کد خبر: 920635
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مجموعه مستند "گلپایگان" با هدف آشنایی مخاطبان برون مرزی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان گلپایگان در شبکه پرس تی وی در حال تولید است.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند در قالب ۲ قسمت ۵ دقیقه‌ای از مجموعه ۷ قسمتی آشنایی با شهر گلپایگان است که در قسمت اول به نحوه تهیه کباب معروف گلپایگان و فوت و فن‌های خاص این کباب سنتی می‌پردازد.

در این قسمت که مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد، ضمن سفر به یکی از روستا‌های گلپایگان با طرز تهیه نان خشک محلی و آش ترخینه آشنا می‌شویم و در ادامه راهی کارخانه لبنیات شده و از نزدیک شاهد تولید انواع لبنیات که از محصولات مهم گلپایگان است به روش سنتی خواهیم بود.

قسمت دوم این مجموعه مستند به معرفی چند مورد از خانه‌های قدیمی شهرستان گلپایگان پرداخته و تغییر کاربری و تبدیل آن‌ها به موزه یا خانه‌های بوم گردی را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفتنی است این مجموعه به طور همزمان برای پخش از شبکه هیسپان تی وی نیز تهیه و تولید می‌شود.

هدی لزگی تحقیق، نگارش و اجرای این مستند را بر عهده داشته و محمد شفیق (تصویربردار و تدوینگر)، حسین یحیوی (دستیار تصویر) و علی گودرزی (مجری هیسپان تی وی) از دیگر عوامل تهیه آن هستند.
برنامه "ایران" یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار