کد خبر: 903389
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
رئيس قوه قضائیه:
رئيس قوه قضائیه به اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توصيه كرد از برخي سخنان و ناملايمات نرنجيد؛ چراكه آنچه اهميت دارد، هدف شما و مسيري است كه از جانب رهبر معظم انقلاب به روشني براي شما ترسيم شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائیه، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، تصريح كرد: از مهمترين مسائلي كه هم مسئولان و هم مردم عزيز بايد در اين شرايط به آن توجه كنند، وضعيت خاص كشور از نظر تهاجم سلطه جهاني و دشمنان انقلاب، به خصوص امريكا و اذناب منطقه‌اي آن به جمهوري اسلامي است. اين ميزان از صراحت در دشمن و مقابله با جمهوري اسلامي و به كاربردن همه ابزارها عليه نظام در طول سال هاي گذشته بي‌سابقه بوده است.
رئيس قوه قضائیه ادامه داد: امروز دشمن گزينه حمله نظامي را از ذهن خود خارج كرده اما تقابلي چند جانبه با نظام جمهوري اسلامي را آغاز كرده كه اين تقابل چند ضلع دارد. از طرفي تلاش مي‌كنند كه با نفوذ در ساختارهاي نظام و ايجاد تغيير و انحراف در محاسبات و پيش بيني‌هاي مسئولان جمهوري اسلامي، كشور را ضربه پذير كنند و همچنين با جنگ نرم در باورهاي مردم اثر بگذارند. از طرف ديگر اخلال در فضاي اقتصادي و محيط كسب و كار را در دستور كار قرار داده‌اند كه نمونه‌اي از آن را در تلاطم‌هاي اخير بازار ارز مشاهده كرديم. همچنين از ظرفيت همه دشمنان انقلاب نظير منافقين و گروه‌هاي تروريستي ضد انقلاب براي ايجاد ناامني در كشور استفاده مي‌كنند. آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه همه اين تلاش‌هاي دشمن را به دقت رصد مي‌كنيم، افزود: حضور هميشگي مردم در صحنه و به هوش بودن نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي همواره توانسته امنيت كشور را حفظ كند؛ چنانكه در اغتشاشات اخير با حضور و هوشياري مردم بساط اغتشاشگران جمع شد.

همسويي با تحليل‌هاي دشمن قابل هضم نيست

رئيس قوه قضائیه با تأكيد بر اينكه تمامي تهديدها عليه كشور قابليت تبديل شدن به فرصت را دارد، شرط تحقق اين موضوع را هوشياري، تدبير و اقدام به موقع مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان كرد: امروز همه گروه‌هاي ضد انقلاب از جمله منافقين را براي برهم زدن امنيت كشور بسيج كرده‌اند. بر همين مبنا مردم و دلسوزان نظام بايد در صحنه حضور مؤثر و فعال داشته باشند. ما نمي‌توانيم اين موضوع را بپذيريم كه برخي در داخل كشور همان سخنان و تحليل‌هاي دشمن را ارائه كنند. اگر اقدامات امريكا، اروپا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ابهاماتي داشت، برخي تحليل‌ها و تفسيرها قابل پذيرش بود اما در شرايط فعلي كه دشمني‌ها كاملاً آشكار و صريح است ديگر جايي براي تفسير اقدامات وجود ندارد و تحليل‌هاي همسو با مواضع دشمن قابل هضم نيست. رئيس قوه قضائیه در ادامه با تأكيد بر ضرورت تلاش هرچه بيشتر در جهت تأمين امنيت اقتصادي در كشور گفت: اميدوارم معاون اول قوه قضائیه در كنار پيگيري مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتي، طرحي را تهيه و تنظيم كنند كه مقوله امنيت اقتصادي در تعامل با دولت و مجلس به خوبي پيش برود.

سپاه از ناملايمات نرنجد

آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت دوم ارديبهشت سالروز تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين روز را به همه نيروهاي مقتدر و فداكار سپاه تبريك گفت و تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از زمان تأسيس تا به امروز همواره يك بازوي قوي نظامي، امنيتي براي كشور و حافظ ارزش هاي انقلاب بوده است. هموطنان در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشاني‌ها و ايثار سپاهيان عزيز بودند و اين نيرو پس از جنگ نيز در سازندگي كشور نقش بسيار مهمي ايفا كرد و همواره در طول اين سال ها از مرزهاي كشور و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در داخل و خارج از مرزهاي جغرافيايي پاسداري كرده است. آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، اين موضوع را موجب نمايش اقتدار تمام عيار نظام در سطح منطقه و جهان توصيف كرد و افزود: لازم است در اينجا از فرمانده محترم ارتش جمهوري اسلامي ايران قدرداني كنم كه با حضور خود در مراسم گراميداشت روز پاسدار نشان داد در جمهوري اسلامي همواره برادري حاكم است و نيروهاي انقلابي اجازه اختلاف افكني دشمن را نمي‌دهند. اين اقدام حاكي از اقتدار و عقلانيت فرمانده متدين ارتش بود.
رئيس قوه قضائیه خطاب به اعضاي سپاه نيز گفت: از برخي سخنان و ناملايمات نرنجيد. آنچه اهميت دارد، هدف شما و مسيري است كه از جانب رهبر معظم انقلاب به روشني براي شما ترسيم شده است. علاوه بر اين نبايد فراموش كنيد كه مردم و نظام به وجود شما افتخار مي‌كنند. بايد از سردار رشيد اسلام، سرلشکر حاج قاسم سليماني نيز قدرداني كنم كه در طول سال هاي اخير با فداكاري هاي خود و نيروهايشان در اين فضاي سخت و دشوار در جهت اقتدار اسلام و نظام جمهوري اسلامي در منطقه تلاش كرده‌اند. همه ما بايد توجه داشته باشيم كه اقتدار موجود حاصل جانفشاني‌هاي نيروهاي مقتدر و توانمند مسلح در كشور است.
آيت الله آملي لاريجاني همچنين با اشاره به تلاش‌هاي نيروي انتظامي در برقراري امنيت در داخل كشور نيز خاطرنشان كرد: با توجه به برخي حواشي اخير بايد تأكيد كنم كه نيروي انتظامي به عنوان بازوي امنيتي كشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ كند و من از برخي عقب نشيني‌ها تعجب مي‌كنم. البته اگر در جايي تخلفي صورت گرفت با اعلام شكايت، دستگاه قضايي و پيش از آن بازرسي‌هاي مربوط در نيروي انتظامي به اين تخلف رسيدگي قانوني خواهند كرد. اما اگر بنا باشد برخي در مقابل نيروي انتظامي گردنكشي كنند و از اين طريق با دو قطبي‌سازي جامعه تلاش كنند كه يك بحث فرهنگي را، سياسي يا اجتماعي جلوه دهند به هيچ عنوان قابل قبول نيست. رئيس قوه قضائیه با تأكيد بر ضرورت اقدام نيروي انتظامي در چارچوب شرع و قانون تصريح كرد: نبايد اجازه داد كه هركسي در مقابل اقدامات قانوني نيروي انتظامي مقاومت كند يا مأموري را مورد اهانت قرار دهد. نيروي انتظامي به هيچ عنوان نبايد يك قدم هم عقب نشيني كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار