کد خبر: 871018
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی شهر آتن در حال پیگیری است در۵ وزن دوم نمایندگان اوزان ۵۴ ،۷۶ و ۱۰۰ کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار نیمه نهایی کشتی آزاد نوجوانان جهان شدند و در اوزان ۴۶ و ۶۳ هم از دور رقابتها کنار ر فتند.
برای تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان که در وزن ۴۶ کیلوگرم سید عرفان جعفریان روی تشک رفته بود ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد.در دور دوم به مصاف کشتی گیری از ژاپن رفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. جعفریان در یک چهارم نهایی مقابل حریف قزاقستانی با نتیجه نزدیک ۱۰ بر ۹ شکست خورد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند. وی باید منتظر فینالیست شدن حریف خود باشد تا بتواند در گروه بازنده ها برای مدال برنز تلاش کند.
اما در وزن ۵۴ کیلوگرم مهدی عشقی دیگر نماینده کشورمان ابتدا برابر حریفی از امریکا کشتی گیرفت که در یک کشتی زیبا و دیدنی اتوانست ۸ بر ۴ به پیروزی برسد. در یک هشتم نهایی مقابل کشتی گیری از تاجیکستان به برتری ۹ بر ۷ رسید و به یک چهارم نهایی صعود کرد. عشقی که در این دوره از رقابتها بسیار آماده نشان می داد در یک چهارم نهایی به مصاف ولادیسلاو اوستاپنکو از اوکراین رفت و در حالی که با نتیجه ۱۰ بر ۴ جلو بود، با ضربه فنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. عشقی در این مرحله برابر روبرتو بلانکو از مکزیک مبارزه خواهد کرد.
اما در وزن ۶۳ کیلوگرم امیر حسین مقصودی که تقریبا در قرعه سختی قرار گرفته بود در دور اول برابر حریفی از مغولستان قرار گرفت با وجود تساوی ۴ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حذف حریف مغولی در ادامه رقابت ها کشتی گیر وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان وداعی زود با این رقابتها داشت.
میثم زارع دیگر کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۶ کیلوگرم ابتدا با حریف ژاپنی کشتی گرفت که ۲ بر یک به پیروزی رسید.وی در دور بعدی با اقتدار حریف اتریشی کشتی گرفت که ۱۲ بر صفر به پیروزی رسید.زارع در یک چهارم نهایی کشتی گیر هندی را ۱۰ بر ۳ شکست داد و حالا قرار است در نیمه نهایی برابر کشتی گیر آمریکا کشتی بگیرد.
اما در آخرین وزن یعنی وزن ۱۰۰ کیلوگرم سید مهدی هاشمی حضور داشت که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. سپس  به مصاف احمد خلیل از مصر رفت و در ۲۰ ثانیه حریف را ضربه فنی کرد. هاشمی با این پیروزی راهی یک چهارم نهایی شد و آنتیل از هند را ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با اسماعیل بیکنیروف از  روسیه کشتی خواهد گرفت.
پیش از این در وزن ۴۲ کیلوگرم مهدی ویسی در دور نخست به مصاف خوان کورتز از مکزیک رفت که با توجه به عدم حاضر شدن حریف مکزیکی به روی تشک، این دیدار با نتیجه ١٠ بر صفر به سود ویسی اعلام شد. وی در دور بعد به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه  ۴ بر یک مغلوب شد.  ویسی در ادامه با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه شانس مجدد شد. مهدی ویسی در گروه شانس به مصاف باتبایار از مغولستان رفت و موفق شد با نتیجه ۱۰ بر صفر این حریف را شکست دهد. اما در دومین دیدار به مصاف گئورگی چولادزه از گرجستان در حالیکه تا ثانیه پایانی کشتی ۶ بر ۴ پیش بود، دو امتیاز از دست داد و با نتیجه ۶ بر ۶ شکست خورد. بدین ترتیب ویسی از گردونه رقابتها حذف شد.
در وزن ۵۰ کیلوگرم محمد خدابخشی پس از استراحت در دور نخست به مصاف نارمانداخ از مغولستان رفت که در گام نخست با نتیجه ١٤ بر ١٢ مقابل نامانداخ از مغولستان شکست خورد و در ادامه با توجه به باخت این حریف برابر شاریپوف از اوکراین، نماینده کشورمان نیز از ادامه رقابتها حذف شد.
در وزن ۵۸ کیلوگرم مرتضی پورمرتضوی برای کشورمان روی تشک رفت . او ابتدا در دور نخست به مصاف خوان کوئیزا از کلمبیا رفت که با توجه به حاضر نشدن حریف، نماینده کشورمان با نتیجه ١٠ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رفت. پورمرتضوی در این مرحله با نتیجه ١٠ بر صفر مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و با توجه به فینالیست شدن حریفش، راهی گروه شانس مجدد شد. پورمرتضوی در نخستین دیدار خود در گروه شانس مجدد با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب نوراخمف از قزاقستان شد و با این شکست از گردونه رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۹ کیلوگرم محمد نخودی ابتدا با قرعه استراحت بروبرو شد.در ادامه در دور نخست در دور دوم مقابل میرانبیک سلیمانوف از قزاقستان به میدان رفت که با عدم حضور حریف روی تشک، نخودی با نتیجه ۱۰ بر صفر به عنوان فرد پیروز این دیدار معرفی و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف آزادکاری از ارمنستان رفت و موفق شد حریفش را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد  و راهی نیمه نهایی شود. او در این مرحله به مصاف داود ابراگیم اف از آذربایجان رفت و با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
در وزن ۸۵ کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست باید به مصاف برایان والدرما از کلمبیا می رفت که با توجه به حاضر نشدن حریفش با نتیجه ١٠ بر صفر پیروز و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در  این مرحله به مصاف حریفی از آمریکا رفت و با پیروزی ۹ بر سه به مرحله بعدی راه یافت. فروتن در ادامه رودرروی حریفی از ازبکستان قرار گرفت و در حالیکه ۹ بر صفر جلو بود توانست حریف خود را ضربه فنی کند. وی با این پیروزی راهی نیمه نهایی شد و به مصاف ساندیپ مان از هند رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.
نمایندگان ایران باید تا ساعاتی دیگر با حضور در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریفان خود بروند تا فینالیست ها مشخص شوند. دیدارهای فینال پنج وزن دوم نیز عصر فردا برگزار خواهد شد.
میزبانی ضعیف یونان صدای کشتی‌گیران را درآورد
اما آنچه در این رقابتها بسیار مشهود بود میزبانی بسیار ضعیف یونان از رقابت های جهانی کشتی نوجوانان بود که باعث اعتراض تیم های حاضر در این رقابت ها شده است.ناهماهنگی کامل میان هتل محل اسکان تیم ها با برگزارکننده مسابقات نمونه بارز ناتوانی یونانی ها در میزبانی مناسب از رقابت های جهانی کشتی است.به عنوان مثال در حالی که تیم ها ساعت ده شب به محل اسکان خود می رسند، مسئولان هتل از تمام شدن زمان سرو غذا خبر می دهند که این امر مشکلات زیادی را برای تعداد زیادی از ورزشکاران،سرپرستان، خبرنگاران و ...بوجود آورده است.در سالن مسابقات نیز با رسیدن زمان صرف ناهار، صف طویلی برای گرفتن اندک غذاهای بی کیفیت شکل می‌گیرد و حتی والنتیرهای کم سن و سال یونانی نیز بعضاجلوتر از کشتی گیرانی قرار دارند که باید خود را مهیای دیدارهای بعدی کنند!
کم بودن غذا نیز مشکل هر روزه این مسابقات است،بگونه ای که حتی تیم ها برای گرفتن نان نیز مشکلات زیادی دارند و مسئولان برگزاری در جواب اعتراض تیم های مختلف از جمله ایران، پرخوری برخی میهمانان را دلیل کمبود غذا می دانند!کیفیت بد غذا و کم بودن آن باعث شده بسیاری از افراد مجبور شوند از فروشگاه سالن مسابقات غذا و نوشیدنی با قیمت های گزاف تهیه کنند. مسئولان تیم ایران نیز مجبور هستند برای تجدید قوای کشتی گیران به این شیوه متوسل شوند. همین امر سوء استفاده یونانی ها از این مسابقات را نشان می دهد.بحث ترانسفر تیم ها بین هتل و محل رقابت ها نیز دیگر بحث دردسرساز کشورهای شرکت کننده اسا.در حالیکه اتحادیه جهانی کشتی همواره در دادن میزبانی به کشورهای مختلف بر موضوع نزدیکی سالن و هتل اقامت تیم ها تاکید دارد اما اینبار فاصله بسیار زیاد هتل تیم ها تا سالن مسابقات که خارج از شهر قرار دارد سروصدای زیادی به پا کرده و تعداد کم اتوبوس ها نیز بر دردسرها افزوده است.


وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار