کد خبر: 865416
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
نخست‌وزير روسيه امضاي تحريم‌هاي جديد امريكا عليه روسيه را جنگ تمام‌عيار تجاري امريكا عليه روسيه خوانده و وزير خارجه آلمان گفته كه تنش بين امريكا و روسيه زمينه‌اي فراهم كرده كه روسيه به سمت اروپا حركت كند.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا در اولين موضع‌گيري خود بعد از امضاي طرح تحريم‌هاي روسيه كه بخشي از لايحه تحريم‌هاي ايران و كره‌شمالي است گفت كه روابط ما با روسيه به شکل بسيار خطرناک به پايين‌ترين سطح ممکن تنزل پيدا کرده است. ترامپ در عين حال تلاش كرده كه اين وخامت را به گردن جمهوريخواهان كنگره بيندازد و در پيام توئيتري خود گفته است: «شما مي‌توانيد از اين بابت از کنگره تشکر کنيد، همان کساني که حتي از تصويب قانون جديد مراقبت‌هاي بهداشتي ناتوان بودند.» ينس استولتنبرگ، دبيرکل ائتلاف ناتو نيز با تأييد اينكه روابط واشنگتن و مسکو به پايين‌ترين ميزان خود به بعد از جنگ سرد رسيده، گفت: «اقدامات بي‌ثبات‌کننده روسيه در شرق اوکراين باعث از بين رفتن اميد براي يک شروع دوباره روابط ديپلماتيک شد.»
 
با اين حال، به نظر مي‌رسد اروپاييان به خصوص آلمان‌ها از تشديد تنش‌ها بين روسيه و امريكا چندان ناراضي نيستند. زيگمار گابريل، وزير خارجه آلمان در مصاحبه‌اي با مجله «اشترن» گفت كه روسيه هوشيارانه بعد از اينکه ديد مشارکت با چين و امريکا نتايج مورد دلخواه را ندارد به اروپا بازمي‌گردد. وي تأکيد کرد: ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه روي اين مسئله حساب باز کرده که به شراکت مناسب با چين برسد، اما آمالش در اين زمينه به جايي نرسيد و چيني‌ها با اطمينان مي‌گويند که دو قدرت بزرگ در جهان وجود دارد، يکي ما و ديگري امريکا. گابريل معتقد است، روسيه بعد از روي کار آمدن ترامپ اميد زيادي به بهبود روابطش با امريکا داشت، اما نااميد شد، از اين‌رو معتقديم روس‌ها هوشيارانه سراغ اروپا خواهند آمد. گابريل نيز تحريم‌ها عليه روسيه را غيرقانوني خواند و خاطرنشان کرد: واشنگتن سعي مي‌کند با تکيه بر اين تحريم‌ها توليدات خود در بخش انرژي را در اروپا به فروش برساند، اما اتحاديه اروپا خواهان کاهش تدريجي تحريم‌ها عليه روسيه بدون ارتباط دادن آن با اجراي توافقنامه‌هاي مينسک درباره بحران اوکراين است که غرب آن را شرط اساسي براي از سرگيري مذاکرات درباره کاهش تحريم‌ها و در نهايت لغو آنها مي‌داند. رئيس دستگاه ديپلماسي آلمان از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواست سياست‌هاي جديدي در قبال مسکو اتخاذ کنند. گابريل افزود: صرف‌نظر از اينکه بسياري عليه لغو تحريم‌ها مي‌گويند اما من با اتخاذ سياست جديد در قبال همسايه شرقي‌مان يعني روسيه موافقم که به کاهش تنش کنوني مي‌انجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار