کد خبر: 939127
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
پیش‌بینی عضو هیات امنای صنف طلا:
عضو هیات امنای صنف طلا و جواهر تهران می‌گوید: با وجود آنکه نرخ اونس در بازار جهانی با ۳۰ دلار افزایش مواجه شده است نرخ سکه و طلا در بازار متاثر از ثبات بازار ارز به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.
جوان آنلاین: احمد وفادار عضو هیات امنای صنف طلا و جواهر تهران با بیان اینکه کاهش نرخ ارز و سیاست‌های بانک مرکزی در تثبیت بازار و ادامه روند کاهشی ارز‌ها موجب رکورد بی‌سابقه در کاهش نرخ سکه و طلا شده است می‌گوید با وجود آنکه نرخ اونس در بازار جهانی با ۳۰ دلار افزایش مواجه شده است نرخ سکه و طلا در بازار متاثر از ثبات بازار ارز به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.

وفادار درباره دلایل کاهش قیمت سکه و طلا در بازار، اظهار داشت: فعالان صنف طلا و جواهر بر این عقیده هستند که روند کاهشی نرخ طلا و سکه در بازار ادامه‌دار است و مهمترین دلیل در کاهش قیمت طلا و سکه روند کاهشی نرخ ارز و به دنبال آن تثبیت این بازار است.

سکه به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که روند کاهش نرخ سکه تا زیر سه میلیون تومان ادامه یابد. سکه این روز‌ها در محدوده ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و با توجه به پیش‌بینی که برای کاهش نرخ دلار در هفته‌های آتی وجود دارد کاهش نرخ سکه و طلا بیش از ارقامی است که تاکنون وجود داشته است.

وفادار گفت: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ دلار در ادامه روند کاهشی خود به زیر ۹ هزار تومان برسد که موجب کاهش بیشتر نرخ طلا و سکه نیز خواهد شد.

ادامه روند کاهشی نرخ طلا و سکه با وجود افزایش نرخ اونس در بازار جهانی

وی ادامه داد: البته نرخ طلا در بورس نیویورک با افزایش ۳۰ دلاری مواجه شده است و اگر این افزایش وجود نداشت نرخ سکه به زیر ۳ میلیون تومان می‌رسید، اما افزایش نرخ اونس در بازار جهانی سرعت کاهش نرخ سکه و طلا را گرفته است.

عضو هیات امنای صنف طلا وجواهر تهران گفت: با پیش‌رو بودن کریسمس و تعطیلات اروپا و آمریکا تقاضای خرید طلا در جهان افزایش یافته و بر نرخ اونس جهانی تاثیرگذاشته است، اما با پایان تعطیلات اونس جهانی نیز وضعیت باثبات‌تری خواهد یافت و کاهش نرخ اونس بر کاهش بیشتر نرخ سکه و طلا در بازار موثر خواهد بود.

وفادار گفت: سیاست بانک مرکزی در کنترل بازار‌های پولی و مالی موفق بوده است و به نظر می‌رسد که نرخ ارز با ادامه روند با ثبات خود بتواند بر روی کاهش کالا و خدمات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مردم در زمان نوسان‌های شدید سکه و ارز تمایل زیادی به خرید طلای آب شده و سکه داشتند که اکنون این تمایل کاهش یافته است و بسیاری از خرید‌ها متوقف شده است. خریداران سکه با زیان زیادی مواجه هستند و تمایل مردم به خرید مصنوعات طلا نیز به نحو چشمگیری کاهش داشته است.

زیان بالای خریداران کلان سکه

عضو هیات امنای صنف طلا وجواهرتهران گفت: از ۴۰ روز پیش تاکنون روند کاهشی طلا و سکه آغاز شده است و افرادی که خرید‌های کلان سکه یا طلای آب شده داشته‌اند با زیان هنگفت مواجه شده‌اند. بازار زیورآلات نیز با رکودی همراه شده است که در ۶۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

وی افزود: هر گرم طلا اکنون بیش از ۳۰۰ هزار تومان است که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد و ۸ درصد سود طلافروشان با زیان برای خریداران همراه است و در زمان فروش این هزینه‌ها از گرم طلای خریداری‌شده حذف می‌شود.

وفادار گفت: خانوار‌هایی که قصد خرید مصنوعات طلا با هدف سرمایه‌گذاری را دارند ترجیح می‌دهند در بازار‌های دیگر کالایی بروند یا سپرده‌گذاری بانکی انجام دهند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
هروقت ارزان می شود میگویند فروش نداریم هر وقت گران میشود میگن نفروش ضرر میکنی این هم از صبر 5میلیون شد 3میلیون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار