کد خبر: 952146
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
رئیس‌جمهور یک‌بار دیگر راهی غرب و جنوب‌غربی کشور شد تا از مناطق سیل‌زده استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام بازدید کند. حسن روحانی در این سفر که به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده و روند امدادرسانی صورت گرفت با حضور در میان مردم سیل‌زده این استان‌ها تأکید کرد که «دولت با همه توان و تا پایان کار بازسازی در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود.»
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: لشکر سیلاب و ویرانی‌هایش هنوز بساطش را از استان‌های غرب و جنوب‌غربی کشور جمع نکرده است. در این میان بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سامانه بارشی جدیدی که از بعدازظهر شنبه وارد کشور شده به مردم توصیه کرد به دلیل احتمال برف، کولاک و مه غلیظ از سفر‌های غیرضروری به شمال و شمال‌غرب کشور بپرهیزند.

۱۰ میلیون نفر از سیل متأثر شدند
بر اساس گزارش دفتر نمایندگی یونیسف در ایران، سیل‌های ویرانگر در سه‌چهارم استان‌های ایران بیش از ۱۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده که از این تعداد ۲ میلیون نفر در معرض آسیب شدید قرار گرفته‌اند و ۵۰۰ هزار نفر نیز از خانه‌هایشان آواره شده‌اند. نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، بیش از هزار مجموعه بهداشتی و هزار مدرسه هم تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند. در نتیجه ۱۰۰ هزار کودک از مدرسه محروم مانده‌اند و هزاران نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان در روز‌های اخیر گفت: «به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی و به بیش از ۲۹۰هزار نفر اسکان اضطراری داده شده است.»
به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

پرداخت اجاره مسکن موقت آسیب‌دیدگان از سوی دولت
به منظور نظارت بر روند امدادرسانی‌ها و همچنین بررسی شرایط، حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز شنبه برای دومین بار به مناطق سیل‌زده استان‌های غربی و جنوب‌غربی کشور سفر کرد. روحانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان ضمن ابراز امیدواری برای  بازسازی واحد‌های مسکونی در کوتاه‌ترین زمان گفت: «لوازم زندگی آسیب‌دیدگان از سیل باید سریع‌تر و در حد متعارف تأمین شود. تمام امکانات دولتی و عمومی در خدمت اسکان موقت و مناسب باشد. دولت اجاره مسکن موقت آسیب‌دیدگان را پرداخت خواهد کرد.»
وی همچنین به تشکیل هیئت بلندپایه از اساتید و متخصصان برای بررسی سیل و سیلاب در ایران اشاره و تأکید کرد: «گزارش علمی و ملی سیلاب‌های اخیر طی شش ماه ارائه خواهد شد.» روحانی با اشاره به پیوستگی و محبت بین مردم، ارتش، سپاه و بسیج عنوان کرد: «همانند سال‌های دفاع مقدس همه در این حادثه کنار هم قرار داشتند.»
رئیس‌جمهور همچنین با حضور در شهرستان پلدختر ضمن بازدید از این منطقه سیل‌زده و گفت‌وگو با مردم این شهرستان در جریان روند امدادرسانی، رفع مشکلات و میزان و نحوه امدادرسانی به مردم این مناطق قرار گرفت و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم در جهت بازگشت هرچه زودتر روند زندگی عادی به این منطقه تأکید کرد.
روحانی در بازدید از روستای چم‌مهر برای حل هرچه سریع‌تر مشکلات این بخش، وزیر کشور را مأمور کرد و گفت: «دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود.»

بازسازی مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور
رئیس‌جمهور در جمع مردم سیل‌زده پلدختر با اشاره به تلاش‌ها و ایثارگری‌های ارتش، بسیج، سپاه، دولت، ملت ایران و همچنین استان‌های معین سراسر کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده پلدختر تصریح کرد: «در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی تمام مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرند و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا کند.»
روحانی از کمپ اسکان اضطراری بخشی از سیل‌زدگان استان خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز نیز بازدید کرد. وی در جریان سفر به استان خوزستان از مناطق سیل‌زده شهر اهواز و مسیر رودخانه‌های کرخه، کارون و دز به صورت هوایی بازدید کرد.
روحانی از روستای سیل‌زده شوره از توابع بخش ماژین در استان ایلام هم بازدید کرد و در جریان روند امدادرسانی، اسکان موقت و چگونگی خسارت‌های وارده به منازل، باغ‌ها، محل نگهداری دام و طیور و زمین‌های کشاورزی این روستا و روستا‌های همجوار آن قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار