کد خبر: 892810
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
حضور نماينده ولي‌فقيه و مسئول اين دارالقرآن در دفتر امام جمعه شهرکرد، از حاملان و حافظان دارالقرآن امام علي (ع) شعبه شهرکرد در استان چهار محال و بختياري تجليل شد.
حجتالاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد، در آيين تجليل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علي(ع) استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، از سفارشات مؤکد قرآن را ارتباط و انس با قرآن دانست و گفت: کار قرآني، حفظ، قرائت، تجويد، تفسير و انس با قرآن برکات خاصي در زندگي دارد.

وي با اشاره به آياتي از سوره مزمل، افزود: خداوند در اين سوره انسان را توجه ميدهد که مسائل و مشکلاتي دارد و ممکن است نتواند آنگونه که خداوند انتظار دارد در محضر قرآن باشد اما بايد هرچه ميتواند در محضر قرآن بوده و انس با قرآن داشته باشد.

حجتالاسلام نکونام اظهار کرد: خدا ميخواهد ما در محضر قرآن بنشينيم، خدا کمال و مصلحت ما را در اين معنا قرار داده است که با قرآن انس بگيريم و لذا فرموده است: فَاقْرَوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ يعني هرچه مي توانيد قرآن بخوانيد.

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه هر کس با قرآن انس پيدا کند و از قرآن درست بهره بگيرد سعادتمند ميشود، تصريح کرد: محال است کسي با اخلاص در محضر قرآن قرار بگيرد، با بينش و آگاهي شاگردي قرآن کند و رستگار نشود.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: قرآن همه راه و کمال بشري، همه برنامه زندگي دنيا و آخرت انسان است لذا بايد قرآن را به جد موردتوجه قرار دهيم.

وي با اشاره به اينکه نبايد به تعداد قرآن آموزان و جمع قرآني خود اکتفا کنيم، خاطرنشان کرد: هر کدام از قرآنيان ميتوانند افرادي بسيار ديگري را به سوي قرآن سوق دهند.

حجتالاسلام نکونام با بيان اينکه استقبال از قرآن و برنامههاي قرآني کم است، ابراز کرد: برنامههاي قرآني کم و کمرنگ هستند، هيئات قرآني آنگونه که بايد نقشآفرين نيستند، برنامههاي انس با قرآن آنگونه که بايد نيستند لذا ما شرمنده قرآنيم و بايد براي گسترش فرهنگ قرآني کوشش کنيم.

رئيس شوراي توسعه فعاليتهاي قرآني استان با اشاره به اينکه بايد بسيار تلاش کنيم و همتمان را بالا ببريم تا از اين کتاب نور بهره بگيريم، گفت: مبادا شبي بگذرد و انسان در آن شب با قرآن مأنوس نباشد.

وي با تأکيد بر اينکه هرقدر انس ما با قرآن بيشتر باشد بهره ما نيز از قرآن بيشتر خواهد بود، افزود: اگر از قرائت و انس با قرآن خسته شديم و احساس کرديم از تلاوت و نورانيت قرآن بهره نميبريم، بدانيد گرفتار يک بيماري هستيم که بايد درمان گردد.

حجتالاسلام نکونام عنوان کرد: کسي که بر سفره قرآن مينشيند، لذت و عشق ميبرد و نميخواهد بهرههاي معنوي، بصيرتي، هدايتي که از قرآن فرا ميگيرد، به اتمام برسد.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه قرآن کتاب عميقي است و کسي نميتواند به عمق آن راه يابد، تاکيد کرد: بايد در اين درياي بيانتهاي کتاب آسماني قرآن شنا کرد.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينکه امروز اقتضاي انقلاب و جامعه انقلابي انس با قرآن است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي بايد با قرآن پيش رود و اين نهضت با قرآن محفوظ خواهد ماند.

وي در پايان تصريح کرد: پرورش يافته قرآن ميتواند يک انقلابي ناب، يک ولايت مدار ناب، يک پيرو درست راه امام و شهدا و شهيد پرور شود و در مکتب شهدا حرکت کند.

لازم به ذکر است در اين مراسم سرکار خانم فاطمه نجفي مسئول کلاسهاي دارالقرآن امام علي(ع) در شهرکرد طي سخناني به ارائه گزارش پرداخت و گفت: فعاليت دارالقرآن امام علي (ع) در شهرکرد با ثبتنام 70 نفر از خواهران در کلاسهاي روخواني قرآن کريم، تجويد و حفظ قرآن آغاز شد.

وي با بيان اينکه قرآن آموزاني که در رشته روخواني آموزش ميديدند پس از گذشت يک سال به کلاس تجويد ارتقا سطح پيدا کردند اظهار کرد: 17 نفر از افرادي که در کلاسهاي حفظ شرکت کردند موفق به حفظ دو جز از قرآن شدند و در سال 94 از آنها تجليل شد.

وي افزود: حافظان در تابستان گذشته با دادن امتحان، مدرک 5 جز خود را دريافت کرده و اکنون در حال اتمام 10 جز هستند.

وي هدف از کلاسهاي حفظ اين دارالقرآن را حفظ تخصصي قرآن با قرائت صحيح و تلاوت همراه با فصاحت عربي دانست .

وي اظهار داشت: قرآن آموزان پس از گذشت سه سال ميتوانند مدرک دوره تجويد خود را دريافت کنند افزود: در اين مراسم 21 نفر در رشته تجويد، 9 نفر در حفظ 2 جز و 6 نفر درحفظ 5 جز تجليل خواهند شد.

نجفي قدسي: قرآنيان با خدمت به مردم زمينه استمرار نظام اسلامي را فراهم کنند

مسئول دارالقرآن امام علي(ع) گفت: مسئولان جامعه قرآني بايد با خدمت خالصانه نسبت به مردم، زمينه استمرار نظام اسلامي را در جامعه فراهم کنند.

مرتضي نجفي قدسي، مسئول دارالقرآن امام علي(ع) کشور، در آيين تجليل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علي(ع) شهرکرد که با حضور حجت الاسلام والمسلمين نکونام نماينده ولي فقيه در استان، جمعي از مسئولان قرآني و قرآن آموزان اين دارالقرآن در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اينکه يازدهمين دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علي (ع) ويژه خواهران آذرماه برگزار گرديد، گفت: ثبتنام مسابقات برادران نيز از 4 الي 10 بهمن ماه انجام ميشود.

وي با بيان اينکه يازدهمين دوره مسابقات سراسري برادران هم از 28 بهمن ماه شروع ميشود، اظهار کرد: اين مسابقات تا 4 اسفندماه در شهر قم برگزار خواهد شد و مراسم اختتاميه آن نيز در بيت شريف حضرت علامه طباطبايي صاحب تفسير گرانقدر الميزان برگزار مي شود.

نجفي قدسي اهداي جايزه به همه افرادي که نمره حدنصاب در مسابقات کسب کنند را امتياز ويژه مسابقات دارالقرآن امام علي (ع) نسبت به بقيه مسابقات قرآن دانست و افزود: معمولاً پنجاه درصد از شرکتکنندگان نمره حدنصاب را کسب ميکنند.

مسئول دارالقرآن امام علي (ع) با تأکيد بر اينکه مسابقات قرآن اين دارالقرآن هميشه با عظمت برگزار ميشود تصريح کرد: دارالقرآن امام علي(ع) يک موسسه قرآني مردمي است که با هيچ نهاد دولتي و يا غيردولتي رقابت ندارد.

وي افزود: به گفته آقاي محمد انصاري موسس و باني اين دارالقرآن هدف از فعاليتهاي آموزشي و يا برگزاري مسابقات قرآني صرفا اداي وظيفه به منظور پرکردن خلاء هاست ، گرچه براي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تربيت ده ميليون حافظ قرآن بايد همگان به سهم خود تلاش لازم را داشته باشند .

وي با اشاره به اينکه دارالقرآن امام علي (ع) علاوه بر مسابقات، به تفسير و محتوا نيز توجه به سزايي دارد و فعاليتهاي تفسيري اين دارالقرآن در شهر قم متمرکز شده است ، خاطر نشان کرد: دارالقرآن علامه طباطبايي يکي از شعبههاي دارالقرآن امام علي(ع) است که به يک مرکز مهم تفسيري در حوزه علميه قم تبديل شده است.

نجفي قدسي با تأکيد بر اينکه جلسات تفسير قرآن کريم در بيت علامه طباطبايي در طول روز در چندين نوبت برگزار ميشود گفت: از بين 800 نفر از فضلا و طلابي که در حال تحصيل دروس خارج هستند، 200 نفر براي گذراندن دورههاي يکساله مهارتهاي بيان تفسير قرآن گزينش شده اند.

مدير دارالقرآن امام علي (ع) برگزاري همايشهاي عظيم مفسران قرآن، همکاري با انجمنهاي علمي حوزه علميه، برگزاري همايشهاي تبليغ حوزه را از جمله برنامههاي شاخص اين دارالقرآن برشمرد و ابراز کرد: تمام جلسات دارالقرآن با حضور مراجع معظم تقليد برگزار ميشود.

وي ادامه داد: تقاضاهاي بسياري براي برگزاري کلاسهاي مفاهيم و تفسير در سراسر کشور وجود دارد اما به دليل تخصصي بودن تفسير، حساس بودن مباحث تفسير و نبود اساتيد برجسته تفسير در نقاط مختلف کشور فعلاً به برگزاري کلاسهاي حفظ و قرائت بسنده کردهايم و البته اعزام اساتيد تفسير قرآن به نقاط مختلف کشور مخصوصا در ماه مبارک رمضان با همکاري سازمان تبليغات اسلامي و مجمع عالي تفسير قرآن کريم انجام مي شود.

نجفي قدسي در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان يک جامعه قرآني بايد با خدمت خالصانه نسبت به مردم زمينه استمرار نظام اسلامي را در جامعه فراهم کنند.

در پايان بخش اين مراسم عيسي خورشيدي، حافظ کل قرآن و دارنده رتبه هاي برتر مسابقات بينالمللي قرآن کريم به تلاوت آياتي از سوره قصص پرداخت و اظهار داشت: افزايش تعداد حافظان قرآن باعث پاک شدن دامن تشيع از تهمتهاي دشمنان خواهد شد.

در خاتمه اين مراسم جوايز نفرات برگزيده توسط حجت الاسلام و المسلمين نکونام نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرکرد و مرتضي نجفي قدسي مسئول دارالقرآن امام علي(ع) به آنها اهدا گرديد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار