کد خبر: 907139
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
روزنامه سازندگي گزارشي نوشته كه در آن 12 بحران را در 12 ماه اخير دولت بررسي كرده است. مبدأ اين 12 ماه البته در گزارش روشن نيست.

روزنامه سازندگي گزارشي نوشته كه در آن 12 بحران را در 12 ماه اخير دولت بررسي كرده است. مبدأ اين 12 ماه البته در گزارش روشن نيست. يك جا نوشته شده يك سال از دور دوم دولت روحاني مي‌گذرد و گويي بازه زماني همين يك سال است. اما دولت دوم روحاني در 12 مرداد 96 آغاز به كار كرد و اكنون كمتر از 10 ماه از آغاز آن مي‌گذرد. جايي ديگر در گزارش از آنچه «شايعه رد صلاحيت روحاني» ناميده، به عنوان يك بحران نام برده شده كه تاريخ آن براي دی‌ماه 95 يعني بيش از 14 ماه پيش است. اين موارد در كنار مواردي كه به عنوان بحران نوشته شده و اغلب روال عادي گذر امور يك كشور است، نشان مي‌دهد صرفاً نمايشي از بحران‌ها را داريم تا دو عدد 12 در كنار هم قرار بگيرند و تيتر گزارش قشنگ بشود كه «12 بحران در 12 ماه». نمايشي كه بيشتر به يك طنز شبيه است. مثلاً شايعه رد صلاحيت روحاني را يك بحران دانسته و روشن نيست اگر واقعاً روحاني رد صلاحيت مي‌شد، قرار بود چه توصيفي براي آن به كار ببرند؟ بحران دیگری كه دولت روحاني با آن مواجه شده، شعارهايي در مورد شبیه‌سازی روحاني با بنی‌صدر بوده است. در واقع هر نفس كشيدني از مسيري غیر از مسير دلخواه دولت صورت گرفته، يك بحران براي دولت تلقي شده است! عبور از روحاني، زلزله تهران كه كوچك‌ترين خرابي برجاي نگذاشت، افزايش عوارض خروج از كشور و مواردي دم‌دستی از اين دست، نيمي از اين موضوعاتي است كه به نظر روزنامه كارگزاران، براي دولت روحاني بحران بوده است. لابد روزنامه سازندگي خواسته بگويد دولت روحاني با مشكلات و بحران‌هاي زيادي روبه‌رو بوده و سال سختي را پشت سر گذاشته، اما رديف كردن امور عادي و معمول كشورداري به عنوان بحران بيشتر نشان از ضعف دولت دارد كه كوچك‌ترين امري براي آن بحران محسوب مي‌شود. بنابراين گزارش روزنامه سازندگي بيش از آنكه ارج نهادن بر دولت روحاني باشد، تحقير اوست.

نمايش صرفه‌جویی در دولت

دستگاه‌ه‌های اجرايي زیرمجموعه دولت امسال دستوري دريافت كرده‌اند كه به آنها اجازه برگزاري افطاري از بودجه عمومي را نمي‌دهد. تصميم درست و خوبي كه ان شاءالله اجرايي خواهد شد. اما حيف و ميل بیت‌المال در سطح مديران دستگاه‌هاي اجرايي آن‌قدر زياد است كه هزينه يك شب افطاري در آن گم خواهد بود. در روزهاي اخير خبري آمد كه چند مدير بازنشسته، پس از دريافت پاداش‌هاي چند صدميليوني براي پايان خدمت، مجدد به كار و خدمت فراخوانده‌ شده‌اند. وقتي چنين خبرهايي مي‌آيد و روند كار دولت روندي با حقوق‌ها و پاداش‌هاي نجومي است، باور نيت صادقانه در ابلاغ دستوري همچون ممنوعيت دادن افطاري از بودجه عمومي كمي سخت مي‌شود و بيشتر آن را شبيه يك نمايش مي‌كند.

یک‌سوزن به خود یک‌جوالدوز به همسایه

حسن روحاني در سخناني از ضرورت وحدت گفته و اينكه اين روزها سمت و سوي ملامت و سرزنش بايد دولت امريكا باشد. سخنان او در مقام تئوري و نظر درست است اما به عمل كه مي‌رسد، مي‌بينيم كه حاميان برجام حتي در همين روزها هم فقط دنبال جنگ با منتقدان برجام هستند. به جاي مخالفت صريح با امريكا دنبال تخطئه و اعتراض به منتقدان هستند. اعضاي فراكسيون اميد كه در برابر خروج امريكا از برجام، عليه امريكا اغلب موضعي نداشتند، براي آتش زدن كاغذ برجام در صحت علني مجلس ناراحت شده و تشكيل جلسه مي‌دهند. هر منتقد برجام همنوا با اسرائيل خوانده شده و بدترين توهين‌ها و تهمت‌ها را بايد از دولت و حاميانش بشنود. با اين حساب آيا بهتر نيست رئيس جمهور در كنار اين همه جوالدوز به منتقدين دولت، يك سوزن هم به حاميانش بزند؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار