کد خبر: 886644
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
استقلال خوزستان به نیمه نهایی رسید
مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در حالی امروز با انجام ۲ دیدار پیگیری شد که در حساس ترین بازی پرسپولیس در خانه مغلوب تیم صنعت نفت شد و تراکتور سازی هم برابر استقلال خوزستان شکست خورد.
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان که از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در حالی در هوای آلوده استادیوم آزادی برگزار شد که بازی بعد از تساوی یک بر یک در وقت‌های معمول و وقت های اضافه به ضربات پنالتی کشید که صنعت نفت با برتری 5 بر 4 در ضربات پنالتی برابر پرسپولیس در تهران به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
در این بازی شاگردان برانکو با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (بشار رسن ۶۷)، فرشاد احمدزاده (سیامک نعمتی ۶۹)، گادوین منشا و علی علیپور برابر شاگردان فراز کمالوند قرار گرفت.
در نیمه اول پرسپولیس بازی هجومی را در دستور خود داشت هر چند اشتباهات فردی بازیکنان کاملا مشهود بود.دقیقه ۲۲ منشا در موقعیتی تک به تک با دروازه بان حریف قرار گرفت که نتوانست آن را تبدیل به گل کند و توپ با فاصله کم از کنار تیرک به بیرون رفت چند دقیقه بعد اولین گل بازی توسط احمدزاده به ثمر رسید که از روی سانتر انصاری با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.
در دقیقه ۴۳ سرخپوشان فرصت داشتند برتری خود را دو گله کنند اما منشا بازهم موقعیت از دست داد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام برسد.
در نیمه دوم سه دقیقه از بازی نگذشته بود که بازیکن صنعت نفت توپ ارسالی از روی کرنر را با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا همه چیز به تساوی برسد. در ادامه شاگردان برانکو برای جبران سراپا حمله شدند و روی موقعیت کامیابی‌نیا تا آستانه گلزنی پیش رفتند که بازیکن حریف توپ را از روی خط دروازه دفع کرد. منشا نیز در دقیقه ۸۲ روی سانتر ارسالی با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما صوفیانی این توپ را هم مهار کرد تا وقت قانونی بازی به اتمام رسید و دو تیم وارد ۳۰ دقیقه وقت اضاافه شدند. دقیقه ۱۰۰، خورشیدی داور بازی برخورد توپ به بدن بازیکن صنعت نفت را خطای پنالتی اعلام کرد که بعد از گفت‌وگو با کمک داور خود، تصمیمش را پس گرفت و بازی به جریان عادی خود ادامه داد.
در دقیقه ۱۰۸ منشا بازهم در یک موقعیت خوب و تک به تک توپ را با ضربه سر به بیرون زد تا آه هواداران بلند شود.در ادامه پرسپولیس نتوانست موقعیت گلزنی داشته باشد تا بازی به پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی هم منشا با بیرون زدن پنالتی بازی بد خود را تکمیل کرد . علی علیپور هم ضربهش به دیرک عمودی دروازه خورد و تبدیل به گل تبدیل نشد. صوفیانی هم ضربه سیامک نعمتی را مهار کرد. در ضربات پنالتی هم این تیم نفت بود که موفق شد حریفش را شکست بدهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از این دیدار گفت: ناراحتم که برنده بازی نبودیم. من قبلا گفتم که هدفمان چه چیز است. یکی از آن اهداف نتیجه حداکثری در جام حذفی بود که قهرمانی در این رقابت‌هاست اما حذف در یک چهارم نهایی هدف ما نبود. خودمان در حذف شدنمان مقصریم. حدود 10 توپ 100 درصد را گل نکردیم. بعد از گل نکردن موقعیت‌ها حریف از موقعیت‌هایش استفاده می‌کند. آن‌ها موقع پنالتی متمرکز تر بودند. من به خاطر هوادارانمان ناراحتم که در این هوای بد به ورزشگاه‌ آمدند و در کنار ما بودند. صمیمانه از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم. من باید اعتراف کنم متوجه نمی‌شوم. ما 10 شانس 100 درصد ایجاد کردیم و گل نشد. در فوتبال پیش می‌آید. آن‌ها یک شانس داشتند به جز صحنه گل. من قبول دارم که در این بازی ضعیف‌تر ظاهر شدیم. من مشخص کردم که هر فردی که آماده تر است پشت پنالتی بایستند. منشا در بازی با بادران از پنالتی گل زده بود و علیپور هم گل‌های زیادی زده است. متاسفانه دو پنالتی زن ما پنالتی‌شان را از دست دادند. درباره سیامک نعمتی هم باید بگویم که او بازیکن تازه نفس ما بود و بحثش جدا است.
سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بعد از شکست و ناکامی در رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی گفت: داوری باید کارشناسی شود. هم کمک داور و هم داور وسط مشکلات داشتند. باید بررسی شود و جوابگو باشند. نمی شود ساکت باشیم. امیدوارم کمیته داوران جوابگوی هواداران ما باشد. کمیته داوران باید به درستی بازی را بررسی کند. شماره 19 حریف چندین بار جلوی شروع مجددهای ما را گرفت ولی داور کارت زرد هم نداد. آقای گرشاسبی الان باید اعتراض کند.آن روز که گفتم فریب نخورید، الان را می گفتم. الان دادگاهی وجود ندارد که طاهری و هدایتی جوابگو باشند. از دیروز استانداری می گوید بازی نباشد اما سازمان لیگ بازی را از ساعت 16 به ساعت 14 منتقل می‌کند. امیدوارم مردم فریب نخورند و این مسائل را بدانند. فقط مشکلات را برای پرسپولیس بیشتر می کنند. منظور من این روزها بود که نباید فریب می‌خوردیم.  
فراز کمالوند بعد از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس و صعود به جمع چهار تیم برتر جام حذفی، گفت: بازی سنگینی بود. پرسپولیس همه ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار دارد و قوی ترین تیم 10 سال اخیر ایران است. بازی قبلی را که باختیم همه به ما ایراد گرفتند، حالا ما برنده شدیم و آنها اگر می توانند به آزادی بیایند و پرسپولیس را شکست دهند.هیچ کس نمی داند ما در این 10 روز متحمل چه مشکلاتی شدیم. من قبل از بازی به بازیکنانم گفتم که باشگاه صنعت نفت می خواهد که ما امروز شکست بخوریم اما شما بازی را ببرید و از شرف تان دفاع کنید. هفت ماه است که ما با هیئت مدیره درگیر هستیم و خیلی از بازیکنان ما ریالی از باشگاه دریافت نکرده اند. در جدول ششم هستیم و برای اولین بار به نیمه نهایی جام حذفی رفتیم. من یک ثانیه دیگر با مسئولان این باشگاه ادامه همکاری نمی دهم. به فدراسیون می روم و قراردادم را فسخ می کنم. ما فقط برای شرف و اعتبار خودمان بازی کردیم. 10 روز از اولین بازی ما با پرسپولیس می‌گذرد. نه مدیرعامل و نه هیات مدیره سراغ ما را نگرفتند. تعمدا می خواستند فراز کمالوند را خراب کنند. خدا جواب همه آن ها را بدهد. ای مردم! من تیمم را در رده ششم لیگ برتر و جزو چهار تیم برتر جام حذفی تحویل می دهم و می روم. مسئولین باشگاه صنعت نفت، دوست ندارند این تیم بالا بیاید و می خواهند تیم سقوط کند. امروز آخرین روزی بود که روی نیمکت صنعت نفت ابادان نشستم. من به بازیکنانم گفتم که اگر بخواهم قبل از بازی از مشکلاتم بگویم عنوان می‌کنند که بهانه آورده است. گفتم که بروند و ببرند تا در زمان برد این حرف‌ها را بزنم. من از مردم آبادان تشکر می‌کنم که هفت ماه ما را تحمل کردند. من تا زمانی که مسئولان فعلی در تیم نفت باشند در این تیم نمی‌مانم و فردا به فدراسیون فوتبال می‌روم و یک طرفه استعفا می‌دهم. خدا تمام حیله و نیرنگ را به سمت آن‌ها برگرداند و به نیمه نهایی صعود کردیم. من تحت هیچ شرایطی در این باشگاه فعالیت نمی‌کنم.
در دیگر بازی هم تیم های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم در پایان 120 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند. در نهایت تیم استقلال خوزستان با نتیجه 4-3 در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.در آخرین دقایق نیمه دوم این بازی فرزاد حاتمی به دلیل خطای خشن به روی آرام طبع از زمین بازی اخراج شد و تراکتورسازی وقت های اضافی را 10 نفره دنبال کرد.
 یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: بازی سنگینی بود که انتظار آن را داشتیم. صعود حق تیم ما بود. ما به حریف موقعیتی ندادیم و چند موقعیت خوب هم داشتیم که استفاده نکردیم. آن‌جا که باید کار را تمام می‌کردیم نکردیم. متاسفانه فوتبال روی بدش را به ما نشان داد. در بحث داوری هم مشکلاتی داشتیم که تصمیمات خوبی گرفته نشد و داور تحت تاثیر جو بازی و داد و بیداد حریف سوت می‌زد. زاهدی‌فر بسیار ضعیف قضاوت کرد اما مسئولیت این شکست با من است و کسی را مقصر نمی‌دانم. به نظر من داور با ما لج کرد و دلیلی نداشت انقدر بازی را بخواباند. آدم به بعضی تصمیمات داور شک می‌کند. از هواداران معذرت می‌خواهم بابت این شکست ولی اصلا حق ما باخت نبود. در صحنه‌ای که بازیکن ما اخراج شد، داور عجولانه کارت قرمز داد. او قبل از این می‌توانست بازیکن حریف را اخراج کند. زاهدی فر با تیم حریف خیلی مماشات کرد و سوت‌هایش علیه ما بود. در هر صورت این مسئله جزئی از فوتبال است. ما امیدواریم شرایطمان بهتر شود. باید یک دفاع و مهاجم جذب کنیم و امیدواریم در بازی‌های بعدی نتایج خوبی بگیریم تا حذف از جام‌حذفی را جبران کنیم. ما در لیگ قهرمانان آسیا در گروه سختی قرار گرفتیم اما امیدواریم با همدلی در این رقابت‌ها موفق باشیم.
پیش از این تیم خونه به خونه بابل راهی مرحله نیمه نهایی شده بود. برنده بازی فردای استقلال و ایرانجوان هم راهی مرحله نیمه نهایی می شود.حریفان مرحله نیمه نهایی بعد از قرعه کشی مشخص می شوند.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار