کد خبر: 873989
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا یکی از سنگین ترین شکستهای خود در این رقابتها را تجربه کرد.شاگردان برانکو که در امارات میهمان الهلال عربستان بودند با ۴ گل تحقیر شدن تا رسیدن برای فینال نیاز به معجزه داشته باشند.
تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در روزی که نشانی از تیم همیشگی نداشت با ترکیب علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، شایان مصلح، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور بازی کرد و ۴ گل خورد و حالا در آستانه حذف قرار گرفته است.
بازی در نیمه اول با حملات تیم حریف آغاز شد. بازیکنان حریف بسیار هماهنگ  بازی کردند. الهلال فشار روی دروازه پرسپولیس را بیشتر و بیشتر کرد تا در نهایت در دقیقه ۳۱ با ضربه سر عمر خریبین در صحنه مشکوک به آفساید، گل اول را دریافت کرد.اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس بسیار مشهود بود.هر چقدر بازیکنان حریف خوب بازی می کردند پرسپولیسی ها در زمین حرفی برای گفتن نداشتند.آشفتگی خط دفاع پرسپولیس و اشتباهات مداوم شاگردان برانکو ایوانکوویچ زمینه را برای گل دوم الهلال فراهم کرد تا اینکه الشهرانی در دقیقه ۴۰ با یک ضربه از پشت محوطه جریمه برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز کند.در ادامه بازیکنان پرسپولیس که به نظر می رسید توان جبران نتیجه را ندارند حملات پراکنده و ناتمامی را تدارک دیدند که نتیجه ای نداشت و بازی در نیمه اول با همان دو گل به سود الهلال خاتمه یافت.
در نیمه دوم در حالی شروع شد که اخراج بازیکن الهلال نور امید بخشی باری پرسپولیس به نظر می رسید.۱۰ نفره شدن حریف می توانست جان دوباره ای به شاگردان پرسپولیس دهد اما بازیکنان الهلال آنقدر آماده و سرحال و بانگیزه بودند که حتی باوجود یک بازیکن کمتر، یکبار دیگر برتری خود را به رخ کشید و در دقیقه ۵۴ توسط عمر خریبین به گل سوم رسید.
برانکو دقیقه ۶۳ شایان مصلح را از زمین بیرون کشید و بشار رسن را به جای وی وارد زمین کرد تا بازی پرسپولیس نظم بیشتری پیدا کند. در این دقایق، الهلال دفاعی تر شد و به ضد حملات روی آورد. پرسپولیس در دقیقه ۶۵ روی شوت گادوین منشا می توانست به گل برسد که ضربه منشا توسط دروازه بان الهلال دفع شد. در دقیقه ۷۵ هم احمد نوراللهی صاحب بهترین موقعیت سرخپوشان در این بازی شد که شوت نوراللهی پشت محوطه شش قدم با عکس العمل دروازه بان حریف راهی کرنر شد.
هر چه از بازی می گذشت بی انگیزگی بازیکانا پرسپولیس بیشتر و بیشتر می شد .شرایط عجیبی بر بازی حاکم شد. در نهایت بازهم این عمر خریبین بود که روی اشتباه مدافعان و علیرضا بیرانوند در دقیقه ۸۹ گل چهارم الهلال را به ثمر رساند تا فاجعه پرسپولیس بعد از محرومیت مهدی طارمی از سوی فیفا تکمیل شود و سرخپوشان در آستانه حذف از آسیا قرار بگیرند. در این بازی اشتباهات بیراوند بسیار تاثیرگذار بود و معلوم نبود چرا برانکو او را تعویض نکرد.
اما این بازی حواشی دیگری داشت که روزنامه های سعودی مدعی شده اند که مربی پرسپولیس به کادر فنی الهلال تعرض کرده است.آنها ادعا کرده اند که مربی و یکی از بازیکنان پرسپولیس در فاصله بین دو نیمه دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام قهرمانان آسیا، اعضای کادر فنی و اداری الهلال را مورد حمله قرار دادند. ناظر بازی تمامی اتفاقات رخ داده را ثبت کرده وهیچ نکته ای از چشمان ناظر مسابقه پنهان نمانده است.دیدار برگشت دو تیم ۲۵ مهرماه در مسقط برگزار می شود.
حریف بهتر بود و از فرصت‌هایش استفاده کرد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دلایل شکست سنگین تیمش برابر الهلال عربستان را اعلام کرد و گفت: حریف در تمام نقاط زمین از ما بهتر بود و از فرصت‌هایش استفاده کرد. برانکو ایوانکوویچ گفت: بازی سختی را پشت سرگذاشتیم و قطعا برای بازی برگشت کار خیلی سختی پیش رو خواهیم داشت. از قبل هم می دانستیم که بازی سختی برابر الهلال خواهیم داشت و مصاف با این تیم از دیدار با الاهلی سخت تر خواهد بود. با چهار گلی که در بازی رفت دریافت کردیم خیلی سخت است که بتوانیم در بازی برگشت این نتیجه را جبران کنیم. البته فوتبال این مسائل را دارد. الهلال تیم بسیار خوبی بود و با وجود اینکه ۱۰ نفره شده بود اما توانست دو گل دیگر به ما بزند.  الهلال در بازی رفت در همه نقاط زمین عملکرد بهتری نسبت تیم ما داشت و از فرصت هایی که بعه دست آورد به بهترین شکل استفاده کرد. کاری که ما نتوانستیم انجام بدهیم و از شانس هایی که داشتیم به خوبی استفاده نکردیم. واقعیت این است که الهلال در این بازی از تیم ما خیلی بهتر بود.برای بازی برگشت سیدجلال حسینی، کامیابی نیا و انصاری را در اختیار داریم و شاید حضور آنها بتواند به ما کمک کند تا به پیروزی برسیم. به هر حال در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.
راز بردن پرسپولیس عملکرد بازیکنانم بود
رامون دیاز سرمربی تیم فوتبال الهلال عملکرد بازیکنانش برابر پرسپولیس را ستود و گفت: می توانستیم گل های بیشتری به پرسپولیس بزنیم. بازی خیلی خوبی را از خود مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشتیم که نتیجه عالی به ثمر نشست.در این بازی فرصت های زیادی داشتیم تا گل های بیشتری بزنیم ولی اشتباهات طبیعت فوتبال است و باید آنها را اصلاح کنیم.
 

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار