کد خبر: 892757
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نماينده خوزستان: كلانتري رئيس مخرب محيط‌ زيست است!
نیره ساری

چند سالي مي‌شود كه هوا در برخي شهرهاي جنوبي كشور بس ناجوانمردانه خاك است و حل اين معضل از اين دولت به دولت بعد و از اين مدير و رياست به رياستي ديگر محول مي‌شود، اما همچنان اين مردم استان‌هايي چون خوزستان هستند كه ميان خاك زندگي مي‌كنند و صداي اعتراض خود را از طريق شيشه‌نوشت‌هاي خاكي ماشين‌ها و نمايندگان و مسئولان شهر به گوش عالي‌رتبگان حاضر در محيط‌زيست مي‌رسانند. همزمان با حاشيه‌هاي اخير حذف بودجه گرد‌و‌غبار و اختصاص 150ميليون دلاري از صندوق توسعه ملي براي كنترل كانون‌هاي گرد‌و‌غبار جنوب كشور بود كه خبر نامه موافقت رياست سازمان محيط‌زيست با انتقال آب كارون نيز به گوش رسيد. عملكردي كه مورد‌انتقاد شديد نمايندگان استان خوزستان و جمع زيادي از مردم اين استان قرار گرفت و در نهايت عيسي كلانتري در قامت رياست محيط‌زيست در پاسخ به انتقاد جدي يك نماينده دراين‌باره گفت: «به تو هيچ ربطي ندارد!»
گفته مي‌شود، خوزستان و دشت‌هاي حاصلخيز آن تحت‌تأثير مديريت نادرست منابع آب و دست‌اندازي‌هاي منفعت‌طلبانه برخي مديران طراوت و شادابي گذشته را از دست داده و امكان حيات در اين منطقه سلب شده، به‌طوري‌كه سالانه تعدادي زيادي از مردم شهرهاي خوزستان به‌رغم وابستگي‌هاي عميق ديرينه خود از زمان جنگ و حتي قبل‌تر از آن، مجبور به مهاجرت مي‌شوند. 
  
كلانتري، رئيس مخرب محيط‌زيست!

آنچه مشخص است، بحران اصلي نبود آب و هوا در كنار يكديگر است كه محيط‌‌زيست را در خوزستان به محيط‌ شبه‌مرگ تغيير داده است. حال آنكه به‌رغم تأكيد بر مشكلات اصلي ريزگردها در خوزستان كه ناشي از نبود آب عنوان مي‌شود، رئيس سازمان محيط‌‌زيست بنا بر دلايل نامعلوم بر طبل مازاد بودن آب اين استان كوبيده و در نامه‌اي موافقت سازمان متبوعش را نسبت به انتقال آب كارون اعلام كرده است. اقدامي كه واكنش نمايندگان و اعتراضات مردم شهر را به دنبال داشته است. 
علي ساري، نماينده مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي به نامه اخير كلانتري و صحبت‌هاي وي مبني بر مازاد بودن آب خوزستان اشاره كرد و گفت: با توجه به نامه نگارش شده از سوي عيسي كلانتري بايد گفت كه از اين پس مي‌توان از رياست محترم سازمان محيط‌زيست كشور به عنوان رئيس مخرب محيط‌زيست كشور نام برد؛ از كسي كه براي ويران كردن خانه خود نامه مي‌نويسد، ديگر چه انتظاري مي‌توان داشت. 
وي در واكنش به اين تصميم مي‌گويد: همان افرادي كه از آب مازاد سخن مي‌گفتند، طي حضور خود در روزهاي گذشته روي زمين خشك قدم زدند و بهتر است به نظرات كارشناسي در مورد پروژه انتقال آب توجه ويژه‌اي داشته باشند. 
جالب اين است كه عيسي كلانتري در پاسخ به نماينده اين استان در مجلس شوراي اسلامي و چرايي عملكرد بدون كارشناسي خود در مقابل دوربين به‌صورت علني صرفاً به اين جمله بسنده كرد كه: «به تو هيچ ربطي ندارد!»
حال آنكه هدايت‌الله خادمي، نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي نيز پيش‌تر از اين، خطاب به رئيس سازمان محيط‌زيست گفته بود: آقاي كلانتري! شما چه ‌تصميمي براي اين گردوغباري كه در استان خوزستان ايجاد شده گرفته‌ايد؟ چرا منابع ما را از بين مي‌بريد؟ خاك را بر سر كساني بريزيد كه باعث اين وضعيت اسفناك فعلي در استان خوزستان شده‌اند. 
با اين تفاسير پر بيراه نگفتند، كساني كه معتقد هستند اگر رياست محترم جمهور تمايل به حل مشكلات خوزستان دارد، در قدم اول عيسي كلانتري، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست را عزل كند و در عوض براي مردمي كه روزگاري در خط مقدم مقابله با دشمن ايستاده بودند، يك فرد پاي كار انتخاب كند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار