کد خبر: 882474
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
فيلم سينمايي «يتيم‌خانه ايران» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي به همت ايرانيان مقيم لندن و بخش بين‌الملل جشنواره مردمي فيلم عمار، در ايمپريال كالج اين شهر به نمايش درآمد. 
احمد نجاران، مسئول اين برنامه و عضو انجمن ايرانيان «ايمپريال كالج لندن» گفت: در 5/1 سال اخير، فيلم‌هاي سينمايي مختلفي همچون «آرگو» و «سيصد» در «ايمپريال كالج لندن» اكران شده بود كه تصويري خشن، جنگ طلب و مرتجع از جامعه ايران را براي جهانيان به نمايش مي‌گذارد، با توجه به اين موضوع جاي اكران فيلم فاخر ايراني كه داراي عقبه تاريخي باشد و تصويري درست و روشن از كشور نشان بدهد، خالي بود. 

عضو انجمن ايرانيان «ايمپريال كالج لندن» بيان كرد: نخستين هدف از اكران اين فيلم سينمايي، ارائه اين اثر براي ايرانيان مقيم خارج از كشور بود، زيرا همانگونه كه در فيلم بيان مي‌شود «يتيم‌خانه ايران» بازگوكننده واقعه‌اي است كه حتي يك صفحه از آن در كتاب‌هاي تاريخي نيامده است. 

وي توضيح داد: «ايمپريال كالج لندن» در روز سه‌شنبه هفتم نوامبر ميزبان نمايش فيلم سينمايي «يتيم‌خانه ايران» بود كه با توجه به اينكه بيش از نيمي از دانشجويان اين دانشگاه را خارجي‌ها تشكيل مي‌دهند، نمايش فيلم يا برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي در اين دانشگاه از بازتاب‌هاي جهاني فراواني برخوردار است. 

اين فعال فرهنگي افزود: انتخاب تاريخ هفتم نوامبر براي اكران فيلم «يتيم‌خانه ايران» هم به علت سخنراني ترامپ و استفاده او از واژه جعلي براي خليج فارس و همينطور تروريست خطاب‌كردن ملت ايران بود كه در آن زمان انگلستان تلاش كرد نقش پليس خوب را بازي كند و با انتشار اسنادي بر لزوم به كار بردن واژه خليج‌فارس تأكيد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار