کد خبر: 914577
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
رئیس قوه قضائیه با تأکید برامنیت اقتصادی مردم اعلام کرد
همایش سراسری قوه قضائیه روز گذشته با حضور سران سه قوه گشایش یافت؛ همایشی که متأثر از فضای کنونی اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن، لاجرم سخنرانان را به اظهارنظر در این حوزه سوق داد. رئیس جمهور از توطئه دشمن برای شکستن اعتماد عمومی و لزوم وحدت قوا گفت، رئیس مجلس بزرگ‌ترین خدمت قوه قضائیه را تأمین امنیت اقتصادی توصیف کرد و درنهایت رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مسئله اول کشور است، به اخلالگران اقتصادی هشدار داد که این کار مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد، طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی‌ای هم در این زمینه نخواهیم داشت.
همایش سراسری قوه قضائیه روز گذشته با حضور سران سه قوه گشایش یافت؛ همایشی که متأثر از فضای کنونی اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن، لاجرم سخنرانان را به اظهارنظر در این حوزه سوق داد. رئیس جمهور از توطئه دشمن برای شکستن اعتماد عمومی و لزوم وحدت قوا گفت، رئیس مجلس بزرگ‌ترین خدمت قوه قضائیه را تأمین امنیت اقتصادی توصیف کرد و درنهایت رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مسئله اول کشور است، به اخلالگران اقتصادی هشدار داد که این کار مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد، طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی‌ای هم در این زمینه نخواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دکتر روحانی در این همایش با بیان اینکه «امروز همنوایی و همراهی قوا باید از همیشه بیشتر باشد»، توطئه‌های دشمنان بعد از هر پیروزی ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: امروز بار سنگینی بر عهده سه قوه است و هدف امریکا شکستن اعتماد و امید مردم به آینده است.

امریکا می‌خواهد با جنگ اقتصادی ملت را بشکند

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران سرو سرافراز تاریخ است و برای حفظ اسلام و ایران، جان می‌دهد، اظهار داشت: در شرایط پیروزی سیاسی و حقوقی هستیم، اما امریکا می‌خواهد با جنگ روانی و اقتصادی ملت ما را بشکند. روحانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، گفت: آیت‌الله بهشتی معمار تشکیلات جدید قوه قضائیه در نظام اسلامی، سیاستمداری بزرگ و مدیری ارزشمند در دوران انقلاب و پس از آن و البته مظلوم بود و معتقدم قوه قضائیه و مسئولان نظام هر چه به شیوه و سیره آن بزرگوار نزدیک شوند بر مقبولیت‌شان افزوده خواهد شد. روحانی با اشاره به اینکه امروز با شرایطی که در کشور وجود دارد و با وجود بدخواهانی که در برابر ملت قرار دارند، باید وحدت، همدلی، یکپارچگی و همنوایی ما بیش از همیشه باشد، تأکید کرد: هرگاه ملت ایران پیروزی بزرگی را در سطح منطقه و جهان به دست آورد، دشمنان به دلیل قدرتمند بودن و تأثیرگذار بودن ملت ایران، در برابر این ملت بزرگ قرار گرفتند.

انتظارات تورمی اقتصاددان‌ها یعنی سیاه نمایی!

بخش دیگری از سخنان روحانی واکنش به بازار و تحولات اقتصادی بود. وی با بیان اینکه چرا امروز بعضی از مردم نسبت به آینده نگرانی دارند و ناامید هستند، گفت: آیا جنس در بازار کم شده است؟ آیا درآمد‌های ارزی و ریالی ما کم شده است؟ درآمد امسال ما در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته و در برابر آن مخارج ما تنها ۴۴ درصد افزایش یافته و مجموع درآمد ارزی که امسال به خزانه واریز شده بیشتر از سال گذشته است. وی اطمینان داد: هیچ کمبود ملموس فیزیکی در زمینه کالا‌ها یا ارز و ریال نداریم، پس چرا نگرانی وجود دارد؟ این همان چیزی است که اقتصاددانان آن را انتظارات تورمی توصیف می‌کنند و بنده به زبان ساده‌تر آن را سیاه‌نمایی آینده و ترساندن و نگران کردن مردم حتی بیش از واقعیت نسبت به آینده می‌نامم. روحانی اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای افراد ناآگاه نیز همراه دشمن شده و چند درصد نگرانی جزیی را به یک نگرانی کلی و گاه حتی صددرصدی تبدیل می‌کنند. امروز می‌گویم که مردم تحت هیچ شرایطی برای تأمین نیازمندی‌های ضروری و روزمره خود مشکل نخواهند داشت.

تأمین امنیت اقتصادی، بزرگ‌ترین خدمت قوه قضائیه

سخنران دیگر این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی بود. علی لاریجانی به فقر تعامل رسانه‌ای در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش‌های قضات و مسئولان این قوه کار رسانه‌ای در آن محدود به برخی فرمایشات آیت‌الله آملی و آقای اژه‌ای به عنوان سخنگو شده است. وی در ادامه ضمن ستایش شخصیت آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان نماد قوه قضائیه، گفت: وقتی این شخصیت نماد کار قوه قضائیه می‌شود برای ملت امیدوارکننده است. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه تکیه‌گاه بخش سرمایه‌گذاری باشد بزرگ‌ترین خدمت را به انقلاب کرده است. امروز کشور به امنیت اقتصادی نیاز دارد. لاریجانی به وضعیت فعلی کشور و شیطنت‌هایی که اتفاق می‌افتد، اشاره کرد و گفت: استراتژی دشمن دو مؤلفه دارد؛ یکی ایجاد تنگنای اقتصادی برای مردم و دوم آشفته سازی در داخل کشور. لاریجانی با تأکید بر اینکه ما باید بدل استراتژی‌ای را که دشمن برای ما در نظر گرفته است استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تنها مقاومت و استقامت حلال مشکلات نیست و باید در این شرایط مشخص کنیم که برای مقابله با استراتژی دشمن چه برنامه‌ای داریم یعنی اگر قرار است آن‌ها در کشور آشفته‌سازی در حوزه اقتصاد ایجاد کنند، سازوکاری فراهم شود که مانع آن شویم.

می‌گویند با مخرب برجام مذاکره کنید!

وی در ادامه با انتقاد از برخی نامه‌نگاری‌ها در حوزه سیاست خارجی مبنی بر مذاکره با امریکا اظهار کرد: این یک تحلیل ناپخته است. مگر در برجام ما مذاکره نکردیم، آیا مذاکره با امریکا حرف جدیدی است که می‌زنید، مگر رهبری نگفتند نرمش قهرمانانه داریم، همه رفتند و مذاکره کردند و کسی هم مخالفت نکرد. امریکا و کشور‌های دیگر طرف مذاکره بودند. البته اختلاف‌نظر هم در ایران و هم امریکا بر سر برجام وجود داشت که چقدر این مذاکره مفید بوده و یا نبوده. اما آن کس که توافق را به هم زد و از آن خارج شد، امریکا بود و حالا می‌گویند با همین شخص مخرب که از برجام، توافق پاریس و شورای حقوق بشر خارج شد، برویم و مذاکره کنیم.
رئیس مجلس در ادامه به سیاست ایران برای حضور در کشور‌های سوریه و عراق و مبارزه با تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند ما در این دو کشور هزینه زیادی دادیم چرا باید برای این کشور‌ها زحمت بکشیم. در پاسخ باید بگویم اول بیایید یک مسئله را برای خودمان روشن کنیم که امنیت برای ما مهم است یا خیر. اگر امنیت نباشد اقتصاد به راه نمی‌افتد و مردم آرامش نخواهند داشت باید بدانیم که نوک پیکان اصلی گروه‌های تروریستی ایران است. وی ادامه داد: اگر وارد سوریه و عراق شدیم به خاطر امنیت ملی خودمان بود.

اختلاف‌سلیقه نباید به وحدت خدشه وارد کند

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز طی سخنانی در این همایش با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: نکته اول مربوط است به وضعیت ایران در منطقه و بیان توانمندی‌هایی که داریم و اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی در منطقه و توانمندی‌های نظامی و منابع انسانی بسیار گرانبها و استعداد‌هایی که در کشور وجود دارد و بصیرت مردم که در صحنه حضور دارند و منابع غنی نفت و گاز در کشور همه از جهات اقتدار به آینده است و اینکه این نظام با داشتن این امکانات امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد. رئیس قوه قضائیه افزود: نکته دیگر این است که دشمن تلاش دارد این توانمندی‌ها را از بین ببرد و ایران هراسی شدیدی را در سطح منطقه دنبال کند، در حالی که ایران بلند گفته اقتدار ما دفاعی است، اما دشمنان و سلطه جهانی در مقام ایران هراسی به همه دنیا و در منطقه برای چاپیدن کشور‌های منطقه است.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه جنگ روانی دشمن تخیل نیست، تصریح کرد: نکته دیگر این است که در مواجهه با این سلطه‌گری مسئولان در نظام چه وظیفه‌ای دارند که همانا وظیفه بزرگ حفظ وحدت است و گرچه اختلاف سلایق یک امر طبیعی است، اما نباید این اختلاف‌سلیقه باعث از بین رفتن وحدت شود. خوشبختانه امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری یک همگرایی و وحدت خوبی میان همه بخش‌های نظام وجود دارد و انسجام ما در مقابل دشمنان بیش از پیش شده است. وی افزود: امروز مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مسئله مهمی است و مسئله اول کشور است و باید بدانیم که دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست، بلکه قصد رخنه از همین طریق یعنی فشار آوردن بر معیشت مردم را دارد و می‌خواهد وضعیت اقتصادی ما را بر هم بریزد. بنابراین همه مسئولان نظام باید به این موضوع فکر کنند و حواسشان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور اعم از تولید و وضعیت کسب و کار باشد و قوه قضائیه هم نقش اساسی دارد. البته یک سری مؤلفه‌های منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد.

اعدام در انتظار اخلالگران اقتصادی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حوادث اخیر در بازار تهران گفت: عده‌ای قصد آشوب داشتند و می‌خواستند بازار تهران را به تعطیلی بکشانند که با تلاش نیروی انتظامی این امر محقق نشد. هر چند افزایش نقدینگی بی‌تأثیر نبوده است، اما عده‌ای با سرمایه‌های کلانشان قصد بر هم زدن ثبات اقتصادی را دارند. این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می‌خواهند بازار را ملتهب کنند و نیرو‌های اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند. این اقدامات خیانت به مردم و نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در این زمینه نخواهیم داشت. وی افزود: به دولتی‌ها و غیردولتی‌ها و به همه هشدار می‌دهیم که حواسشان جمع باشد زیرا دستگاه قضایی حتماً با مقصران و آن‌ها که دخیل بوده‌اند برخورد جدی خواهد کرد و این‌ها نمی‌توانند در آینده بگویند که ما قصدمان این نبود که اخلال کنیم. امروز همه می‌دانند که هر اقدامی که به ضرر مردم تمام شود، قطعاً ما با آن‌ها برخورد جدی می‌کنیم.
حق نداریم برای دشمن شاهراه ایجاد کنیم
وی با اشاره به بحث فضای مجازی گفت: قوه قضائیه مخالف استفاده از فضای مجازی و اینترنت نیست و شاید من از دیگر روسای قوا استفاده بیشتری داشته باشم ولی بحث این است که آیا به عنوان نظام جمهوری اسلامی حق داریم به ادعای وجود فضای مجازی بستر و شاهراه برای دشمن ایجاد کنیم؟ امروز داشتن شبکه‌های اجتماعی که سرور آن در خارج کشور است به معنی دادن شاهراه به دشمن است. اینکه بخشی از اطلاعات و فضای مجازی کشور در دست فضایی همچون تلگرام باشد و خدا را بنده نباشد و اگر جرمی صورت گرفت نتوان پیگیری کرد پذیرفتنی نیست. ما معتقدیم شبکه‌های اجتماعی باید با اقتدار و توانمندی‌های بالا در کشور باشند و از حریم خصوصی هم دفاع می‌کنیم و متجاوز به حریم خصوصی را تحت تعقیب قرار می‌دهیم. وی در پایان مسئولان قوه قضائیه و قضات را رفتار توأم با تکریم مردم توصیه کرد و گفت: برخی از مراجعین گله‌مند هستند که هیچ لزومی ندارد که برای بازداشت یک مدیرکل یا یک مدیر اجرایی کشور دستبند به او بزنید، حتماً بین افراد جنایتکار و افراد عادی تفاوت وجود دارد و خوب نیست به پای زندانیان پابند بزنید. ما آن را قبول نداریم و از این به بعد هم تکرار نشود. درست نیست در عصر روز چهارشنبه و آخر هفته یک فردی را بازداشت کنید که فرصت تأمین وثیقه ندارد و قرار وثیقه را به گونه‌ای صادر کنید که افراد بتوانند آن را تأمین کنند و بدانید که این مسائل وجهه دستگاه قضایی را تخریب می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار