقول شما راه دزدی یاد گرفته نگاه هم نمیکنن تا انشالله ریشه هنجین زنان کاسبی قطع بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
6
با سکه ۵ میلیونی اکثر خانمها فرصت طلب شدن واین تهدیدی شده برای مردان خواهشا زود تر فکری ب حال جوانان مهریه بده بکنید سقف بگدارید وتعداد سکه رو خیلی محدود کنید ب نطرم زندگی ها محکمتر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
7
لطفا هرچه سریعتر تکلیف مهریه را مشخص کنید تا مرد های که مهریه میدهند سکته نکردن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
6
باسلام جناب اقای ریسی خواهشا زودتر یه فکر اساسی برای سکه ۵ میلیونی مهریه بکنید تبدیل ب پول ومبلعی باشه حداکثر زیر ۱۰۰ میلیون هم در توان دادن مرد باشد وهم این زنهای مهریه بگیر کمی از کاسبی دست بکشن ممنون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
7
ایشالا که حذف بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
5
باسلام خواهشا این پیامها رو ب رویت دکتر ریسی برسونید تا هر چه سریعتر تصمیم بگیرن دادن سکه ۵میلیونی با این شرایط سخت زندگی بسیار بسیار دشوار است متشکرم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
7
0
سلام سر دبیر روز نامه جوان خسته نباشید با قشر خانم چی مشکلی دارید مطلب شما زن ستیزه؟ !.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مشکلی با زنان نیست بانوان خوب و اهل زندگی بسیار هم محترم هستند مشکل با قانون مهریه هست که بعضی زنان با کاسبکاری و نامردی در حق شوهران خود انجام میدهند و جناب اقای رییسی کاملا متوجه این قضیه شده اند مشکل این هست که زنان نباید دنبال پول مفت و باداورده باشند اونم با تهدید و حکم جلب انشالله با همت سید بزرگوار این قضیه کاملا حل شود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
5
این همه جوون رو به بهانه های واهی به زندان میبرن یا باید سالیان سال زحمت بکشن برا کس دیگه اخه این چه قانونیه ، این همه مشکلات رو میشه با تقسیم حق طلاق و شرایط طلاق حل کرد و میزان طلاق رو کم کرد
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
5
دورود به شرف و غیرت و فهم و شعور جناب حجت الاسلام رئیسی، خدا کنه زودتر کاری برا حذف مهریه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
4
کجای دنیا چنین قانونی هست که یه دختر خانم هنوز زندگی رو شروع نکرده مهریه اجرا بداره وتو این شرایط بحرانی مملکت بگیره وبره دنبال خوشی خودش خواهش میکنیم هرچه سریعتر اقای ریسی رسیدگی کنند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
4
اون زن که به فکر پول مفد هست و بخاطره پول حرام مردرو زندانی میکند آدم عقده ای هست که با آینده خودش بازی میکند چون دیگه کسی دنبال ازدواج با اینجور زن ها نمیاد,و آخرش میشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
3
1
واقعا دیگه مهریم حذف کنید چیزی میمونه تو این مملک برای حقوق زنای بدبخت. همه زنای مطلقه باید برن گدایی و خراب بشن!!!!یا با بدبختی کلفتی کننن؟؟
واقعا راهی بهتر از این بلد نبودن؟؟
مهریه اسلامم گفته حقه زن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
عجب د.... اینهمه زن هستند دارند کار میکنند و در جامعه محترمانه زندگی میکنند چجور میشه تا اسم حذف مهریه میاد فکرتون میره که....
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
هیچ راه دیگه ای به جز خراب شدن یا کلفتی یا کلاشی از طریق گرفتن مهریه برای گذران زندگی به فکرت نرسید؟هر کاری میخوای بکن، چرا کسی باید به خاک سیاه بشینه تا خرج تو را بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
6
باسللم کجای دتیا چنین قانونی هست؟ امروز عقد میکنن یه ماه بعد مهریه اجرا میزارن بدون اینکه کوچکترینکاری کرده باشن طلم بالاتر از این نیست با این اوصاع اقتصاد بد مملکت که برای زنده بودن خودمون مشکل داریم بد سکه ۵ میلیونی بدیم گناه ما چیستاقای ریسی امید ما شما هستید ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
5
چرا باید زنی که شغل و تحصیلات دارد و کار ودرامد خوبی هم دارد بعداز طلاق که تازه به خواست خودش هم بوده مهریه بگیرد اگر هدف از گرفتن مهریه پشتوانه مالی هست ایا همچین زنی نیاز به حمایت مالی دارد وقتی خودش هر ماه درامد زیاد هم دارد ؟؟؟ تورو خدا قانونگذار در این موارد ورود پیدا کند و دست زنان را برای گرفتم مهریه بهر طریق و روشی اینقدر باز نگذارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
4
1
جناب آقای رییسی سلام .شکی در حسن نیت شما نیست ولی ماجرارو لطفاً از یک زاویه نبینید . من یک مردم الان خواهر من چهار ساله آواره است با دختر ۱۵ساله اش و شوهرشم با یک زن معلوم الحال با دوتا بچه که یک بچه اش ۲۰سال داره صیغه کرده مهریشو بعد از کش و قوس بسیار تقسیط کردن و سی ملیون هم پیش پرداخت مقرر شد ولی الان شوهرش در کرج با زنی که از شهرمون بخاطر کارهای کثیفش فرار کرده و بچه های اون زندگی می‌کنه و انگار هیچ وقت زن و بچه ای از اول نداشته .تو شهرمون همه همسایه ها و آشناها به پاکی و درستی خواهرم اعتراف میکنند و خواهرم ده ها بار بخاطر دخترش تلاش کرد زندگیش متلاشی نشه ولی شوهرش اصلا پیداش نشد الان با این قانون جدیدتون واقعا انصافه که زن و دختر مردم در عذاب باشند و مردی که فساد اخلاقیش برای همه مبرهنه با با زنی .....از خودش زندگی کنه و زن و بچه ای که همیشه در سختی و بدبختی باهاش زندگی کردن اینچنین به یک باره همه چیزو از دست رفته ببینن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
خب دوست عزیز برعکس قضیه هم هست دختر عقد کرده هیچ خونه داری یا شوهر داری نکرده و قبل اینکه بخواد بیاد خونه شوهر فوری حق حبس گرفته و مهریه اجرا گذاشته ایا اینجا هم زن خیلی بردباری کرده؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
3
ایا حدف قیمت سکه ب نرخ روز از ماده ۲۲ کارسختی است ؟ تورو خدا این رو حدف کنید وبجاش سکه رو ب نرخ روز عقد بگدارید وسقف براش بدارید تا ان خانمهای بی تعهد کیسه های بزرگ برای این مردان ندوزند و مشوق همنوع خود هم نشود باتش
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
6
شرم بر زن هایی که مهریه میگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
5
1
مهریه حق مسلم زن هست و باید پرداخت بشه
تحت هر شرایطی

اما خب مهریه های خیلی سنگین وضع نشه

اگه مهریه نباشه که هر مردی میاد یه زن میگیره هر بلایی دلش خواست سر زن میاره صداشم در بیاد میگه برو طلاقت رو بدم


تازه منت هم میزاره رو سر زن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
درد ومرض هم حق مسلم همچین زنانی هست که بهش گرفتار بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
5
1
مهریه حق مسلم زن هست و باید پرداخت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
مخصوصا زنان امروزی که واقعا اسوه هستن خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
4
خانم هایی که دارین حق طلاق مردان رو درمقابل مهریه هم وزن و هم سنگ قرار میدین اصلا اینجور نیست چون مهریه پول هست و اون یک اختیار وتجربه نشون داده زنی که نخواد زندگی کنه اونقدر مرد رو عاصی میکنه یا ناسازگاری میکنه تا بالخره با پول یا با گذشت از مهریش حق طلاق هم میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
5
0
لطفا زنارو بدبخت نکنید که مردا راحت برن طلاقشون بدن در ایران زنان شغلی ندارن چون اغلب مردا اجازه اشتغال به زن نمیدن مهریه هم حذف بشه یا قانونش که اینطور شما گذاشتید باعث میشه زن برده مرد بشه یا راحت در هرزمانی زنو طلاق بده بدون هیچ پشتونانه مالی تو ایران هم بعد طلاق هیچ حمایتی از زن نمیشه بااین کارتون میخواید زنان ایرانی چیکار کننن بعد طلاق واقعا چرا این همه ظلم به زن میشه تو ایران تمام قوانین برعلیهه زنانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
خب الان که مهریه هست زنها مردان را طلاق میدند پس چه فرقی میکنه؟؟ لاقل اونجوری به عدالت نزدیکتره و زن نمیتونه سرمایه مرد رو بالا بکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
4
1
این همه درحق زن ظلم نکنید وقتی تو ایران زن بدون اجازه مرد حق اشتغال نداره حق طلاق نداره حق حضانت نداره مهریه هم از زن میخواید بگیرید که زن بعد طلاق بره چیکار کنه برای معیشتش دولت هم که هیچ کمکی به زنان بیوه ومطلقه نمیکنه اینه چه قوانینیه تو ایران زن برده شده نه به خشونت علیهه زنها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
کی گفته زن بدون اجازه شوهر حق کار نداره اینها همش داستانه اتفاقا اصلا اینجوری نیست بقول معروف زنی که خودشو بزنه به خریت و بی ابرویی حق همه چیز هم داره مهریه هم میگیره با زور مهربه و نفقه حق طلاق هم میگیره این حقوق که شما داری میگی وقتی هست که مرد اونقدر پولدار باشه که واسش اصلا مبلغ مهریه مهم نباشه و بعد دادن اون مبلغ بخواد زنشو اذیت کنه
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
5
واسه حق و حقوق باید زحمت کشید نه اینکه زحمت یه عمر مردرو بالا کشید
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
6
اول ببین به زنی که مهریه گرفته با چه دیدگاه نگاه میکنن بعد بگو حق زن هست مهریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
2
لابد بالا کشیدن یک عمر زحمت مرد حق زن هست بابا بیخیال کوتاه بیایین میخواهین شما زنها ازدواج نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
6
این چه قانونی است زن خیانت کند مهریه بگیرد زندگی مرد خراب کند اعدام هم نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
5
زنی خیانت کنه حقش طلاقه هرچند تا آخر عمر زندانی بشیم یا مثل داعش سرمون ببرن دیگ بدتر که نمیشه پس مهریه ضامن خوشبختی نیست
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
3
باعرض سلام وخسته نباشید حضور آقای رییسی،در برهه ای از تاریخ که بی عدالتی اقتصادی واجتماعی به اوج خودش رسیده، حضور شما درراس قوه قضائیه نوید بخش پایان یا به حداقل رسیدن اينهمه بی عدالتی دراکثر زمینه هاست،براتون آرزوی موفقیت میکنم،از خداوند متعال هم ميخوام دراين مسیر یار ومدد کار شما باشه،
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
6
1
شرم به مردای زن ازارا
درد بی درمان تو دل هرچی مرد بده
امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
5
باسلام جناب اقای ریسی تا این مسله مهریه که وقتی میری خواستگاری تعداد سکه های نجومی رو میگن دیگه حالا اکثر جوونها تن به ازدواج نمیدهن اگر ما شیعه علی هستیم باید راه اونها رو ادامه دهیم والگوی ما حصرت فاطمه باشد نه مهریه های نجومی که جوانها میترسن دیگه ازدواج نمیکنند کاری کنید که از واجها اسان باشد باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
6
1
سلام
جه مظلوم نمایی میکنید بدون تاوان وهیچ هزینه ای
دخترا رو بدبخت کنید تعهدی که ندارید بعد هم طلاق بدید
خیلی خوبه نه!؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
نه پس خوبه دختر شوهر کنه فوری با بهانه ای از خونه شوهر بزنه بیرون و یادش بیفته مهریه اجرا بگذاره کسی هم نتونه بهش بگه باید تمکین کنه تمام هست ونیست ودسترنج ا مرد بیچاره رو هم بالا بکشه اینجوری خوبه؟؟ شما اینجوری راضی هستی اگر نیستی فرمایش دیگه داری بگو خجالت نکش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
1
7
زندان رفتن بهتر از مهریه دادن به این زن ها هست عوضش رسوا میشه زنی که بخاطره مهریه شوهرشو زندانی کنه دادگاه ببینه
پاسخ ها
بلوچی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
آفرین به این غیرت بعد ازایمان بالاترین نعمت دنیا همسر صالح هست.
بلوچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
4
سلام،ایمان که ضعیف باشه زندگی ها سخت میشه اسلام گفته مراسم ومهریه ساده باشه یک آدم دین دار وبا شخصیت چند نمونه آورد که با 10الی 15 رانی کل مراسم تموم شده ورفتن سرزندگی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
7
خانمها اینقدر حرص نزنین که مردها حق فلان دارن و ما مهریه همون یک قلم مهریه چون پول هست و ضمانت اجراییش هم زندان ۱۰۰ تا حق مرد رو بزاری کنار هم اصلا چیزی ازش درنمیاد چون نه اون حق چیز به درد بخوریه و نه اصلا ضمانت اجرا داره تفاوت اینجاست دقیقا مثل کسی که یکدفعه بهش ۱ میلیون پول بدی و به کسی دیگه ۱۰۰ بار بهش هزار تومن بدی حکایت مردان هم این دومی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
احسنت دقیقا با مثال عینی تفاوت حقوق زن و مرد را گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
4
0
سلام توفامیل خانمی بود که همان سال ازدواج بچه دارشد سال ۸۴ سال بعدم هم جدا شد حال من قاضی نیستم بگم کی مقصر کاری هم ندارم، اما خانم وضعیت اقتصادی خوبی نداشتن آون موقع ماهی یک سکه میگرفت رسید به ده سکه حضانت بچه رو درمقابل مهر گرفت ،همان پول و سرمایه زندگی کرد ودیگه ازدواج نکرد الا ن خانم بنده خدا میگه هیچ وقت ازدواج نمیکنم بخاطر دخترم ،حال این خانم میشه گفت بخاطر گرفتن ده سکه قصدش کاسبی بوده
بنابراین نباید سطحی قضاوت کرد خدا کمک حال همه بندها ش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
مشکل این هست شما همه را به یک نحو نگاه میکنی زنی که حق حبس گرفته یعنی هنوز زندگی شروع نشده و بچه که هیچ نداره و خانه داری هم نکرده به اصطلاح هنوز زندگی شکل نگرفته درخواست مهریه کرده قصد کاسبی ندارد پس قصدش چی هست؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
5
با سلام این قانون فعلی مهریه اگر الان اصلاح نشود باید ۱۰ سال دیگه درست شود چرا زودتر اصلاح نشود وقتی کانون خانواده ها و امر ازدواج داره به خطر میفته مهریه باید با رضایت داده شود نه با بگیر و ببند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
2
0
با سلام، این دور از انصافه من یه زنم 17 سال با شوهرم زندگی کردم و با دار وندارش ساختم تمام سختی های زندگی رو به جون خریدم و با صداقت زندگی کردم ولی متاسفانه همسرم پی خوشگذرونی های خودشه و من و با دخترم و تنهاگذاشته رفته پی هوسبازیهای خودش و 6 ماه که نفقه نمیده
پس حق من چی میشه، یعنی من باید این همه سختی بکشم و اون خیلی راحت دنبال .... خودش باشه، با این قانون گردنش هم کلفت تر میشه
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
5
0
آقای ریسی تو خودت دختر نداری این حرف زدن یعنی به همه جوانب کار نگاه نکردی همه زنان و مردان را به یک دید نگاه کردی مهریه یک پشتبانی مالیه که خدا تعیین کرده اصلا قانون جنگل شما مهریه زن رو برداره حق طلاق هم به آقایان ندین حق طلاق دست دو طرف باشه آقایان داغ که خودشان مهریه را قبول می کنند باید فکر کنند اما اینکه هیچ مردی هیچ زمانی توانایی مهریه ندارد یعنی خاک تو سر قانون جنگل ما یا از این سر بوم می افتیم یا از آن سر بوم . پس یک فکر به حال زنانی که شوهرهایشان نه نفقه میدن نه مهریه بردارین از بیت المال بدین تا کرامت نه تنها مرد بلکه زن حفظ بشه چون زن برای تامین نیازش نره ... البته برای شما اگر مهم بود که وضع زنان این نبود قانون شاما مشکل داره براساس شرع نیست بر اساس مصلحت مردان اصلا به عواقب ور زدن آقایان تو ندادن مهریه فکر کردین اصلا به این فکر کردین یک زن اسلامی برای حفظ کرامتش که مهریه خدا قرار داده ندیم چی میشه یعنی خدا از شما کمتر می فهمه چقدر آسانگیری لازمه چقدر سخت گیری رو هوا حرف زدن کار مسولینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
کجای قانون خدا نوشته مرد مهریه نده باید بیفته زندان ؟؟؟؟ میفهمی زندان کردن یک مرد واسه مهریه فقط یکجور عقده گشایی هست برای زنان که اهل زندگی نبودن تو از کجا میدونی چن درصد ازدواج ها بخاطر طمع و پولپرستی زنان بهم خورده نه بخاطر خیانت یا بد بودن مرد زندان جای مردی نیست که ازدواج کرده و به قانون خدا عمل کرده زندان جای دزد و قاتل و کلاهبردار هست یعنی فهم این هم واسه برخی از شما زنها سخته؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
قانون جنگل اون هست که زن اهل زندگی نباشه و تمرد کنه و زندگی رو ول کنه بره خونه پدرش بعدشم با وقاحت بیفته دنبال مهریه و تازه طلبکار باشه که چرا قانون مرد را به زندان نیندازد زنانی که این مدت دنبال دادگاه و مهریه و زندان بودن باید جور و پلاسشون رو جمع کنند یا مثل ادم زندگی کنند یا مثل ادم جدا شوند نه اینکه بجای حل مسایل زندگی و انجام وظایف زناشووی دنبال گرفتن وقت دادگاه و کاسبی باشند
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
همه این زنهای مهریه بگیر میگن اگه به ما مهریه ندین میریم برای تامین نیازهامون ... فقط همین کارو بلدن. اصلا به فکرشون نمیرسه اونها هم مثل مرد برای نیازشون کارکنن، فقط مفت خوری را دوست دارن.
در ضمن مهریه در قرآن در حد هدیه هست نه صدها سکه، توی همون قرآن هم به مرد اجازه عقد 4 زن همزمان داده شده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
4
مهریه یعنی کاسبی
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
1
4
با سلام
ما هرچه تعدیل تقسیط می دهیم فقط پول تمردادن به ما می ماند من چند ماه است تو زندان هستم و هیچ دارایی هم ندارم و شاهد هم بردم با قانون جدید شما هیچ تاثیری بر حال اینجانب ندارد خواهشمند است تو دادگاه تمام قاضی های هرچه شعبه مهریه یکسان رای صادر کند به بعضیا که هیچ دارایی و کاری ندارد در هشت ماه داده و به اونی که توان مالی از من بیشتر است در چهارده ماه یک یکه داده است ایا یک زندانی از کجا بیارد پیش قسط پرداخت کند انچه که داشتم قبلا دادم هنوز قرضش را پرداخت نکرده ام خواهشمند است دادستا کل اردبیل اقایی عتباتی دستور فمایید تا به زدانیان فرصت دهد تا بتواننند در خارج از زدا دینشان را ادعا کنند در زندان ماندن نمیتواند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
5
0
یه خانم در مقام مادر حرمتش بیشتر از مهریه میباشد پس درست حرف بزنیم نه حرمت شکنی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
خانم در نقش مادر بلی ولی زن که هنوز خونه شوهر نیونده درخواست مهریه کرده خودش کرامتش را زیر سوال برده هیچکسی قصد بی احترامی ندارد ولی نمیشود به عملکرد بعضی زنان هم بی تفاوت بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
1
5
زنی که حرمت داره به خاطره مهریه و پول مرد رو نمیندازه زندان,دوما اون که تو پله دادگاه ها میچرخه واسه کاسبی دیگه حرمتش رفته دیگه
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
1
5
اون دسته از زن ها که میگن مهریه حق زن هست خب چرا از طریق دادگاه اقدام میکنین چرا تو زندگی مشترک اقدام نمیکنین با محبت دریافت نمیکنین,چرا موقعی که خونه رو ترک میکنی میری خونه پدرت با شکایت و زندانی کردن اقدام میکنین,البته شکر خدا الان تو جامعمون کلاه برداری و رسوایی شده این حق واسه زن هایی که مهریه دریافت کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
1
6
با سلام خدمت اقای رییسی نظرات رو خوندم خانواده ای که ببخشید بی غیرتی و بی ناموسی رو قایم می کنن پشت کلماتی مثل مهریه پشتوانه اینده زندگی دخترشون هست و ادعا می کنن مرد ها خرجی نمی دن اون پدر و مادر بیشرف دختر دیگه نمیگن حتما ثابت شده که به دخترشون نفقه تعلق نمیگیره و در مورد مهریه هم اینقدر قیمت رفته بالا که همین زنان و خانوتده هایشان تا قبل از این جرات زدن حرف از جدایی نداشتن و حالا امروز پیش قدم شدنواسه فاتحه خ.ندن به ابروی نداشتشون ایشا که بزودی مشکل مردان حل بشه و جلوی کاسبی اینا گرفته بشه حداقل این که مشکلات کثیفی که این زنان با رف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
سلام اقای ریسی پرونده دارم در شعبه ... دادیاری علیه دندانساز و دسیتیارشان که هیچ گونه مدرک پزشکی ندارند که بعد از پیگیریهای قانونی از سازمان نظام پزشکی که سابت نموده که مدرک ندارند که پیوست پرونده ام هست .اما قاظی شعبه و منشی طرف متحمان را می گیرتد ور شکایت این جانب که اسیب شدید به سینوز لصه ام وارد سده منع تعقیب زدن و رسیدگی نمی کنند به خاطر رضای خدا حق اینحابب را بفرماید چطوری سابت کنم
رامتین خوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
5
با سلام خدمت شما و جناب رئیسی که عنایت داشتن و متوجه این امر مهریه و پرداخت سنگینش بودن.من خودم خانممو طلاق دادم و بچه ای هم نداریم.ولی هنوز دارم دوماهی یه سکه میدم.خودمم الان یک ساله بیکارم.بازم ممنون از توجهتون جناب رئیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
3
ما مسلمان هستیم ایمان را از نیاکان و بزرگان به ارث
برده‌ایم، گیرم بندرت بعضیها بد باشند
لطف کنید جمع نزنید بسیار سپاسگزار میشیم
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
2
5
مهریه یعنی سواستفاده از اعتماد مرد,
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
2
6
زنها دارن با مهریه کاسبی میکنن اسمشو میخواهین بزارین حق قانونی یا حق شرعی یا هر اسم دیگه اینها فقط پوشش هست برای کلاهبرداری اینجور زنها در ضمن ببخشید اون زنان عقب مانده ای که میگن اگر مهریه نباشه از گرسنگی میمیریم یا خودمون عرضه سیر کردن شکم خودمونو نداریم یکم چشمون رو باز کنند و ببینند الان بیشتر ادارات و محیط های شغلی شده برای زنان !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
7
0
موقع عقد چوب وچماق بالا سرت بود،
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
نه چماق نبود ولی شاید عمه تو میتونست پیش بینی کنه قیمت سکه در ۱۰ سال ۲۰ برابرمیشه اینکه دیگه تعهد نداده بودیم حداکثر به همون قیمت عقد باید بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
3
1
عمه بدبخت من کجا بوداز مابهترون تومملکت زیاده!
خخخخ
بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
1
3
نسخه خوبی برای مهریه پیچیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
دریافت مهریه به روش فعلی ان باید خیلی سالهای پیش براش تدابیری اندیشیده میشد الان هم خیلی دیر شده و تا این روش دریافت مهریه اصلاح نشود ازدواج و تشکیل زندگی به کندی و بامانع خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
1
4
وقتی بگوییم مهریه حق زن هست و با هر مقدار باید داده شود ایا به عاقبت این حرف فکر کرده ایم درست یا غلط عرف جامعه ایران از قدیم و تابحال این بوده که مهریه در زمان زندگی داده نشده و عملا در موقع جدایی و طلاق درخواست ان داده میشود حالا با اون استثنایات کار نداریم که در زمان زندگی پرداخت میشه پس وقتی این رو قبول کنیم میشه وسیله خوبی برای زنان کاسبکار که مهریه را بگیرند و پشت پا به زندگی بزنند و مرد بنده خدا بماند الان اکثر افراد در اطراف خود یا شخصا نزدیکان درگیر پرونده های خانواده هستند با این اوصاف دیگه کدام جوان تمایلی برای ازدواج خواهد داشت ااگر میزان مهریه محدود نشود و با قیمت روز سکه و به هر تعداد سکه از مرد بدبخت گرفته شود زندگی موضوعیت خود را ازدست میدهد و تبدیل به کاسبی میشود مهریه های بالا بلای جان زن و مرد شده این قانون سکه برداشته شود تبدیل به پول نقد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
2
3
باسلام خواهشا قیمت سکه رو ب نرخ روز عقد بگدارید وتعداد رومحدود کنید من مهریه بده چ گناهی کردم که هم مهریه بدم وهم سکه رو ب چند برابر قیمت بخرم این روش اوج بی انگیزگی رو در جوانان برای ازدواج فراهم میکند و خشم جوانان را زیاد میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
2
4
باسلام ب نطر من بهترین راهکار تبدیل ۱۱۰سکه ب ۵۵ سکه ب نرخ روز عقد چ برای کسانی که در سالهای گدشته ازدواج کرده اند وچ برای ازدواجهای جدید که با اگاهی واطلاع از قیمت سکه ها تصمیم میگیرن وسققف گداشته شود اینکه اگر کسسی داشت بیشتر بدهد ونداشت ندهد این اصلا درست نیست وطلم هست ب خانمی که شوهرش ندارد وتبعص هست ب خانمی که شوهرش دارد اون شوهر بدبخت هم با این تبرم وگروتی باید گرداننده یک زندگی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
2
4
باسلام جناب اقای ریسی شما ب مراجع عالیقدر قول دادید که زودتر مشکل مهریه رو اساسی حل کنید چشم امید ما ب شماست وامیدوارم زودتر مساله سکه مهریه تبدیل ب پول شود که ما چوانان اینقد استرس نداشته باشیم یه مبلع معقول باشه نه کاسببی باشه لرای خانمها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
7
1
دختری که باهاش ازدواج میکنی نور چشمیا یک خانواده است اگر توانایی خوشحال کردننش رو ندارید مرد باشید و ازدواج نکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
مردی هم که ازدواج میکند برای خانوادش ارزشمند بوده این حرفها چیه اخه زندگی رو با مهدکودک اشتباه گرفتین اگر نور چشمی هست که پس نمیشه بهش چیزی گفت همین نورچشمی ها و افتاب مهتاب ندیده ها وقتی میان داخل زندگی اون مرد رو بیچاره میکنن چرا طلاق در نسل قدیمی کم هست ؟؟ چون تو زندگی واقعا زن شریک سختی و اسایش بوده نه الان که فقط بعضی زنان هدفشون از ازدواج چاپیدن هست و اگر ببینن پول گیرشون نمیاد مهریه اجرا میزارن
قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
5
2
زنان بدبخت فقط دسشون ب مهریه بنداونم بعضیا ازاقایان زرنگن هیچی نام خودنمیزنن میگن نداریم بخداشوهرمن دارالانم میادمیکه ندارم راس میگه همه چی بنام پدرمادرش کردبعد۵سال زندگی ک خودم کمکش کردم خرج زندگی دادم الان افتادیم دادگا میگه ندارم من چکارکنم اگه درمقابل طلاق مهرم ببخشم چیزی ندارم کجابرم زندگیم بامن نمیکنه اماتودادگا الکی میگه زندگی میکنم توروخدابداد زنان برسیدکجای این زندگی زن حق دار
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
خواهرم برو کار کن تا خرج زندگیت دربیاد چشم به جیب و مال شوهر نداشته باش خدا نکرده انسانی و سالم و صاحب عقل میتونی کار کنی و زندگیت رو بچرخونی با گرفتن مهریه فقط خودت رو کوچیک کردی جامعه روی زنی که مهریه میگیره به چشم دیگه ای نگاه میکنه
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
5
مهریه یعنی دزدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
2
5
باسلام درتاییدحرف اقا مهران لطفا جلوی این دزدی ها رو بگیرید اقای ریسی شماکه دارید حلوی سواستفاده کرها رو میگیریدلطفا ب پرونده مهریه بگیرها نگاهی بیندازید میبیند که اکثرا هدفشان از ازدواج فقط جنبه مالی دارد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
بله دقیقا باید پرونده مهریه بگیرها بررسی شود که ببینید چه زنانی با سطح درامد بالا و حتی پزشک متخصص در حال گرفتن مهریه هستند اونوقت حرف از پشتوانه مالی زدن خنده دار و به تمسخر گرفتن قانون هست وقتی این دید باشد که مهریه به هر زنی تعلق میگیرد ماحصلش همین رفتار از طرف زنان خواهد بود قانون باید بین زنی که خودش درخواست طلاق میدهد یا زنی که کار ودرامد خوب دارد با زنی که بی سرپناه وبدون پشتوانه هست تفاوت قایل باشد که متاسفانه در این مورد قانون خانواده بسیار نارسا هست جناب اقای رییسی در این مورد به داد خانواده ها برسید که امنیت و هویت تشکیل خانواده در خطر هست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
2
2
باسلام
ای کاش وقتی مقامی مثل ریاست قوه قضاییه دستوری میداد برای اجرایی شدن آن دستور نیز تدابیری میاندیشید،مثل ناظر بر اجرای دستور اخیرشون در هر دادگستری جهت گزارش به خود آقای رئیسی.
بنده نه مالی دارم و نه در حساب بانکی پولی و نه شغلی که از آن بتوانم امرار معاش کنم.
تا قبل از دستور آقای رئیسی هر 6ماه یک سکه قسط میدادم اونم با قرض و هزار بدبختی که البته حکم جلب هم گرفتن برام.
بعد از دستور آقای رئیسی خوشحال شدم که بلاخره بدبختی هام تا حدودی از بین میره چند روز پیش رفتم دادگاه یک نامه برای رئیس دادگستری آبادان نوشتم که در آن شرایطم رو نوشتم و بدستور آقای رئیسی هم اشاره کردم.
متاسفانه حتی نامه من رو تحویل نگرفتند و گفت نمیتونم این رو تحویل رئیس دادگستری بدم و شما برو تعدیل اقساط بده من گفتم ندارم بدم و تعدیل بدرد من نمیخوره با این حال نامه من رو نگرفت
وقتی روی صندلی نشسته بودم یکی از مراجعین گفت که دستور ریاست قوه قضاییه برای آرام کردن افکار عمومیه و دادگاه ها اجراش نمیکنن.
با این حال روز از نو روزی از نو.
متاسفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
2
0
اتفاقا مهریه به زنان بدبخت تعلق نمیگیره اونی زنی که پزشک حتما با کسی مثه خودش ازدواج کرده و شک نکن که کل مهریه اش رو میگیره اما اون زن بدبختی که قصد زندگی داره وجه داره بدون هیچ تاوانی درقبال زن اونو رها میکنه ومیره پی خوشی های خودش چون تعهدی نداره پس جناب اقای رئیسی وعلما فقط زورشون به زنها ی بدبخت میرسه و ورود آنها به مهریه یعنی ستم به زنان بی پناه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
3
نظرات رو خوندم چند نکته بذهنم رسید که بعرض دوستان میرسونم،
۱.تمامی دختران و خانوادهاشون بلا استثناء روز خواستگاری اعلام میکنن که ما نمیخوایم که مهریه بگیریم و فقط جنبه این رو داره که یه چیزی در شان دخترمان در سند ازدواج باشه، پسر جوان اعتماد میکند چرا که هیچ انسان عاقلی سند زندان رفتن خودش رو امضا نمیکنه و اگر دختر مهریه رو اجرا بگذاره در واقع کلاهبردای و خلف وعده کردن.
۲.آمار و ارقام ثابت کرده متاسفانه مهریه در سالهای اخیر باعث سرکشی دختران شده و بسیار دیدم که موقع تظیم دادخواستهاشون به عریضه نویس تاکید میکنن که جوری بنویس که بندازنش زندان، بیچاره ها فکر میکنن همه چیز دست عریضه نویسه.البته سال ۱۳۷۳ قوانین زندان برای مهریه اجرایی شد.
حالا خود خانمها جواب بدن قدیم با اینکه زندگیها سختر بود مثل نبود ماشین لباسشویی و جارو برقی و ....
بالاتر بودن تعداد بچه ها و ....
چرا طلاق خیلی خیلی کمتر بود؟
متاسفانه با قوانین حال حاضر مهریه خودش باعث جدایی هست چرا که همانند اسلحه ای هست که دست بچه باشه و اکثر خانمها ظرفیت این موضوع رو ندارن.
۳. نمیدونم چرا خانمها متاسفانه به این عادت کردن که حتما یکی باید خرجشون رو بده و اگر نده میرن دنبال مسائل دیگه(طبق گفته خودشون که زیر همین مطلب تایپ کردن) ؟؟؟
۴.زندان کردن مرد از طرف زن فقط بخاطر ارضاء عقده زنان هست واگر نه مردی که نداشته باشه مهریه بده مگر بره زندان میتونه مهریه بده؟
ای کاش قانوگذار یه حساب سرانگشتی میکرد و مردهای بیچاره رو بجرم یه تعهد که از اولش غلط بود( چرا که اکثر جونها زمان خواستگاری توان پرداخت ۳ سکه هم ندارن و این تعهد غلطه چرا که مهریه عندالمطالبه هست) روانه زندان نمیکرد چرا که زندان رفتن مرد برای زن مهریه نمیشه.
متاسفانه به مردها بسیار ظلم میشه چون زن منفعت مالیش رو در طلاق گرفتن و اجرا گذاشتن مهریه میبینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
2
2
همه ما‌معنی حمایت رو میدونیم مهریه باید باشد چون پشتوانه ای برای بعضی زنان هست ولی دو تا شرط دارد اولا واقعا به زن محتاج تعلق بگیرد که در کار زندگی مشکل دارد ولی نه زنی که از یکطرف در دادگاه بگه من ماهی ۴۰ میلیون درامد دارم و بعدش دنبال گدایی مهریه توی دادگاهها باشد قانون باید همچین ادمی رو سرجاش بنشونه نه اینکه واسه همچین دزد مفتخوری دادگاه تشکیل بده و درثانی با رقم معقول باشه که جنبه حمایتی داشته باشه نه اینکه قیمت سکه طلا به روز و با تعداد نامحدود باشه که واسه زنها کاسبی باشه و پولی که در عمر خودشون خونه پدرشون ندیده بودند حالا از شوهر بخواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
2
3
مهریه شده برا خانم ها یه کاسبی بیشترشون توخونه بابا نون نبوده بخورند حالا میبینه مهریش حرف 500میلیون میگه ولکن بابا میرم میذارم اجرا پادشاهی میکنم بعد یه مدت ول میشه کف جامعه مهریه حق هر زنی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
500 میلیون کمش شما حساب کن ۲۰۰ تا سکه لاقل ۹۰۰ میلیون پولش هست هر زن بی خانواده ای رو ادم میکنه تازه ۲۰۰ تا حداقل تعداد سکه هست بیشتر از اینهم زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
3
2
سلام پس کسی نیس صدای زنهای زجر کشیده رو ب افای رییسی برسونه ک چ مورد ادیت و ازار مردای خدا نشناس قرار گرفتن مردی ک ب زنش خیانت میکنه و بچ میندازه رو دست زنه وطلاقش میده و میره دنبال عشق وحال خودش زن ازکجا هم خرج خودش و بچه دربیاره بالا ک دیگه خانواده زنه ب ی چشم نگاه دخترشو نمیکنن مبگن ما دختر مون عروس کردبم با بچ برگرده این ظلم نیس واقعا درحق زنان اقای رییسی بخای حکم الکی بدی زنان مجبور ن ک بچ رو تحویل پدرش بدن چون نمبتونن واقعا خرجشو و بچ رو بده هم ضربه میخوره و ازمهر مادر ب دور و این همش واسه حکم هست ک جنابعالی میدین پس تورو خدا مسئولین ابن پیام نشون رییسی بدین ک وقعا حکم الکی نده کاری کنین صیغه برداشته بشه واگر زنی رفت صیغه بکنه وبچ دارم شد اسمش ب هبچ عنوان توشناسنامه مرد نره باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
ایا همه زنانی که طلاق میگیرند روی دستشون بچه مونده همشون بدبختن؟؟ یا همشون شوهر فاسد و یا معتاد یا خیانتکار دارن؟؟ چرا داری ذهن همه رو مشوش میکنی خیلی زیاد از زنانی که طلاق گرفتن دنبال سکه مفت بودن دنبال کاسبی بودن نمیگم همشون چون واقعا مرد بد هم زیاده امیدوارم خود زنان هم انصافشون بگه مهریه حق هر زنی نیست باید دادگاهها بین موارد اینجوری تفاوت قایل باشند تا اسباب کلاهبرداری لاقل از طرف زنها برداشته بشه با مرد بد هم قانون برخورد تنبیهی خودشو بکنه نه اینکه بگیم مهریه حق هر جور زنی هست این خودش اسباب دزدی و کلاهبرداری شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
12 :23 خانم محترم انقد ازدواجها ی الکی رایج شده که عقد رسمی داره توش گم وکمرنگ میشه مثلا ازدواج سفید وهزار مدل دیگه که سر آدم سوت میکشه همین ازدواجهای الکی باعث شده مردها بی مسئولیت وهر روز پروتر بشن امیدوارم روزنامه جوان مطلبی که زدم سانسور نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ایا به نظر شما این هست که بقول معروف ازدواجهای الکی و سفید یا هزار بلای زهر مار دیگه راحت و بدون دردسر انجام شود اونوقت مردی که ازدواج رسمی و عرفی میکنه کلی تبعات داشته باشه واسش خب این نه منطقی هست و نه دیگه کسی با این شرایط تن به ازدواج شرعی و عرفی میدهد اتفاقا از این نظر هم باعث کاهش ازدواج رسمی میشود وقتی با تعهدات سنگین برای مرد باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
4
خاک تو سر خانواده ها اخاز و دزد و بیشرف که بویی از انسانیت نبردن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
مهریه در دوران نامزدی بركردن كیست
پیشنهاد دهنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
2
سلام و روزگار بخیر
خانم ها بهتون بر نخوره. توی هر قشری بد و خوب هست.
نظر من اینه (و امکان داره درست یا غلط باشه و وحی الهی نیست) اگر با نظرات شما موافق نیست، لطفا نظر خودتون رو بنویسید که از مجموع این نظرات، پیشنهاداتی رو به ریاست قوه قضاییه بدیم که حاصل یک تحقیقات میدانی هم باشه و در واقع یک نظر سنجی باشه:

1) اول اینکه من به شخصه اینکه مهریه حق زن هستش و دینی است که بر گردن مرد هست و مرد به زن بدهکار هست رو اصلا قبول ندارم و این موضوع واقعا ظلم به تمام آقایون هست. ظلمی آشکار...
زنی که تا دیروز در منزل پدرش زندگی میکرده و مردی هم که تا دیروز همسری نداشته. خب این مرد صبح فردا عقد میکنن و از لحظه عقد مرد مثلا 500 سکه طلا به زن بدهکار میشه. خب اینکه خیلی خنده داره (ظرف یکروز مرد چه بدهی به زن پیدا کرده) بابت چه چیزی؟ آیا مالی از زن دریافت کرده؟ آیا قرض گرفته؟ آیا به پدر اون دختر بدهی از قبل داشته؟ چه گناهی کرده جز اینکه تا بحال خرچ خودش رو باید میداده، حالا باید خرج خورد و خوراک و پوشاک و کیف و کفش و هزاران چیز دیگه یه نفر دیگه رو هم بده و سخت تر کار کنه و تفریحاتی که داشته رو بر خودش حروم کنه (منظورم تفریحات سالمه البته)...
بنابراین این پاسخی عقلانی و انسانی و اخلاقی به خانومهاییه که میگن مهریه حق زن هستش... خیر خانم محترم، مرد هیچ بدهی به زن نداشته و مهریه در واقع لطف یک مرد به زن هستش و بذل و بخشش و حبه است و نباید با دید یک اجبار باهاش رفتار بشه.
حالا قطعا خانم ها موضع میگیرن و اگر منطقی باشن و بخوان پاسخ منطقی بدن
اگر دلیلی آورده شود که مهریه بخاطر انجام کارهایی (مانند لباس شستن، پخت و پز، نگهداری بچه، شیردادن بچه، نظافت محل زندگی و..، است متاسفانه این موضوع مردود است. چون در قانون هیچکدام از این موضوعات رو وظیفه زن ندونسته و اعلام شده که زن میتونه این کارها رو انجام نده... خب پس مهریه به این دلیل نمیتونه باشه و اینهم دلیل دیگری که نشون میده مرد اصلا بدهی یا دینی بر زن نداره که زنها خیلی حق به جانب اعلام میکنند که مهریه حقشون هست که در واقع به هیچوجه حقشون نیست و در واقع مهریه فقط جنبه هبه، یا بذل و بخشش و هدیه رو میتونه داشته باشه فقط که هیچکدوم هم نمیتونه اجباری باشه و ما در اینخصوص نقص در قانون داریم متاسفانه...

2) با توجه به قوانین کنونی ما، با توجه به اینکه فعلا این اجبار ناعادلانه و غیر انسانی و غیر اخلاقی وجود داره و کسی هم بفکر اصلاح اون نیست، با توجه به نرخ تورم و نرخ جهانی طلا و سکه و ارز، همونطوری که مهریه یک نفر در سال 1330 مثلا 2000 تومان بوده و الان با یک فرمولی به نرخ روز محاسبه میشه که در واقع حق طرف هم هست، نسبت به افزایش ناگهانی شاخص بهای سکه هم باید همینطور عمل بشه. یعنی اگر مهریه یک نفر 300 سکه است، وقتی قیمت سکه 6 برابر شده، به همون نسبت باید تعداد سکه ها هم 6 برابر کاهش پیدا کنه و مهریه 300 سکه ای تبدیل به 50 سکه بشه. در اینصورت عادلانه خواهد بود. یعنی قیمت هر سکه طلا باید در عقد نامه در روز عقد قید بشه که در روز عقد قیمت سکه طلا مثلا 800 هزار تومان هستش. در زمان طلاق یا جدایی هم بر مبنای قیمت سکه روز، باید دید که نسبت به اون زمان چند برابر افزایش یا کاهش داشته، به همون نسبت از تعداد کل سکه ها کاست یا افزود. (این کاملا عادلانه است)...

3) بنظر من بجای اعسار دادن مرد در نداشتن امکان پرداخت مهریه، باید در زمان عقد (در واقع قبل از عقد) از مرد خواسته بشه که گواهی مبنی بر توان مالی پرداخت تعداد مشخصی سکه از مراجع ذیصلاح اخذ بشه و عقد فقط بر مبنای تعداد توان وی به طوری که زندگی آینده خودش رو بر هم پس از طلاق و جدایی بر هم نزنه تعیین بشه. چرا باید یک نفر که حقوقش در ماه 1 میلیون تومانه، اجازه داشته باشه که دختری رو به عقد خودش در بیاره با مهریه 500 سکه طلای 5 میلیون تومانی؟ حال اینکه 500 تا 5 میلیون تومان میشه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان. یعنی اگر طرف از گرسنگی بمیره و فقط هوا بخوره و توی خیابون بخوابه و بجای لباس هم گونی بپوشه و اصلا هم در طول کل عمرش بیمار نشه و... که در اینصورته که فقط میتونه کل مبلغ 1 میلیون تومان رو بعنوان مهریه پرداخت کنه، حدود 2500 ماه (208 سال) طول میکشه که بتونه مهریه رو پرداخت کنه. آیا این عقلانیه واقعا؟ آیا قانون بر مبنای عقل نوشته شده؟ آیا کار کارشناسی شده؟
بیشترین مجازات مالی در خصوص چک حداکثر 2 سال است. ما فرض رو بر این میگیریم که 10 سال باشد. یعنی یک مرد اگر مرتکب اشتباهی شد، 10 سال از عمرش را تنبیه شود و قسط پرداخت کند. اون هم حداکثر یکچهارم درآمدش. با فرض اون درآمد ماهی 1 میلیون تومان، میشه ماهی 250 هزار تومان و در 10 سالش میشه 30 میلیون تومان که با قیمت سکه 5 میلیونی، باید براش در قبل از عقد گواهی صادر بشه که این آقا حداکثر اجازه داره 6 سکه طلا در عقدنامه اش درج بشه. یعنی اعتبار این آقا در زمان عقد 6 سکه است و توانش بیش از این نیست.
این ملاک خوبی خواهد بود برای عاشق بودن و دوست داشتن و اخلاق. اگر زن این مرد را به خاطر پولش دوست داشته باشه، خب طبیعیه که همسر نخواهد شد که البته بهتره هم که نشه. ولی اگر مبنای اون زن زندگی و دوستداشتن و علاقه فردی باشه، حتی با همین 6 سکه هم حاضر خواهد بود با این مرد ازدواج کنه.
این حاصلش دوام در زندگی خواهد بود.

4) بهرحال باید فکری کرد که زن هم حقوقش پایمال نشه. اما این حقوق میتونه چیزهای دیگه باشه نه مهریه ای که در واقع و اخلاقا اصلا زن مستجق دریافتش نیست و نمیتونه دین باشه برای مرد.
اما در خانم ها به جهت بعضی مسائل که قابل برگشت به حالت سابق نیست (که میدونید منظورم چی هست) برخی ممکنه بگن، خب در مورد این موضوع چکار میشه کرد در حالیکه خب یک دختر بعد از ازدواج دیگه به حالت قبل نمیتونه برگرده... خب این موضوع در مورد پسر هم وجود داره. پسر هم دیگه بعد از ازدواج اسمش پسر نخواهد بود و یک مردی است که ازدواج ناموفق داشته، بهرحال این یک انتخابه برای هر دو طرف و هر دو طرف قبل از ازدواج میتونن به این موضوع فکر کنن و انتخاب عاقلانه ای داشته باشن.
البته افکار جامعه هم در این مورد باید اصلاح بشه. دختری که پس از این موضوع وارد جامعه میشه، نباید باهاش تحت فشار قرار بگیره و طرد بشه و به نوعی باهاش با دیده تحقیر نگاه بشه و دست آویزی بشه برای همسر بعدیش که تو یکبار ازواج کردی و...
این موضوع یک مسئله ملی و اجتماعی است و وظیفه تک تک ما اصلاح ساختار فکریمونه به عنوان عضوی از جامعه ای که باید جلوی فروپاشی خانواده و عدم تشکیل مجدد اون رو بگیریم و باعث بشیم که ترس از ازدواج کردن بریزه و کسی که در زندگیش ناراحته مجبور نشه تا آخر عمر بسوزه و بسازه از ترس انگ زدن دیگران.


قطعا و صددرصد نظر من موافقان و مخالفانی هم خواهد داشت. فراموش نشه که این نظر شخصی یکی از جمعیت 80 میلیونی کشوره و نظر همه نیست و ممکنه که تمام نوشته هام و نظراتم هم اشتباه باشه. چه از نظر علمی، چه اخلاقی، چه دینی، چه حقوقی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی...
بنابراین لطفا نظرات تکمیلی خودتون رو بگین که نتیجه ای از این مطالب و مطالعه اون بگیریم.

اندیشمندی گفته:
حتی یک کتاب بد هم ارزش یکبار خوندن رو داره. چون اگر نخونیش نمیتونه بفهمی که اون کتاب خوب بوده یا بد...

پیروز و موفق باشین
امیدوارم گامی در جهت محکم کردن بنیان خانواده ها برداریم... قبل از اینکه دیر بشه.
یادمون باشه... از هر 3 زندگی، یکیشون به طلاق کشیده میشه و این آمار بسیار بد و خیره کننده و بسیار خطرناکیه...
همکاری کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
بنظرم بهترین راه گرفتن ۱۴ سکه و مابقی تا سقف ۱۱۰عد د به نرخ روز عقد هست اونم بشرطی که زن فوری درخواست نده و باهم زندگی کرده باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
2
0
یه زن تواجتماع شکست می خوره چی ؟! یه بچه بیکس تر از مادر رو دست مادر بدبخت میمونه چی؟ !
آینده اون بچه چی میشه وقتی پدرش آدم بی ارزش وبی قیدی چی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
1
دقیقا همینطور هست قانون مهریه با وجود فعلی معضلات زیادی برای خانواده ها بوجوود اورده مردان را از تشکیل زندگی فراری داده و زنان را هم مشغول دادگاه برای اینکه سنگ مفت و گنجشک مفت واسه خودشون کیسه بدوزن شاید از این وسط چیزی عایدشون بشه و زوجین بجای حل مشکلات و تفاهم دنبال دادگاه و دادخواست باشن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
2
بنظرم دادن ۱۴ سکه و مابفی به نرخ روز عقد کاملا منطقی هست البته اون مابقی هم باید محدود باشه ولی مدل الان که اعسار میبندن و هر چند ماه مرد سکه ۵ میلیونی بدهد بدون تعدیل در تعداد سکه یا قیمت ان کاملا ظلم و بی انصافی و یکسو نگری هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
0
باسلام جناب اقای ریسی ایا طلمی بالاتر از این هست که دختری هنوز ب خونه همسرش نیومده وروزی که عقد شده سکه ۱م بوده حالا با۴برابر وشاید هم بیشتر مهریه ب اجرا بگدارد تورو خدا با این تبرم وگرونی زودتر تصمیمی منصفانه برای بدهکاران بیچاره بگیرید منتطر تصمیم شما بزرگوار هستیم
بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
2
2
جناب اقای رییسب تکلیف مردها تو بابت مهریه رو مشخص نمودید لی زحمت تکلیف اون 2500 زن اواره و سر گردان رو هم مشخص کنید
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
2
2
این قانون بیشتر به نفع مردان بی قید وبی مسیولیته...هرچند میدونم بعضی خانمها هم ظلم میکنند.‌.اما تقصیر زن بدبختی که از درد بدبختی میهوادجدا بشه وهمه جوانیش واعصابش رو گذاسته پای یک نامرد چی میشه...اون زن بگیرزم کارکنه بااین حقوقی که به خانمها میدن دربا ار کار وشکمش روبتونه سیر کنه وحالا اگر کس وکاری نداشته باسه باید شب سرش رو کجا بزاره وبادرهاش بگیره بخوابه‌‌..متاسفم برای این قوانین...فقط به ضرر خانمهای نجیب وبدبخته...وگرته خانمهای خائن بلدن چطور گلیمشون رو ازآب بکشن بیرون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
1
اقایون مسیولین قانون مهریه را اصلاح کنید تا راه سو استفاده زنان کاسب و فتنه گر بسته شود زن بمیره مهریه به خونوادش ارث میرسه و پدر و مادرش میتونن صاحب مهریه از داماد قبلی شوند یا زن بذل و بخشش میکند و میگوید منظور من در اون زمان بوده و دوباره با ادعای مجدد میتواند مطالبه مهریه ای که قبلا بخشیده را بکند یا مثلا مرد بیچاره با خودش حساب کرده و تعدادی سکه به نرخ روز عقد کرده و یکدفعه سکه ۲۰ برابر یا ۱۵ برابر شده والان باید به نرخ روز عقد دهد و اگر ندهد میفتد زندان اقایون این قانون فعلی مهریه ظلم روشن هست تا اصلاح نشود ازدواج اشتباه هست چون زن میتونه نهایت اذیت را بکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
4
با عرض سلام اگر زن مهریه میخواهد باید در مقابل ان مسیولیت و وظایفی هم داشته باشد نه اینکه الان عقد کند و یکساعت بعد صاحب کل مهریه شود این وسط زن چیکار میکند ؟؟ این دیگه مهریه نیست بدون هیچ زندگی همون اول صاحب همش شود این دزدی هست والا تجارت مواد مخدر اینقدر سود ندارد اسم این از کاسبی هم گذشته بعضی زنان بهشون برمیخوره نگین کاسبی والا تو کاسبی چیزی میدی و چیزی میگیری و زحمت میکشی ولی زنی که هنوز توی عقد مهریه اجرا گذاشته یا تمکین نکرده دیگه دزده نه کاسب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
1
3
باسلام جناب اقای ریسی شما که مبارزه با مفاسد اقتصادی رو شروع کردید گرفتن مهریه های سنگین هم جز مفاسد اقتصادی هست لطفا هرچه سریعتر ب این دزدی اشکار پایان دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
1
3
سلام
تورو خدا صدای من به گوش اقای رییسی برسونید به داد زناان بدبخت که قصد زندگی دارن اما مرد ادم نسبت به زندگی تعهدی ندارد برسید من چه گناهی کردم باید یک انسان بی قید وبند رو تحمل کنم من سی سال دارم ولی سنم انداره چهل سال نشون میده از بس که به من بی احترامی میشه.اجرایی شدن قانون شما یعنی ظلم به زنان زجر کشیده نکنید خدا رو خوش نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
چی داری واسه خودت میگی چون تو سنت زیاد نشون میده باید هزاران مرد درگیر قانون ظالمانه مهریه باشن؟؟ در ضمن اون زنی که هنوز خونه شوهر نیومده مهریه اجرا گذاشته و قصد اذیت شوهر رو داشته اونم دنبال زندگی بوده؟؟؟؟!!!!! باید قانون مهریه درست شود وگرنه هیچ مردی ازدواج نمیکنه اگر نمیتونی زندگی کنی جدا شو دیگه چرا دنبال پول مهریه هستی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
در ضمن کسی نگفته مهریه کلا حذف بشه ولی باید تعیین قیمت سکه به نرخ روز عقد و تعداد ان هم مخدود باشد تا بدای زن جنبه پشتوانه زندگی داشته باشد نه اینکه باهاش کاسبی کنند و مثل دلال ها به قیمت روز قیمت ببندند در ضمن با حرف شما این وسط زنی که زندگی نکرده تمرد کرده و همه اینها رو خودشم در دادگاه ابراز کرده که تمکین نمیکنم و در خواست طلاق میده اون چی میشه؟؟؟ نکنه اونم باید پاداش کارش رو با مهریه بگیره با مظلوم نمایی چیزی درست نمیشه خانم قریب بالای ا ۹۰ درصد زنانی که دنبال مهریه بدون توافق و همه تعداد اون هستند وکنار نمیان و توافق نمیکنن روی رقم که پولی بگیرند وتمام کنند کاسب و دزد هستند نگفتی قانون باید با اونها چیکار کند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
1
3
جناب اقای رییسی از شما خواهش میکنم همین مسیری که شروع کردین را ادامه بدهید و در این راه تحت تاثیر جوسازیهای بعضی زنان مفتخور قرار نگیرید مهریه زیاد و به قیمت روز سکه طلا عین دزدی و کلاهبرداری هست لطفا همون برخوردی که با مفاسد کلان اقتصادی داشتید با این زنان هم داشته باشید با یک جمله که مهریه حق زن هست قضیه را نگاه نکنید اولا که اون مرد در روز عقد قیمت را میدانسته و مهر کرده دیگه قاعدتا افزایش لجام گسیخته سکه در سالهای بعدی دینی را گردن مرد نمیگذارد و درثانی زنی که تمکین نمیکند یا حق حبس گرفته و اصلا پا در خانه شوهر نگذاشته چرا باید مهریه بگیرد این هم ظلم هست و هم دزدی و قانون نباید از همچین زنی حمایت کند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
3
جناب اقای رییسی زنی که ازدواج میکند و میرود خونه پدرش و اصلا پا در خانه شوهر نمیگذارد چی اون مرد هم حق و حقوقی دارد چرا این وسط حقوق مرد برای سیستم قضایی فراموش شده هست چرا این حقوق هیچ ضمانت اجرایی ندارد ولی قانون برای مهریه سنگین و خارج از عرف برای زنان صحبت حق میکند و خود را طرف زن قرار میدهد که عملا این باعث میشود زن خود را قدرتمند احساس کرده و اصلا کوتاه نیاید چون بقول معروف میبیند دادگاه از اون حمایت میکنه اگر میخواهید خانواده حفظ شود این راهش نیست که طرفداری بی قید و شرط از زنان کم جنبه شود
محمود خدادادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
2
با سلام
والاه منکه چیزی در این مورد ندیدم از دادگاه حوزه خودم من برج ۴رفتم اعسار زدم برای مهریه تا از زندان ازاد شوم با هزار درخواست طمنا وقت رسیدگی منا زده برای اخر برج ۶ اگه زندانیان در اولویت ازادیند پس چرا انجام نمیدند منکه اصلان رضایت ندارم تمام مدارکمم هست برای نشان دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
1
باسلام باتوجه ب قیمت نجومی سکه من یه پیشنهادمیدم که دادگاه فعلاتا چندسال تقاصای زیاد کردن اقساط از طرف خانمهاتحت هیچ شرایطی نپدیرد فقط تعدیل رو از طرف اقایون بپدیرد بدا ببینید چ نتیجه خوبی میگیرید باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
1
3
جناب اقای رییسی عرض کنم در مورد مهریه زنان در این سالهایی که قیمت سکه ثبات داشت و خیلی مردان پیشنهاد دادن که زنان با گرفتن مبلغی قضیه را تمام کنند متاسفانه بعضی زنان عقده ای و طماع برای اینکه بتونن این چماق و اذیت را کماکان داشته باشند گفتند ما همه مهریه را تمام و کمال میخواهیم و این وسط قانون و دادگاه هیچ مداخله ای نمیکرد و کامل اختیار را به زن داده بود که بهر طریقی دوست دارد هم دادگاه و هم طرفش را اذیت کند و وقت همه را بگیرد اثرش شد پرونده های باز که بیشتر وقت سیستم قضایی را میگیرد از شما خواهش میکنم برای اینکه اوضاع فعلی مهریه که عملا با گران شدن سکه ها پیچیده تر شده است از این وضعیت خلاص شود دادگاهها اختیار تمام و کمال مهریه را از زنان خارج کنند و خود اینجا تصمیم گیری کنند چون با این وضع دادن اختیار ان به زنان عقده ای مشکل را حل نخواهد کرد و از انطرف گرانتر شدن سکه وضع را پیچیده تر هم میکند بنظرم محدودیت در تعداد سکه و قیمت ان و دادن اختیار اینکه کلا مهریه به چه زنی تعلق میگیرد و به چه کسی تعلق نمیگیرد به دادگاهها مشکل را خیلی بیشتر حل خواهد کرد جناب اقای رییسی ازدواج امری ۲ سویه هست اگر به این شکل پیش برود مردان کمتر تمایل به ازدواج خواهند داشت و از انطرف محاسبه سکه به تعداد نامحدود و قیمت روز زنان بیشتری را راقب به امر طلاق میکند پس کلا این قانون به ضرر تشکیل خانواده هست یادمان باشد هدف از ازدواج امری اخلاقی است نه اینکه کاسبی برای بعضی زنان که تا اسم متعادل شدن مهریه می اید داد و بیدادشان به هوا میرود جناب اقای رییسی وقتی قیمت روز باشد و تعداد نامحدود و گرفتن مهریه مشمول مرور زمان نشود برخی از زنان عقده ای البته با عرض پوزش از زنان خوب و محترم کوتاه نمی ایند چون میگن هم مرد بیشتر اذیت میشود و هم سکه گران میشود و از انطرف سود میبریم اخه چه معنی داره پرونده مهریه ۱۰ یا ۲۰ سال باز باشد و دادگاه در اینمورد اصلا دخالتی نمیکند اینها ضعف هست و باید اصلاح شود امید ما به شما هست که میخواهید رویه های فساد زا را درست کنید خدا نگهدارتان باد
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
1
باسلام اقای رییسی مهریه کم میکنی چرا جلو فساد و نمیگیره چرا صیغه ها جلوشون نمیگیری چرا درحق زنان ظلم مبکنی چرا جلو گرونیها رو نمیگیری فقط همه زور ت این بود مهریه ک حق ی زن بی پناه هست رو برداری ی حکم میدی ک مردا خوشحال کنی واقعا ک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
این ظلم نیست مهریه طلب پدرتون که نبوده حالا نباشه ظلم شده باشه ظلم داره به مردی میشه که تو این اوضاع سکه ۵ میلیون تومنی باید بده تا زنان ....... سیر بشند زنانی که بدون کوچکتریت تعهدی فقط یرای کاسبی ازدواج کرده اند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
1
چقدر عالیییی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
1
1
سلام ، آقای رئیسی ممنون که به فکر مسئله طلاق هستین تکلیف مایی که همه زندگیمونو بخاطر مهریه ازمون گرفتن چیه با این وضعیت جامعه چطوری دوباره زندگی بسازیم
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
2
3
ن این قانون درست نیس واقعا داره ظلم میشه به زن ها شوهر منو میزنه. و میگه هرکارمیخوای انجام بده این ته ظلمه اقای رییسی با این کار وتصمیم فقط فساد رو بیشتر میکنین و باعث میشه زن ها به راه فاحشه گری کشیده بشن واقعا درست نیس
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
بسیار حرف نسنجیده و پاسخ بی محتوایی هست این حرف شما مثل این میمونه که مردها هم به دولت بگن ما کار نمیکنیم به ما پول بده وگرنه دزدی میکنیم یا ناامنی ایجاد میکنیم اگر زنی به کار خلاف کشیده میشه که شما خیلی زود تند رفتی و اون اصطلاح را اوردی باید سزای کار خودش را ببینه و اینکه زن سالم باشد یا ناسالم چه ربطی به مهریه دارد ادم هست زندگی ابرومندانه با کمترین درامد را ترجیح میدهد به پولداری با هر شرایطی که تن به هر کاری بدهند قرار نیست مثلا زن میخواهد خوب باشد که دولت بهش باج بده ولی در مورد مهریه سوال این هست ایا زنی که درامد بالا داره اونهم باید مهریه بگیره؟؟ ایا قیمت سکه باید به روز و مثل دلال ها حساب شود در این موارد راهکار چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اگر شوهرت تو رو میزنه برو شکایت کن وبرو پزشکی قانونی این وسط مهریه و پول جای چیو واست پر میکنه؟؟ الان که قانون با زنی که ترک خونه شوهر میکنه هیچ کاری نداره و راحت میتونی تمکین نکنی و بری هر جایی که دوست داری و به ریش قانونی که راه رو واست باز گذاشته بخندی مخلص کلام بگو دنبال پول مفت هستم بقیش هم بهانه هست در ضمن خشونت فقط زدن نیست بی مسیولیتی و احیانا خیانت از طرف بعضی زنان و بی مسیولیتی به زندگی هم نوعی خشونت هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
1
4
اقای رئسی قول دادید که جلوی این اخازی ها رو بگیرید. هدیه عرفی داره ۱۰میلیون یا شاید بشه گفت ۳۰میلیون.نه ۵۰۰یا۶۰۰ یا چند میلیارد این گرفتاری جوانها رو حل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
3
یک سوال دارم از بعضی زنان جوگیر که یادشون افتاده مهریه حق قانونی و شرعی انهاست راضی هستند که مرد اجازه بیرون رفتن از منزل به زنان ندهد و اگر هر جایی خواستند بروند با اجازه همسر باشد و مردان اجازه کار به زنان در بیرون را ندهند و مرد بتواند ۴همسر داشته باشد اگر دنبال حق شرعی و قانونی هستید اینها رو هم قبول دارید؟؟؟
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
3
0
بسوزد و بسازد.... ببازد و دم نزند..... مهریه هدیه است نه طلب پدرت.... بعد از عقد یا عروسی سر مسائل پیش پا افتاده طلب مهریه میکنن..... آقایون این حرفا در مورد بعضی صدق میکنه و در مورد بعضی نه.... خجالت داره و کمال بی انصافی و نامردیه... همونطور که همه ی آقایون شبیه به هم نیستن همه ی خانوما هم شبیه به هم نیستن... تا کی قراره با افکار و نظرات متعصبانه نگاه کنیم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
تعصب نیست متاسفانه قانون فعلی مهربه به زن این اجازه را میدهد که هر طور خواست با مرد رفتار کنه بله زنان خوب و محترم که حتی موقع جدایی هم انسانیت دارند و سعی میکنند به شیوه مسالمت امیز جدا شوند زیادند و بسیار هم محترم ولی صحبت من روی زنان کاسبکار و مشکلدار هست که حاضرن برای رسیدن به پول هر تحقیری را به جان بخرند ودرحق ادم دیگری ظلم کنند و احیانا اه و نفرین یک خانواده پشت سرشون باشد ولی این راه اشتباه را بروند که نشان بدهند قدرت دارند بنظر شما کسی که دنبال زندانی‌کردن مردی باشد عقده ای نیست؟؟ راست میگم مهریه هدیه بوده مگر طلب پدرش بوده که حالا با زور و دادگاه بخواهند بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
2
جناب اقای رییسی من در مصاحبه های شما متوجه شدم که اصلا اعتقادی به مهریه سنگین ندارید از شما خواهش میکنم اگر واقعا این روش و طریق گرفتن مهریه از جوانان بیچاره را قبول ندارید دست به کار شوید و با اقدام انقلابی این مسیر اشتباه را درست کنید واقعا زنی که امروز ازدواج کند و انهم اصلا معلوم نباشد که بعد ازدواج و درخانه شوهر چجور زنی هست بلافاصله مستحق مهریه میلیاردی هست؟؟ تکلیف یک عمر کار و یا دسترنج ان مرد چه میشود ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
2
واقعا با قانون فعلی مهریه در حق بعضی از مردان ظلم شد جناب اقای رییسی خود مهریه بالا شده عامل فساد زنی که دنبال مهریه باشد باید خودش را با اون شوهر گلاویز کند پس دیگه مودت ودوستی که هدف ازدواج بوده تامین نخواهد شد و زن ومرد هر کدام به راه خود میروند دیگر این چه زندگی خواهد شد چرا بعضی زنان در خانه جولان میدهند و جلوی محاکم مثل موش هستند و همش مظلوم نمایی میکنن که ما کتک میخوریم یا بدبختی میکشیم اساسا قانون چقدر میتواند این ادعاها را ثابت کند بخدا بیشتر زنانی که دنبال مهریه هستند دارن فیلم بازی میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
1
باسلام واقعا دختری که هنوز خونه همسر نیومده وعروسی نکرده ایا سزاوار گرفتن نصف مهریه هست؟بعد میگید چرا جونان ازدواج نمیکنن حق دارن طلم بالاتر از این بعد میگن جوانان ازدواج شرعی کنن تورو خدا زودتر این معصل رو حل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
2
در حال حاضر بیشتر طلاق ها و اختلافات شده مهریه و تبدیل شده به مهمترین اختلاف و عامل جدایی بخاطر اینکه فراموش کردیم مهریه هدیه است و هدیه حدی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
3
باسلام جناب اقای ریسی با این فشار اقتصادی ک روی نان اور خانه هست چرا زودتر وب صورت قاطع برای مهریه ها فکری نمیکتید اگر ما مسلمانیم الگوی ما حصرت فا طمه علیها سلامباشد نه سکه بالای ۴ میلیونی که همین باعث میشود از این ببعد ازدواج روز بروز کمرنگتر شود منتطر لطف شما هستیم
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
1
3
۹۰٪ نظرها اینه که زنا کاسبی راه انداختن ولی یسری از زنها هم واقعا به قصد زندگی میان و شوهرشون یهو میگه نمیخوامت. من۷ماهه عقد کردم،قبلا خودم خونه داشتم و کار و زندگی،همرو دادم جهیزیه خریدم و اومدم سر زندگیم،شوهرم ۳ماهه که میگه جدا بشیم،هیچ مشکل خاصی هم نداریم،دعواهامون درحد معموله،تو این ۷ماه ۲بارم ازش خیانت دیدم.حالا واقعا ی همچین مردی رو اگه بخوام ازش مهریه بگیرم میشه کاسبی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خواهرم اگر اقا به شما خیانت کرد زندگی کردن با یک زناکار بدرد نمیخورد و کسی تو رو مقصر نمیدونه و به خاطر اینکه زندگی را نابود کرده همه حق و حقوق خودت را بگیر و کسی نمیگوید کاسبی.اگه شوهر معتاد و دست بزن بدون دلیل و خیلی چیزاهای دیگه باشه حق با زن است و باید مرد غرامت بپردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
2
سوال این هست زنی که درس خوانده و تحصیل کرده تا درسش تموم شده مهریه اجرا گذاشته با وجود اینکه شرایط سخت زندگی را شوهر در زمان درس تحمل کرده و اون زن حتی یکروز شوهر داری نکرده و عملا هم نامزد بوده اند سر خونه و زندگی نرفته اند و بخاطر عقده گشایی خانوادش مهریه اجرا میگذارد و درخواست طلاق میدهد و تمکین نمیکند و انواع و اقسام تهمتها را به همسر و خانواده همسر هم زده اینهم لیاقت مهریه دارد ؟؟؟ اگر زنها که مدافع بودن مهریه هستند و میگن مهریه پشتوانه ای برای زن هست جواب من رو هم بفرمایند ممنون میشم اینهایی که عرض کردم خیالبافی نیست همش مستند هست خود خانمها قضاوت کنند !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
4
2
سلام ماهمه مان خواهر ومادر دختر داریم اگر چنین اتفاق برای خانواده خودمان بیافتد همان قضاوت را داریم بهتر است توهین نکنیم خدا را درنظر بگیریم این بخش نامه ارزش سند ازدواج را از بین میبرد وبی اعتبار میکند الان یارو مگه ساله یک عدد سکه نه سکه را میدم نه طلاق این زن بیچاره چه کار باید بکند تا از دست این جور نا مرداها خلاص بشه لطفا حق طلاق را اعمال کند درگیریها کم شود وحقوق خانم ها پایمال نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
برعکسش هم هست زنهایی که ابرو ندارن و با مهریه پدر مرد را درمیاورند در ضمن سند ازدواج وقتی ارزش دارد که زن هم به تعهدات خودش پایبند باشد وقتی زن امروز ازدواج میکند و بعدش فراموش کرده شوهر داره و بجا اینکه زندگیش را با او تنظیم کند مثل یک بچه گوش به حرف هر کسی در خانواده خودش کند دیگه اون سند ارزشی نداره جناب!!!! از سند ازدواج فقط قضیه پول و مهریه برای شما ارزشمند شده؟؟ تمکین گوش دادن به حرف شوهر اهل زندگی بودن و معرفت و انسانیت داشتن زن کجای سند ازدواج هست؟؟؟ نکنه با صحبتی که کردی میخوای بگی مردان همه بد هستند و زنان همگی مظلوم و بدبخت با این دید به هیچ جایی نمیرسید کمااینکه قانون فعلی مهریه هم که اینهمه معضلات و مشکلات برای خانواده ها ایجاد کرده برهمین اساس بوده و باید حتما دران بازنگری شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
ما همگی وجدان هم داریم واقعا برای بعصی زنان مهریه که هیچ پول سیاه هم زیادی هست لطفا برای اینجور موارد هم نظر بدین که باید چیکار کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
2
جناب اقای رییسی سوالی برایم پیش امده که واقعا با قیمت سکه ۵ میلیون چرا قانون درست وحسابی برای مهریه تصویب و اجرا نمیشود اگر هدف از ازدواج پر کردن جیب زنان هست که خب با این قانون اولا داره به مرد ظلم میشه و ثانیا افسار زندگی در دستان زن که برای رسیدن به پول درخواست طلاق بدهد اگر هم مهریه بالا بنظر بغضی مردان را پیشگیری میکند از طلاق دادن زنان خب از اونور زنها طمع میکنن و برای رسیدن مهریه درخواست طلاق میدهند واقعا روشن کنند مسیولینی که در حمایت از وجودو قانون مهریه صحبت مبکنند
Atefeh mahmoodi
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
4
0
به نظرمن اصلادرست نیست چون مهریه پشتیبان زن مردهای ماهربلایی دوست دارن سرزنامون میارن شمابایدمشکل از ریشه درست کنیداعتیادخیانت وخشونت علیه زنان خانه دارکه همسر به خودش اجازه هررفتاری میده وزن کتک میزنه بنده تموم مخارج زندگی ام خانواده ام پرداخت میکنن والان ازبرج۹بیرونم کرده سرم شکسته دندونم شکسته ولی هنوزنتونستم جدابشم هرروز توی دادگاهم الانم بارای کیفری بهم گفتن تمکین کن ناشزه شناخته میشی نفقه نمیرسه بهت آخه چرازن توی ایران اینقدربی ارزش حساب میشه که مردجماعت هررفتاری بازن کنن چرادفاع نمیکنیدچراقانون جدی نمیذاریدواسه مردهاکه زن اذیت نکن توروخدایکم به زنهااهمیت بدین این کارای طلاق دادگاه اینقدرطول ندین از۱۲دلیل ۸تاداره ولی قاضی رای طلاق نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
خب مگه تو از مهریه گذشتی که اون تو رو طلاق بده خودخووهی هم حدی داره زن جماعت میخوان همه چیز بنفعشون باشه اگر تو رو زده برو ازش شکایت کن برو پزشکی قانونی ولی لازم نیست جمع ببندی بگی مرد جماعت اینجوری یا اونجورین تکلیف بعضی مردها که در مورد مهریه کاملا مظلوم واقع میشوند چه میشود قانون مهریه باید اصلاح شود تا راه کلاهبرداری و اخاذی بعضی زنان بسته شود امروز ازدواج کنه و از فردا صاحب تمام و کمال مهریه باشد خب معلومه این قانون مشکل ایجاد خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
1
1
باسلام جناب ریسی امیدوارم وقتی بزارید واز مشکلات جوانان اگاه شوید وزودتر برای این خانمهایی که کیسه دوختن برای سکه بالای ۴ میایونی تصمیم بگیرید نزارید جوانان ما بیشتر از این دچار عداب شوند گناه دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
2
سلام و درود بر آقای رئیسی بزرگوار.الان مهریه یک منبع درآمد و یک بهانه برای زن شده،مرد حرف میزنه مثلا میگه نمیتونم فلان وسیله را بخرم یا قهر میکنه می ره خونه مادرش یا چند بار تهدید برای مهریه میکنه یا بلافاصله مهریه را اجرا می ذاره و متاسفانه نباید همه مردها را مقصر دانست بلکه با اطمینان میتونم بگم بالای ۹۰ درصدمقصر زنها هستند حالا دیده شده که زنی بخاطر وضعیت مالی مرد دیگر به شوهرش خیانت کرده و مهریه اش را هم گرفته و با کسی دیگه ازدواج کرده و خیلی موارد دیگر که جای تاسف و خجالت دارد. حداقل با این کار بعضی زنهایی که این افکار سرشان است یک فکر عاقلانه و انسانی میکنند. البته زنهایی مومن اهل خانواده و عالی هم هستند ولی تعدادشان خیلی کم است. از آقای رئیسی برگوارخواهشمندبم برای نفقه و افزایش بیش از توان مرد و نفقه دختران که بالا ۲۰ سال هستند فکری بردارند چون برای پسر بالای ۱۸ سال نفقه تعلق نمیگیرد ولی برای دختر چیزی نگفته اند و گفته شده تا زمان ازدواج حالا دختره با راهنمایی مادرش ازدواج نمی کنه. مرد باید تا کی نفقه دختر را پرداخت کند؟خواهش میکنم یک فکری بردارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
حصول مهریه به این روش فعلی برخی زنان را پررو کرده و فکر میکنند خیلی صاحب حق هستند باید هر چه زودتر بفکر قوانین بازدارنده و دو جانبه بود تا مطالبه مهریه از روش یکطرفه و کاملا به نفع زنان خارج شود جالبه تمام این زنانی که مهریه اجرا گذاشتند یا مردان معتاد داشتند یا کتک میزدند ویا مرد خیانتکار داشتند اصلا معلوم هم نیست راست میگن یا دارن دروغ میبافند برای توجیه کار خودشون و نمیگویند خودشون چقدر بی خانواده هستند که این کار را کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
3
بله دقیقا همینطور هست بعضی زنان با زرنگی خاص فقط میگند اگر مهریه برداشته شود از فردا تمام مردان زنان را طلاق میدهند این نوعی ادرس غلط دادن هست الان که دادگاهها از زنان برای مهریه حمایت میکنند ببینید که چقدر زیاد زنان با بهانه ای عمدا میروند سراغ مهریه چون از این راه سود میبرند و عملا زندگی خود را به سمت طلاق میبرند اگر تحقیق شود بالای ۷۰ درصد درخواست طلاق از طرف زنان هست اونم زنانی که حاضر به گذشت از مهریه خود نیستند و اتفاقا برای رسیدن به مهریه درخواست طلاق هم میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
4
به ایران ، بدترین ضربه را مهریه زیاد زنان وارد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
2
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
2
سلام لطفا اول دقت کنیم بعد سند ازدوازج و امضا کنیم بعدا که به مشکل میخوریم به خانم ها تهمت نز نیم یادمان باشد تعهد دادیم نه که کلک زدیم چه کسی حاضر میشود زندگیش شیرینش از بین برود اگر مهریه بی ارزش شود باید درمقابل حق طلاق هم ازطرف مرد از بین برود تا ظلومی به کسی نشود یک طرفه نباشه اول هر چه دارای دارن یا می فروشن یا اینکه انتقال می دهند به نام کسی بعدش شروع می کنند دعواخانم هر کجا میخوا برو بگو میگم تمگین نگرده تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بعضی زنان بی ابرو حاضر میشوند زندگی خود را خراب کنند و مهریه بگیرند خیلی قدیس جلوه ندهیدشان درضمن مرد که ازدواج کرده و سکه شده ۲۰ برابر چه گناه یا کوتاهی دارد مشکل از قانون هست که در این موارد باید قطعیت لازم را برای جلوگیری از مرده خوری بعضی زنان داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
1
خانم ها درمقابل بد رفتاریها فقط به مهریه امید داشتن که ان هم از بین رفت از این به بعد درگیریها بیشتر میشو د اگه کس از روز اول بگه من هیچ مالی ندارم یا بااو ازدواج نمی کنن یا اینکه با او کنار میان وقتی توچیزی نداری چه جوری زندنگی را اداره میکن دختر مردم بد بخت میکنی اون وقت میگه برو به امان خدا . حداقل حق طلاق بده به خانم ها دیگر بیش از این عذاب نکشن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
حق طلاق بدهند اشکالی نداره ولی مشکل این هست بعضی زنان دنبال کاسبی هستند و واقعا دنبال حق طلاق نیستند در مورد مهریه باید مدت زمان که زن و شوهر باهم زندگی کرده اند یا قیمت سکه در موقع عقد حتما در نظر گرفته شود تا خدایی نکرده اگر نمیخواهیم به زن ظلم کنیم به مردان ظلم مضاعف کنیم اگر قانون این باشد که زن بدون زندگی مشترک‌میتواند صاحب مهریه شود هرج و مرج باعث ادعاهای عجیب در دادگاهها میشود و اونوقت هست که میبینی واقعا طرف از روی تنگنا اقدام به اجرای مهربه نکرده وهدفش پول بوده باید موارد اینچنینی هم در نظر گرفته شود
ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
ضمن ارادت خدمت اقای رییسی لطفا از سال نودو یک تا کنون تعدادی مالباخته در مشهد بدست ... مال وزندگیشان را با احکام قطعی کیفری گرفته وحقوقی وچک بلامحل ودر دستگاه قضایی استان تا دلتان بخواهد پرونده قطعی کیفری دارد ومتاسفانه تا جایی که ما خبر داریم همه را سر کارگذاشته چرا نمیدانیم در مشهد تا اسم این مجرم میاد احکام قطعی قفل واجراییات بلا اثر میشوند چندین بار صدها نامه خواهش تمنا رای کیفری حقوقی دلنوشته داریم تقریبا یک دهه به هیچ کجا نرسیدیم جناب حاج اقای رییسی مسولین قبلی رفتند وخبر خوب وموثر ندیدیم از شما سید بزرگوار میخواهیم ما را نجات دهد تمام مدارک ارای قطعی کیفری وجزایی برعلیه ایشان از سال نودو دو داریم بیس از صد بار پیش دادستان محترم رفتیم ولی بنده خدا از دست ایشان به ستوه امده نمیدانیم چرا وچه کسی پشت اوست که جرم میکند بیچاره میکند بدبخت میکند وما راه به جایی نمیبریم سید بسم الله ما را به عدل الهی برسان و طعم عدالت را بر ما بچشان
ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
1
سلام وعرض ادب ابا پیام هاود رخواست ها به سمع ونظر سید بررگوار ایت الله ریسی میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
2
باسلام جناب اقای ریسی شما ب مراجع بزرگوار قول دادید ک مسله مهریه رو حل کنید درسته کمی زندانها راخالی کردید ولی چ فایده من جوان جطود سکه ۴ م وبیشتر بدهم از کجا بیارم من امصا نکردم ک سکه ۴یا ۵ م بدم من اون روز عقدم امصا کردم ک سکه ۳۰۰ هزار تومنی چرا من باید ۱۵ برابر اون روز بدم ایا طلموبی عدالتی بالا تر از این ؟
امیددبیری مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
5
سلام من زندانی مهریه هستم.
الان مرخصی گرفتم 7 تا سکه پیش پرداخت برام بریدن که نداشتم بدم افتادم زندان.تعدیل بر اعسار زدم به امید اینکه کمترش کنن.ولی دوباره قاضی شعبه 3 خانواده فردیس کرج.دو مرتبه همون 7 تا سکه رونوشت.میگن میتونی تجدید نظر خاهی کنی.ولی تجدید نظر خاهی حداقل 3 ماه طول میکشه ومرخصیم روهم دیگه تمدید نمیکنن.وباید توزندان بمونم.ایا کسی هست کمکم کنه وبه این مشکل رسیدگی کنه.من اگه برم زندان کسی نیست از پدر ومادرم مراقبت کنه.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
2
1
سلام اقای ریسی خدارو خوش میاد کسی که نه زنشو میبره سرزندگی خونه براش بگیره نه زندگی براش محیا کنه ونه خرجش بده مهریه خوب الحمداله شده 6ماه یه سکه بعدش هم بگه هیچ کاری نمیکنی طلاقتم نمیدم همیتجوری میخوا بزارم بمونی بنظرت این خدارو خ ش میاد بدبخت شه دختر .نداره مهر بده طلاق بده چرا باید همینجور بلاتکلیف بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
خواهرم نه واقعا خدا هم راضی نیست و اینکار این اقا ظلم هست در حق شما و اگر دنبال طلاق گرفتن هستی یا واقعا مستاصل شدی انشالله که گره مشکل حل بشه ولی بعضی زنان نامرد هم هستن که هم دنبال مهریه هستن و تازه بهشون میگی بیا یک پولی بدم که بری میگن ما تمام مهریه رو میخواهیم و ازاونطرف هم حق طلاق را با جلب رضایت شوهر نمیخوان و تهمت میزنند تا طلاق بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
زنی که ازدواج رو کاسبی فرض کرده نباید طلاقش داد.طلاق بدی که یکی دیگه رو بدبخت کنه متاسفانه امروزه زن جایگاه خودشو فراموش کرده البته منظور با کسایی که حیف میاد بگم زن اسم زن رو لکه دار میکند هست زن هایی که با فرشته فرقی ندارن فقط باید بی گدار به آب نزنیم بردارها محترم مهریه رو بالایی ۱۴ سکه نزنید زنها رو به دست خودمون به فکر کاسبی ندازیم
سلیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
4
با سلام
درشرایط جنگ قوانین جنگی باید اعمال شود کشور ما درحال جنگ اقتصادی است وتحریم است قیمت واقعی سکه پانصد هزارتومان است اما بخاطر تحریم چنین گران است ما درزمان صلح مهریه تعیین کردیم پس پیشنهاد می کنم مهریه تا زمان صلح ورفع تحریم ها قابل وصول نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
3
دقیقا الان بخاطر جنگ اقتصادی که علیه ایران شکل گرفته است قیمت سکه به این شکل شده پیشنهاد میشود یا قانونی تصویب شود و قیمت سکه را همون ۵۰۰ هزار تومن در نظر بگیرند و یا گرفتن سکه از مردان را موکول نمایند به زمانی که این شرایط جنگی از بین برود و قیمت سکه به همون قیمت واقعی خودش برسد در حال حاضر که دادگاهها قیمت روز سکه و تعداد نامحدود بدون سقف و حتی بقول شما بدون تاخیر انداختن زمان سکه برای وصول ان انجام میدهند واقعا دارن به مردها ظلم میکنند و این وسط بعضی زنان .... از این شرایط نهایت سو استفاده را میکنند این بخشنامه واقعا شدنی هست ولی نمیدانم چرا قوه قضاییه به اسم دفاع از حقوق زنان در اینطرف کاملا حق و حقوق مردان را فراموش کرده است جناب اقای رییسی انشالله با تصمیم کارگشای شما وصول مهریه هم شکل منطقی بگیرد تا بیشتر از این خانواده ها متصرر نشوند
ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
3
با سلام خدمت همه بزرگواران و صاحب نظران . لطفا اگه کسی میتونه و آشنایی با قوانین مهریه رو داره بندر و راهنمایی بفرمایید.
بعد از نزدیک به ۱۴ سال زندگی مشترک با همسرم و تحمل مشکلات زیاد مالی و خانوادگی با کمک و همکاری هم دیگه توانستیم یه خونه و ماشین و کمی لوازم خانگی بغیر از جهاز همسرم تهیه کنیم بنده بخاطر قدردانی از همسرم همه آنهارا به نام ایشان تغییر دادم اینو هم بگم بخاطر علاقه و عشقی که به همسرم داشتم و دارم حق حضانت فرزند و حق طلاق را در زمان عقد به همسرم دادم ولی ایشان مهریه اش را که ۴۰۰ سکه میباشد را به اجرا گذاشته و دادخواست طلاق داده است .
از بزرگواران خواهشمندم بندر و راهنمایی بفرمایید.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
شمارت رو بزار زنگ میزنم هر چند نوش دارو بعد مرگ سهراب هست ولی سیاست بخرج بده وگر نه نابود میشی
ابراهیمی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
سایت اجازه گذاشتن شماره رو نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
2
برادر رفتی بر باد خودت موندی و خودت بچه هات دیگه مال تو نیستن.تو چند ماه بدون رضایت تو طلاق میگیره.یک میلیارد و شیش صد میلیون بده کار شدی که تا قرون اخر رو میتونه ازت بگیره البته خونه و ماشین رو حساب نکن مال خودش شده و جز مهریه حساب نمیشه درضمن نفقه بچه ها گردندت مادرت به عذات کشید شد قلبم من جای تو به درد اومد یه چیزه دیگه اگه حقوق بگیری.حقوقت پر یه کلام در حقت بد جور نامردی کردن تنها راهت این که بترسونیش از عواقب کارش که تو چیزی برا از دست دادن نداری خدا لعنتش کنه اصل و نصب نداره که میخواد این بلا رو سرت بیار سادگی کردی
پاسخ ها
ابراهیمی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
ممنون از راهنمایی تان برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
3
لطفا شرایط سخت زندگی جوانان رو ببینیدک حتی نمیتونن زندگی روز مره خود رو بگدرونن در این شرایط تحریم یا زودتر فکریبکنید برای دادن سکه ۴ م ویا فعلا پرونده مهریه ها ررو بزارید کنار تا مشکل مملکت حلشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
5
خدا تمام زنانی که مهریه اجرا میگذارند لعنت کند ادم باید خیلی بیشرف باشد که در همچین موقعیتی اینکار را انجام بدهد زنی که مهریه اجرا میگذارد انسان نیست خدایا خودت همون بلا را به سر همین زنان و خانواده اونها بیاور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
4
افرین درست وبجا نوشتی اکثر خانمهایی ک مهریه اجرا میزارن ومیگیرن هدفشون از ازدواج کاسبی هست هر قدر دارن تبلیعات میکنن برای ازدواج جوانان متاسفانه نتیجه نمیگیرن تنها راهازدواج زیاد جوانان رساندن مهریه ب حداقل مثلا ۵ سکه ک هدف زندگی باشد نه چاپیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
4
1
سلام
هنگامی که روح در تودمیده می شود، درشکم یک زن هستی ،هنگامی که گریه می کنی در آغوش یک زن هستی، و هنگامی که عاشق میشوی در قلب یک زن هستی! زن امانت است نه برای اهانت! ؟
امیدوارم روز نامه جوان سانسور نکته با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اینها که گفتی فرشته هستند بحث بعضی زنان کاسب ودزد جداست معلوم هست که خیلی از زنان مظهر محبت و انسانیت هستند ولی شرم بر زنان مهریه بگیر که باعث لکه دار شدن اسم زن میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دیگه اون زنی که راه دادگاه رو میره و میخواد با زور دسترنج مرد رو بالا بکشه و شوهرش رو زندان میندازه هیچ کدوم اینها نیست حتی انسان هم اینکارها رو نمیکنه خیلی قضیه را احساسی نکنید
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
5
1
بنده آقا هستم و معتقدم این بخشنامه نقض آشکار روح قانون و یک ظلم آشکار در حق زنان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
شما اول یکبار معنی حق و لطف را مرور کن بعدش ببین داره به کی ظلم میشه در ضمن هر وقت یاد مظلومیت زنان مهریه بگیر افتادی برو ببین دقیقا در زمان پیک قیمت سکه چقدر امار اجرای مهریه بالا میرود و بعدش متوجهه میشی در حق کدوم بنده خدا داره ظلم میشه خیلی سخت نیست عملکرد بعضی زنان در دادگاهها جلوی چشم ما هست
مجید سارونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
سلام آقای ریسی من از استان خراسان جنوبی شهرستان سربیشه مزاحم میشم من را به ۸کیلو مواد مخدر که نه دستم گرفتن نه به من ربطی داشته بی گناه به ۶سال محکوم کردند موادی که در۸کیلو متری من گرفتن که ربطی به من نداشته من را محکوم کردند این چه قانونی الکی نه دادگاهی گردند نه سوالی مگه میشه الکی الکی حکم بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
1
سلام هر کس مهریه بخواد میشه کاسب من ی. پسر دارم شوهرم مدتی که رفتار مشکوک داره ومرتب بدون دلیل میگه جدا بشیم تو در حد واندازه من نیستی اون به من وبچه ی من رحم نمیکنه هر چی کوچیکیشو میکنم. بیشتر ادعای بزرگی میکنه ایقد می گفت طلاق که برام عادی شده تا جایی که بتونم میخوام ازارش بدم وتقاص خودم وپسرمو ازش بگیرم اگذشته از اینا هر روز نفرینش میکنم حالاهی بگید زنا کاسبن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
اخه چه ربطی داره شرایط هر کسی واسه خودشه کسی که خونه شوهر نیومده مهریه احرا گذاشته تمکین نمیکنه معلوم دزد و کاسب دیگه بعضی چیطها فهمش خیلی سخت نیست که در پس اون ازار هم که ادعا میکنی عقده های نهفته هست شخص نرمال هیچ وقت عقده ای نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
6
1
سلام واقعا زنای ایرانی اکثرا اهل زندگی هستند بعضی مردا قدر نشناسند ، دست خداوند در دست کسانی است که او را به اضطرار میخوانند ،من پیام ها رو خوندم الفاظ تند ومرد سالاری کاملا مشهود میباشد من به عنوان یک انسان دلم ریش میشه بنظر من باید به زن با احترام بیشتری رفتار بشه با تشکر فراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
5
اکثر زنان را ول کن سری به دادگاهها بزن ببین زنها چجوری شدن شوهر کردن خیال میکنن حمال گرفتن با مهریه پرروتر و سرکش تر هم شدن جایی که کم بیارن هم توهین وتهمت وبهتان میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
2
2
سلام خدمت شما آقایون عزیز عرض کنم زنی که اهل زندگی و متعهد باشه و تمکین کنه هیچ وقت شوهرش و به دادگاه نمی کشه مگر این که زن زندگی نباشه و زن معامله باشه اون زن به هر بهانه ای شوهرشو به دادگاه می‌کشه. بنظر بنده اینجور زنی نه لیاقت داره طلاق بدی نه لیاقت داره برگرده به زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
با سلام خدمت خوانندگان محترم حقیر هم درد شما را دارم اما بااین تفاوت که من بخاطر اینکه خانمم مشگل اخلاقی داشت از خونه بیرونش کردم وحتی پلیس هم درجریان هست ولی ثابت کردن این قضیه مشگل هست وخانم رفته مهرشو گذاشت اجرا ومن بخاطر نفقه ونداشتن نتونسم پرداخت کنم وبه زندان رفتم اگر داشتم نمیرفتم زندان وبعد از اون دارم به سختی ومشگلات زندگی میکنم من اگر دین خودمو تعغیر بدهم باز هم باید پرداخت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
3
با سلام قسم بتمام مقدسات از زمانی که سکه قیمتش نجومی شد برخی زنان البته بعضی زنها هستن که خدا میدونه باید انها را به طلا گرفت ولی خیلی خیلی ها هستن که وسوسه میشن که مهرشو بزارن اجرا تا بتونن یه زندگی مجردی داشته باشن وازادی کامل و اغاز زندگی مجردی...
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
ی قانونی برنامه چینی کنن حق و حقوق هر دو طرف به نفع هر دو بینجامد تا اثبات و دادگاهی و کلی فشارهای روانی به هر دو طرف فشار نیاد خوش باشد بشیند سر زندگیش خوش نباشد راهش را جدا کند مثل کشورهای فرهنگی نه مثل کشور ما که بعد روز عقد مهرشو بذار اجرا طناب دور گردنش بندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
1
سلام اقای محترم اروپا یی فکر میکنی افکارتو ببر همون جا خرج کن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
متاسفانه زنانی که در قضیه مهریه بسیار متشرع میشوند ودر مسایل دیگر حجاب و عفاف وفرمانبرداری از شوهر به سبک کشورهای غربی میخواهند باشند هم دیده ایم!!!!!! یک بام ودوهوای خنده دار وصرفا براساس کاسبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
2
باسلام اقا من زن گرفتم سکه 1ملیون بود 10ماه بعد جدا شدیم سکه 5ملیون شد منی که پول ندارم کار درستیم ندارم از کجا بیارم
حسین اشجعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
سلام جناب اقای رئیسی ۵سال در زندان به حبس میبرم محکومییتم مالی میباشد تورو خدا یه فکری برای زندانیان بکنین
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
باسلام ودرود
اولا مهریه تو ایران خیلی اشتباهه که طلا و سکه قرار میدند بعدشم خدا گفته نه من ونه پیامبر بلکه خدا گفته مهریه باید چیزی باشه که تا زن گفت مهرم را بده مرد سریع همان جا و بدون معطلی پرداخت کند ..مثلا مهریه باید یه تخته فرش باشه یا گلیم و زیر انداز باشه یا یه بز باشه یا یه گوسفند و زنهایی که خیلی توقعشون مهریه بالاست مهرشون یه اسب باشه این مسخره بازیها چیه مثلا ۱۳۵۰تا سکه یا ۱۳۵۰گرم طلا اینا واقعا از کجا در امده خدا میگه مهریه باید چیزی باشد که مرد در پاره ایی از وقت بتونه سریع به زن پرداخت کند بعدشم الان برخی زنها و دخترها فقط واسه مهریه شوهر میکنند نه واسه زندگی بیشتر زنها شدند کاسب مهریه این قانون مهریه طلا و جواهر که وجود ندارد اشتباهه والله اشتباهه
۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
2
سلام اینجوری بهتر شد همه زنا بخاطر مهریه شیر شدن دارن طلاق میگیرن ریختن توخیابون یه مرد دارن با همه مردها هم هستن کرم اززنها هست مردها ی بیچاره اگر زن نبود مردها به بهشت میرفتن زن اونیه با همه شرایط مردش کنار بیاد
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
سلام و درود بر آقای رئیسی
جناب آقای رئیسی براد من بخاطر مهریه در زندان هست هیچ چیزی نداره که مهریه بده یه ماشین داشت که توقیفش کردن .
تورو خدا راهنماییم کنید
ناتیلوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
1
1
پس اگه مهریه جلب نداره. پس ضامن پرداخت مهریه چی هست؟
وقتی مردی کاره دولتی نداره؟
وقتی همه اموالش رو همیشه بنام خانواده اش کرده؟
چرا وقتی قانون میذارن نمیگن ضامن اجرایی شدنش چیه؟
اون خانمهایی که قبلا نشستن پای سفره عقد رویه چیزی حساب باز کردن برای بیمه زندگی مشترک.
نمیگین با این کار جای جولان مردهای .... زیاد میشه. که بگن زنه دیگه هیچ غلطی نمیتونه بکنه؟
نمیگن که با این کار دخترها دیگه ازدواج نمیکنن و جامعه به سمت پیری میره؟
نمیگن با این کار فساد در جامعه زیاد میشه؟
این چه تصمیم بی فکرانه ایه دیگه؟
مردم ایران شدن موش آزمایشگاهی.
هر روز یه قانون من درآوردی.
خوب بابا ندارین به زندانیاتون غذا بدین چرا به زنهای جامعه فشار میارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
ببینم ضمانت اجرای خوب بودن یا تمکین زن در زندگی چی هست سرکار علیه؟؟ شماها مفت زندگی کنید ومفت سکه بگیرید که مثلا ازدواج کزدین اگر یکمی سلول خاکستری مغز رو به کار بندازی مهریه زیاد هم باعث شده ازدواج از طرف مردان کم بشه در ضمن اون زن خیلی بیخود میکنه بخاطر سکه طلا ازدواج میکند شما زنها میخواهید تمام مملکت بسیج شود که پول مفت مهریه بگیرید زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
از کجا معلوم مهریه بیمه واسه زندگی هست شاید وسیله ای برای کاسبی باشه چرا اینقدر فکر میکنید زنها علیه السلام هستند و مردها مشکل دار و ظالم تو رو خدا اینقدر از خودتان راضی نباشید کم زندگی هم نبوده بخاطر خودخواهی یا خیانت زن به تباهی رفته بعدش ادعای پول هم میکنند واقعا زور داره !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
شما از اون ادمای هستی که صبح نشده و قبل از شروع ساعت کاری تو دادگاه هستی
ناتیلوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
واقعا متاسفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
1
2
سلام زن من بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک .به محض اینکه در شرکتی تعدیل نیرو شدم من ودو بچه ۹و۱۱ ساله رو رها کرد وبعد از سه سال دوندگی منو به زندان انداخت و با پولی که برادر کوچکترم بابت سکه داد آزاد شدم الان باید هر پنج ماه یک سکه بدهم با ماشین کار میکنم هر چی درمیاورم خرج ماشین .کرایه خونه .خرج تحصیل .مریضی وفیش های آب وبرق واِلان هم با این قیمت بنزین واقعا به درجه ای رسیدم که هزار فکروخیال به سرم میزنه .دادگاه ولنجک بیشتر از این که سازش بده خودش دلیل هزار بدبختیه برا خانواده ها خیلی راحت حکم میدن غافل از اینکه این حکم یه خانواده رو از هم میپاشونه.شاید مهریه حق زن باشه،ولی زندان حق مرد نیست .این مردهای زندانی شده همان مردانی هستند که شما قول دادید تادم مرگ همراهش باشید نه روبروش.شاید مردانی باشند که واقعا حقشان است ولی منی که زندان بودم باچشمانم دیدم که ۹۹ درصد بیگناه واکثرا سر مسائل اقتصادی و تورم وناکارآمدی دولت از مهار تورم تو زندان هستند.پدرانی که شاید تنها خوشبختی همسر ودختر وپسر تمام آرزوش بوده.ولی زورش به گرونی وتورم نرسید ،کم آورده .حتما بداخلاقیاش از بی پولیش بوده .منبه شخصه زندگیم ،جوونیم از دست رفت ولی خواهش میکنم از خواهران بزرگوار ،که زود تصمیم نگیرید .صبر داشته باشید .با درد همسرتون بسازید وچاره کنید.همدیگر راببخشید .بعد از طلاق جایگاه خوبی نخواهید داشت .،هر دو طرف.دادگاهها برای خانواده خودشان کار میکنند هیچ به فکر شما نیستند.همه پولی که باید پس انداز کنید یا به خیر خرج کنید همه را از دست میدهید پس مشکلتان را عاقلانه حل کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
1
انشالله اون زنان شیاد و بدبختیکه کاسه گدایی گرفته اند و خودشون را تحقیر میکنند تا کاسبی کنند و هرچه تحقیر را به جان خودشون میخرند متوجه خواهند شد کاسبی و دزدی مهریه تمام شد دیگر نمیتوانند با عقده های خودشان مردان را به زندان بیندازند و تمام اون عقده ها بصورت نفرت گریبان خودشان یا خانواده هاشون را خواهد گرفت و صد رحمت به زنان نجیب و بااصالت که خود را وقف خانواده میکنند ودرهر شرایطی انسانیت خود را لکه دار نمی کنند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
سلام برادرم ۵ساله زنش فوت شده مادرزنشینا مهریه میخوان ازش برادرم پول نداره مهریه رو بده دیروز حکم جوابشو گرفتن انداختنش بازداشگاهاز اونجا میبرند دادسرا ببرتش زندان آوردند توروخدا هر کی که کاری از دستش بر میاد کمکی کنه این انصافه زنش بگیره بعدشم به خاطر مهریه بره زندان.مادرم داره دق میکنه.اگه مسئولی صدای منو میشن که یا پیانو می بینه رسیدگی کنید به مهریه مرده.
پاسخ ها
بخبر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جوش نزن انشالله مادرزنش رفت پیش دخترش کسی دیگه نیست مهریه درخواست کنه بهش بگین این مهریه خوردن نداره چه معلوم دیدی رفتی تو خیابان یه ماشین بهد زد مردی . دنیا دروزه به دخترت وفا نکرد به تو هم وفا نمی کنه .
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
باسلام اقای رئیسی من هیجی ندارم ... رفتم دادگاه برایه مهریه میگه بایدبری زندان چیکاربایدبکنیم
نبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
1
سلام و عرض ادب خدمت آقای ریئسی از این که برای حل برخی از مشکلات کشور اقدام تازه ایی کردید بی نهایت از شما سپاسگزارم بنده خواستار شفاف سازی مهریه ی خانم ها هستم که بیشتر خانم ها از کلان بودن مهریه سو استفاده کرده و زندگی بچه ها وخودشان را به تباهی می‌کشانندبا آرزوی موفقیت خدمت شما .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
1
0
برادرم به خاطر ۳۰تا سکه تو زندانه.آقای رئیسی کجایی به دادمان برس.امیدمون اول به خدا بعد شمایید.زنش فوت کرده مادر زنش مهریه میخواد.داداشم ندارهکمکمش کنید بیاد بیرون بچش بی تابه.بی یادبود حالاهم باباشو گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
سر دبیر محترم روزنامه جوان همه زن ها رو به یک دید نگاه نکنید کمی انصاف و عدالت داشته باشید ،این دنیا کلک بازیه اون دنیا همه باید جواب گو باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
بحث روی زن خوب یا بد نیست بحث قانون مهریه هست که به راحتی قابلیت سو استفاده را دارد اگر اصلاح نشود اولین کسی که چوبش را خواهد خورد زنان خوب و نجیب هستند
fazam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
سلام آقای رئیسی مازنایی که شوهرمون با بچه ولمون میکنن حلوی چشممون بهمون خیانت میکنن میرن بازنای دیگه ماهم اگه منزل پدری راهمون بدن خونش اگرم راه ندن باید بریم گدایی چون یا باید وایسیم بالاسربچه مون که سرکار راه نمیدن اونم بانگاهای حیز بعصی از مردها یا خودمونوبکشیم.یا التماس به شوهرکنیم که بیا فقط خرج بچمونو بده باهرزنی که میخوای باش .به ایناهم فکر کنید.
پاسخ ها
S
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
باسلام وسپاس از سید بزرگوار .آقا اونی دختری که باباش روش سواستفاده میکنه چی آره باباش پول قرض میگیره جوابگوش دختره هست دختراز کجا بیاره بده راهش مشخصه راهی بنام مهریه واقعا متاسفم برا بعضی خانوادها که با مهریه امرارو معاش میکنن یه مادری بچشو بزرگ میکنه عروسیشو ببینه اونم یه زن یا یه دختر از راه میرسه مهریه براش میزاره اجرا عروسی میشه عزاداری
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
1
اون زنیکه ازدواج کرده تمکین نمیکنه بچه نداره عقد کرده حاضر نیست بیاد خونه شوهر و میگه مهریه میخوام اونم مظلومه ؟؟؟!! اونم التماس میکنه به شوهرش که منو ببر خونه؟؟ ادرش اشتباه ندهید بعضی وقتها خود زنان این راه را انتخاب میکنند چون هدفشان زندگی نبوده و کاسبی است بعضی زنان پستی و بد ذاتی را در اوجش نشان میدهند قانون باید در این موارد محکم برخورد کند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و زندگی ها در معرض اسیب خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
1
برخی زنها چهار روز زندگی بعدشم طلاق و مهریه برا خودشون کاسبی درست کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
مشکل دادگاه ها و قانون هست که به این زنان رو میدهند جالب است برای قضات و یا اجرای احکام فهم اینکه مرد چجوری باید هر سکه ۴یا ۵ میلیون بدهد مشکل است شما اگر میخواهی عدالت را اجرا کنی و خیلی خودتان را طرفدار حقوق زن نشان میدهید اینکه قیمت سکه در موقع ازدواج چقدر بوده هم در نظر بگیر این روش دادن مهریه نه عاقلانه هست و نه براساس عدالت
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
2
حق طلاق با مرد حق ازدواج مجدد با مرد حضانت فرزند با مرد همه ی حقا با اقایون خانوم چی عدالت علی اینه یه زن بی سرپناه سرگشنه به زمین بزاره شوهرش حتی طلاقشم نده بره پی عشق و حالش و اه نفرین این خانوما دامن گیرتون میشه اقای رئیسی حالا کامنت پاک کنین دیگ دم نزنین از عدالت پست ی چقدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
اونی ک میگ زندگی کردنوازفاطمه زهرایادبگیرین شماهااول برین زن داری وزندگی داری روازامام علی یادبگیرین بعداین حرفوبزنزن خداروخوش نمیادزنهاچ گناهی دارن روی مردهاروبازکردن ن مهریه میدن ن طلاقس تکلیف ما زنهاچی میشه
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
با سلام .من خانمی هستم ک بعد از ۱۰روزاز ازدواجم شوهرمو با چندین زن دیگه دیدم و خونواده خیلی بدی دارن ک هرکدوم یه لقب مانداگار ب ارث گذاشتن ،امروز ک شوهرمو بخاطر مهریه جلب کردم و اوردم دادگاه ،ازادش کردن و( رییس دادگستری میگه از این ببعد نه جلب میکنیم نه زندان میفرستیم اگه مالی داره معرفی کن وگرنه برو خونه بیخیال همه چی شو )
درحالی ک این شوهر من بنگاه ماشین داره، ک دادخواست اعسار داده ک من یه جاروکش و خدماتی هستم و هیچ خداایی ندارم و دوتا قران دروغ خور بی دین اورد و براش شهادت دادن ،۴ هکتار زمین کشاورزی با ادوات داره ،یه ساختمان با متراژ ۱۵۰۰متر داره ک تو حیاطش فقط دوتا ساختمان بزرگ احداث شده ،حالا اورده با یه قولنامه صوری همه رو ب نام بردار و مادرش زده و تاریخ ۵سال پیش رو زده ک میگه من مستاجر اونام در ضمن این املاک با قولنامه عادی هستن و هیچکدوم ثبت نیستن،اینم از قانون بی ارزش ایران استفاده کرده و همه رو منتقل کرده ،حالا حقوق من این وسط چی میشه .یه زن جوونم و هرچی میگم تکلیف منو معلوم کن میگه ب من ربطی نداری نه طلاقت میدم ن نفقه میدم نه مهریه دارم برو هرجا دوسداری زندگی کن ،،حالا جناب رییسی ،رییس محترم قوه قضاییه بفرمایید این وسط حق و حقوق من ک زن جوانی هستم و ایندمو یه مرد هرزه تباه کرده با دست خالی چکار کنم وچ کاری برای یه زن تنها توی این کشور بی قانون وجود داره انجام بدم ک از گرسنگی نمیرم و عفت وابروی من لکه دار نشه ،
لطفا پاسخی بفرمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
1
1
با سلام خدمت جناب اقای رییسی ،رییس محترم قوه قضاییه
اقای رییسی اگه رویه ای ک صادر کردید سر دختر خودتون هم در بیاد اینطور راحت میشینید یا فقط برای ملت بیچاره عست ک باید اعمال بشه،وقتی یه مرد دنبال کارهای خلاف شرع میره و تمام اموالشو به نام خانواده اش میزنه و با شهادت چندنفر اظهار نداری میکنه ،شما دیگه چرا همه راههارو ب روی یه زن بدبختی ک تمام اینده و امیدشو ازدست داده میبندید ،ایا ب این موضوع فکر کردید ک این خانم بعد از سالها خدمت تو منزل شوهرش اخرسر دست خالی و نامید وارد جامعه ای بشه ک هزاران گرگ برای به خطا انداختن این خانم درکمین هستن تا ایشون فقط یه لقمه نان برای شبش بدست بیاره ،ایا ب این موضوع فکر کردید و این تصمیم رو اتخاذ نمودید ،ایا این تصمیم روی اعضای منزل خودتون هم حاکم هست یانه ،
امیدوارم جواب درستی از شما به این زودی درباره این مساله ببینیم .
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
چرا همش کامنتهای منو پاک میکنید و نمایش نمیدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
1
0
سلام شوهر من برا مهریه قاضی زده فرار از دین ونفقه هم محکوم شده و گفته من همسرمو نمیخوام ولی قانون کاری باهاش نداره اقای رییسی عدالتی که میگی کجاست. میگن قانون جدید شماست، تو رو خدا دیگه دم از عدالت نزنید چون زن هیچ احترامی در قانون شما نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
نکنه دوست داری شوهرت بیفته زندان و تو هم مهریه بگیری هم راست راست تو خیابون بچرخی پررویی و وقاحت هم حدی دارهاتفاقا قانون مهریه باید اصلاح بشه تا افرادی مثل شماها نتونید ازش سو استفاده کنید مساله ای که در لایحه جدید قوه قضاییه به مجلس بدرستی دیده شده و کار وکاسبی زنان اینچنینی رو جمع خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
0
1
با سلام و درد بر همه عزیزان
اون خانم های که دم از ضایع شدن حق زن ها حرف میزننن خبر ندارن که هم نوعشون چه کارهای و بلاها رو سر مردها آوردن فقط و فقط بخاطر مهریه
بنده خودم خواهان جدا شدن از همسر سابقم شدم و بعد از طلاق دادنش ۸۳ تا برای بنده شکایت و .....درست کرده که بنده بابت همه شکایت ها مراجعه ب دادگاه داشته و دادنامه ب نفع خودم دریافت کردم و ثابت کرده ام که فقط نیت این زن اذیت کردن بنده هستش
و جالب تر اینکه تمام حق و حقوق این خانم رو پرداخت کردم
نفقه
نفقه ایام عده
اجرت المثل
پول کامل جهزیشو و جهزیشو که مجدد با خودش برگرددنده
الان هم دارم هر ۴ ماه یک سکه پرداخت میکنم
و
فرزندم هم با خودم زندگی میکنه
و
زنی که بخاطراف پول از بچه اش گذشت آیا لیاقت چیزی رو هم داره که من و امثال من بخاطر زندان بیفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز اون زنانی که اه و ناله میکنند و مرثیه سرایی خیلی غلط میکنند اونقدر از قانون داغون مهریه سو استفاده کردند و حرف مفت زدند و دادگاهها به ساز اینها رقصیدند که حالا هوا ورشون داشته ای زنان بدبختی که تو طلاق دنبال کاسبی هستید بجاش موقع زندگی دنبال ساختن پایه زندگی خودتان باشید وقتی زنی اینقدر بی صلاحیت هست عجیبه دادگاه چجوری بهش این همه حق میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
زنان دارن سو استفاده میکنند باید روزی دادگاهها و قانون متوجه این قضیه شوند و جلوی این شیادها گرفته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
0
0
پای هرمطلب کامنت میزارم سانسور میکنید بعد به دولت میگید سانسورچی دست شما باشه از همه بدتریرید ، پس مرد باشید اسم عدالت رو به زبون نیارید با تشکر
مدیر پایگاه جوان آنلاين مطابق قانون از انتشار هر گونه پيام حاوی تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط، فحش، ناسزا و... معذور است. در غیر این صورت هیچ محدودیتی برای انتشار کامنت‌ها وجود ندارد. کامنت‌های منتقدانه مختلف و متعدد موجود در سایت گواه این مدعاست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
1
1
چرا بعضی زنان برای کاسبی خودشان دنبال بدبختی و بیچاره نشون دادن خودشان هستند شوهرت خوب هست یا بد مساله ای جدا ولی تو چرا باید از زندان افتادن شخص دیگه خوشحال بشی مگر تو عقده ای هستی این شوهر تو رو طلاق نمیده حتما تو هم از مهریه نمیگذری مگر حالا که شوهر طلاقت نداد قانون مجبورت کرده با دستبند بری خونه شوهر که حالا توقع داری اون مرد چون مهریه نمیده بره زندان این وسط خیلی مردان هم بودن که زنشون ازدواج کرده و بچه نیاورده بجاش مهریه اجرا گذاشته تکلیف اون بندگان خدا که گیر زن پولکی و کاسب افتادن چی میشه اون رییس دادگستری هم کاملا درست گفته نباید مرد بیفته زندان و باید مهریه به قیمت روز عقد حساب بشه کلی پرونده هست که این زنان مهریه بگیر بی ابرو وقت دادگاهها رو گرفتند باید روزی بساط کاسبی از زندگی جمع شود و از انطرف زن هم حق طلاق داشته باشد تا درمانده وبلاتکلیف نباشد اینکارها دون شان انسانیت هست
ابوالفضل صالحی
|
United States of America
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
اگر شوهر از توان مهریه ونفقه توان پرداخت نداشته باشد وهیچ مالی ندارد واقساط بانکی دارد واقساط در زمان زندگی زوجین بوده وشوهر به دلیل افکار از لحاظ بیماری اعصاب روان تحت نظر پزشک باشد نتیجه دادگاه چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
1
1
اقای رئیسی مهریه روحذف کنیدپس کشورماهم هیچ فرقی باکشورهای دیگ نمیکنه زنای بدبخت باهزارجورامیدرفتن ک زندگی کنن نرفتن خونه شوهر ک بی ابروبشن برگردن زن ن حق طلاق داره ن مهریه پس شمابگین زنی ک دیگ نمیتونه زندگی روادامه بده تکلیفش چیه تاکی بایدآواره بمونه تاطلاقش داده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اون زن به امید ی زندگی تشکیل داده اگر حرف خودت را قبول داری پس بیخود میکنی این وسط دنبال سکه مهریه هستی زنان که دنبال مهریه واجرای اون هستند در این شرایط ادم نیستن ودنبال کاسبی خودشون و گول زدن دادگاهها و متاسفانه بعضی قضات هم با حرف از حق طبیعی و حلال تر از شیر مادر بودن مهریه اینجور زنان را پررو کرده اند لابد اون زنی که هم دنبال سکه هست و هم طلاق برای امید وقصد خیر تشکیل زندگی داده ؟؟؟!!!! از عمر ما که گذشت ولی اگر اندکی تدبیر در کارها میبود اینهمه پرونده طلاق در دادگاه تشکیل نمیشد و اینهمه زنان برای بچه اوردن و به وظیفه زندگی خود عمل کردن باجگیری نمیکردن در صورتی که وقتی زنی زندگی تشکیل میدهد اینها جزوی از وظایف مسلم اون زن هست
ابوالفضل رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
با عرض سلام و خستنه باشید خدمت ریاست محترم قوه قضاییه.خدا باید آدمایی مثل رهبر عزیزمون و شما هارو سر راه این مملکت قرار بده .ما چه گناهی کردیم که با ید به خاطر نداشتن مهریه به زندان بریم .زنی که به حرف مردش گوش نمی دهد فهاشی میکند .تهدید میکند .و شاهدی هم نداشته باشی که شکایت کنی که زنت و خوانواده اش تهدیدت میکند ومیداند که شوهرش کار گر ساده اس وخرج اجاره خونه و زندگیو بازور در می اورد .چرا باید مهریه به هجرا بگذارد.گناه ما چیست که روز اول زندگیمان حرفمان را زده ایم ولی زیر حرفشان زده اند .و تا تکان میخوری با مهریه جلو میرند خدا جواب این زنهارو بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
آقا قانون در مقابل وظایف زن یعنی باد هوا و هیچ ضمانت و مسیولیتی برای کارهای زن قایل نیست فقط دنبال این هست مرد را جلب وتوقیف مال وزندانی کند اشتباه از مردان هست که با قانون پراشکال فعلی ازدواج کردند وخود را در دسته مجرمین قرار دادند اونم با گناه نکرده و عمل به سنت خداوند
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
اقای ریئسی به دادمون برس .من بچه همدانم .زنم بچه قزوین .ودر تهران زندگی میکنم .ویک کار گر ساده هستم .پول خرج و مخارجو اجاره خونه رو با زور در میارم.به زنم گفتم بریم همدان زندگی کنیم از پس خرج نمیتونم بیام تو تهران .ولی در شهر خودم آشنا و کار هست و زندگیمان را میگزرانیم .با اینکه میدونه هیچی ندارم نه مالی نه اموالی نه پولی سو استفاده کرده مهریه گذاشته اجرا .البته یک بار هم به زندان انداخت در زندان اعسار زدم اومد رضایت داد آزاد شدم .ولی از پس مخارج نمیتونم بیام تو تهران و سو استفاده میکنه از نداریمو بدبختیم رفته محریه گذاشته اجرا دوسالم بود پدرو برادرم فوت شدن فقط یه مادر پیر دارم با چنتا برادر مجرد کارگر .که اونا هم چیزی ندارن شما رو به خدا قسم برسید به داد ما بیگانهان .بخدا شده راه کاسبی .اقای ریئسی شمارو به جدتون قسم به دادمون برسین به خدا چند بار فکر خود کشی به سرم زده فقط کمکمون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
مرد شور اون زنان دزد را ببرد که فکر میکنند با قانون مهریه میتوانند هر غلطی بکنند و تاسف برای قانون این مملکت در نحوه برخوردش با مردان در مورد مساله مهریه و عجز سیستم قانونمداری این مملکت برای حل این مساله که اینقدر پیچیده نیست ولی نمایندگان مردم حرکتی برای اصلاح قانون مهریه انجام نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
خدا حفظ کنه اون زنایی که فرشته اند و با دارایو ندارایی شوهرشون میسازن .و خدا لعنت کنه اون زنی که میدونه شوهرش هیچی نداره ۱۵۰تا سکه میزاره اجرا .بدبخت میکنه جوون مردمو یکیش من.که تا سه روز دیگه نرم جلبمو میگیرن...بنالسبت زنای زندگی کن.زن فقط چند نفر تو این دنیا بودن اونم حضرت زهرا و اولادش .خدا به حق زهرا و اولادش خوار کنه اون زنیو که زندگی کن نیستو فقط میگه یه اسم مرد روم باشه مردش مثل برده باشه فقط خوار بشن اینجور زنا
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
1
0
سلام جناب رئیسی .من ۱۲سال با نداری های همسرم زندگی کردم و ساختم و ایشون صاحب خونه و ماشین شدوایشون خوشی زد زیر دلش و شروع به خانوم بازی و...کردمنم مهرمو اجراگذاشتم وایشون سریع طلاقم دادن وبعداز ۳سال هنوز یه سکه ازمهرمو ندادن و همش اعسارو تعدیل میزنن . من یه زت بی پناه حتی پول پیش اجاره یه اتاق هم ندارم.خواهشا کمکم کنید.قاضی من خیلی ناعادلانه رای دادن بااینکه میدونستن هنسرم رییس بانک هست و منزل در غرب تهران دارن و ماشین و ویلا دارن. شمارو بخداکمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
الهی امین ریشه همچین دزدانی کنده شود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
اقایون نماینده مجلس شما قرار بود ۱.۵ سال پیش یعنی مهرماه ۹۷ و همزمان با افزایش لجام گسیخته قیمت سکه طرحی جدید برای مهریه تصویب نمایید که اینهمه ظلم در حق مردان نشود ولی بعد از اینمدت دریغ از یک طرح و اندکی احساس مسیولیت من نمیفهمم همه به نحوه محاسبه قیمت سکه و اجرای مهریه به روش فعلی گله دارند ولی کسی پیش قدم برای اصلاح ان نمیشود چرا با این قانون ناقص فعلی به برخی زنان دزد اجازه جولان در دادگاهها داده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
نمایندگان مجلس کمی در مقابل جوانان احساس مسیولیت کنید زنان با سکه ۶ میلیون ونیم و احتمالا تا اخر خرداد به ۷ میلیون هم میرسد کاسب شده اند ودادگاهها را به مسخره خود گرفته اند برای طمع بی حد وحصرشان جناب رییس دادگستری که با افتخار میگویی پرونده مهریه داریم که ۲۰ سال طول کشیده این افتخار نیست این نارسایی سیستم وقوانین موضوعه هست و باید برای زنان طمعکار و بیشرفی که به فکر تیغ زدن عستند قانون های بازدارنده تصویب شود نه اینکه قانون مشوق اینجور زنان باشد
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
سلام آقای رئیسی گاهی در دادگاه خانواده عدالتی وجود نداره کار ندارم بعضیا با مهریه دارن تجارت میکنن ولی واقعا خیلیا مثل من جونشون به لب رسیده از کارها و رفتار های غیراخلاقی شوهرم و حتی حاضر شدم از مهرو نفقه و تمام حق و حقوم بگذرم و فقط طلاقم بدهد ولی بازهم راضی نشد و پرو و گستاخ گفت برو دادگاه و دستت به جایی نمیرسه و حق و حقوقی بهت نمیدم و طلاقت هم نمیدم و تهدید کرد، من رفتم دادگاه ولی جوابی نگرفتم چون برای تمام رفتارهاش مدرک میخوان که من ندارم بجز چندتا مدرک که میگن کافی نیست،بااین قانون جدید مهریه که اقساطی میشه دستم به جایی نرسید و نشد طلاق بگیرم چون هیچ فشاری بهش نیست و راحت داره به ما میخنده خواهشا یه فکری بردارید برای ما زنانی که داره اینطوری بهمون ظلم میشه و حرفمون جایی نمیرسه من ۵سال از عمرم رفت و به نتیجه ای نرسیدم یه قانونی بزارین برای ما زنا که دیگه از ادامه ی این زندگی سراسر ظلم خسته شدیم که همون مثال معروف ”مهرم حلال جونم آزاد ” چون این زندگی نیست مردگیه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
شما درست میگی باید طلاق بگیری مخصوصا وقتی از کارهای اون به ستوه اومدی و از مهریه و مسایل دیگه گذشت کردی ولی خواهرم زنان دزدی هم هستند که تو دادگاهها دنبال گدایی مهریه هستند مهریه ای که داره با زور گرفته میشود و ببخشید واقعا واسه اون زن حرام هست چون ذره ای زندگی داری نکرده است و از انطرف به شوهرش هم تهمت میزند تا جدا بشود همانجور که مرد بیخود هست کم هم زنان .... نبوده اند که مردان را اذیت کرده اند قانون باید همچین افراد ی رو هم جمع کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
سلام آقای رئیسی من می خوام بدونم مردی که توان مالی داره برا فرار از دین اموالشو سوری فروخته هدفش بازی با آبروی منه در ۹ تا دادنامه هم رد اعسار شده ومدارکی دارم که ثابت کرده تکلیف این چیه هدفش اذیت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تکلیف این هست که مهریه بالا پول زور هست و نباید به راحتی بااحرای ساده مهریه از طرف زن قابلیت نقد شوندگی داشته باشد از انطرف هم زن بعد از اجرای مهریه پشت پا به وظاایف زندگی خودش بزند چون متاسفانه در قانون خانواده وظایف زن هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد که اگر زن به وظایفش عمل نکرد بعد از ان چه خواهد شد برای همین باید در موضوع مهریه قانون ان اصلاح شود تا زنان هم نتوانند از این خلا قانونی نهایت سو استفاده را بکنند و باید اصولا قانون در این مورد وارد نشود و مسایل فی مابین زن و شوهر با صحبت و گفتگو یا حل اختلاف حل شود نه اینکه با حکم ودادگاه و زندان غیر از این هر چه باشد جانبداری یکطرفه و ظلم به یک طرف ماجرا هست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
قاضی که وقتی یک قاتل یا یک مفسد اقتصادی دروغ میگوید به راحتی متوجه میشود و دستور پیگیری لیشتر میدهد یا احکام دیگر مطمینا خیلی راحت میتواند متوجه شود که در موضوع طلاق و مشکلات خانواده کی داره اذیت میکنه؟؟ چرا قاضی و دادگاه این وسط اصلا وارد قضیه نمیشوند تا مساله حل شود کم مرد ....یا زن .... نبوده که در دادگاهها با لجبازی مشکل را به بحران تبدیل کرده اند و مسلم وقتی دادگاه و قاضی حق را به او بدهد افسار گسیخته تر هم میشوند بعضی زنان باید با رای دادگاه از مهریه خود بگذرند چون کاسبند و پررو
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
سلام خدمت دوستام عزیز اگه زنی اهل زندگی و حیا باشه به خودش اجازه دادگاه رفتم و پاسگاه رفتن نیست در ضمن مهریه از هدف اصلی خود فاصله گرفته و به نظر بنده حقیر نباید از ۱۴ سکه بالاتر باشه که جنبه کاشی و مادی به خودش نگیره قضیه رو براتون میگم خالی از حکایت نیست خانمی میاد در مغازه بنده و بعد از مدتی متوجه میشم که شوهرش معتاد هست و این خانم با مسافر کشی خرج خودش و بچه و حتی روزی ۳۰تومن هزینه مواد شوهرش رو میده و زن پاکی هست بخدا من به این زن حق میدم که پیگری طلاق باشه ولی پای زندگیش هست و جای تعجب داره این زن کجا و اون زنی که دم از حقی میزنه که خدا شاهده حق باطلی هست چون اون جوان با این ذهنیت که کی داده و کی گرفته امضاء کرده و اعتماد کرده به این خانم و خانواده متاسفم برا این جور زنا که جایگاه زن رو نابود کرده و ارزش زن رو بر باد فنا میبرند و جای اعتماد دیگی نمیزارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
بله برای همچین زنی که اینقدر از خود گذشتگی نشان میدهد اگر دادگاه تمام مهر را هم بعنوان حق و حقوق بخواهد اشکالی ندارد ولی مشکل این هست خیلی از زنان این راه را نمیروند و برعکس دنبال کاسبی هستند و متاسفانه باب شده که بعضی زنان هنوز خونه شوهر نیومده بعنوان حق حبس تقاضای مهریه بالا میکنند تا به پول برسند و ازهمان اول پشت پا به وظایف زندگی خودشان میزنند دیگه بنظرم براب اینها نباید دادگاه با عژت و احترام برگزار شود چون دیگه ناخلف بودن همچین زنی اظهر من الشمس هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
من یه زنم اماباقانون مهریه خصوصابرای کسی که توانایی مالی نداره مخالفم خانماتاوقتی ازدواج نکردن 50تاامام زاده دخیل میبندن شوهرکنن وروی کوه قاف هم زندگی کنن بعدیه مرتبه میشن ذیحق وذینفع...حبس به دلیل فقرمالی بااین تورم وگرانی بهنظرمن خلاف شرعه...من بعنوان یک زن اصلاکسرشان میشه برام محتاج درآمدمفت ودسترنج کسی باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
قانون فعلی مهریه و بگیر وببند بخاطر ان و زندان داستانی بود که زنان از آن بهره می بردند ، اونم با ناله و مظلوم نمایی امروز هم به سلامتی سکه بالای ۵ و ۲۰۰ شد حالا مسیولین محترم بازم تعلل کنند برای تصویب قانونی عادلانه و معقول انشالله که زنان اینجوری به حقوق خود برسند !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
باسلام جناب آقای رییسی بزرگ مرد قاطع :درهیچ موردکلیتی وجود ندارد چه بسا مردانی که امروزه براساس توانایی مالی زن وارد زندگی میشوند وخدا گواه هست که بالستفاده از قدرت مردانه نهایت ظلم رو به زن وفرزند میکنند وزن را عامل رفاه وراحت خویش میدانند تعداد این مردان امروزه کم نیست وزن کوچکترین مسولیتی از همسرش تقاضا کند حتی نسبت به حفظ ارامش زندگی اولین سلاح آقایان مفتخور بی مسولیت بدنام کردن زن وجلوگیری از فعالیت اجتماعی ومحتاج کردن وبد بخت کردن زن وفرزندآیا جز قباله چه قدرت دفاعی یک زن نسبت به رهایی داردمردان زحمتکش که بار زندگی را بدوش میکشند خیلی هم زود از زن میگدرند ومیفرستن خونه بابا وزن مهرم حلال جونم آزاد ولی زنانی که منبع در آمد ورفاه همسر میشن که امروزه کم نیستند که دوبرابر مردبار مالی را بدوش میکشن مرد به خاطر حفظ منافعش انتقام بسیار سختی را تحمیل میکند چون منافع مالیش را از دست میدهد بند زن وزندگی نیست واین اصلا انصاف نیست عامل مرگ تدریجی ابتلا به هزار بیماری این تقدیر بسیاری از زنان موفق اجتماع میباشد که باصداقت واعتماد وارد زندگی زناشویی میشوند وهیچ تجربه ای جز صداقت وسلامت فکرنیاموخته اند
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خانم مغلطه نکن اینکه زن صاحب کار وپول هست یا نه کنار ولی زن که سکه مفت میگیرد نه برای فشار طلاق بلکه واقعا دارد سکه طلا میگیرد همچین مفتخوری باید به سزای خود برسد ووقتی قانون درست باشد جای کاسبی هم برای همچین زنانی نخواهد بود کم زن مفتخور وکاسب هم نیست که برای کاسبی وگرفتن سکه طلا زندگی مرد را به بازیچه خودش میگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
سکه داره میشه ‌۶ میلیون این نماینده ها دارن چیکار میکند فقط وعده و وعده.به نظرم پول حقوق اینها رو بدن گاو شیرده بهتر از این آقایانونی که از قانون و شرع و دین هیچ اطلاعی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
عزیز ۶ میلیون هم رد شده نمایندگان محترم کماکان مشغول مطالبه حق و حقوق زنان هستند !!!!!این وسط اقایون هم اشتباه کردند ازدواج کردند حالا خودشون مشکل خودشون رو حل کنند و اخرشم میشنوند بیخود کردی ازدواج کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
1
آقای ریسی تو رو به جدتون قسم مهریه هدیه از سمت خداست و باید درست اجرا بشه و این سنت قشنگ رو بعضی ها خراب نکند و بنظرم سر صفر عقد هر کسی در حد توان هر چیزی در هر مقدار پرداخت کنه این سنت قشنگ رو خراب نکنید در این صورت به این گونه که ازش سو استفاد میشه نباشه بهتر هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
افرین سر سفره عقد یعنی در حد بضاعت شوهر باشه و مقدار معقول نه مهریه های نجومی ۲۰۰ و ۳۰۰ سکه اونم با قیمت ۶ میلیون تومن و به قیمت روز اجرا مثلا بگویند حداکثر مهریه باشه ۱۴ سکه اون زنی که دنبال پول میلیاردی هست معلومه قصدش زندگی نبوده و همچین شخصی نباید با پشتوانه قاضی و دادگاه تشویق شود برای کاسبکاری خودش بلکه برخورد محکم دادگاه با همچین دزدی اون را متوجه خواهد کرد که باید زندگی کند نه کاسبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
3
در پاسخ به زنانی که مهریه میگیرند و میگویند مهریه حق زنان هست و از ان طرف مردان هم حق طلاق دارند باید گفت این حرف دروغ هست چون بهترین زمان برای اجرای مهریه برای زنان کاسب قبل شروع زندگی هست چون در انصورت زن حق حبس دارد و در واقع متاسفاته با قانون حق حبس زن علاوه براینکه مهریه میگیرد حق طلاق هم میگیرد چون وقتی زنی پررو و بی ابرو باشد به واسطه حق حبس تقاضای نفقه و تمام مهریه میکند پس مرد هیچ راهی ندارد جز انکه ان زن را طلاق دهد پس بازم اگر درست به قصیه نگاه شود باید قانون دریافت مهریه تغییر کند لطفا زنان هم عحز و ناله نکنند وقتی زنی در این شرایط دنبال مهریه سکه از طریق دادگاه باشد معلوم هست نگوهش به زندگی کاسبی هست نه زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
واقعا هیچ انسان سالم و عاقل و عادلی این قوانین حبس مهریه و قوانین نپخته مربوط به مسائل خانوادگی را نمی تواند قبول کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
2
سلام جناب آقایه ریسی اگه میشه قانونه جدیدبرامهریه تایین کنین نمیگم مهریه حقشون نیست چراحقشونه ولی درمقابله خدمت به شوهرطی چندسال نه برایه یکی دوسال مسلااگرزنی مهریهش ۱۱۴سکه است اگر۵سال درخانه شوهربوده تقسیم بر۲۰یاسی سال شودتاآمارطلاق به سرعت کاهش پیداکندبخداروانیست زنی یه سال توخونه شوهرباشه ازشم تمکین نکنه مهریشوتمامه کمال بگیره خواهش میکنم رسیدگی کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
واقعا زنی که حق حبس میگیرد وتمکین نمیکند وبجای ان دنبال مهریه هست مستحق مهریه نیست این هم عقلی هست وهم عرفی جناب اقای رییسی لطفا در گام اول پیشنهاد دهید زنانی که تمکین نکرده اند از گرفتن مهریه محروم شوند بخدا باید هر چه زودتر بساط بی در وپیکر کاسبی بعضی زنان از مهریه جمع وجور شود تا بیشتر ازاین ابروی خانواده ها رو نبرند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
5
0
چرا اینجا از مردان کلاشی سخن گفته نمیشه که در ازای طلاق از اون دختر بدبخت چندین میلیون پول طلب میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
فعلا که‌کلاشی شده برای زنان ازدواج میکنند دارن باهاش معامله میکنند از یکطرف مهریه ونفقه اجرا میگذارند و از طرف دیگه تمکین نمیکنند و جالبه هر خطایی هم داشته باشند قانون انها را زندان نمیندازد کمی وقاحت وبی ابرویی را کنار بگذارید واز صبوری زیاد مردان سو استفاده نکنید
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
5
باسلام خدمت شما مقام محترم قضاییی جناب آقای رئیسی بنده جوانی ۲۸ سال که در سن ۲۵ سالگی اشتباه کردم ازدواج کردم با خانواده ای که فقط برای سوءاستفاده از بنده که بعد از ۲ماه بعد از عقد مهریه نفقه سفر حج از بنده شکایت کردن ۱سال در زندان بودم بخاطر نداشتن پول که بتونم مهریه همسر خود را بدم تا الان ماهی یک میلیون و دویست نفقه همسر خود را واریز میکنم به لطف شما که فرمودین مهریه زندانی نداره آزاد شدم باضمانت اما دوباره بنده را جلب کرده ب زندان انداختن الانم برسرویروس کرونا مرخصی دادن بنده هیچ درامدی ندارم جناب آقای رئیسی عاجزانه خواهش میکنم به دادگستری و تجدید نظر استان مازندران سر بزنید تمام حق و حقوق مرد که طلاق است اونم ب همسرم دادن بنده خواهش میکنم رسیدگی کنید آقای رئیسی تمام جوانی من سرمایه و زندگیمو از بین بردن خواهش میکنم به داد ما جوانها که درگیر مهریه هستیم برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
سلام دوست عزیز چرا بعد از ازار کردن از زندان دوباره شما رو زندانی کردن؟؟ زندانی دوم بخاطر مهریه بوده یا‌نفقه؟؟ واقعا دیگه فهم بعضی قضات هم از موضوع مهریه عجیب هست وقتی جناب رییسی بهشنامه دادن که مهریه زندانی ندارد دیگه چرا واسه مهریه دارین جلب میکنین انشالله مجلس هم زودتر قانون عدم زندانی مهریه را به اجرا گذارد و رای گیری شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
حتی اگر بخشنامه ای هم برای قضات صادر نمیشد، این موضوع مهریه آنقدر ناعادلانه است که اگر قاضی واقعا عادل و صالح باشد نباید بابت مهریه مردی را جلب نمود. مگر معامله صورت گرفته است، مگر جرمی صورت گرفته است. چرا باید یک زن یک شبه صاحب مالی شود که برای جمع آوری آن باید ده ها سال کار و زحمت کشید.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
5
سلام خدمت شما مقام محترم قضاییی از شما خواهش میکنم عاجزان خواهش میکنم ب دادگستریهای استان مازندران و تجدیدنظر استان مازندران رسیدگی کنید درخصوص مهریه و طلاق که اونم به همسر بنده دادن کمکم کنید
غلامرضا محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
5
با سلام خدمت مقام محترم قضایی با سن ۳۵ سال که نزدیک به دو سالو چهار ماه درگیر هستم و هنوز بلاتکلیف هستم و باعث بانی بهم خوردن زندگی من وکیل پایه یک دادگستری هست(که در قسمت ارشاد به خانم ها پیشناد میدهد که شماپرونده تون رو بده به من انجام میدم و بابت وکالت از شما هیچ پولی نمیگیرم وکلی مهر که اجراع گذاشته میشود حقوالوکاله خود را دریافت میکند و بابت پرونده های جدیدی که به وجود میاید پول وکالت سنگینی میگیرد به عینه خودم دیدم که میگم .این نظر صرفا توهین به همه وکلا نیست ) که هر کاری کردم که خانواده خانمم کوتاه بیان ولی با نظر وکیلشون که یکسره گفت که من بابت پول این حرف ها را میزنم که پول وماشین توقیف شده رو از خانم بگیرم و دوباره بندازمش بیرون مواجه شدم .واز بابتی ماشین منو بابت مهریه توقیف کرده بودن بدون اطلاع بنده به فروش گذاشتن .و از جهت دیگه که وکیل خانم با ترفندهایی که بابت فشار اینجانب به عمل اورده که توسط مادر خانم یکسره در شورای حل اختلاف بابت قرعه کشی خانگی صورت میپزیرد و بدونه داشتن مدرک مرا محکوم به پرداخت میکنن .اجزانه از شما بابت رسیدگی به این شورا حل اختلاف و دادگستری خواستارم ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
بی عدالتی و بی دقتی ها و ناشی گری های زیادی در شورا ها و دادگاه های شهرستان ها در حال رخ دادن است. و وای به خال مردی که اهل آن شهر هم نباشد.
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
5
0
کلا بابت مشکل مالی زندان افتادن منسوخ شده در دنیا . این زندانیان مهریه هم که زندانی میشوند اکثرا از دهک های پایین اجتماع هستند که مهریه کلان مب کنند .بعد اجرا میزارن و با هماهنگی مرد زندان میره .تا خانواده مرد یا خیری کسی ، کمی پول به زن بدهد و بیاید بیرون بروند با هم زندگی کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
6
آخه چرا این حرف رو میزنی من با چشمای خودم دیدم بابت مهریه ویلای ۲ میلیاردی رو از مرد گرفتن و جلوی چشم خودش فروختن و دادن به زنی که چه عرض کنم اخاذ محترم بهتره و همچنین حسابش رو بستن و پولش رو بردن بعلاوه ماشین بیچاره رو یه خونه براش مونده در ضمن هر مقدار مهریه باشه رو اگه مال یا اموالی داشته باشه رو میبرند ۱۱۰ الکی هست فقط در صورتی که چیزی به نامش نباشه قست بندی میشه این هست اعتماد کردن به. کی داده کی گرفته. به نظر بنده در صورت مشکل اخلاقی از طرف مرد شکایت مهریه اشکال نداره و در غیر این صورت دزدی هست و اسمش کلاهبرداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
بله دقیقا اون ۱۱۰ فقط جنبه کیفری مهریه هست وگرنه هر چیزی به نام مرد باشه بخاطر اعتماد صرف وتشکیل زندگی از مرد میگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
8
منم گرفتار خانواده بدی شدم و زندگی رو با اخاذی اشتباه گرفتن به خدا قسم با وجود اینکه ۳ ساله گذاشته و رفته هر چند دوماه با من زندگی نکرد ولی تو این مدت حتی نگاه چپ به ناموس کسی ننداختم برای خودم قانونی دارم و زیر پا نمیذارمش بدشانس تو زندگی آوردم اونم امتحان خداست بد هر سختی آسانی وجود داره این وعده خداست.و خدا خیر بده زنهای که زحمت کشی هستن که از همه چیز خودشون میگذرن که واقعا کلمه فرشته و مادر بودن لایق هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
بنده هم مثل شما هستم و میلیون ها جوان دیگر که به خاطر عشق و تشکیل خانواده در دام خانواده بدی افتاده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
5
3
سلام آقای رئیسی خواهشها قسم میدم به حق آقا امام زمان به خانم ها هم نظر داشته باشین حقشان پایمال نشه در قبال مرد ای بی مسئولیتی که زن را به چشم برده میبینن تو زندگی اسیر گرفتن توهین فحاشی دست به زن تازه عروس باشی و زیر شلاق آقا داماد اسیر باشی تو رو خدا حق زنای بیچاره نزاری پایمال شه حتی قانون شیربها که اونم از زن میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خوب میتونی راه وچاه رو یاد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
شما می توانید با اثبات عسر و حرج خود طلاق بگیرید و در جامعه امروزی هم شرایط برای فعالیت و کار برای زن و مردیکسان است. برای شخصیت خود ارزش قائل باشید و به خاطر پول خود را ذلیل نکنید. تعداد مهریه بیشتر از سنت اسلام بی عدالتی است و ابزاری برای زورگویی.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
4
سلام آقای رئیسی وقتتون بخیر دم شما گرم به قران یکی از اصلی‌ترین و بهترین ستونهای این ایران شما هستید میبوسمتون دوستتون دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
2
به خدا قسم اگه در این دادگاه ها حق زن پایمال بشود
زن مهریه گزاشته اجرا
کل اموال توقیف
یک ماشین به مبلغ ۹۵ تومان مزایده و به فروش رفته
مسکن با تنصیف مال گرفته نصف دیگه را هم بابت نفقه واجرت المثل گرفته
۵ عدد سکه اول حکم قاضی گرفته
هر سه ماه یک سکه می گیرد
جون در متن سند ازدواج یک خانه ۱۲ متری با راهرو قید شده
رفته در دادگاه حقوقی شکایت داده و ........
به خدا قسم کارگر هستم و بیمه بیماری ماهی ۲۶۰۰ دارم
چه خاکی به سرم بریزم
هیچ راهی دیگه ندارم
بجز خودکشی که خدا خودش میداند و این بنده تمام مقصر
خسته شدم به خدا خسته
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
5
سلام آقایه ریسی بخدابابالارفتن سکه کسب کاری شده برایه خانمهاخواهش میکنم بدادم برسین زنم مهریشوگذاشته اجراقاضیم طرفدارشه توروخداکمکمون کنین چرایه قانون جدیدبرامهریه تسبیت نمیکنین تانخوان زناسواستفاده کنن ازقانون مهریه
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
4
با سلام و درود خدمت جناب آقای رئیسی عزیز و دوستان گرامی
ضمن تقدیر و تشکر از طرحی که مبنی بر عدم صدور حکم بازداشت مبنی بر پرداخت مهریه.
مرد چه داشته باشد چه نداشته باشد رفتن به زندان مشکلی را حل نخواهد کرد جزء اینکه اهرمی باشه واسه خانم ها برای ترساندن مردها البته منظور خانم هایی هستند که هدفشان گرفتن مهریه و زندگی نکردن هست زنی که بخواهد در کنار همسرش به خوبی و خوشی زندگی کند و هدف از تشکیل خانواده همین امر می باشد دیگر مهریه چیست البته مگر در مواردی که واقعاً مردها مقصر و اذیت و آزار دارند بالاخره حرف حق همیشه اولویت دارد. مهریه شده پشتوانه و درآمدی برای زنانی که اهل زندگی نیستند اما مردها هیچ پشتوانه ای ندارند برن کار کنند خرج زن و بچه رو تامین کنند اما زن ها مهریه بگیرند اگر تو منزل کار کنند غذا بپزند پول بگیرند اگر بچه شیر دهند پول بگیرند و کلی حق و حقوق اونوقت مردها آخرش زندان و تقسیط مهریه امیدوارم جناب آقای رئیسی برنامه های ویژه ای در این خصوص داشته باشند و از زندان رفتن پرداخت اولیه مهریه و تقسیط آن همکاری و همراهی لازم را با مردان داشته باشند . انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
طرح و بخشنامه هیچ فایده ای ندارد و بعضی قضات اصلا گوششون به حرف رییس قوه قضاییه بدهکار نیست باید عدم حبس مهریه و تعدیل قیمتی آن در مجلس قانون شو د تا دیگر بهانه ای برای زندان کردن برای بعضی قضات اجرای احکام که کاسه داغتر از آش شده اند وجود نداشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
همچنان مهریه زندانی میگیرد، قضات در شهرستانها هرکاری دلشان میخواهد میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
پ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
7
سلام اقای ریسی فکری برای مهریه بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
1
6
بخدا هر لحظه تاخیر در اصلاح روش گرفتن مهریه کلی جوان را زندان میندازد و اثرات سو بیشتری میگذارد ان جوانی که به امیدی زندگی تشکیل داده را به خاک سیاه میکشاند و از او انسان کینه توز ومتنفر از آن زن را تداعی میکند که انوقت باید از عاقبت ان ترسید واقعا کسانی که مهریه گرفتند در دنیا خیری ندیدند ولی بعضی خانواده های بیشرف این موضوع رامتوجه نمیشوند وهمه چیزشان پول هست خواهشا جناب آقای رییسی جوانان را از باتلاقی که بعضی زنان نفهم و عوضی و قضات اجرای احکام ایجاد کردند نجات دهید دعاگوی شما هستیم باور کنید این روش گرفتن مهریه توسط زنان عین فساد هست تو روخدا اصلاحش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
6
اگر مهریه ضمانت زندگی زن است پس ضمانت زندگی مرد چیست؟؟؟!!! اکنون مهریه را با ادعای “کی داده و کی گرفته” به مرد تحمیل میکنند و مردی که با نیت خیر برای خواستگاری خانم اقدام می نماید با اعتماد به خانم و خانواده او و عشقی که در قلبش است مجبور به قبول آن می شود. زن بعد از مراسم عروسی و با طرح قبلی اقدام به اجرای مهریه می نماید و خانه را ترک می کند. مرد برای دفاع از حقوقش درخواست تمکین میدهد و زن در جلسه دادگاه تمکین، مرد را با حکم جلب به زندان می فرستد. بالاخره مرد برای رهایی مجبور می شود هم خانم را طلاق بدهد و هم مالی را که دسترنج سالها کار کردن بوده به راحتی در اختیار یک فرد سودجو قرار دهد. این خانم هم خود را برای پروژه های بعدی آماده میکند. این چه قانونی است که به این راحتی بستر را برای افراد شیاد آماده نموده است و به جای اینکه قانون با پختگی راه های سود جویی و ظلم را بگیرد، خود شرایط را برای شیادان آمده و جاده را صاف کرده است.
فاطمه احدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
1
آقایان که پایین تخت نشستین من با مردی زندگی میکردم که بچم تو شکمم بود بهم چاغو زد با چماغ شکنجم میداد ولی من هیچوقت بهش شکایت نکردم گفتم بسازم شکنجش اینقد زیاد شد رفتم خانه مادریم پول بیمارستان هم نداشتم رایگان در بیمارستان علوی استان اردبیل زایمان کردم بعد دوسال حق طلاق داد حکم طلاقم صادر شد طلاق گرفتم ومهریمو خواستم نداد قانونی اقدام کردم برای در خواست مهریه جلبشو گرفتم رفت زندان ماهانه یک میلیون تومن اقصاد مهریه صادر شد والان هم هیچ اقصادی نمیده با بچم تو یه اتاق اجاره ای زندگی میکنیم شمارو به خدا قضاوت کنین من چیکار کنم حق یه تفل معصوم یه مادر بی پشت وانه جواب بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
از داستان زندگی شما متاثر شدم. ولی خانم محترم مهریه ضمانت زندکی زن نیست. شما دچار آسیب اجتماعی شده اید و این وظیفه نهاد های مربوطه است که شما را حمایت نمایند. مردان زیادی هم هستند که گرفتار خانم های بدی شده اند و به خاطر وجود فرزند مشترک چشم بر روی خیانت های همسر بسته اند و عذاب میکشند و کاری هم نمی توانند بکنند و تا آخر عمر بایستی دسترنج زحمات و تلاش خود و حق وحقوق فرزند را به یک زن سودجو بدهند. متاسفانه قوانین خانواده در ایران کاملا ناقص و نپخته است. در هر صورت شما هم موفق به طلاق شده اید. شایسته است از این پس با توکل بر خدا اقدام به یافتن شغل آبرومند ونان حلال باشید که خداوند حتما به شما کمک خواهد نمود. در صورتی هم که واقعا ناتوان از کار کردن هستید، میتوانید از نهاد های مربوطه و بهزیستی طلب یاری نمایید که وظیفه دولت هست که حامی آسیب دیدگان باشد.
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
7
1
اقایون محترم زنها مجبور به مهریه می‌شوند چون شما ها راحت گرفته شده براتون مهریه و مردها دیگر پایبند نیستند
مهربه حق زنه در برابر جوونی و حق حضانت وطلاق و سهم ارث که مرد دو برابر زن میبرد
هرکس حق زن مطلوم مطلقه رها شده را ندهد حتی فسطی هم شده باز نمیدهند و مردان. راحت شده و زود طلاق داده وزن در این جامعه دیکر مثه سابق نیست
خدا را خوش میاید مردها یاغی شده اند عواقبش این که دو سال دیگر امار طلاقسر به فلک میزند ، حالا مهریه راحت گرفته شود
در حق خواهرانتان این طلم شود خوبه ؟ مردهایی که خیلی خوشحالید غول مهربه زدید زمبن به قیمت رها شدن یه زن !!
نه همه زنها مثه هم هستند و نه مردها
متاسفانه عده کمی باعث صایع شدن حق می‌شوند و فقط قانون آنها را میبیند بقیه زنها حقشون پایمال
اقای رئیسی سید بزرگوار لطفا این موارد هم در نظربگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ازدواج خرید و فروش نیست خانم محترم. برای خودتون ارزش قائل باشید و به دنبال کسب درآمد حلال باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
میزان مهریه باید با سنت اسلام مطابقت داشته باشد و در حد توان مرد زمان عقد پرداخت شود و تمام. خانم در طول زندگی نفقه دریافت میکند و با چشم باز همسر خود را با شرایط اقتصادی او انتخاب کرده است.
شرایط ضمن عقد می تواند دغدغه ها و نگرانی های زوجین را نسبت به احقاق حقوقشان برطرف نماید. و حق طلاق در صورت عدم تخلف زوجین از وظایفشان به صورت توافقی باشد.
اگر هم در بدترین حالت طلاقی رخ دهد، هر دو طرف زن و مرد آسیب میبینند. نباید اینطور فکر شود که حالا که طلاق اتفاق افتاده مرد باید خسارتی به زن پرداخت نماید. پس خسارت مرد را چه کسی پرداخت کند؟؟؟؟ در شرایط کنونی جامعه امکان فعالیت و کار برای خان مها هم فراهم است.
در طول مدت زندگی درآمد کسب شده در حین طلاق بین زوجین تقسیم می شود.
حرف آخر اینکه زندگی مشترک معامله نیست و بایستی برپایه عشق و علاقه باشد و نباید این عرف غلط مهریه های نجومی که اکنون 100 عدد سکه معادل هفتصد و پنجاه میلیون تومان است ادامه پیدا کند و شخصی بدون کوچکتریت زحمتی یک شبه صاحب ثروتی شود که بایستی ده ها سال کار نماید و قانون بایستی جلوی این مسیر غلط را که باعث بدبینی به دین هم میشود را هرچه زودتر اصلاح نماید. مردی ک هبا هدف مقدس تشکیل خانواده ازدواج میکند نیابد قربانی نواقص قوانین شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
دوستان اگر دقت کنید پاسخ بعضی زنان و دفاع انها از وجود مهریه بیشتر به سفسطه میماند تا دلایل کافی شما صحبت از جوانی زن کردید انگار ساعتهای عمر که میگذرد و هیچ فرقی بین زن و مرد در این مورد نیست چون بالاخره هر دو انسان هستند و فانی را باید مرد جبران کند مگه ان زن ازدواج نمیکرد مثلا عمرش بیشتر بود ؟؟ به بعضی زنان ظلم میشود در طلاق و همچنین به بعضی مردان هم میشود چرا بعضی زنان در ازدواج شان خود را پایین میاورند و دنبال کاسبی هستند شما صد بار هم حرف حق و حقوق بزنی جامعه به درستی به زنی که دنبال مهریه بیفته به چشم زن خوب ونجیب نگاه نمیکنه بعدشم کسی با مهریه بعنوان هدیه مخالف نیست مخالفت با مهریه نجومی هست که بیشتر به دزدی میماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
بانوی محترم اینجور که شما میگی هم نیست زنان مجبور نمیشوند بلکه بعضی شیاد و‌کلاهبردار هستند و حق حبس میگیرند و نمرد میکنند و دنبال سکه و پول من خودم به عینه دیدم همچین زن اشغالی لیاقت مهریه ندارد
ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
1
1
اقا مهریه سنگین قبول نکنید لطفا عده ای فقط میخوان کلاس بزارن با مهریه بیشتر ، اول قبول میکنید هیچ ضمانتی هم وجود نداره خانمها مهرشونو اجرا نزارن ، مهریه خانم من معمولی بود دادم تموم شده نقدا پرداخت کردم الانم راحتم همیشه هم کنترل تلویزیون دست منه
بهمن
|
Germany
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
6
جناب رئیسی عزیز خواهشآ با این گرانی سکه تورو خدا کاری کنید این مشکل بزرگ برای همه به دست پرتوان شما و درایت شما که
جان تازه ای به دستگاه قضاء داده حل کنید و هرچه زودتر ما رو از زیر پرداخت مهریه با سکه ۱۰ میلیونی نجابت بدهید تشکر سپاسگزارم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
4
با سلام و احترام خدمت رئیس قوه قضائیه آقای رئیس
من 3ساله هر روز و راه دادگاه و پاسگاه و رو دارم جوشکار هستم 3سال از طلاق بنده میگذره همسر ثابقم بعد یک ماه عقد طلاق گرفتیم یعنی زندگی نکردیم با وجود این 3پرونده برام تشکیل داده بود ضرب و شتم نفقه و مهریه آقای رئیسی 2بار به دلیل نداشتن و عدم توان پرداخت مهریه به زندان افتادم تو این 3سال یک بار هم قاضی حقی به بنده مبنی بر اینکه بنده فاقد دارایی و درآمد ثابت هستم نداد و تمامی حق رو تمام و کمال به همسر ثابقم داده با توجه به اینکه همسر ثابقم دارای سوابق کیفری در دادگاه مشابه به همین پرونده ها داشته یعنی طلاق دومش بوده ..ولی بنده هیچ گونه سابقه ای در دادگاههای این کشور نداشتم آقای قاضی از شما خواهش میکنم فکری به حال من جوان 28ساله که جوشکار سیار هستم بکنید خسته شدم از این بی عدالتی به خدا توانی برام نمونده خواهش میکنم کمکم کنید تشکر
شهیدی هستم از سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار ...
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
با سلام فراوان . خود دستگاه قضا باید برای مهریه خانم ها سقف بذاره با توجه گران شده سکه و بصورت اسقاط . نه اینکه تمام دارایی ها مرد بگیرن من مردها دیدم که کارتون خواب شدن بخاطر مهریه
محمدرسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
3
درودبرشرفت درودبرغیرتت واقعامردهستی خداوندنگهدارخودتووخانوادت باشه آقای رییسی ماسربازشماهستیم
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
4
سلام خدمت اقا رعیسی من رفتم شعبه 6خانواده پیش قاضی گفتم اقای رعیسی گفته زندان نکنید برامهریه ولی متاسفانه قاضی گفت اقای رعیسی حرفی میزند براخودش خوبه قاضی تو مملکت جمهوری اسلامی براخودش مستقل است ایا این حرف صحیح است ما جوانها چشم انتظار شمامیشینیم تاشما یک قانونی بابت زندانی نکردن مهریه بدهید بعد قاضی اینجور میگوید باتشکر خداوکیل اقای رعیسی یک کاری برا زندانیان مهریه بکنید خداعمرتون بدهد خداسایتون بالا سر زن بچتون زنده بداره
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
1
1
باسلام ودرود خدمت اقا رعیسی مزه سکه کردین زیر دندون زنها من باسه فرزند زنم 50ملیون پول از ستاد دیه گرفته وده ملیون هم چک جداگرفته حالا سالی یک سکه ونفقه خودش رااز من میخواهد من چطور بتوانم هم سکه بدم خم نفقه خودش وشکم سه بچه راسیر کنم ایا قانون همین است حکم حضرت علی همین است زنها شدن تجار سکه ومهریهفقط بخاطر فاضی هاکه دردادگاه اینقدرحمایت میکنند به دادمن میثم محمدی برسید از کرمان باتشکر ازشمااقای رعیسی خدااجرتان بدهد تورابه خداکاری بکنید برای ما مردها
میثم محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
2
1
سلام اقای ریسی یک قانون جدید برای مهریه بگذارید که هیچکس سراز زندان در نیاورد که وقتی از زندان بیرون ماید همه ی کارهای خلاف کارها را یاد گرفتیم حرفی که در رسانه ها مزنید سند داشته باشد که این قاضی ها نتوانند حرف دیگری تحویل ادم بدهند وطرفداری از زنها بکنند چون این زنها با وعضع خیلی بدی در حضور جلوی قاضی می ایند اگر همیه قاضی هارا زن بودند ما اینقدر مشکل نداشتیم با تشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
1
2
با سلام و تشکر از آقای رییسی. لطفا به داد آقایون در بابت مهریه با ضرب الاجل فوری برسید آقایون گرفتار کاسبی خیلی از خانم ها در بابت مهریه شدند اولا هر گونه حبس در رابطه با مهریه به هر نحو ممکن کاملا حذف شود ثانیا با توجه به گرانی سکه حداکثر تا سقف 50 سکه آن هم به قیمت زمان عقد باشد و مازاد آن کاملا حذف شود ثالثا اصلا بدون دلیل محکمه پسند از به اجرا گذاشتن مهریه توسط زن ممانعت شود چرا که این مهریه به جای بقای زندگی ها باعث فنای زندگی و فساد و طمع و چشم هم چشمی بیشتر در جامعه شده لطفا و عاجزانه خواهش می کنم که با ضرب الاجل سریعتر و بدون فوت وقت و قانونی بهتر به داد مردهای مظلوم و بی گناه برسیدو از متلاشی شدن خانواده ها برای رضای خدا با این مهریه ها در عمل جلوگیری کنید. ممنون ازتون اجرتون با خداجناب رییسی .ممنون
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
2
باسلام
حدود ۱۰ سال است همسرم به دلیل بیماری تومور مغزی فوت نموده ماه عسل زندگیمون ی فرزند پسر بود که پیش خودم زندگی میکنه والان ازدواج کردم واز همسر جدیدم ی پسر ۵ ساله دارم الان حدود ۱۰ ساله پدر ومادر همسر فوت شدم خون خودم وخانوادمو کردن توی شیشه ودارن مهریه ازم میگیرن الان با این وضع اقتصادی بعد چکار کنم با این گرون سکه دیگه خسته شدم انقریب که دس به خود کشی بزنم اخه این چه قانونی مملکت ما داره اون که مرده منو زنو بچه ام این پدر زن و مادر زن از خدا بی خبر دار میکشه هیچکسم به داد ادم نمیرسه
یک بدهکار مهریه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
0
یک پیشنهاد زن نگیرید تا ازاد زندگی کنید و باجی ندهید چون با ازدواج اسیر باج دادن مهریه خواهید شد قبل از ازدواج یک سری به دادگاها بزنید تا برای همیشه از ازدواج کردن فرار کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
1
بعضی ازهمسرها ازقبل پیش بینی طلاق راکردند نه زن را میی زارندحامله بشه از خونه بیرون انداختنی طلاهاش می گیرند وقتی می رند شکاییت بخاطر کتکهای شوهرشون توداگاه بهش می گند ثابت کن زن هم که توخونش دوربین نداره بابرگشتن دوباره زن به خانه مرد سواستفاده مکنه چون فقط بخاطر اینکه مهریه نده به خونه برگردونده این زنها باید چه کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
فلسفه مهریه در اسلام بابت ضمانت زندگی نبوده است که الان شما میگویی خانمی که گرفتار مرد بدی شده است حالا چکار کند؟ خب مردی که گرفتار زن بدی شده است او چکار کند؟ پس نتیجه میگیریم که پایه های زندگی باید بر اساس آگاهی و شناخت کامل باشد. وقتی هم زن یا مرد فرقی نمیکند گرفتار همسر بدی میشوند دچار آسیب اجتماعی شده اند و وظیفه دولت و نهادهای مربوطه است که کمک کنند. مهریه فعلی علاج هیچ دردی نیست جز فساد و کدورت.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
سلطان مهریه ۵شوهر۵مهریه گرفته میگیره من سومی کارمند دوتادم بخت ازهمسرفوت شده اولم پولم زده دوتاشناسنامه داره ۷۹میلیون طلاهای دختری مادرم رابرده مهریه ۶۰تابود۸۴ مبلغ ۴۰۹ ۳۸داداشم ۲۲وامانده راپیگیریم ویلیام رابگیرین الانم شوهر۵کرده بعدازظهری پارتی دوتاشناسنامه کاسبی پول ثروت زده بهم قاضی چرازودطلاث میده گوش نمیده ربع سکه کنی یا بگی بدش فامنین همدان عاشوری نام داردمعروفه ۵شوهره ۵مهریه
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
1
سلام من ۱۱ سال با خانمی زندگی کردم که ام اس داشت و برای اینکه خیالش راحت باشه تمام اموالی که میخریدم به نامش میزدم ولی بعد آخرین اموالی که زدم پاشو گذاشت رو گلوم و مهریش اجرا گذاشت واز من جدا شد و تمام اموال من برد حتی به قاضی هم گفتم ولی قاصی به حرفای من گوش هم نداد و ۷ ساله پدر من درآورده و مهریه هم میگیرن ازم نمیدونم چکار کنم خسته شدم اقای ریسیبه داد ما برسید
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
1
سلام من ۱۱ سال با خانمی زندگی کردم که ام اس داشت و برای اینکه خیالش راحت باشه تمام اموالی که میخریدم به نامش میزدم ولی بعد آخرین اموالی که زدم پاشو گذاشت رو گلوم و مهریش اجرا گذاشت واز من جدا شد و تمام اموال من برد حتی به قاضی هم گفتم ولی قاصی به حرفای من گوش هم نداد و ۷ ساله پدر من درآورده و مهریه هم میگیرن ازم نمیدونم چکار کنم خسته شدم اقای ریسیبه داد ما برسید
مهدی خ
|
Germany
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
سلام علیک جناب اقای ریسی زنم رفته ی شب که نبودم کل وسایل شخصی خونمم بردن نمیزارع بچه هامم ببینم پولی هم ندارم وکیل بگیرم هیچ امیدی هم ندارم شما کمکم کنید بخاطر رضای خدا منم پدرم دوس دارم بچه هامو ببینم
مهدی خ
|
Germany
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
سلام علیک جناب اقای ریسی زنم رفته ی شب که نبودم کل وسایل شخصی خونمم بردن نمیزارع بچه هامم ببینم پولی هم ندارم وکیل بگیرم هیچ امیدی هم ندارم شما کمکم کنید بخاطر رضای خدا منم پدرم دوس دارم بچه هامو ببینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
2
درود به حاج آقا رئیسی زیر فشار مهریه پسرم خانه نشین شده چرا مهریه حضرت فاطمه یا چهارده معصوم را قرار نمی دهند پسرم به نان شب محتاج است واز ترس جلب همش در خانه می ماند
ارمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
3
باسلام و خسته نباشید.بالاخره یکی پیدا شد که واقعا مسعول باشه اقا سید خداشاهده اگه شما این لایحه نمیدادید من الان زندان بودم خدا خودش میدونه من از خودم میزدم به همسرم میدادم تا الانم هزارتومن پول حروم نخوردم ماشین خونه...همه چیزو ازم گرفت از خونه خودم انداختم بیرون بعد مهریه گذاشت اجرا میگفت یا طلاقم بده یا میندازمت زندان بهم خیانت کرد باورکنید اگه شما اینکارو نمیکردید به عدالت خدا شک میکردم واقعا ازتون ممنونم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
2
سلام وعرض ادب اقای رئیسی عزیز خیلی دوست دارم شما رو ببینم و حرف دلمو بزنم.ببخشید خانوم من خیلی اوضاع من رو بهم ریخته ،من کارگرم کلا دوماه باهم زندگی کردیم .تو عمرم پنجا میلیون پول ندیدم الان دادگاه منو به 214 سکه محکوم کرده.وحکم جلبمو داده تروخدا چکار کنم ؟
خاطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
1
1
پس چرا حق طلاق و حق ممنوع ‌ و الخروج کردن رو از مرد نمیگیرن
چرا به مردها نمیگند مثل اروپا نصف مالشون مال زن باشه
پس چرا ما باید مجانی خونه مرد کار کنیم و بچه بیاریم
ایران قانون مرد سالاری هستش مردها کم دلشون میخواست زن دوم بگیرند حالا دیگه راحت تر شدند‌
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
مهریه حق زن است و باید پرداخت بشه اما به نرخ زمانی که مهریه رو برای زن در نظر گرفتن نه به نرخ تورم سرسام آور؛صد سکه تا دو سال پیش ۱۰۰ میلیون میشدو الان یک میلیارد و پونصد،،،، آخه مرد بدبخت از کجا بیاره.؟؟مگه مرد چه گناهی کرده که ازدواج کرده!!!همش میگید حقوق زن پس حقوق مرد چی میشه؟؟؟ضمن اینکه من معتقدم باید تمام و کمال مهریه زن بدون طرح دعوا پرداخت بشه اما به روش معقول البته آقایونی هم که جدیدا ازدواج میکنن مراقب جیبشون و میزان مهریه باشن!!! در پایان از جناب رئیسی بابت تفکر در مبحث سکه ۱۶ میلیونی و تقسیط آن نهایت سپاس گزاری رو از طرف عموم مردم دارم!!!!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
سلام جناب ریسی چرا فکری بحال مهریه نمیکنید من زمانی ازدواج کردم سکه دونه ای حدود ۷۰تومن بود که کل مهریه حدود۳۰ میلیون میشد موقعی خواستگاری رفتیم خانواده عروس بخصوص پدرشون گفتن کی داده کی گرفته گفتن خواهر بزرگشون ۵۰۰ سکه هس اینم پیشش سر شکسته نشه بنویسن عاقد محترم بما نگفتن اینو تعداد می نویسم بروز حساب میشه اگه بما این حرفو میگفتن یا بیشتر توضیح میدادن شاید هیچوقت ما این حماقتو نمی کردیم و قبول نمیکردیم کی گرفته کی داده اول خودشون گرفتن خلاصه بد ازدواح بدبختی من شروع شد تا بسی شد مهریه اجرا گذاشتن تموم زندگی منو توقیف کردن بخاطر بچه هام من گذشت کردم تا بد ۱۸ سال زندگی با چهار تا فرزند کار بجای باریک کشید مهریه اجرا گذاشتن شهود یخورده دیر امدن قاضی محترم خدا ازش نگذره همون جلسه اول بنده یه کار فصلی هستم یجا محکوم به پرداخت کل سکه هاکرد کل زندگیمو توقیف کردن حساب بانکی سهام یارانه تنها خونه مسکونی منو مزایده گذاشتن سکه ۱۶ میلیونی گفتن باید چهارتا سکه یجا بدین تا خونه ات رفع توقیف بشه بنده رو بازداشت کردن قاضی گفتن برین پول بهره کنید بیارید وگرنه خونه ات مزایده گذاشته میشه درحالی ک قیمت خونه رو کارشناس ۱۵۰ میلیون قیمت گذاشت بازم تمومشو مستاثنیات دین قبول نکردن گفتن باید چهار سکه رو بدین گفتن من خودم پاسخگو هستم جناب ریسی بعضی از قضات بخاطر اختیاراتی که دارند قانون هم رعایت نمیکنن میگن خودم جوابگو هستم
الانم من کارگر ک بیکارهستم خرج زندگیم موندم با کلی بدهی و تموم زندگیم توقیف چطوری سالی یه سکه بدم مگه یه کارگر فصلی چقد درامد داره بخواهد سالی یه سکه بده نفقه بده خرج زندگی خودشو بده
واقعن با این قانون مهریه زنا سوار مردها شدن مردها هم همه تو سری خور شدن فساد هم بیدادمیکنه بنده زمانی ازدواج کردم کل مهریه حدود ۲۸ میلیون بوده الان شده ۷ میلیارد
چرا دولت ومسولین فکری بحال این وضعیت نمیکنن دختری که دوماه نشده ازدواج کرده بخاطر مهریه هروز تو دادگاه ها میره میاد تا کی باید بما مردها ظلم بشه
زنی که مهریه نفقه میگیره چرا باید برگرد سر زندگی
زنی که خونه اشو رها میکنه میره قانون نباید بهش چیزی بده
مهریه نفقه میگیره جهیزیه میگیره تموم اموال توقیف میشه
بدش با این مهریه سنگین بخای طلاق بدی میگن نصف دارایی اجرت المثل نعل وهزار کوفت دیگه باید داد یدفه بگین ما مردها بریم بمیریم
جوانا یی که میرید برا خواستگاریو ازدواج هیچ وقت سکه قبول نکنید خودتونو بدبخت نکنید مث من
جوانی من پای خانواده که از اول برا مهریه نقشه کشیدن فنا رفت
دختری که قصد زندگی داشته باشه هیچوقت نمیاد مهریه سنگین پیشنهاد بده پس بخودتون بیاید

خواهشمندم از جناب ریسی و مسولین این وضع نابسامان رسیدگی کنید سکه یا حذف بشه یا به قیمت زمان عقد حساب بشه وگرنه خیلی از زندگی ها خراب میشه و شده و جوانای مردم راهی زندان وهمیشه درگیر دادگاه پاسگاه میشن تویه مملکت اسلامی اصلا درست نیس این وضعیت اینقد پرونده مهریه فساد باشه
به امید اسلاح قانون و رهایی مردان عابرومند از. دربند مهریه زندان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
2
0
جرا همه حقو حقوق ازدواج به نفعه خانوماست فقط حق طلاق برای مرداست تعادل در دین اسلام و ایران اصلا برقرار نیست باید زنو مرد حفو حقوقشون یکسان باشه . من جهار ماهه عقد کردم اصلا در مورد قانون حبس نمیدونستم کسی ام بهم جیزی نگفت و بعد از جهار ماه خانومم ار خونه رفته اکه میدونستم باهاش نزدیکی میکردم و بی خود و بی جهت میگه طلاق توافقی با اینکه من همه جیزو فراهم کردم با اینکه گفته طلاق توافقی رفته مهریه و نفقه به اجرا گذاشته . رفتم زن بگیرم افتادم تو دردسر عجب بابا عجب جه مملکتی داریم ما . اگه میدونستم قانونی به نام حبس داریم الان من نصاحبش میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
قوانین ازدواج در یک کلمه احمقانه وقرون وسطایی هست ومتاسفانه مسیولین چون خودشون مشکلی ندارند این موضوع رو درک نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
1
مردی که باوجود چندتا بچه ، دلش هوس یکی دیگه می کنه و خوشی ها و بریزوبپاشهاو سفرهای خارجه با زنهای دیگه داره و زن بیچاره رو با چندتا بچه رها می کنه میره وبعد به راحتی هم تقاضای طلاق میده چونکه زن اول دلشو زده ،پرداخت مهریه حداقل تاوان تنوع طلبیشه .
طیب اممینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
با سلام بر قاضی القضات ایران واقعا خسته نباشید.اجرتون با خدا.من درسال 93 مشکل مالی برام پیش امد .وروانه کارکردن درشهرهای دیگه شدم .ودر ان موقیت زنم ازم طلاق گرفت ومنو بجه ام را تنها گذاشت.الان 5سال ازدواج مجدد کرده .اون موقع مهرشو نگرفت الان که طلا گران شده مهرشو اجرای کرده منم کارکر فصلی هستم نمیدانم چه خاکی بر سرم کنم
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
سلام خدمت آقای رئیسی خسته نباشید شما ک ب نفع مرد کار مهریه رو راحت کردید ی فکری هم واس زن میکردید الان من ۹سال درگیر مهریه هستم از زمانی ک سکه فقط ۵۰۰خورده ای بود همون اول شکلایتم شوهرم اموالش رو انتقال داد زمونی ک هنوز کد رهگیری نبود شوهر بنده تقی قربانپور شاه خالی نام پدر غلام تاریخ تولد ۱۳۴۳متولد انزلی و اموالش بالای ۱۰میلیارده ک ارث پدری هم بهشون رسیده وسابقه زندان بابت مشروبات الکلی هم داره اما با شاهدهای دروغین تونست از۱۴۱ سکه ۲تا پیش بده و ۱۱ماه یدونه سکه ک تواین سالها فقط ی قسط ک سکه ۴میلیون بود داده خب الان من ی زن تنها هستم ک شغلی ندارم هم پول پیش هم اجاره خونه باید بدم تو خونه ی مردم نظافت میکنم حالا شما فکر نمیکنید این کار ک مهریه رو ب نفع مرد کردید باعث فحشا زن میشه اونم تو این گرونی و تورم پول پیش خونه حتما باید بالای ۲۰میلیون داشته باشی اجاره بالای ۵۰۰هزار تومن حالا ی زن چجوری میتونه امرار معاش کنه چرا یک طرفه قضاوت کردید و حق زن رو ضایع کردید کاش یکم بفکر زنی ک واقعا دلخوش مهریه بود و شوهرش توانایی مالی داشت فقط ادای بدبختارو درآورد میشدید
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
به نضر من حق زنهایی که به خاطر مهریه کلاهبرداری میکردند همینه
لیدا
|
Germany
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
نمیشه که حق زن رو ب مرد بدید بدون هیچ کاشناسی. متاسفانه ۶ر شب یکی از خواب بیدلر میشه ی فتوای جدید میده.
شما بیا حق طلاق و حضانت بچه و تساوی درتقسیم اموال رو ب زن بده مهریه رو بردار.
مردا هر بلایی میخان سر خانوما میارن بعد بدون هیچ پشتوانه ای تو جامعه ای که ب قول خودشون سکه ۱۸ میلیونه خیلی راحت رها میکنن. حالا مگه مهریه رو میدن چه گلی ب سر ما زدن؟؟؟ ماه ب ماه باید بیافتی دنبال مهریه و دادگاه و اعصاب خورد کنی.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
به نظر بنده مهریه حق زنه و اینکه مردی به خاطر نداشتن تمکن مالی نخواد حق زن رو بده و حقش رو ضایع کنه خیلی بیخود و مسخره است اگر قراره حق مهریه زن زش گرفته بشه باید به زن حق وکالت در طلاق داده بشه که هر موقع خواست خیلی از مردهای اشغال و کثافت رو مثل موش مرده ها پرتش کنن تویه فاضلاب
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
زمانیکه زن شوهر ذار تو فضای مجازی دنبال دوس پسره وباوجود شوهر میره قرار میزاره و هر خلافی دوسداره میکنه مرد حق نداره بگه بالای چشت ابروست میره مهریه اجرا میزاره طلاق میگیره با روز از نو روزی از نو به یه بذبخت دیگه اینطور زنان باید در ملا عام مجازات بشن تا باعث متلاشی شدن اینهمه زندگی و بچه ها نشن تو لایو قرار میزاره تا بذبخت شوهر میره دنبال خر حمالیش خانم میره سر قرار فحشا میکنه اینو کسی نمیتونه کتمان کنه با این وضع هیچ جوانی زن نمیگیره بزارن برن دنبال همون کاریکه بعد ازدواج میکنن بهتره حداقل با سرنوشت مردو بچه ها بازی نمیشه
اسحاق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
منکه ازسال 89 دارم سکه میدم 50 تابودتاحالا 26 سکه داوم ولی سه بارزندان افتاوم موقع طلاق گرفت میگفت ای معتاد خرجمو نمیده حالا که جدا شده میگه داره نمیده اینجا دیگه معتادنیستم واقعا زوره دست ریسی درد نکنه جلب بذداشت دیگه زندان نمیافتم ولی حقشو بهش میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
سلام آقای رئیسی اگر ی خانم آبرودار شوهرش اموالشو به نام غیر کرده باشه و بعد با حقه بازی با ی بچه طلاقش بده و بره دنبال تجدید فراش و عشق و حالش آیا روا هست ک با ناموس مملکت به این راحتی بازی بشه بعد هم بگن نداریم و اون زن بدبخت ک دستش به جایی بند نیس با ی بچه از کجا تو این گرونی ک با کلک با زندگیش بازی شده و حقشو ندادن طرفشونا میگیرید این یعنی زنده به گور کردن زنها من شخصا راضی نیستم و نمیگذرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
اگر ی خانم بدبخت تو ارزونی سکه مهرشو اجرا گذاشته ک شوهرش دنبال عشق و حالش بوده و درخواست طلاق هم به درخواست شوهرش بوده و قبلا با برنامه ریزی اموالش به نام دیگران شده آیا رواست ک ی زن رو بدبخت کنه و الآنم به ریشش بخنده و این یعنی بدبخت کردن دختران سرزمین مون اگر واقعا ندارند مهر بالا قبول نکنند اگر ندارند هوس باز نباشند چشمشون رو زندگیشون باشه با زندگی دختر مردم بازی نکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
آقای رییسی فقط سکه رو میبینند ک گرون شده اون اموال مرد ک قبل طلاق با حقه بازی به نام دیگران شده هم با تورم جدید لااقل ۱۰ برابر شده نیازی نیس هی فیش حقوقی بخوان ازشون ک به دروغ بگن درآمد نداریم و هوس باز بشن دختران بیچاره مردم رو بدبخت کنن ضمن اینکه در بیشتر مواقع مهریه با توجه به اوضاع مرد نوشته میشه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
عرض سلام محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا و ارواح اللعالمین له العداء و خسته نباشید خدمت اقای رئیسی .واقعا این مهریه باعث شده زندگیها از هم بپاشه.دختری که تا دیروز تا سر کوچه نمیرفت الان با رفتن سر کار و مخصوصا این شرکتهای نت ورک مارکتینگ که بنیان خانواده ها رو داره از هم میپاشه و کسب درامد توسط خانم،برا خودش مردی شده و دیگه نمیخواد زندگی کنه و مهریه رو گداشته اجرا.ممهریه ای که ده سال پیش بوده شصت میلیون الان شده دو نیم میلیارد.. حرف بنده اینه که اثلا مهریه رو نباید با تورم الان حساب کرد .این یه تورم کاذبه. اومریما سکه شد دونه ای ۷۰ میلیون میخواید چکار کنید؟ میخواید از مرد بگیرید؟ واقعا شماها زن نیستید نامردید . خدا ازتون نمیگذره. اون خانمی که میگه این سکه ها حق زنه، اگه سکه شده بود دونه ای صد هزار تومن باز هم این حرفا رو میزدید؟ باز هم تند تند قهر میکردید؟ باز هم مهریه هاتونو اجرا میگذاشتید؟ خدا ازتون نگذره که با زندگی مسرای مردم و حتی بچه هاتون اینوارا رو میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
2
4
من اگر تو این مملکت کاره ای بودم.سکه رو به یک ملیون میرسوندم.و مهریه هم قانون میزاشتم ک بیشتر تز ۱۰تا قبول نکنن.مثقال طلا هم بیشتر۱۰مثقال قبول نکنن.کسی هم زندان نکنن.این مهریه زیاد شده راه کاسبی برا زن ها.۶ ماه میان عقد میمونن.بعد میرن میزارن اجرا.زهی خیال باطل.زنی ک یکسال هم زندگی نکرده غلط میکنه ک مهریه طلب کنه.باید حکومت زندانشم بکنه.و خسارت مرد هم از زن بگیره.زن ها موجودات اشغاال و سو استفاده کن و چشم هم چشمی کن هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
0
مهریه اخیرا شده کلاهبرداری هیچ عدالتی هم وجود نداره قاضی ها هم همه زن باز شدن اسلاممونم جعلیه و جز لاف نیست صد رحمت به داعش دخترا امروز عقد میکنند هنوز سر زندگی نیومده خیانت میکنن قانونم مثل کوه پشتشونه فرداشم مهریه میزارن اجرا و مردو میندازن زندان بعدم میگن مهریه حق زنه
فرانک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
1
مردا آزادن هر ظلمی که دوس دارن انجام بدن حق طلاق ،کتک،حزانت فرزند،صیقه بازی،ندادن خرجی ب زن وهزار جور ظلم دیگه.فقط مهریه ابزار زن بود که مرد حداقل ی کم بترسه وکمتر ظلم کنه ،که این حقو از زن گرفتید.حداقل مردایی ک توانایی مالی دارن ولی مهریرو پرداخت نمیکنن رو زندان بندازید.یک زن بی سر پناه وبدون پشتوانه مالی تو جامعه چه کار میتونه بکنه؟؟؟بعد از اون ور مرد با حق وحقوق زن بره دنبال عیش ونوش خودش...این بی عدالتی مطلقه.کسی که این قانونو گزاشته باید میگفت مردی که پول داره ولی حق زنو نمیده باید بره ته زندان
ایدابداغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
سلام خدمت رعیس بزگواراقای رئیسی توروخدابه دادجونای بدخت برسین..توروبه جدتون..گناه دارن کسی نمیتونه سکه بده زناهمه هوایی شدنه بخاطرسکه هرکاری میکنن....من خودم یه زنم ولی واقعادرک میکنم جوونای بدبختی هستن که اینجورزناشون دارن بیشتربدبختشون میکنن...الکی همه میرن زندان بخاطرچی..که چی بشه..کسیکه حقوقش پنج تومنم هست چطوربایدماهی یه سکه بده....مردم گناه دارن شماهاخودتون که حقوقتون هم خیلی زیاده هم نمیتونین سکه بدین که چی بشه واقعامن کشورمودوست دارم ولی بااین جورکاراواقعادیگه دارم ازکشورم بدم میاد...ماتوتحریمیم چرابایدیه جوون پول نداره اینجوربشه ...ماداخل تورم داریم دست وپامیزنیم ...تمام خانوما همه هوایی شدنه بخاطرسکه ...توبه امام رضاکاری کنین اقای رئیسی....
زینب
|
United States of America
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
4
سلام خسته نباشید،اینجا مردا از دست زنها مینالندو بر عکس،اما من اومدم بگم تو رو خدا آقای رئیسی خواهرم و خواهر زاده هامو از دست یه داعشی به تمام معنا نجات بدین،چرا اینقد قوانین بر نفع آقایون،زنی که ۱۲ سال کتک کاریفحشتهمت افترا رو از مردی بیسواد معتاد و هرزه میبینه باید چیکار کنه،زنی که نتها خودش کتک و فحش میخوره بلکه بچه هاشم مث خودش کتک فحش و تحقیر میشن،چطور قانون پشت همچین مردیه،عدالت کجاس،باور کنید یه حیوان هم بچه خودشو دوس داره،چرا قاضیا قضاوتشون درست نیست،خواهر زاده های من باحکم پلیس و ۱۲۳ الان کنار مادرشون هستن ،روح زخمی یک مادر دو فرزند،پرونده ضرب و شتم مادرو و کودک آزاری هم دارن اتفاقا تو خود تهرانم دارن چون ساکن اونجا بودن،اما دریغ یکم سخت گیری بر این آقا
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
2
سلام این قانون معنیش جز این نیست ک ای مردان هر کاری دلتون میخواد بکنید و از زندانی دگ نترسید این قانون ظلم در حق زنانه و انصاف نیست ک منی ک ۲۲سالمهو بدون دلیل شوهرم طلاقم میده خیالشم از این راحت ک نمیخاد هیچمهریه ای رو بده کل اموالشم انتقال داده منی ک بدبخت میشم بعد مطلقه شدن در زمان عقد چیکا ‌کنم پس من تو این وضع اقتصادی چ‌کنم آیا ب زنان جواب قانع کننده ای نیست ک آقا راحت با آبروی من بازی میکند و طلاقم میدهد بدون هیچ حقی امنصاف کجا رفته حق زنان این وسط کوووووووو
بشارت
|
Netherlands
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
1
2
زنی که ترس از جون خود مهریش را مخاد ببخش باید چند سال هم تو دادگاها راه بره این قانون همچن زانها را هو بیچاره کره قانونی یک طرفه
ایمان
|
France
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
1
0
کل قانون‌با خانماست..خیلی راحت‌جلب میدن خیلی راحت زندان‌میکنن و به هیچی هم کار ندارن که‌گرونیه‌و هیچ کس توان‌پرداخت نداره..کاش هیچکس نده مهریه رو بفرستن‌زندان..ببینم چقد میتونن نگهشون دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سلام اقای ریسی من نمیتونم مهریه پرداخت کنم چون برای اعتراض قاضی,منو بیرون کرد برای اعتراض به طلاق توهین به وکیل لایحه نویس,کرد و زن الزام به,تمکین شد حال نفقه از طرف قاضی بخشیده وطلاق داد,لطفا حکم اعدامم صادر کنید چون طلاق باین بوده
برزگری
|
United States of America
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
باسلام وخسته نباشید. وتبریک سال نو ۱۴۰۰شمسی. الان که من این متن رو که از فرمایشات آقای رئیسی بود رو مطالعه کردم و یه سوال داشتم اگه ممکنه لطفا بی جواب نگذارید خواستم بپرسم آقای رئیسی. با وجود گذشت تفریبا۲سال کدوم یکی از این مشکلات ومعظلات حل وفصل شده خدا رو شکر درمورد مهریه. که خیلی ها با گرون شد ن سکه تازه یادشون افتاده. برن مهریه اشون رو مطالبه کنند یا مثلا خود من یک گروه ۳۵۰نفره هستیم درسال ۹۰به عنوان باغ شهر به ما. فروختن. و رفتن که رفتن ۹سال اسیر دادگاه هستسم وهمچنان خبری نیست چون آشنا زیا د دارن. به پرونده. رسیدگی نمیکننند
محمدشکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
درود سلام خداوند برشما اقای رئسی ..اگر شما درمورد زندانیان مهریه و پرداخت مهریه کاری کنید واقعا جلوگیری از فساد و تلاق های بی مورد کردید که انقلابیست اینکارتان.تلاقهای الکی که منجرب فساد همون زن و افسردگی شدید مرد وحتی اعتیاد انها میشود.ازاین رو خیلی ازجوانان دیگر تن به ازدواج نمیدهند.حتی خواهشی که دارم این است در خصوص خیانت زن و نحوه اثبات ان خواهشن قوانین سفت و سختی بگزاریدتا یک زن نتواند با خیالی اسوده به خیانت و فساد بپردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
باسلام وعرض ادب خواهشایه قانون تصویب کنیدکه یه زن اینقدربه خاطرمهریه زورگونباشه وهرکاری که خواست انجام بده به پشتوانه مهریه (خیانت ،حکمران، رفت وآمد)ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
2
اقایون موقع ازدواج به به وچه چه میزنند مگه به زورامضا کردند که بعدش برای پس دادنش هزار ن حیله ونیرنگ بکار میبرنند مهریه دین واجبه...حتی اعدام هم برای کسانی که این حق زن انکار میکنند هم کمه
سجاد گراوندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
سلام درود به جناب رئیسی
سوگل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
جالبه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
0
عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
بجان بچه هام حاضرم تمام دارو ندارم رو بدم فقط جدا بشه ازم واقعن دیگه خستمون کردن هیچی از این زندگی نفهمیدم تا چیزی میشه ادعای حق حقوق میکنن
نگار اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
1
من شوهرم هر بلای خاست سرم آورد هیچ مدرکی نزاشت بگیرم ازش ..گف برو طلاق بگیر مهریه م رو گزاشتم اجرا میگه حکم جلب و زندان برداشتن و گفته اگه هزاریی مهریه بت بدم طلاقت نمیدم ..اگه حکم جلب بود اینقد سروگردن بالا نمیگرف تمام پولهاش و درآمدش هم میریزه به حساب مادرش و میگه من هیچی ندارم،
بتول سیفی زنجیر بلاغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
0
سلام شوهرم یکی از ورشکسته های سال ۹۵ باعثش این تورمها بود که باعثش معلومه لدا خواهشمندیم منم چند تا فرزند دارم حداقل ازاد باشه هم پیش ما باشه هم حق دیگران را بده به ابوالفظل ما مال حرام خور نیستیم شما را قسم به حضرت سجاد یه قانون بفرمایید این زندانی های ورشکسته به منزلشان برگردند امام زمان یارتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
2
0
سلام آقای رییس امیدوارم موضوع زیاد مهریه گرفتن رو برای زنانی که خرجی خودشونو در میارن رو حل کنید چرا که یه زنی دو سال در خانه شوهر زندگی می‌کنه با زنی که بیست سال زندگی می‌کنه هر دو باید مهریه رو کامل بگیرند این نامردی اگه این و قرآن گفته قدیم‌ها زنها ای مدلی نبودند و طلاق زمان گذشته وجود نداشت
یک‌زن که حق دفاع نداره حقش بخوره شوهر بره من بمونم باکلی بدبختی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
1
تورابه خدا قسم فکری بحال مازنها بکنیدباهزارامید-رزو میریم خونه شوهربعد طرف نمیتونه خرج بده پدرم خرج زندگیمون میداد تاردزیکه شیشه ازحیبش پیداکردم روزیکه خواستگاری میان همه مردها میگن داریم پادشاهیم وقتی ک ازدواج کردیم میبینیم محتاج نون شب هستش خانواده ها برای اینکه پسرانشون رفیق باز لاتن میان دخترمردم باهزارکلک میگیرن که دخترمردم جمع کنه پسرشونو تو که مادرشی خانوادشی نمیتونی چطور میای دخترمردم بخاطرمنافع پسرتون بدبخت میکنین من باهزارآررو رفتم خونه بخت بعد آس وپاس الانم کل جهیزیه که یکسال زندگی نکردم بردارع بره معلوم نشه کجاس بعدمیگید کاسبی راه انداختن خدا درنظربگیرید جمع نبندید اسیر دادگاه پاسگاهم که جهیزیم حقم آبروم که رفته ازدادگاه میخوام باسکه آبروی منه دختر ۲۰ساله برمیگرده الان معلوم نیس کجاس منم اسیرم کجابرمدخونه کی برم بمونم بعد دم از کاسبی میزنید نداشتید روزاول اومدنی خواستگاری شیرنشید که داریم داریم هیچ پوچ بودید نداشتیدمهریه قبول نمیکردید اقای رییسی آبروی من دختر ،۲۹ساله با مهریه سالی یه دونه برمیگرده من بعد طلاق بایدبتونم برای خودم سرپناه اجاره کنم بایدنون شب داشته باشم .فقط هرخانواده ای که میان دخترمردم بدبخت میکنن سپردم به دست های بریده حضرت ابوالفضل روز اول نداشتید نمی اومدید وعده الکی بدید خواستگاری کنید آقای رییسی به دادما خانم ها برس فقط شما حق مارومیتونید بگیرید
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
1
والله بخدا قسم ما زن ها گناه داریم شما مردا قبل اینکه بیاید خاستگاری هزار وعده الکی میدید ک خوشبختت میکنم ما هم با دست خالی میپذیرمتون آخر سر از خودتون گرفته تا خانواده اتون آزار و اذیتمون میکنید چرا باید ی زن از مهریه اش بگذره ینی سر اینکه اسمی میندازید روی این خانم ک بعد از طلاق هزار فکر درمورد این خانم بدبخت میکنن مهریه ام نگیرن شما پیش خودتون چ فکر کردید هیچ زنی الکی زندگیشو خراب نمیکنه هیچ زنی پس بیخود جلوی قاضی و قانون زرنگ بازی در نیارید وقتی میرید خاستگاری وعده الکی میدید و قول میدید اون خانم ک هزار آرزو داره رو خوشبخت کنید وقتی زدید زیر قولتون بفکر مهریه دادن هم باشید شاید دیگ اون زن رو هیچ کس نگرفت بخاطر این اسمی ک میندازید روش ی پسندازی باید داشته باشه این خانم انقد مردا بد شدن ک دگ خود قاضی ها هم میدونن، نیاز نیست شما بیاید مظلوم بازی در بیارید دیگ خو سکه رو هم قسطی کردن براتون ک حقتونم نیست اگر جوری بود ک مجبور بودید بجا بدید خوبه خودتون و خانواده هاتون ک دست ب یکی میکنید ی زن بیچاره رو راهی خونه پدرش بکنید و مجبورش ب طلاق کنید پول هم بذارید رو هم سکه پرداخت کنید،
زن حق داره توی جامعه بیشتر این چیزا.
چون زن بی پشت و پناه و ضعیفه..من با چشمام دیدم ک ی مرد دست خالی ک هیچی نداشته و از خودش گرفته تا خانواده اش دختر بدبخت رو اذیت کردن آخر سرم مرد ب زن گفته برو جدا شو زن التماسش کرده زندگیمو دوسدارم ولی مرد گفته ن طلاق بخاطر اینکه نمیتونسته از دخالتهای خانوادشون ک وقتی ک اومدن خاستگاری خودشونو خوب گرفتن نتونسته جلوگیری کنه از دخالتها خانواده اش و پشت خانواده رو گرفته زن رو پرت کرده خونه باباش!ینی حق این زنه؟
آقای رئیسی خواهشمندیم ازتون خانمهایی ک مجبور ب طلاق میشن لطفا حقشون رو بگیرید تا یاد بگیرن هروقت ی مرد کامل شدن برن خاستگاری و انقد آمار طلاق رو بالا نبرن.
حسیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
خدااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
0
سلام اقای ریسی این چه قانونی که مرد هر وقت بخواد زن و از خانه بیرون کنه و یه سال نفقه مهریه نده اخرم بگه چکار میتونی بکنی زندان دیگه نداره و بعد یه سال صد به عنوان نفقه بفرسته که ترک انفاق به نفع خودش کنه اخه منی که ازدواج کردم زندگی تشکیل بدم گناه کردم که گیر ادم شیادی افتادم
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
0
باسلام خدمت آقای رئیسی من واقعا یک سوال دارم،وقتی من همسرم ودوس دارم وحتی زمانی ک بدترین بیماری تو وجودش بود تو روی خانواده خودم وایسادم وگفتم ک میخوامش،دوسال تمام هرچقد که تونستم کارکردم وخودم واین دراون در زدم وهرچقد ک درآوردم خرج همسرم کردم،حالا بعد دوسال نامزدی بدون هیچ دلیلی میره دادگاه ودرخواست طلاق میده،هرچقدرم من میگم من خودتو دوس دارم قبول نمیکنه،آیا واقعا اینه جواب دوس داشتن خیلی ازمردای بیچاره؟؟مهریه رو زن میگیره اما واقعا چن سال عمرو زحمت وآبرو وپول مردبیچاره ک ازدست رفته چی میشه؟؟؟آیا این قانون درسته؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
1
چرا دختری ک باکره است ویکی دوسال دوران نامزدی وهرچی ک دلش میخواد پسربیچاره براش فراهم میکنه،آخرشم بدون هیچ دلیلی میره وتقاضای طلاق ومهریه میده؟؟؟اصلاتکلیف اون یکی دوسال ازعمرو آبرو وپولی ک پسربیچاره میریزه ب پای دختره چی میشه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
3
سلام وقتی روی ماشینه مردا خط می افته زود به پلیس صدا میکنن تا از طرف چیزی بگیرن داد فریاد میکن میگن قیمته ماشینم پایین آمد چه چوری ازحقشون دفاع میکنن زود حقشو میگیره ولی خانمها هیچ حقی ندارن
Shrabn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
1
0
سلام ریس محترم آقای ریسی. اقای ریسی میشه به داداگاه خانوادها رسیدگی کنید بعضی این گازی هاتون همش طرف خانمهارو میگیرند مردها چه گناهی دارن از روزی که سکه گرون شوده همه خانها دنبال طلاق و سکه ان ممنون میشم رسیدگی کنید
ASHKAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
من 9 ساله ازدواج کردم خدا خودش شاهده برای زنم چیزی کم نزاشتم.خسیس نیستم. دست بزن ندادرم. گوش به حرف خانم میدم ولی اون گوش نمیده با کاراش منو ناراحت میکنه توقع داره من ناراحت نشم این انصاف نیست. یک مدته زیاد میره بیرون و تلفنی زیاد حرف مزنه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
باسلام شمارا به خدا کاری بکنید زنم تامیگم تو مهرشومیزاره اجرا من ندارم کارگرم چطور صد سکه بدم اگه میدونستم دامادی اینقد سخته به صدسال ازدواج نمیکردم خواهش میکنم برای جوانان دیگه حکم زندان نبرن کارگرساده ازکجابیار
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
به نظر من اگر مردی بخواهد مهریه که هیچ خرج روزمره که به عنوان نفقه مطرح هست را به زنش و بچه دخترش نده ، این مرد را باید هزار بار دارش بزنن ، الان دادگاه برا من و دخترم نفع بریده 1700 ولی همین را هم نمیده و میگه بچه 12 ساله را ببر بزارش بهزیستی ، به من چه ،اونوقت این مرد را قانون باید باش چیکار کنه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
سلام وکیل بین طلاق یعنی دروغ گفتن به مرجع قضای
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
2
این یعنی چی مردا هر وقت خواستن بگیرنمون هر وقت خواستن ولمون کنن مهریه نفقم ندن یه بار بهتون فشار نیاد زیر بار این همه مسئولیت هم حق طلاق مال اقایون هم اینکه مهریه نفقه ندن ما زنام تو ایران حقوقمون از یه حیوون کمتره
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
1
2
من یه دختر جوونم همه دخترای فامیلمون که ازدواج کردن نه حق طلاق داشتن که راحت طلاق بگیرن تازه طلاقم میگرفتن میشدن زن مطلقه که دیگه نمیتونستن ازدواج کنن برای مهریم که همه اقساطی شده اون یه قرون پولم نمیدادن هی باید میرفتن بالا پایین دادگاه ها که همونم دوباره تقاضای اعسار میکردن کارم پیدا نمیکنن یا اگه پیدا میکنن اینقد حقوقشون کمه که خودشون تنهایی از پس هزینشون بر نمیان میرن خونه پدر مادرشون این پدر مادر چه گناهی دارن که دختر دارن تا اخر عمر باید خرجشو بکشن هم دخترشون هم نوه شون شوهراشونم که راحت میرن یه زن دیگه میگرن حق زن بدبختی که با اینهمه ارزوی خوشبختی اومده زندگی کنه چی میشه از کی بگیره پدر مادر دختره چه گناهی کردن خوب یدفعه مثل عربا سر دخترا رو موقع دنیا اومدن ببرین که نه خودشون نه خانوادشون این همه عذاب نکشن وقتی هیچ حقی ندارن منم با این همه حقی که به دخترا دادین واقعا ارزوی خوشبخت شدن دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
با سلام اول اینکه خداوند زن را آفرید برا آرامش مرد نه حمالی و دوم اینکه زن همینکه در خانه هست و پخت و پز میکند نه ماه بچه در شکم نگه میدارد و بزرگ میکند به اندازه کافی مرد بدهکارش هست مرد هیچگاه نمی‌فهمد زنی که احساسش خورد شود به رویش دست بلند شود و محدود شود زندگی برایش جهنم است و مهریه پیامبر ما وقتی زنش بچه آورد برای زنش کادو خرید و حتی مهریه اش را پرداخت تا برای خود چیزی بخرد پس مهریه برا امروز و دیروز نبوده و حق زن است او شریک مرد است و مرد وظیفه اش این است که حق زن را
بپردازد مگر اینکه مردان بی‌رحمانی باشند که ناموس خود را مورد ضرب قرار داده و بیرون بیاندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
1
سلام خدمتت همه عزیزان برادرا و خواهرای محترم
برادر عزیزی که الان دادن مهریه رو ظلم میدونی اولا شرعا و قانونا حق زن هاست دوم اینکه زمانی که رفتی خواستگاری برات شرط گذاشتن چند تا سکه صرفا هدفت رسیدن به فرد مورد علاقت بود همه شروط رو بدون فکر کردن به عاقبت کار پذیرفتی و گفتی هر چی باشه قبول حالا همون حرف خودته خود کرده را تدبیر نیست بعد هم مهریه عندالمطالبه است نه عندالاستطاعه پس یادت باشه دین گردنته الان چرا از پرداخت ان عاجزی منکر حق میشی بعدش داریم خانمهایی که چند شاخه گل مهریه کردن یا تعداد کم سکه بلافاصله شوهراشون با بهانه های واهی درخوایت طلاق دادن منی که این حرف رو میزنم کارم مشاوره پیش از طلاق هست. و برادر عزیز ضربه اصلی اصلی رو خانم ها می بینن تو جامعه شما شانس زندگی دوباره رو به هر طریقی دارید ولی اکثر زنان تنها و بی سرپناه و مشکلات اقتصادی و .. . و عدم پذیرش خانواده ها ... حالا این وسط بعضی ها بخاطر لج بازی و تلافی خیلی سخت میگرن و رضایت نمیدن به مهریه کم اون حسابش جداست یادت باشه هر معامله ای که صیغه داشت و شرایطش رو امضا کردی با طیب خاطر الزام اوره دست اقای رئیسی هم درد نکنه ولی باید مصالحه زنان و مردان رو هم در نظر بگیرن که ان شاءا.... همینطور هم هست
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
1
0
زن من بدون هیچ دلیلی رفته خونه پدرش درخواست مهریه کرد من هم مسنجرم وکارگر چه جوری مهریه رو بدم لطفن زمان قسط زیاد کنین تا بتونیم بدیم آقای ریسی از تون خواهش داریم یه فکری به حال ما جوان ها بکنین بابت مهریه کمر شکن تشکر
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
با سلام جناب رییسی
واقعا بی انصافی هست در حق کل زنان جامعه
خب مردها همه بلایی سر زنشون بیارن .. از خونه بکننش بیرون .. بگه برو .. در صوتی که زن می خواد زندگی کنه .. آواره اش کنه .. بعد جا و مکانی نداشته باشه .. بعد شما می فرمایید ۱۴ سکه ؟؟؟؟
هیچ حق و حقوقی به خانمها نمی دین ..
اگر دو خانواده ها از روز اول با هم به توافق برسن به نظر من هیچ مشکلی پیش نمیاد ..
مردها دور از جان شما واقعأ از ۱۰۰ در صد ۹۹ درصدشون خیانتکار و بد دهن و هوس باز هستن
یعنی زن پیشتیبانی نمی خواد ؟؟؟؟
به همه مردها واقعا از نظر شما میشه اعتماد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
اگه زن شوهر دار به شوهرش خیانت کرده باشد ودر هین زتاه همسرش او را با مرد غریبه گرفته باشد اوون زن حکمش چیستان
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
1
0
اقای رئیسی لطفا هرچی سری تر قانون مهریه رو تصویب کنید زنای الان همه افتادن دنبال پسرای پول دارو مردای پولداراصلا چ لزومی داره زنی ک ن تمکین میکنه ن احترام میزاره ب شوهرش ن زندگی میکنه مهریه بگیره زنای الان مهرشون اجرا میزارن میرن دنبال عشق و کیفشان بایکی دیگه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
2
0
اقای رئیسی لطفا هرچی سری تر قانون مهریه رو تصویب کنید زنای الان همه افتادن دنبال پسرای پول دارو مردای پولداراصلا چ لزومی داره زنی ک ن تمکین میکنه ن احترام میزاره ب شوهرش ن زندگی میکنه مهریه بگیره زنای الان مهرشون اجرا میزارن میرن دنبال عشق و کیفشان بایکی دیگه
زن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
1
بدترین درد توی طلاق اینه که زن و شوهر رو توی این دادگاهها میکشونن به عناوین مختلف .باور میکنید که حتی برای طلاق توافقی یکساله دارم میرم و میام. لعنت بهتون با این قوانینتون.همه چیزم روبخشیدم ولی باز باید برم و بیام .خنده داره.تازه کلی هم باید بری کلاسهای روانشناسی و بعدش میفرستن دادگاه شورای حل اختلاف و بعدش اگه نشد باید صبر کنی که بری دادگاه.لعنت به همه کستون با این قوانینتون.مهریه و بقیه که بخوره توی سرتون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
مهریه نه اسلامی است و نه شرعی بلکه یه بدهی کذایی است که کلا باید حذف بشه
حسن خانی بامکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
سلام جناب آقای ریسی عزیز توشهر غریب زندگی میکنم اگرمیشه یکی پابندبزاره آزادبشه تازه زایمان کردم 7ماه هست درزندان یزدهست بخاطربدهی 7ماه هست اجاره خونه ندادم توبقران ابولفضل قسم میدم شوهرم از زندان آزاد کنیدتوشهرغریبی هستم به نام حسن خانی بامکان 22سال هست زندان یزدهست شمارتماس09910583166
-_-Mohammad-_-72/05/31_-_
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
2
اون آدمایی که از روی شعور خودش حرف می‌زنه و میگه خانم ها دارن کاسبی می‌کنند، یه سوال دادم ، کلمه ی ناموس رو میتونن معنا کنن ؟ یا واضح تر بخوام بپرسم ، این میشه که که
تو که میگی خانم ها کاسبی راه انداختن..... ، آیا خودت خواهر هم داری ؟ ؟ ؟
اگه واسه خواهرت چنین مشکلی پیش بیاد / خواهر محترمه خودت هم کاسب صدا میزنی ؟ یا اینکه برای خواهرت درخواست مطالبه‌ حق هستش ؟؟
درضمن اینکه همه هم میدونیم که مشکل از خوده مردهاست
قانون و قانون‌گذار خیلی در حق مردها لطف داشته . این رو همه قبول دارن ، ولی چون واسه مردایی که درحال حاضر گرفتار این داستان هستند , صرف نداره ، که بخوان قبول کنن.
تو قضیه ی طلاق هیچ مردی خجالت نمی‌کشه و اصلاً هم شرمنده نیست و چنان سرش
رو بالا میگیره و برخورد میکنه که انگار تو المپیک مدال آورده .
ولی طرف دیگه این ماجرا که خانمش باشه (تا آخر عمرش زندگی و زنده بودن براش بی ارزش میشه _ و متأسفانه دیدگاه های مردم نسبت بهش تغير میکنه _ حس سرافکندگی و شرمندگی و خجالت زندگی رو واسش سخت میکنه . علاوه بر تموم این زخم ها
حتی خانواده ی خانم هم به همین اندازه عذاب می‌کشن و دیگه نمیتونه سر بلند کنند }
خیلی سخته واقعأ ، خیلی درد داره ، و حتی نمیشه این شرایط مشکل رو تصور کرد ... تا موقعی که آدمیزاد خودش تو چنین شرایط ها قرار نگیره نمیتونه درک کنه .......
هیچ خانمی حاضر نیست که چنین درد هایی رو تحمل کنه و به جون بخره
، جای تاسف داره که به خودمون اجازه میدیم حتی این کلمه به ذهنمون ختور کنه ..... چه برسه که بخوایم به زبون بیاریم
.....
ولی حالا که زدی حرفتو و * باعث تشدید * غمها و فشارها سختی‌های که اون خانواده بهش دچار هستند * شدی *
یقین داشته باش .........
که ...... 《 خدا باد یاری‌ ده‌ دادخواه 》
هیچ راهی واسه گریز نداری.
《 بپیش جهان آفرین دادخواه_ _که دادش به هر نیک و بد دستگاه》
به وقتش
یه روزی ، یه جایی ، یه زمانی ، بابت همین یک کلمه
چند برابر بیشتر از این وضعیت دشوار که خانم و خانوادش دچار هستن رو دچار میشی و اسمش میشه * تاوان * چون خدا از حق بنده‌ هاش نمیگذره ، مخصوصاً اینکه خودت هم میدونی که چه بلایی سرشون اومده .....
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
2
باسلام وخسته نباشید این مهریه زیاد کمر خیلیا رو شکسته الان اکثرا تو کلان شهرها کلاه برداریه خانم ازدواج میکنه با مهریه بالا بعد اجرا در میاره.علاوه بر اون زندگی مشترک گفتن نگفتن که مرد یا زن اسیر بشن.مرد باید همبالی کنه زن تو اسایش باشه اخرشم بگیم رو چشت ابرو هس میگن مهریمو بده یا دارو ندارتو بده بقیشم یا میری زندان یا هر جوری هس نقد میکنی.قدیما مهریه نبود جزئی بود بهترین زندگی رو داشتن بخدا. الان مهریه زیاد، شده بلای جون.از مسئولین خواهشمندیم بهترین راه چاره رو بیندیشند.بقران مهریه زیاد ضامن زندگی نیس ضامن زندگی اخلاق پاکی صداقت قانع بودن ...هست.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
سلام آقای ریسی همه خانمه یک جور نیستند خود من آنقدر شوهرم کتکم زد که قلب کلیه وکمرم و یه ام راعمل کردم حتی این آقا زن قبلی اش راکشته وتمام دلایل را بر محکومیت خود ازبین برده الان مهریه امقسط بندی شده واصلا این آقا نمی‌دهد و می رود خارج تفریح بازن سومش ومن اینجا هزینه های درمان کتک هایش رابدهم من را وآینده ام رانابود کرد وچند شاهد جور کرد واعصار گرفت وتمام اموالش رابه نام زن ومادرش کرده وحتی مهریه قسطی من راهم نمی دهد چون هیج ضمانت اجرایی مهریه ندارد جناب آقای رئیسی زنهایی مثل من چه کارکنند ؟ زنهایی مثل من هزینه درمان کتک های شوهرشان راچه کسی باید بدهد وقتی حتی پزشک قانونی هم رفتم ولی پزشک پزشک قانونی گفت پلیس صد وده رامیگم هیچی نگو پس زنهایی مثل ماچجوری حقمان رابگیریم وقتی آقایی که زن اولش راکشته وزن دومش را آنقدر کتک زده که هیج جای بدنش سالم نیست چجوری جناب آقای ریسی حقش مهریه اش رابگیرد وقتی هیچ ضمانت اجرایی نیست؟
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
1
با عرض سلام خدمت آقای رئیسی من خانمی هستم تحصیل کرده ویکی از شاگردانم معرف ازدواج من با آقایی شد که همسرش فوت کرده بود ویک فرزن داشت وازدواج کردم بعد از ازدواج این آقا شروع کرد به کتک زدن من بطوری که دنده هایم راشکست و کمرم را لگد زد آنقدر من رازد که من قلبم رابالن زدم ریه هایم وتنفسم دچار مشکل شد کمرم دیسک پیدا کردم وشبها مرا بیهوش می کرد ودر بیهوشی کتکم می زد بعد ها فهمیدم زنش را کشته با گاز غیر شهری ولی گیر قانون نیافتاده خودش گفت بهم زنم وقتی جان می کند لذت می بردم حتی پزشک قانونی شکایت کردم اونجا پزشک بهم گفت
اصلا برو گمشو، حالا من جدا شدم من ماندم بایک بدن داغون که همش بای د دکتر بروم فقط یک مهریه دارم اون هم قسط بندی کرده با اعساراون هم یک ماه داد دیگه نداد الان یازده ساله که همش تحت عمل جراحی هستم اما مهریه ام راهم نمی دهد جناب آقای رئیسی زنهایی مثل من چجوری مهریه شان رابگیرند وقتی هیچ ضمانت اجرایی برای مهریه نیست
بهنازرستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
1
2
سلام من نزدیگ ۸ ماه بودقهرکرده بودم خونه یدپدرم بعدشوهرم من روبازورواوردخونمون حتی داشت خفم میکردمن همین الان هم میخوام ازش جداشم نمیدونم چه جوری شوهرم میگه من نه طلاق میدم نه مهریه میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
باسلام و عرض ادب خدمت آقای رئیسی،بهترین و عاقلانه ترین راه ممکن برای نجات زندگی جوانان زندان ب دلیل ندادن مهریه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
چرا باید مهریه به روز باشه مثلا طرفی که ۱۵سال پیش میتونسته با حقوق خودش ۴تا سکه بخره الان باید کل حقوقشو بده تا بتوانه یه ربع سکه بخره .آنم تو این جریان که بهش خیانت شده و اصلا خیانت تو مهریه هیچ تاثیری نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
1
3
اگه این قانون عملی بشه دیگه هیچ دختری حاضر به ازدواج نمیشه چون تضمینی برای زندگی مشترک نداره پس بحران ازدواج بیشتر میشه فکر نکنندبااین کار دارن ازدواج هارو آسون می کنند
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
واقعا متاسفم با این کار قشنگ دست مرد هارو باز گذاشتید اونوقت موقع حق طلاق و حق حضانت دادن به زن میشه همه ساکتن چقددررررر عدالت
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
خب که چی؟؟زن بگیرن طلاق بدن راست راست تو جامعه بچرخن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
یه آشناداریم خواهروبرادر که رفتن بااون دخترخاله وپسرخاله ازدواج کردن حالا هرچهارتاشون طلاق میگیرن مااونجاموندیم برادره به زنش سکه میپردازه ولی خواهره نمیتونه ازشوهرش نه مهریه میتونه بگیره نه خرج بچه هاشودوساله توخونه پدرشه وضع خواهربرادم اصلاخوب نیس
داود محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
0
سلام آقای ریسی من بدهکارم طرف شکایتم کرده هیچی هم ندارم ۶ نفر هم آیله دارم اگه برم زندان تکلیف اینا چی میشه کمکم کنید تو رو خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
1
باسلام خانومم الان سه ماه مهریه روگذاشت اجرا سه ماهه سرگردانیم ماشینم الان سه ماهه توقیفه ازکارزندگی افتادیم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
خدا رو شکر تا الان زن نگرفتم.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
1
خدا روشکر که آقای ریسی به داد جوان‌ها رسید وگر نه همه ی جوان ها به خاطر مهریه زندان میرفتن بادخترای این دوره زمانه نرفته سر زندگی دنبال مهریه وطلاق هستن خدا خودش کمک کنه یکیش پسر من زنش سه ماه زندگی کرد سر اینکه الان نرو خونه ی بابات فردا برو همین صدو چهارده سکه باید بده چه روزگاری شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
سلام،من زنی هستم که ۱۷سال با سختی کنار همسرم وفرزندانم زندگی کردم به امید رسیدن به خونه وماشین که مال خودمان باشد واز مستاجری در زیر زمین های پر از موش وسوسک و.. دربیاییم همه خواسته هامون را زیر پا گذاشتیم تا به خونه ‌مان را ساختیم چند سال پیش بدون اینکه من بفهمم رفته خونه وماشین را اسم مادرش کرده والان درخواست طلاق داده ومیگه من هیچی به اسمم نیست دارم دیوونه میشم که این همه سال عمر وجوونیم ودرسم و....را به پای اون گذاشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
سلام،من زنی هستم که ۱۷سال با سختی کنار همسرم وفرزندانم زندگی کردم به امید رسیدن به خونه وماشین که مال خودمان باشد واز مستاجری در زیر زمین های پر از موش وسوسک و.. دربیاییم همه خواسته هامون را زیر پا گذاشتیم تا به خونه ‌مان را ساختیم چند سال پیش بدون اینکه من بفهمم رفته خونه وماشین را اسم مادرش کرده والان درخواست طلاق داده ومیگه من هیچی به اسمم نیست دارم دیوونه میشم که این همه سال عمر وجوونیم ودرسم و....را به پای اون گذاشتم حالا مثل دستمال کاغذی استفاده شده مخواد منو از خونمون بندازه بیرون
درویش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
0
سلام .زنها الان بهتر از همه میدونن که هرکاری دلشون بخواد میتونن بکنن.تا بهشون بگی بالای چشمت ابرو میره مهریه میزاره اجراه.ادمای توی زندان هستن که پاشون از روستا بیرون نداشتن چه برسه زندان .بدبخت داره بخاطر نفقه ومهریه حبس می‌کشن.خدا شاهد کسانی میشناسن که میدونن زن داره خیانت میکنه جرات ندارن چیزی بگن از ترس اینکه بچه کوچکش ویلان نشه .به حبس نره .با اون وضعیت مالی که دارن .حتی گوشی موبایل وسیمکارتت هم اگه ارزش داشته باشه توقیف میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
اگه مهریه حقه دینه چهارتا زنم حقه دینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
0
مادری دارم که بعداز ۴۵سال زندگی خالصانه داره از پدرم جدا میشه به خاطر عدم سازش ولی بادست خالی الان یه زن ۶۰ساله بدون هیچ پولی باید کجا زندگی کنه آیا این عدالته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار