کد خبر: 904524
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

بازپرس شعبه دوم دادسراي فرهنگ و رسانه تهران با توجه به شكايات عديده اعلام كرد: كليه ارائه دهندگان خدمات دسترسي به اينترنت كشور خصوصاً شركت ارتباطات زير ساخت و اپراتور‌هاي تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مكلف شده‌اند از روز گذشته نسبت به اعمال مسدودسازي كامل وب سايت و اپليكيشن شبكه اجتماعي تلگرام اقدام نمايند.
بازپرس شعبه دوم دادسراي فرهنگ و رسانه تهران با توجه به شكايات عديده از پيام‌رسان تلگرام دستور قضايي مسدودسازي اين اپليكيشن و همچنين نسخه ويندوز آن را صادر كرد.
اين مقام قضايي در متن حكم خود آورده است: با توجه به اينكه تلگرام به بستر امني براي ارتكاب انواع جرائم تبديل شده است، و همچنين با توجه به اينكه هزاران پرونده مطروحه در اين خصوص در دستگاه قضايي تشكيل شده و سرور‌هاي اين پيام رسان كه ادله ارتكاب جرائم مذكور در آن نگه داري مي‌‌شود در خارج از كشور قرار داشته و غير قابل دسترس مي‌باشد، تلگرام بايستي مسدودسازي شود.
بازپرس تصريح كرده است: با توجه به اين موارد بسياري از پرونده‌ها در خصوص تلگرام بلااقدام باقي مانده و اين امر ضمن اينكه موجبات نارضايتي شكات را به دنبال داشته، اجراي عدالت در كشور را نيز با موانع جدي مواجه ساخته است.
وي همچنين نوشته است: تلاش‌هاي مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به‌منظور جلب همكاري و الزام مديران تلگرام به تبعيت از قوانين كشور نتيجه مؤثري نداشته است و اين عدم همكاري و كارشكني‌هاي متعدد علاوه بر نارضايتي شكات امنيت وآسايش جامعه را نيز با مخاطرات جدي مواجه کرده است.
بازپرس دادسراي فرهنگ و رسانه گفته است: مديران تلگرام اطلاعات مربوط به ميليون‌ها شهروند ايراني را در خارج از كشور ذخيره، نگهداري وپردازش مي‌نمايند و به‌لحاظ عدم پايبندي به قوانين و مقررات كشور، حريم خصوصي مردم در معرض انواع دسترسي وسوء استفاده قرار گرفته و اين امر علاوه بر ورود ضرر و زيان به شهروندان، امنيت ملي كشور را به‌لحاظ جمع‌آوري و سوء استفاده از داده‌هاي عظيم كشور به خطر انداخته است.
وي در متن حكم خود تصريح كرده است: تلگرام همچنين برخلاف قوانين و مقررات پولي وبانكي جمهوري اسلامي ايران مستقيماً در حوزه اقتصادي و پولي كشور نيز وارد شده و يك نوع پول رمز پايه به‌نام گرام را طراحي و عرضه نموده كه طبق برآورد كارشناسان اقتصادي و فناوري فراگير شدن اين پول بدون پشتوانه مي‌تواند ظرف مدت كوتاهي ميليارد‌ها دلار ضرر اقتصادي به مردم و كشور وارد كرده و سرمايه‌ها را به يغما ببرد.
با در نظر داشتن اين مفاسد و همچنين نتايج زيان‌آور ديگري كه در متن حكم به آنها اشاره شده، طبق رأي صادره كليه ارائه دهندگان خدمات دسترسي به اينترنت كشور خصوصاً شركت ارتباطات زير ساخت و اپراتور‌هاي تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مكلف گرديده‌اند از تاريخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازي كامل وب سايت و اپليكيشن شبكه اجتماعي تلگرام اقدام نمايند.
همچنين در انتهاي حكم يادشده آمده است: اعمال مسدودسازي بايد به‌نحوي اجرا شود كه محتواي شبكه مذكور با هيچ نرم‌افزاري (اعم از فيلترشكن و نظاير آن) در كشور قابل دسترس نباشد؛ تخلف از اجراي اين دستور مستوجب تعقيب كيفري خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار