کد خبر: 876748
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
ايران- مکزيک امروز در يک‌هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان
نوجوانان ايران در حالي امروز از ساعت 15 در مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان به مصاف مکزيک مي‌روند كه...
سعيد احمديان

نوجوانان ايران در حالي امروز از ساعت 15 در مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان به مصاف مکزيک مي‌روند كه همه در انتظار تداوم افتخارآفريني‌ها شاگردان چمنيان در هند هستند، تيمي که در مرحله گروهي با سه برد قاطعانه توانسته يکي از تيم‌هاي شگفتي‌ساز جام جهاني باشد. 

فوق‌العاده و تحسين‌برانگيز، حکايت نوجوانان ايران در رقابت‌هاي جام جهاني هند است. سه بازي مقتدرانه در مرحله گروهي و سه پيروزي در مرحله گروهي رقابت‌ها، سبب شده تا همه نگاه‌ها به تيم ملي نوجوانان کشورمان باشد، تيمي که با هدايت عباس چمنيان در هند خود را مدعي نشان داده و امروز با آغاز مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني بايد مقابل مکزيک صف‌آرايي كند. 
   
چمنيان: بازي‌هاي گذشته را فراموش کرده‌ايم
تيم ملي نوجوانان کشورمان در شرايطي آماده بازي با مکزيک در يک‌هشتم نهايي جام جهاني شده است که آنها در مرحله گروهي توانستند با امتياز کامل و به نوشته سايت فيفا صدرصدي راهي مرحله حذفي شوند. شاگردان چمنيان ابتدا گينه را 3 بر يک شکست دادند، در دومين بازي دست به کار بزرگي زدند و آلمان را 4 بر صفراز پیش رو برداشتند و در آخرين مسابقه هم مقابل کاستاريکا به برتري 3 بر صفر رسيدند تا با سه پيروزي و 9 امتياز به عنوان تيم اول گروه، راهي مرحله يک هشتم نهايي شوند. در اين مرحله شاگردان چمنيان مکزيک را پيش‌رو دارند و اميدوارند با ادامه روند فوق‌العاده‌شان با عبور از مکزيک براي اولين بار جزو هشت تيم برتر جهان باشند.

اين دومين رويارويي ايران و مکزيک در يک ماه گذشته است. تيم ملي کشورشان قبل از آغاز جام جهاني در يک بازي تدارکاتي 3 بر صفر مکزيک را شکست داده بود. 
چمنيان ديروز در نشست خبري پيش از بازي گفت که به شاگردانش تأکيد کرده که پيروزي‌هاي مرحله گروهي را فراموش کنند و خودشان را براي شروعي دوباره آماده کنند: «ما در جلساتي که پس از صعود به مرحله حذفي با بازيکنان داشتيم به آنها تأکيد کرديم که حضور آنها در اين مرحله به منزله يک شروع دوباره است. به همين دليل اعضاي تيم بايد نتايج قبلي را فراموش کنند و فقط به بازي پيش‌رو بينديشند. در حال حاضر 16 تيم حاضر در مرحله يک‌هشتم نهايي از شانس يكساني برخوردارند. بنابراين هيچ تفاوتي ميان ايران که 9 امتياز در مرحله گروهي کسب کرده و مکزيکي که دو امتياز در اين مرحله گرفته، وجود ندارد.»
چمنيان درباره برگزاري بازي دوستانه ايران و مکزيک در اردوي اسپانيا هم گفت كه مسابقه امروز يک بازي متفاوت است: «نبايد از اين نکته غافل شويم که مکزيک پس از آن بازي از تيم ايران شناخت خوبي پيدا کرده است. به همين دليل حتماً بايد برنامه‌هاي تاکتيکي را از نو مرور کنيم. به هر حال مکزيک کشور صاحب‌نامي در عرصه فوتبال جهان است و در رده‌هاي مختلف تيم‌هاي بزرگي دارد. شکست مکزيک مقابل ايران در اردوي اسپانيا براي اين تيم يک غافلگيري محسوب مي‌شد. از ياد نمي‌بريم که آن بازي يک ديدار دوستانه بود و اينجا شرايط فرق مي‌کند.»
   
حريفي بدون پيروزي
مکزيک حريف امروز ايران، اما با شرايط عجيبي موفق به صعود از گروه ششم مسابقات شده و برخلاف ايران که با سه پيروزي و قاطعانه به جمع 16 تيم رسيده، مکزيکي‌ها بدون برد به يک‌هشتم نهايي صعود کرده‌اند. وب‌سايت رسمي فدراسيون جهاني فوتبال در مورد صعود اين تيم که تنها با دو مساوي و البته شکست برابر انگليس به اين مرحله رسيده، نوشته است: «اگر مي‌خواهيد پيشرفت کنيد، لازم نيست که هميشه برنده باشيد. نوجوانان مکزيکي تنها دو امتياز از سه بازي کسب کردند و بدون پيروزي به جمع 16 تيم پاياني مسابقات راه يافتند.»
مکزيکي‌ها در مرحله گروهي با تيم‌هاي انگلستان، عراق و شيلي همگروه بودند، تساوي يک بر يک برابر شيلي و کسب يک تساوي بدون گل برابر عراق کافي بود تا آنها به‌رغم قبول شکست 3 بر2 مقابل انگليس به عنوان يکي از بهترين تيم‌هاي سوم مرحله گروهي به يک‌هشتم نهايي رقابت‌ها راه يابند. بهترين بازيکن مکزيک ديگو لاينز است. او زننده هر دو گل تيمش مقابل انگلستان بود و با شماره 19 در ترکيب مکزيک بازي مي‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار