کد خبر: 897841
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سردار محبي، جانشين اطلاعات نيروي زميني سپاه اخيراً در يادواره شهدا در گرگان گفته كه «پوتين به تازگي مجوزي صادر كرد تا...
سردار محبي، جانشين اطلاعات نيروي زميني سپاه اخيراً در يادواره شهدا در گرگان گفته كه «پوتين به تازگي مجوزي صادر كرد تا ايرانيان و شيعيان بتوانند به راحتي در هر جايي از روسيه حسينيه و مسجد تأسيس كنند و كارهاي فرهنگي نيز انجام دهند، حتي دستور داد تمام محصولات كشاورزي ايران در روسيه خريداري شود كه متأسفانه به سبب ضعف مديريت نتوانستيم از اين فرصت بهره مند شويم. » او درمورد ارتباط كنوني ايران با دولت روسيه و حمايت‌هاي پوتين از ايران هم گفته كه «در چند روز گذشته شاهد نخستين وتو روسيه به نفع جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل بوديم و بر اين باورم كه حمايت‌هاي روسيه از ايران ادامه دارد. »
در سال‌هاي اخير روابط ايران و روسيه به جهت منافع مشترك در منطقه و نيز هم جهت بودن سياسي و نظامي در جنگ سوريه گسترش بسياري يافته و باعث شده فرصت‌هاي مناسبي براي بهره برداري ايران فراهم شود. اما آنچنان كه روشن است، دولت يازدهم و دوازدهم اعتنايي به اين فرصت بهره برداري ندارد. در حالي كه اين دولت علاقه و تلاش وافري براي ارتباط با غرب دارد و در عين حال بهانه اين كار را پيشرفت اقتصادي عنوان مي‌كنند. اگر دغدغه پيشرفت اقتصادي واقعي است، چرا از فرصت فراهم روسيه استفاده نكنيم و دنبال فرصت سازي از كساني باشيم كه به همان برجام و پيمان خودشان هم پاي بند نيستند؟

لاريجاني: اصلاح‌طلبان ويدئو را حرام مي‌دانستند
علي لاريجاني در اواخر دولت اول هاشمي و اوايل دولت دوم وي وزير ارشاد جمهوري اسلامي بود و پس از مدت كوتاهي از اين وزارتخانه به صدا و سيما منتقل شد. يكي از اقدامات لاريجاني در وزارت ارشاد آزاد كردن ويدئو بود كه در ادامه جزييات اين اتفاق به نقل از خاطرات وي در روز پنج‌شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۷۲ نقل مي‌شود:  «اين كارها در چند ماه صورت گرفت و امروز با حضور آقاي دكتر حبيبي، معاون اول افتتاح مي‌شد. آقاي حبيبي از اين اقدام تشكر كردند چون مؤسسه رسانه‌هاي تصويري مي‌تواند نياز جامعه را در اين زمينه رفع كند. حالا ديگر همه قبول داشتند كه ممنوعيت ويدئو كار درستي نبوده اما نمي‌دانستند با اين آزادي كه ارشاد ايجاد كرده وضع چگونه مي‌شود. راه اندازي اين مؤسسه با مخالفت‌هايي همراه بود و در گذشته وزارت فرهنگ مانع راه اندازي بود و مشكلاتي به خاطر اين تصميم نادرست، ايجاد شده بود. وقتي پيشنهاد راه اندازي آن را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بردم، در آنجا هم مخالفت‌هايي مي‌شد. ولي آقاي هاشمي كه فردي ميانه رو و متوجه شرايط كشور هستند و تصميمات ايشان غالبا عقلاني است از اين طرح دفاع كردند... 
شايد به دليل همين كش و قوس بود كه روزنامه سلام در يكي از صفحات خود تيتر زد: «ويدئو؛ از فعلي حرام تا جشني تمام!» هر چند در مقاله، برداشت گذشته را محكوم كرده بود ولي كيست كه نداند دوستان همين روزنامه، ويدئو را فعلي حرام مي‌دانستند!
مؤسسه رسانه‌هاي تصويري مركزي است كه فيلم‌هاي مناسب را تكثير مي‌نمايد تا در سطح كشور توزيع شود اما براي توزيع اين فيلم‌ها احتياج به مراكزي بود كه بتواند در محلات مختلف ماموريت توزيع فيلم‌ها را برعهده گيرند. براي اين كار از ماه‌ها پيش، طراحي «فروشگاه‌هاي محصول فرهنگي» را نموديم كه اكثر محصولات فرهنگي نظير، كتاب، نوار صوتي و تصويري و... را توزيع كند و قطعاً با اين كار افراد بسياري بايد داوطلب راه اندازي چنين فروشگاه‌هايي شوند. حدود هزار فروشگاه مشخص شد كه ضمن فروش محصولات فرهنگي به توزيع فيلم‌هاي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري اهتمام ورزد. از اين طريق تعداد زيادي شغل هم در كشور ايجاد شد. در واقع ويدئو به جاي اينكه به تعبير اين نويسنده مقاله روزنامه فعل حرام و تهديد محسوب شود، با حركتي ايجابي به فرصت بدل گرديد، با اين كار هم فيلم‌هاي مناسب در اختيار مردم قرار مي‌گرفت و هم شغل در كشور ايجاد شده بود و هم به صنعت سينما مي‌توانست كمك كند چون حق پخش ويدئو براي صاحب اثر سينمايي در نظر گرفته شد. »
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ایران از دو منظر برای روسیه دارای اهمیت اساسی است:
1- توقف غرب در جبهه سوریه یعنی خط پشتیبانی حزب الله در مقابل نماد تجاوز و قانون شکنی غرب یعنی اسرائیل و توقف غرب در این جبهه و جلوگیری از تجزیه روسیه.
2- سدی در مقابل قرائت داعشی از اسلام تکفیری تخریبی یعنی قرائت سازنده از اسلام یا اسلام سازنده اهل بیت (ع) در زمانی که اسلام به شدت در روسیه و جهان در حال گسترش است و روسها به این نتیجه رسیده اند که اسلام روسیه را فراخواهد گرفت و خواستار اسلام سازنده پیاده شده در ایران هستند تا روسیه را از تخریبات آینده حفظ کنند.

در نتیجه ایران تنها راه تنفس روسیه برای جلوگیری از فروپاشی است و آینده روسیه آباد را رقم خواهد زد.

با تقدیر از نقش سپاه در عرصه تحلیلی-اطلاعاتی چه خوب بود که سپاه خود بخشی از فعالیت خود را در قرارگاه سازندگی به این امر اختصاص و راهکارهای عملی مهندسی شده الگوریتمی برای تحقق استفاده از رویکرد جدید پوتین ارائه میداد و در این امر با توجه به روزمرگی در دولت ، دولت برای این امر هم از طرف سپاه یاری میشد و هم تشویق تا از اینرسی روزمرگی رهایی من یافت و نیروی پیش ران قویتری را در کنار خود میدید تا بروکراسی فرصتها را در دوره شتابان تحولات بر باد ندهد.

ماکروآنالیز و میکروآنالیز برای رفع موانع در مقابل گسترش روابط حیاتی بین ایران و روسیه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و بحث نفوذ که روسیه هم با آن دست به گریبان است تا جبهه متحدی در مقابل جبهه متحد و متجاوز غرب ایجاد شود.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
اقای روحانی " رئیس دولت یازدهم و دوازدهم " قرارست غربی ها
تخم دوزرده کرده ونصیب ایران کنند " که کشور روسیه نمی تواند " که جواب حسن نیت پوتین ودولت اورا " به فرصت سوزی تبدیل شده ست.
said
|
Switzerland
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
سلام. مرا به خاطر صراحت زیادم ببخشید . اصلاح طلبان شیوه و شباهت زیادی به گروهک منانقین دارند. مریم هم روسری بر سر دارد .
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خدا کشور ایران اسلامی و مردم انقلابی ایران را از دست افساد طلبان منافق غربزده نجات دهد؛ به زودی انشا الله.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار