کد خبر: 897042
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
زندانيان فراري كه با دستبرد به فرش‌فروشي‌هاي پايتخت ميليارد‌ها تومان پول به جيب زده بودند دوباره بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت پنج بامداد روز دوشنبه، 12‌تيرماه بود كه مأموران كلانتري‌140‌باغ‌فيض از جريان سرقت مسلحانه از يك فرش‌فروشي در خيابان پيامبر با خبر شده و در محل حاضر شدند. بررسي‌هاي اوليه پليس نشان داد كه سارقان با تخريب در مغازه، چند فرش نفيس را سرقت كرده و گريخته‌اند. شاهدان در جريان تحقيقات به پليس گفتند لحظاتي قبل شش سارق مسلح از دو خودروي ماكسيما پياده شدند و بعد از تخريب در مغازه اقدام به سرقت كرده و از محل متواري شدند. صاحب‌مغازه كه خودش را به محل رسانده بود، گفت كه ‌13‌فرش كه يك‌ميليارد و‌300‌ميليون تومان ارزش داشت از او سرقت شده است. يكي از شاهدان هم گفت: من و چند رهگذر تلاش كرديم كه مانع سرقت شويم، اما سارقان مسلح بودند و با آنها درگير نشديم. 
بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان اداره‌يكم پليس آگاهي تهران به دستور قاضي نريماني، بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه‌34 مأمور رسيدگي به پرونده شدند. 
در حالي كه تحقيقات كارآگاهان در جريان بود دو سرقت مشابه از فرش‌فروشي در سيدخندان و جنت‌آباد به پليس گزارش شد. 
در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان با بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، اعضاي باند را كه قبلاً به اتهام سرقت فرش بازداشت شده و به زندان افتاده بودند را شناسايي كردند. تجسس‌هاي پليس نشان داد كه متهمان هشت سارق خشن و از اعضاي يك خانواده در غرب كشور هستند كه با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده‌ و سريال سرقت‌هاي خود را شروع كرده‌اند و در حال حاضر هم تحت تعقيب قضايي قرار دارند. متهمان از شهرهاي اسلام‌آباد و كرمانشاه راهي تهران شده و بعد از چند سرقت دوباره به شهرهاي خود باز مي‌گشتند. بعد از به دست آمدن اين اطلاعات بود كه مخفيگاه سارقان در كرمانشاه و اسلام‌آباد شناسايي شد. كارآگاهان سرانجام با در دست داشتن نيابت قضايي راهي اين دو شهر شده و در جريان يك عمليات همزمان هشت‌عضو باند را بازداشت كردند و از مخفيگاه آنها20‌تخته فرش به همراه ادوات سرقت از جمله قيچي‌هاي آهن‌بر، دستگاه هوابرش، سيم بگسل كشف كردند. 
 اعضاي باند در جريان بازجويي‌ها به 20‌سرقت از مغازه‌هاي فرش‌فروشي در تهران و چند شهر ديگر اعتراف كردند. كارآگاهان پليس در جريان تحقيق از متهمان موفق شدند اعضاي سه‌باند سرقت خودرو، برنج و فرش را كه با اعضاي اين شبكه در اتباط بودند را شناسايي و بازداشت كنند. 
سردار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در حال حاضر هماهنگي لازم با دستگاه قضايي انجام شده و تحقيقات براي شناسايي جرائم بيشتر متهمان در پليس آگاهي تهران جريان دارد.

گفت‌وگو با يكي از اعضاي باند

سابقه‌داري؟
بله.

به چه جرمي‌؟
سرقت از فرش فروشي.

توضيح بده.
ما هشت‌نفر همگي با هم نسبت فاميلي داريم و قبلاً همگي به همين اتهام بازداشت شده بوديم. البته هنگام حبس هم همگي در يك سلول بوديم تا اينكه با تأمين وثيقه از زندان آزاد شديم و دوباره شروع به سرقت كرديم. 

درباره شيوه سرقت‌هايتان توضيح بده.
ما با خودروهاي ماكسيما يا زانتيا به سرقت مي‌رفتيم. روي اين ماشين‌ها پلاك‌هاي سرقت شده نصب مي‌كرديم. بيشتر سرقت‌هايمان را هم بين ساعت‌هاي يك تا پنج صبح انجام مي‌داديم. ابتدا با دستگاه هوابرش يا سيم بگسل در مغازه را باز مي‌كرديم و بعد وارد شده و فرش‌ها و تابلوفرش‌هاي نفيس را سرقت مي‌كرديم. 

كسي متوجه نمي‌شد؟
اگر كسي هم مانع مي‌شد او را با اسلحه تهديد مي‌كرديم. 

در هر سرقت چقدر كاسب مي‌شديد؟
بيشتر از 100‌ميليون تومان. البته ما فرش‌ها را به قيمت پاييني به مالخرها مي‌فروختيم. بعد از هر سرقت راهي شهرمان مي‌شديم و چند‌ماه بعد وقتي آب‌ها از آسياب مي‌افتاد دوباره راهي تهران شده و سرقت‌هايمان را شروع مي‌كرديم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار