کد خبر: 948690
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
11 فیلم خارجی روی هم یک‌میلیارد هم نفروختند
در شرایطی که برخی مدیران سینمایی به دنبال بازگرداندن اکران فیلم‌های خارجی در سینما‌ها بودند، آمار نشان می‌دهد حضور آثار خارجی در سینمای ایران با موفقیت همراه نبوده است.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اکران فیلم‌های خارجی یکی از پیشنهاد‌های ویژه سازمان سینمایی بود و با وجود اینکه فیلم‌های ایرانی در صف بلند اکران قرار داشتند، آثار خارجی به سینما‌ها راه پیدا کرده و اکران می‌گرفتند؛ موضوعی که اعتراض اکثر تهیه‌کنندگان سینما را به دنبال داشت، با این وجود منافعی که در این اکران‌ها به وجود می‌آمد باعث شد ۱۱ فیلم سینمایی خارجی به اکران سینما‌های ایران برسند و در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند. علی آشتیانی‌پور مدیر اکران فیلم‌های خارجی سازمان سینمایی، با اعلام میزان فروش فیلم‌های خارجی در سینما‌های ایران، می‌گوید: در جریان اکران فیلم خارجی از ابتدا اولویت ما این بود که فیلم‌های ایرانی اکران خوبی داشته باشند و همین موضوع بر نمایش فیلم‌های خارجی تأثیر گذاشت، اما به طور کلی نقطه‌نظر مسئولان برای اکران فیلم‌های خارجی این بود که تنوعی در سبد داخلی داشته باشیم و فیلم‌های خوب خارجی را چه از نظر فیلم‌های هنر و تجربه و چه از نظر فیلم‌های عامه‌پسند به نمایش بگذاریم، به همین دلیل تصمیم به اکران فیلم‌های خارجی گرفتیم.
آشتیانی‌پور با اشاره به اینکه هدف از اکران فیلم‌های خارجی سودآوری نبوده است، اضافه می‌کند: می‌خواستیم فضای متنوعی را ایجاد کنیم و در راستای دستیابی به این هدف، قطعاً هزینه‌های اکران فیلم‌های خارجی حتی توجیه اقتصادی نداشت! با این وجود هنر ما این بود که در درجه اول فضایی را ایجاد کنیم تا مخاطبانی که چنین آثاری را جست‌وجو می‌کنند به سالن سینما بیایند که به گزارش صاحبان سالن و اطلاعاتی که به دست ما رسیده، این موضوع حاصل شده است. ما با علم به این موضوع که سودی به دست نمی‌آوریم به این سمت حرکت کردیم.
وی درباره میزان فیلم‌های خارجی که قرار است در سینما‌ها اکران شوند، توضیح می‌دهد: مؤسسه رسانه‌های تصویری بالغ بر ۱۰۰فیلم خارجی برای اکران خریده بود، اما با توجه به اینکه اولویت ما سینمای ایران و اکران فیلم‌های داخلی بود، تنها توانسته‌ایم ۱۱فیلم را به نمایش بگذاریم زیرا نگران اکران تولیدات داخلی بودیم، ضمن اینکه خودم هم روی این مسئله بسیار حساسیت داشتم. آشتیانی‌پور درباره هزینه‌ها و درآمد‌های اکران آثار خارجی می‌گوید: در آغاز کار اولین فیلم ما ۶میلیون تومان فروش داشت که حتی نتوانست هزینه خرید رایت و آماده‌سازی را جبران کند، اما فروش فیلم‌های بعدی به کمک فیلم اول آمد و به این ترتیب تاکنون درآمد‌ها با هزینه‌ها برابر بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار