کد خبر: 856618
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات سازمان صداوسیما در بازدید از معاونت برون مرزی
سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات مستقر در صداوسیما ضمن دیدار از معاونت برون مرزی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی هفته گذشته در تهران گفت : وظیفه رسانه ملی ، پس از این حادثه بسیار حساس تر شده است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات مستقر در صداوسیما روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه ضمن دیدار از معاونت برون مرزی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی  هفته گذشته در تهران گفت : وظیفه رسانه ملی، پس از این حادثه بسیار حساس تر شده است.

وی ضمن قدردانی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی در انعکاس مناسب اخبار و افشای واقعی چهره گروه تروریستی داعش برای مخاطبان برون مرزی ، بر لزوم توجه بیشتر در امر اطلاع رسانی و روشن کردن افکار عمومی جهان با ماهیت پلید این گروه تکفیری صهیونیستی و اهداف شوم آن تاکید کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد : باید جهانیان با ماهیت خونخوار گروه تروریستی داعش و حامیان آنها چه در منطقه و چه در سراسر جهان آشنا شوند و این مهم بر عهده رسانه ملی و به طور ویژه معاونت برونت مرزی است که چهره واقعی اسلام را برای مخاطبان خود به تصویر بکشد تا هدف آمریکا و متحدانش برای تخریب چهره اسلام هرگز محقق نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات  مستقر در صداوسیما همچنین  تلاش برای مخاطب شناسی و جذب مخاطب در عرصه جهانی را از مهمترین راهکارهای ارتقای کمی و کیفی اخبار توصیف کرد و گفت  هر چقدر تنوع و تکثر را در عرصه تولید محتوا و خبر در بخش های مختلف رسانه ملی بوجود آوریم به رقابت در درون رسانه ملی و ارتقاء کمی و کیفی اخبار داخلی و بین المللی نزدیکتر خواهیم شد.

در بازدید عضو کمسیون نظارت بر تبلیغات مستقر در صداوسیما از معاونت برون مرزی ، عباس محمدنژاد مدیرکل خبر و تفسیر این معاونت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت بخش های مختلف خبری گفت : خبرگزاری پارس تودی علاوه بر استفاده از تولیدات خبرگزاری صداوسیما ، از تولیدات شبکه های العالم ، پرس تی وی ، هیسپان تی وی و شبکه سحر و رادیوهای برون مرزی نیز استفاده می کند.

محمدنژاد گفت : بیشتر شبکه های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی خبرنگاران محلی در سراسر جهان دارند که خبر خام تولید شده توسط آنها در اداره کل خبرو تفسیر تنظیم و سیاستگذاری می شود و در اختیار شبکه های برون مرزی قرار می گیرد.

محمدنژاد همچنین افزود: برای جلوگیری از موازی کاری و اعمال سیاستگذاری های یکسان، خبر و تفاسیر و برنامه های معارف اسلامی یکجا متمرکز شده و واحدی به نام مدیریت فرهنگی و معارف اسلامی تشکیل شده و به نوعی برنامه های رادیو از اداره کل خبر و تفسیر و گروه معارف تغذیه می شود.

محمد نژاد همچنین درباره شبکه های تلویزیونی برون مرزی نیز گفت : تمام شبکه همچون العالم و پرس تی وی ساختار مجزایی دارند و از طریق دفاترشان  در خارج از کشور و خبرنگاران محلی و حتی دفاترشان در تهران خبر و گزارشات  خبری تولید می کنند که  البته تمام این تولیدات در راستای سیاستگذاری های سازمان تهیه می شود.

وی همچنین به  تعامل میان شبکه های برون مرزی با دیگر شبکه های خبری سازمان اشاره کرد و گفت: تولیدات شبکه های برون مرزی به فراخور موضوع و مخاطب در اختیار دیگر شبکه های خبری رسانه ملی قرار می گیرد.

در این دیدار، قاضی زاده هاشمی همچنین با بازدید از پارس تودی ، شبکه های العالم و سحر با نحوه فعالیت دیگر بخش های خبری معاونت برون مرزی آشنا شد.

در بازدید عضو کمسیون نظارت بر تبلیغات مستقر در سازمان صدا و سیما، آقای ابوالفضل آشوری قائم مقام شبکه جهانی سحر درخصوص فعالیت کانال های شبکه سحر به ویژه کانال بالکان که اخیرا پوشش منطقه ای آن کامل شده است و کانال آذری توضیحات کاملی به آقای هاشمی قاضی زاده ارائه کرد.

آقای حسینی خبیر مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی نیز ضمن همراهی عضو کمیسیون نظارت بر سازمان صداوسیما با معرفی دیگر بخش های معاونت ، مهمترین رسانه انتقال دهنده پیام گفتمان انقلاب اسلامی را شبکه های برون مرزی دانست و بر عزم جدی معاونت برون مرزی در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی تاکید کرد.

جهانی سحر درخصوص فعالیت کانال های شبکه سحر به ویژه کانال بالکان که اخیرا پوشش منطقه ای آن کامل شده است و کانال آذری توضیحات کاملی به آقای هاشمی قاضی زاده ارائه کرد.

آقای حسینی خبیر مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی نیز ضمن همراهی عضو کمیسیون نظارت بر سازمان صداوسیما با معرفی دیگر بخش های معاونت ، مهمترین رسانه انتقال دهنده پیام گفتمان انقلاب اسلامی را شبکه های برون مرزی دانست و بر عزم جدید معاونت برون مرزی در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار