کد خبر: 861349
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در حالي كه به نظر مي‌‌رسيد بعد از ديدار رؤساي جمهور امريكا و روسيه كمي از شدت مصايب داخلي دولت دونالد ترامپ كاسته شود اما...
در حالي كه به نظر مي‌‌رسيد بعد از ديدار رؤساي جمهور امريكا و روسيه كمي از شدت مصايب داخلي دولت دونالد ترامپ كاسته شود  اما اين ديدار هيزم آتش حملات جديدي عليه وي شد. در حالي يك سناتور امريكايي ديدار ترامپ با پوتين را يك فاجعه تمام‌عيار خواند كه دور جديد افشاگري درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري امريكا به نفع ترامپ اين بار پسر وي را نشانه رفت و مشخص شد وي به دنبال اطلاعات حساس رقيب دموكرات بوده است.
 
به گزارش شبكه خبري ان بي‌سي،  ليندسي گراهام سناتور جمهوريخواه با اشاره به ديدار ترامپ با پوتين در حاشيه اجلاس  جي 20 آن را فاجعه‌‌بار خواند و گفت، اينكه ترامپ با رئيس‌جمهور روسيه ديدار كند اما هيچ اعتراضي به دخالت‌هاي او در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ نكند، ضربه‌اي تمام عيار به حيثيت رياست جمهوري امريكا بود.  گراهام گفت، ترامپ و تيلرسون 5/2 ساعت با پوتين گفت‌وگو كردند و به او گفتند كه حاضرند همه اقدامات منفي روسيه عليه امريكا را از ياد ببرند.  در چنين شرايطي پاي پسر ترامپ هم به پرونده دخالت روسيه در انتخابات امريكا كشيده شد. روزنامه نيويورك تايمز روز يك‌شنبه به نقل از سه مشاور كاخ سفيد و دو مقام مطلع ديگر با انتشار گزارشي از ديدار سال گذشته پسر ارشد ترامپ با يك وكيل زن روسي در برج ترامپ در نيويورك خبر داد.  بر اساس اين گزارش پس از اينكه خانم « ناتاليا وسلنيتسكايا» يك وكيل روس مرتبط با كاخ كرملين از داشتن اطلاعاتي زيانبار درباره هيلاري كلينتون رقيب اصلي انتخاباتي ترامپ خبر داده بود، اين ديدار در 9 ژوئن 2016 بين «دونالد ترامپ جونيور» پسر بزرگ ترامپ با او در برج ترامپ در منهتن نيويورك انجام شده است. 
 
پسر ترامپ با قبول ديدار با اين وكيل روسي گفته در اين ديدار هيچ اطلاعاتي درباره هيلاري كلينتون مبادله نشده است.  بر اساس گزارش نيويورك تايمز موضوع محوري آن ديدار درباره انتخابات بوده و به همين خاطر «جارد كوشنر» داماد ترامپ و «پال مانافورت» مدير وقت ستاد انتخاباتي ترامپ هم در آن حضور داشته‌اند، به خصوص كه به فاصله دو هفته پس از اين ديدار، ترامپ به طرز معناداري موفق شد در كنوانسيون سراسري حزب جمهوريخواه نامزدي نهايي اين حزب را به دست آورد.  سخنگوي تيم حقوقي ترامپ در واكنش به اين گزارش اعلام كرده دونالد ترامپ از انجام آن ملاقات خبر نداشته و در آن شركت نكرده است.  وسلنيتسكايا نيز در واكنش به اين گزارش نيويورك تايمز اعلام كرده كه در آن ديدار هيچ بحثي درباره انتخابات مطرح نشده و موضوع آن ديدار لغو برنامه پذيرش فرزند‌خواندگي از روسيه از سوي پوتين بوده است. رئيس‌جمهور روسيه در سال 2012 با صدور فرماني اين برنامه را لغو كرده بود.
  
حمله ترامپ به رئيس سابق «اف‌بي‌آي»
دونالد ترامپ كه عموماً سعي مي‌كند در لحظات بحراني با انتشار توئيتري توجه افكار عمومي را از محور خبري رسانه‌هاي اصلي منحرف كند، در تازه‌ترين پيام توئيتري خود نوشت: «جيمز كومي، اطلاعات محرمانه را براي رسانه‌ها فاش كرد. اين، كاملاً غيرقانوني است!» ترامپ همچنين در توئيت ديگري از نمايندگان كنگره امريكا به علت تصويب نكردن لايحه بيمه خدمات درماني، پيش از آغاز تعطيلات انتقاد كرد و نوشت: «نمي‌توانم تصور كنم كه نمايندگان كنگره جرئت كرده‌اند واشنگتن را ترك كنند، بدون اينكه لايحه جديد و زيباي خدمات درماني تصويب شود و آماده اجرا باشد.»
 
رئيس‌جمهور امريكا دو پيام توئيتري از برنامه «فاكس و دوستان» FOX & friends در شبكه تلويزيوني فاكس نيوز را عيناً روي صفحه كاربري شخصي خود قرار داد. در نخستين پيام توئيتري نوشته شده است: «طبق اتهامات مطرح در گزارش‌ها، مطالبي كه جيمز كومي (رئيس سابق اف‌بي‌آي) براي يكي از دوستان خود فاش كرد، حاوي اطلاعات فوق محرمانه بوده است.» در پيام دوم، بخش‌هايي از اظهارات «كري شفيلد» تحليلگر سياسي در مصاحبه با شبكه فاكس نيوز نقل شده است.  كري شفيلد مي‌گويد: «رسانه‌هاي بزرگ از وظيفه خود كه بر عهده داشتن نمايندگي عموم مردم است، غفلت مي‌كنند. آنها نتوانسته‌اند نماينده نيمي از (مردم) كشور (امريكا) باشند.» رئيس‌جمهور امريكا همچنين در توئيت ديگري، به نقل از جيمز وودز هنرپيشه امريكايي نوشت: «فقط الان كه رئيس‌جمهوري واقعي داريم، مي‌توانيم دامنه ويراني‌هايي كه اوباما و دار و دسته دموكرات‌ها آن را مهندسي كرده‌اند، ببينيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار