کد خبر: 876121
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
سعید احمدیاندر هفته نهم ليگ برتر، پرسپوليس در حالي که طارمي را در خدمت نداشت، مقابل استقلال خوزستان پيروز شد و استقلال تهران در اولين مسابقه با شفر با فولاد به تساوي بدون گل رسيد.
در هفته نهم ليگ برتر، پرسپوليس در حالي که طارمي را در خدمت نداشت، مقابل استقلال خوزستان پيروز شد و استقلال تهران در اولين مسابقه با شفر با فولاد به تساوي بدون گل رسيد. 

در حالي که همه تيم‌هاي ليگ برتر به تعطيلي‌هاي گاه و بي‌گاه ليگ عادت کرده‌اند، از روز پنج‌شنبه مسابقات ليگ پس از يک تعطيلي چند هفته‌اي از سر گرفته و با دو بازي آغاز شد و ديروز با انجام شش بازي باقي‌مانده هفته نهم به پايان رسيد.
   
سقوط یک پله‌ای استقلال
بازي با فولاد رونمايي از استقلال با وينفرد شفر بود. مربي آلماني که پس از کنار گذاشته شدن منصوريان، هدايت آبي‌ها را بر عهده گرفت و ديشب براي اولين بار روي نيمکت استقلال نشست تا با اين شوک آبي‌پوشان روند بهتري در ادامه ليگ داشته باشند و به جمع مدعيان برگردند. از نکات جالب توجه در شروع بازي، نيمکت‌نشيني مجدد سيدمهدي رحمتي و حضور سه ملي‌پوش استقلال در ترکيب ثابت آبي‌ها براي رويارويي با شاگردان پورموسوي بود. پنج‌شنبه و در حالي که برانکو ايوانکوويچ ترجيح داد از ملي‌پوشانش در ترکيب اوليه مقابل استقلال خوزستان استفاده نکند، شفر برخلاف او هر سه ملي‌پوش خود را در ترکيب اوليه قرار داد و با وجود اينکه غفوري، چشمي و ابراهيمي در هر دو بازي تدارکاتي تيم ملي مقابل توگو و روسيه حضور داشتند با تشخيص شفر هر سه در ترکيب ثابت آبي‌پوشان مقابل فولاد قرار گرفتند.

با اين حال همه در انتظار تماشاي استقلال دستپخت شفر بودند، به خصوص که او در نشست خبري پيش از بازي در واکنش به احتمال عدم موفقيتش با توجه به کارنامه ضعيف مربيان آلماني قبلي در ايران گفته بود: «کاري مي‌کنم که بنويسيد اولين مربي موفق آلماني در ايران!» بازي در نيمه اول بيشتر در ميانه ميدان دنبال شد و استقلال به‌رغم برتري که در زمين داشت، از خلق موقعيت گلزني روي دروازه فولادي‌ها ناتوان بود، اما در طرف مقابل قرمزپوشان اهوازي هم روي استفاده از ضدحمله برنامه داشتند. 

نيمه دوم هم مانند 45 دقيقه اول سرد و کسل‌کننده از آب درآمد و دروازه‌بانان دو تيم روز بي‌دردسري را تجربه کردند و کمتر موقعيت خطرناکي روي دروازه‌ها ايجاد شد. تعويض‌هاي شفر در نيمه دوم براي زهردار کردن تيمش و خلق موقعيت گل به جايي نرسيد تا اولين تجربه سرمربي آلماني روي نيمکت استقلال با تساوي بدون گل مقابل فولاد ثبت شود. با اين نتيجه آبي‌ها 9 امتيازي شدند و با یک پله سقوط در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند. تساوي استقلال و فولاد سبب شد تا در دقايق پاياني بازي هواداران تيم ميزبان عليه رضا افتخاري، مديرعامل با شعار «افتخاري حيا کن، استقلال رو رها کن» نسبت به مديريت باشگاه انتقاد کردند تا ناکامي‌هاي آبي‌پوشان تهراني همچنان ادامه داشته باشد. 
   
برد روحيه‌بخش قبل از الهلال
جدال استقلال خوزستان و پرسپوليس يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي روز اول هفته نهم بود. پرسپوليسي‌ها که هفته آينده بايد در بازي برگشت مقابل الهلال در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا به ميدان بروند، روز پنج‌شنبه در حالي مقابل شاگردان ويسي قرار گرفتند که برانکو ترجيح داد به وحيد اميري، سيدجلال حسيني و عليرضا بيرانوند، سه بازيکن ملي‌پوش قرمزها استراحت بدهد، مهدي طارمي هم با توجه به محروميت در اين بازي به ميدان نرفت تا برانکو تيمش را در غياب چهار بازيکن اصلي مقابل استقلال خوزستان به ميدان بفرستد. پرسپوليس با وجود غايبان سرشناسي که داشت، مقابل استقلال خوزستان با دو گل علي عليپور و شجاع خليل‌زاده 3 بر يک حريف اهوازي‌اش را شکست داد تا با روحيه‌اي بالا آماده بازي حساس با الهلال شود، هرچند كه با توجه به غيبت طارمي، قرمزها نگران گلزني در اين بازي بودند، اما علي عليپور ستاره پرسپوليس در اين بازي زننده دو گل بود و نگذاشت كه جاي خالي شماره 9 احساس شود. 
برانکو البته از بازي نيمه دوم شاگردانش ناراضي بود و انتظار داشت با توجه با 10 نفره شدن استقلال خوزستان، تيمش به گل‌هاي بيشتري برسد. با اين حال سرمربي کروات قرمزها از نتيجه کسب شده در اهواز راضي است. او در نشست خبري پس از بازي گفت با اين نمايش، تيمش مي‌تواند در بازي با الهلال هم اميدوار به جبران باشد: «در 30 دقيقه ابتدايي بازي موفق شديم سه گل بزنيم و اين يعني اينکه مي‌شود همين کار را در مسقط هم انجام بدهيم، اما نياز داريم به خودمان اطمينان داشته باشيم.»

استقلال خوزستان در طرف مقابل با اين شکست، چهارمين باخت خود در 9 بازي را تجربه کرد تا قهرمان شگفتي‌ساز ليگ پانزدهم، تنها با هفت امتياز تيم پانزدهم جدول ليگ باشد. آنها هشت هفته است که نبرده‌اند با اين حال اما عبدالله ويسي وعده داد که تيمش دوباره به ليگ بر‌مي‌گردد. مربي استقلال خوزستان در واکنش به سؤالي که رتبه اين تيم را در انتهاي جدول نشانه رفته و از آنها به عنوان مدعي سقوط ياد كرده بود، گفت: «زود است که بخواهيم در مورد رتبه تيم‌مان صحبت کنيم. امتيازها بسيار نزديک است و ما با دو برد پشت سر هم مي‌توانيم جايگاه خودمان را در جدول تغيير دهيم. ما بازيکنان جواني داريم، اما شک نکنيد که با تمريناتي که انجام مي‌دهيم به ليگ برمي‌گرديم.»
   
ساير بازي‌ها
روند صعودي پيکان اين هفته هم ادامه داشت و شاگردان مجيد جلالي با پيروزي يک بر صفر مقابل گسترش فولاد، پنجمين برد متوالي‌شان را کسب كردند تا با 17 امتياز يکي از تيم‌هاي مدعي باشند. در سوي ديگر گسترش فولاد با فيروز کريمي باز هم باخت تا قعرنشين جدول ليگ باشد. 
پارس جنوبي صدرنشين ليگ هم ديروز مقابل تراکتور به تساوي يک – يک رسيد و با 19 امتياز همچنان به صدرنشيني خود ادامه داد. پديده هم که در فصل جاري يکي از تيم‌هاي شگفتي‌ساز ليگ است، در مشهد برابر ذوب‌آهن به تساوي يک – يک رسيد. سپاهان پس از چهار هفته ناکامي سرانجام ديروز توانست 2 بر صفر سياه‌جامگان را شکست دهد تا زردپوشان اصفهاني به صورت موقت از بحران خارج شوند تا  ناکامي‌هاي شاگردان ميثاقيان ادامه داشته باشد. مسابقه سايپا مقابل سپيدرود رشت با تساوی یک–یک و صنعت نفت و نفت تهران با نتيجه یک بر صفر به سود آبادانی‌ها به پايان رسيد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار