کد خبر: 864186
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
شروع فصل جديد فوتبال با بازي‌هاي پرگل و جذاب
فصل جديد ليگ برتر فوتبال پرهيجان و پرگل آغاز شد و چهار بازي روز اول هفته اول فصل جديد آنقدر جذاب و ديدني از آب درآمد كه در آغاز ليگ هفدهم همه چيز نويد يک فصل داغ را مي دهد!
سعید احمدیان 

فصل جديد ليگ برتر فوتبال پرهيجان و پرگل آغاز شد و  چهار بازي روز اول هفته اول فصل جديد آنقدر جذاب و ديدني از آب درآمد كه در آغاز ليگ هفدهم همه چيز نويد يک فصل داغ را مي دهد!
مدافع عنوان قهرماني با پيروزي آغاز کرد تا برانکو و شاگردانش از همين هفته اول به اميد تکرار قهرماني آستين‌هايشان را بالا زده باشند. پرسپوليس در روزي که با چند تغيير نسبت به فصل پيش به ميدان رفت و با بازيکناني مانند شجاع خليل‌زاد و شايان مصلح و گائودين منشا که اين دو در دقايق آخر به بازي آمدند، مقابل فولاد نمايشگر يک بازي روان و برتر بود. پرسپوليس به قرمزهاي اهوازي کمترين فرصت را براي خودنمايي داد تا عليرضا بيرانوند روز کم‌دردسري را سپري کند و براي اينکه بدنش سرد نشود، هرچند دقيقه يک بار نرمش کند! علي عليپور و شجاع خليل‌زاده، مدافع تازه‌وارد قرمزها زننده دو گل پرسپوليس برابر فولاد بودند. البته گلزني براي عليپور زياد هم خوش‌يمن نبود و او در نيمه دوم با کارت زرد دوم  از بازي اخراج شد تا خوشحالي اولين گلش در ليگ هفدهم با دريافت کارت قرمز کمتر شود. برانکو اما سرخوش از اولين سه امتياز ليگ در اولين بازي وعده داد که تيمش بهتر هم خواهد شد: «هدفمان اين است که هجومي بازي کنيم تا يک فوتبال زيبا ارائه دهيم. کارمان ساده نخواهد بود، خودتان ديديد در کنار دو گلي که زديم چند فرصت ديگر هم داشتيم، اين بازي اول بود، انتظار داريم که شرايط‌مان بهتر شود.»
 هرچند نخستين پيروزي پرسپوليس مقابل فولادي بود که برخلاف فصل‌هاي گذشته براي ليگ هفدهم بودجه بالايي براي جذب بازيکن نداشت و تيمي را راهي ليگ كرده كه اقتصادي بسته شده است، طوري که پورموسوي، سرمربي فولاد اعتراف کرد که خيلي از بازيکنان فولاد براي اولين بار بود که ورزشگاه آزادي را مي‌ديدند! در چنين شرايطي با اين شروع، پورموسوي کار سختي براي تکرار موفقيت‌هايش با استقلال خوزستان، اين‌بار روي نيمکت فولاد پيش‌رو دارد.
   مورد عجيب نفت
نفت تهران بدون شک يکي از تيم‌هاي عجيب و غريب ليگ هفدهم است، تيمي که تنها چند ساعت مانده به بازي اول در ليگ، قرارداد بازيکنانش را در هيئت فوتبال ثبت مي‌کند و به قول محمد نصرتي ترکيب اين تيم در فاصله هتل تا ورزشگاه شش بار عوض مي‌شود! در چنين شرايطي شايد خيلي عجيب باشد نفتي که حتي بازيکنانش لباس گرمکن يکدست هم ندارند، بيايد و فصل جديد را با پيروزي آغاز کند، اما اين اتفاق افتاد و نفت تهران در ورزشگاه تختي مسابقه‌اي را که از سپيدرود رشت عقب افتاده بود، با نتيجه دو بر يک به نفع خودش به پايان رساند تا به‌رغم حاشيه‌هاي رنگ و وارنگ، شاگردان حميد درخشان که نماينده ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا نيز هستند، ليگ را غيرمنتظره آغاز کنند. البته در آن سوي ميدان گيلاني‌ها که پس از سال‌ها، نماينده‌اي در ليگ دارند با سپيدرود شروع نااميدکننده‌اي داشتند، البته نظرمحمدي به هواداران رشتي اطمينان داد که تيمشان در ليگ هفدهم براي سقوط نکردن نخواهد جنگيد، چراكه آنها رؤياهاي بزرگ‌تري در ليگ دارند، هرچند با دو اشتباه، ليگ هفدهم را با شکست آغاز کردند.
   بازگشت ويسي با برد همراه شد
بازگشت عبدالله ويسي به استقلال خوزستان حداقل براي اين تيم در گام اول خوش‌يمن بود. ويسي که پس از قهرماني شگفت‌انگيزش با آبي‌هاي خوزستان در ليگ پانزدهم، فصل گذشته به سپاهان رفته بود، در ليگ هفدهم دوباره به اهواز برگشته است. شاگردان ويسي در اولين گام موفق بودند تا اين مربي جوان به جبران خاطره نه‌چندان خوشي که فصل گذشته در اصفهان همراه با سپاهان از خودش به‌جا گذاشت، اميدوار باشد. استقلال خوزستاني‌ها در هفته اول ليگ تراکتورسازي را يک بر صفر شکست داد تا تقابل دو مربي جوان ليگ به سود ويسي تمام شود. در حالي گل‌محمدي با تراکتورسازي با شکست آغاز کرد که اين تيم با توجه به محروميت تبريزي‌ها از نقل و انتقالات نتوانست در تابستان بازيکن جديدي به خدمت بگيرد و اين مربي پس از اولين باخت گفت که اميدوار است با بازيکنان جوانش در ادامه ليگ با تراکتور روند بهتري داشته باشد.
  تساوي زير جنجال تغيير ورزشگاه
تنها مسابقه روز اول ليگ که برنده نداشت، مسابقه افتتاحيه ليگ بود، مصاف سياه‌جامگان و ذوب‌آهن، مسابقه‌اي که هرچند سهم دو تيم يک امتياز بود،  اما در عوض پرگل از آب درآمد و تماشاگران اندکي که به ورزشگاه ثامن رفته بودند،  چهار گل ديدند تا شاگردان اکبر ميثاقيان و امير قلعه‌نويي  به تساوي رضايت دهند. البته قلعه‌نويي در پايان اين بازي از اينکه ورزشگاه محل مسابقه دائماً تغيير کرده و پس از مطرح شدن نام ورزشگاه بجنورد و ورزشگاه امام رضا(ع) در نهايت در ثامن اين مسابقه برگزار شده، گلايه كرد و کنايه‌زد: «آنقدر زمين را تغيير دادند که خودمان هم گيج شديم و فکر مي‌کرديم بايد لب مرز بازي کنيم. ياد زمين خاکي مي‌افتيم،  اينها خوب نيست.»
همچنين هفته اول ليگ، شب گذشته با انجام بازي‌هاي فولاد- پارس‌جنوبي جم،  سپاهان- سايپا، پيکان- پديده،  صنعت نفت آبادان  و استقلال به‌پايان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار