کد خبر: 950687
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
حماقت درجه یک امریکایی در تازه‌ترین رخ‌نمایی خود، به خط جنون زد و سرانجام پس از پیش‌بینی رسانه‌های امریکایی، دولت امریکا در بیانیه‌ای، سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست تروریسم قرار داد و تأکید کرد که این اولین بار است که یک ارتش رسمی و بخشی از یک حاکمیت‌ملی را تروریست اعلام می‌کند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: بلافاصله پس از آن، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در اقدام مقابله به مثل، دولت امریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در منطقه غرب آسیا را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. ساعاتی قبل از این، وزیر خارجه ایران به دولت پیشنهاد داده بود که در صورت حماقت امریکایی‌ها، ارتش امریکا تروریست اعلام شود. رئیس مجلس و برخی نمایندگان نیز که در اقدام و تصویب طرح‌ها علیه امریکا در سال‌های اخیر، همپای مصوبات کنگره و مجلس امریکا علیه ایران حرکت نکرده بودند، بر موضع تروریستی خواندن ارتش امریکا در صورت اقدام احمقانه امریکایی‌ها، تأکید کردند.
هرچند ناظران و صاحبنظران، این اقدام امریکا را مثل برخی دیگر از اقدامات اخیر، حمایت از نتانیاهو در انتخابات رژیم اشغالگر تفسیر کردند، اما به نظر می‌رسد بتوان آن را فراتر از چنین انگیزه‌ای و در واقع اقدامی برای سرپوش گذاشتن و به فراموشی سپردن مجموعه شکست‌های امریکا در منطقه غرب آسیا عنوان کرد. امریکا در ۲۰۰۷ نیز شاخه قدس سپاه ایران را تروریست اعلام کرد، اما با فتوحات سپاه قدس در مبارزه با تروریسم داعش که از سوی امریکا تولید، تجهیز و حمایت می‌شد، با شکست بزرگی روبه‌رو شد و این رفتار امریکایی‌ها آشکارا عقده‌گشایی در مقابل شکست‌های اخیر آنان است.
هرچند امریکایی‌ها از تحریم کشور‌ها و گروه‌های مختلف در جهان و برچسب تروریستی زدن به دیگران تعبیری اقتدارگرایانه برای خود دارند، اما عاقلان جهان این رفتار افراطی و بی‌محابای امریکا‌یی‌ها را نشانه ترس و افول قدرت امریکا ارزیابی می‌کنند.
ترامپ در بیانیه خود آورده است: امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیرو‌های سپاه پاسداران ایران از جمله نیرو‌های قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشانگر آن است که ایران نه‌تن‌ها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه امریکا نیز در یک کنفرانس خبری در واشنگتن تصمیم دولت متبوعش برای اضافه کردن سپاه پاسداران ایران به فهرست گروه‌های تروریستی خود را گامی بسیار مهم در راستای مقابله با آنچه «تروریسم دولتی ایران» خواند، عنوان کرد. وی در ادامه اظهارات خود با متهم کردن ایران به اتخاذ سیاست‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده در منطقه مدعی شد: «تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران ایران و نیروی قدس آن به از بین رفتن ابزار‌های ایران برای اجرای سیاست‌های مخرب در منطقه کمک خواهد کرد.»
به نوشته خبرگزاری امریکایی سی‌ان‌ان، این اولین بار است که کاخ سفید نیرو‌های مسلح رسمی یک کشور خارجی را تروریستی اعلام می‌کند.
با توجه به اینکه در روز‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه امریکا به گوش می‌رسید، مقامات کشورمان از قبل هشدار داده بودند که ایران چنین اقدامی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
این اقدام غیر قانونی دولت امریکا در آستانه روز پاسدار در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به عواقب آن هشدار داده‌اند.
پس از بیانیه کاخ سفید، وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستار قرار گرفتن نام نیرو‌های نظامی امریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران شد. سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظر به حمایت پنهان و آشکار نیرو‌های نظامی امریکا در منطقه از گروه‌های تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت‌های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه» مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیرو‌های نظامی امریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.
‌پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اقدام احتمالی امریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را موجب ورود واشنگتن به یک باتلاق توصیف کرده و گفته بود چنین کاری فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده خواهد بود. ظریف در توئیتی با اشاره به تلاش گروه‌های حامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن امریکا به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، نوشته بود که اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا چنین اقدامی انجام دهد، واشنگتن را وارد یک باتلاق می‌کند.
بر همین اساس، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده امریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
در این بیانیه تصریح شده است: شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، این اقدام بی‌اساس را خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد می‌داند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف امریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بوده و نقش این نیروی فداکار و انقلابی در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد تقدیر است.
جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز (دیروز) امریکا اعلام می‌کند، رژیم ایالات متحده امریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیرو‌های وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت امریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده به خطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیرنظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد. بدیهی است رژیم ایالات متحده امریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت.»
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیزکه در قطربه سر می‌برد، با حضور در برنامه «لقاء الیوم» شبکه خبری الجزیره قطر که یک‌شنبه شب پخش شد، هشدار داده بود، اگر امریکا سپاه را در لیست تروریسم قرار دهد، ایران نیز مقابله‌به‌مثل خواهد کرد.
پیش از این هم مجلس شورای اسلامی در نخستین روز کاری خود در سال جاری با صدور بیانیه‌ای در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرده بود: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت همه‌جانبه از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که امنیت ملی ملت ایران و نیرو‌های مسلح آن جزو خطوط قرمز نمایندگان ملت بوده و در صورت اقدامی از سوی رئیس جمهور امریکا یا هر نهاد دیگری علیه سپاه پاسداران اقدام متقابلی با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیئت حاکمه امریکا که خود عامل تشکیل و حامی گروه‌های تروریستی در منطقه بوده‌اند، از اقدام بی‌جا و احمقانه خود پشیمان شود.
طبق گزارش الجزیره، لاریجانی، امریکا را در جایگاهی که دنیا آن را با قدرت و قوت می‌شناخت، ندانسته و گفت: این کشور بخش زیادی از جایگاه و قدرت خود در دنیا را از دست داده و واشنگتن می‌داند که هر چه می‌خواهد دیگر عملاً محقق نمی‌شود، مثلاً از زمان سقوط شاه در ایران، امریکا تلاش کرده جمهوری اسلامی را در هم بشکند و حتی صدام رئیس جمهور سابق عراق را اغوا کرد تا علیه ایران جنگ بر پا کند. با این حال، طرح‌های امریکا موفق نشد و ایران، استوار باقی مانده است و هر روز قدرتمندتر می‌شود.
لاریجانی در این گفت‌وگو همه اتهام‌هایی را که به ایران درباره دخالت در امور منطقه زده می‌شود، رد کرد و گفت: ایران به درخواست دولت سوریه به کمک این کشور رفت تا با گروه‌های تروریستی مبارزه کند. گروه‌های تروریستی که واشنگتن در خلق و حمایت از آن نقشی بزرگ دارد، امری که درباره عراق چند بار تکرار شد و در معرض اشغالگری امریکا قرار گرفت. امریکایی‌ها گروه تروریستی داعش را در عراق ایجاد کردند و این رفتار تروریستی است و اکنون نیز رفتار تروریستی اقتصادی از خود نشان می‌دهند.

قدرت دفاع موشکی را افزایش می‌دهیم
لاریجانی درخواست امریکا برای چشم‌پوشی ایران از برنامه موشک بالستیک را رد کرد و گفت: ایران قدرت موشکی را برای دفاع از خود توسعه می‌دهد. صدام وقتی به ایران حمله کرد، کسی به ایران موشک نداد تا با آن از خود دفاع کند برای همین از ابزار دفاعی خود صرف‌نظر نمی‌کند. رئیس مجلس تأکید کرد که ایران بزرگ با تحریم امریکا نمی‌شکند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
دولت و مجلس و شورای امنیت باید نیروهای آمریکایی رو تروریست اعلام کنند،،من یک سپاهی هستم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار