کد خبر: 887212
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
غدير شيخ‌جو، قاتل سريالي كه 20سال قبل به اتهام قتل 3 ‌زن و 2 ‌مرد بازداشت شده بود سرانجام در زندان رجايي شهر اعدام شد.
به گزارش خبرنگار ما، قاتل سريالي در نخستين جنايت خود شهريور‌ماه سال‌1374 مادر و دختري را به نام‌هاي زهرا و آزاده در خانه‌شان حوالي خيابان فرجام در شرق تهران به قتل رساند.  وقتي بازپرس جنايي همراه مأموران پليس در محل حادثه حاضر شدند، دريافتند قاتل يا قاتلان با روسري اين مادر و دختر را خفه كرده‌اند. بررسي‌هاي كارآگاهان جنايي نشان داد در ورودي خانه سالم است كه حكايت از اين داشت عامل يا عاملان اين جنايت با مقتولان آشنا بوده و بدون هيچ درگيري وارد خانه شده و در فرصت مناسب اقدام به قتل كرده‌اند. مأموران در تحقيقات ميداني از همسايه‌ها و شوهر زهرا هيچ ردپايي از قاتل پيدا نكردند. 
     
قتل دختر جوان به شيوه مشابه 

در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه همچنان ادامه داشت مأموران پليس فروردين‌ماه سال 75 جسد دختر جواني به نام سحر را در يكي از باغ‌هاي اطراف كرج كشف كردند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت سحر كه مشكل اخلاقي داشته از سوي قاتل يا قاتلان به باغ متروكه كشانده‌شده و پس از سرقت اموالش به قتل رسيده است. مأموران در بررسي‌ها تخصصي دريافتند قتل سحر شباهت زيادي به قتل زهرا و آزاده دارد و با روسري و به همان شيوه به قتل رسيده است. بنابراين اين فرضيه براي مأموران قوت گرفت كه به احتمال زيادي قاتل اين سه‌زن، يك‌نفر است. در چنين شرايطي مأموران براي دستگيري قاتل زنجيره‌اي تحقيقات گسترده‌اي را انجام دادند، اما باز هم موفق به شناسايي قاتل اين سه‌زن نشدند. 
   
قتل مرد ميانسال با سلاح جنگي 

اوايل سال‌76 بود و يك‌سالي از كشف جسد سحر در باغ‌هاي اطراف كرج گذشته بود و مأموران همچنان در جست‌وجوي قاتل فراري بودند كه در جريان قتل مرد ميانسالي در جنوب تهران قرار گرفتند. مأموران در محل حادثه كه آب انبار خانه‌اي در جنوب تهران بود با جسد مرد ميانسالي به نام محمد حسين روبه‌رو شدند كه با شليك گلوله به قتل رسيده بود. بررسي‌هاي مأموران نشان داد قاتل يا قاتلان پس از قتل صاحبخانه اموال او را سرقت كرده و بدون گذاشتن هيچ ردپايي از محل گريخته‌اند. 
    
قتل در محل پامنار 

مأموران در تحقيقات اين قتل هم موفق به شناسايي قاتل نشدند تا اينكه تيرماه سال 76 بود كه مأموران از قتل مرد جواني به نام محمد در حوالي پامنار تهران با خبر و راهي محل شدند. بررسي مأموران حكايت از اين داشت كه مقتول رابطه صميمي با چند نفر از دوستانش داشته و روز حادثه هم با يكي از آنها به نام غدير شيخ‌جو ديده شده‌است. بنابراين مأموران به دوستان مقتول مظنون شدند و آنها را بازداشت كردند. در نهايت غدير در بازجويي‌هاي فني به قتل محمد اعتراف كرد. 
متهم در بازجويي‌ها گفت: من با دختري رابطه دوستي داشتم تا اينكه تصميم گرفتم او را به قتل برسانم و اموالش را سرقت كنم. من و محمد دو نفري نقشه قتل و سرقت را طراحي كرديم و قرار شد روز حادثه آن را اجرا كنيم كه ناگهان محمد در ميانه راه پشيمان شد و با قتل دختر جوان مخالفت كرد. از آنجايي كه احتمال دادم او مرا لو مي‌دهد تصميم گرفتم محمد را به قتل برسانم تا راز اين نقشه پنهان بماند. 
     
اعتراف قاتل زنجيره‌اي به 5 قتل 

مأموران در ادامه بازجويي‌ها به سرنخي‌هايي رسيدند كه نشان مي‌داد قاتل سه‌زن جوان ديگر غدير است. بدين ترتيب وي را مورد بازجويي‌هاي فني قرار دادند. متهم ابتدا باتناقض‌گويي‌ها قصد فريب مأموران را داشت، اما وقتي با مدارك و دلايل روبه‌رو شد به چهار‌قتل ديگر اعتراف كرد.  قاتل درباره قتل مادر و دختر جوان گفت: سال‌74 با زني به نام زهرا رابطه دوستي داشتم تا اينكه مدتي بعد با هم اختلاف پيدا كرديم و به همين دليل تصميم گرفتم او را به قتل برسانم. شهريور‌ماه بود كه با نقشه قبلي به خانه‌شان رفتم و از آنجايي آزاده دخترش در جريان دوستي من با مادرش بود احتمال دادم او مرا به جرم قتل مادرش لو بدهد به همين دليل هر دوي آنها را به قتل رساندم و از محل گريختم. 

متهم در توضيح سومين جنايت خود گفت: پس از قتل دختر و مادر با دختر ديگري به نام سحر دوستم شدم. چندماهي از دوستي ما گذشته بود تا اينكه فروردين‌ماه سال 75 او را همراه يكي از دوستانم به نام محرم‌علي به باغ متروكه‌اي در حوالي كرج برديم و پس از آزار و اذيت او را به قتل رسانديم.  وي درباره چهارمين و پنجمين قتل هم گفت: فروردين‌ماه سال 76 محمد حسين را در آب انبار خانه‌اش به خاطر سرقت اموالش با اسلحه جنگي به قتل رساندم و سه‌ماه پس از آن هم تصميم داشتم همراه محمد، دختر جوان ديگري را به قتل برسانم كه محمد مخالفت كرد و به خاطر اينكه راز  قتل‌هايم فاش نشود او را هم به قتل رساندم.  متهم در ادامه سه‌همدست خود را لو داد و مأموران هم همدستان وي را به نام‌هاي محرمعلي، هادي و علي را دستگير كردند. سه متهم در بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه با همدستي غدير اعتراف كردند. 

متهمان پس از تحقيقات تكميلي در دادگاه جنايي تهران محاكمه شدند. قاضي دادگاه غدير را به اتهام پنج‌فقره قتل به پنج‌بار اعدام محكوم و به اتهام سرقت و تجاوز به شلاق و حبس محكوم كرد. سه همدست متهم رديف اول نيز به اتهام معاونت در قتل و سرقت به حبس و شلاق محكوم شدند.  حكم اعدام متهم پس از تأييد در شعبه 20‌ديوان عالي كشور براي سير مراحل اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي فرستاده شد. قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني اجراي حكم چند روز قبل در زندان رجايي‌شهر كرج با چوبه دار قصاص شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار