کد خبر: 850142
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در حالی حوالی نیمه شب به مصاف هائیتی می رود که برای اولین بار است که در نیمه نهایی راه یافته و اگر بتواند به فینال راه یابد شگفتی بزرگی را رقم زده است.ایران و تاهیتی ساعت 11 و 30 دقیقه امشب، در نخستین دیدار نیمه نهایی به مصاف هم می روند. قطعا ایران بدنبال تاریخ سازی است و در صورت برتری مقابل هائیتی نخستین تیم آسیایی خواهد بود که به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی صعود می کند. مقام چهارمی ژاپن در رقابت های 2005 بهترین نتیجه ای است که نمایندگان قاره کهن در این تورنمنت گرفته اند. تیم ایران در یک چهارم نهایی سوئیس را شکست داد و صعود کرد. ایران برای ارائه عملکرد عالی خود به محمد احمد زاده کاپیتان و پیمان حسینی دروازه بان تیم نیاز دارد. تیم ایران مقابل تیم با تجربه هائیتی به میدان می رود. هائیتی در دوره قبلی جام جهانی به فینال راه یافته بود

برزیل از سال 2006 تا 2009 چهار بار فاتح جام جهانی فوتبال ساحلی شد، با این حال در سال های اخیر کمتر از حد انتظار ظاهر شده است. اما این بار نیمه نهایی جام جهانی باهاما 2017 متفاوت است و روس ها در این مرحله حضور ندارند و باید برابر ایتالیا صف آرایی کند. روسیه در یک چهارم نهایی 2015 برزیل را شکست داد. در سال 2013 نیز برزیل در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد و در نهایت قهرمانی به روسیه رسید. در سال 2011 نیز روسیه در فینال برزیل را شکست داد و باز هم فاتح جام شد. تیم برزیل در نیمه نهایی جام امسال مقابل ایتالیا به میدان می رود. این بار ایتالیا مانعی بر سر راه قهرمانی برزیل است. تیمی که 14 گل در این رقابت ها به ثمر رسانده است،‌ یک تهدید واقعی استآخرین باخت برزیل در یک چهارم نهایی جام 2015 بوده است. از آن زمان تاکنون برزیل در همه رقابت ها شکست نخورده و نوار 33 پیروزی این تیم هنوز قطع نشده است. درجام جهانی فوتبال ساحلی برزیل با 13 قهرمانی رکوردار است و تیم های پرتغال و روسیه هرکدام با 2 قهرمانی و فرانسه با 1 قهرمانی در رده های بعدی جای دارند در دوره قبلی این رقابت ها که سال 2015 در پرتغال برگزار شد تیم کشورمان به جمع 8 تیم برتر راه یافته بود

***

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحل معتقد است ایران در بازی امشب کار آسانی مقابل هائیتی ندارد.پیمان حسینی که در بازی با سوئیس ستاره میدان بود درباره بازی امشب می گوید: مربی پیشین تیم ملی تاهیتی اکنون مربی سوییس است و از ایده‌پردازان تاکتیکی در فوتبال ساحلی جهان شناخته می‌شود. در دو، سه سال گذشته قدرت هائیتی به یکباره باعث تعجب فوتبال ساحلی جهان شد که حاصل کار آنجلو شرینزی مربی فعلی سوییس بود.در واقع تاکتیک تیمی هائیتی و سوییس یکسان است و هر دو از سیستم "دو باز" که تاکتیکی مدرن است، استفاده می‌کنند. به نظرم کار آسانی برابر تاهیتی نخواهیم داشت اما کاملا می‌دانیم که باید مقابل این تیم چه کار کنیم. برای کسب پیروزی در بازی امشب مقابل هائیتی کاملا امیدواریم و می‌خواهیم راهی که تا این مرحله آمده‌ایم را با حضور در فینال ادامه بدهیم. هدف ما به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان و شاد کردن دل مردم و فوتبالدوستان است. البته با جایگاهی که در جهان داریم و زحماتی که در سال‌های گذشته کشیده‌ایم باید مزد تلاش‌هایمان را در زمین مسابقه بگیریم.

***

بر اساس رده بندی جدید اعلام شده از سوی سازمان جهانی فوتبال ساحلی، فوتبال ساحلی ایران تنها با چهار اختلاف امتیاز نسبت به تیم چهارم جهان، در رده پنجم باقی ماند. بر اساس این رده بندی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با 2199 امتیاز و اختلاف 4 امتیازی با تیم چهارم، در رده پنجم جهان باقی ماند.در این رنکینگ تیم های ملی پرتغال، روسیه، برزیل و ایتالیا به ترتیب با 3440، 3204، 2995 و 2203 امتیاز در رده های اول تا چهارم قرار گرفتند.

 

***

موقعیت کشور باهاما میزبان مسابقات

باهاما کشوری انگلیسی زبان و شامل بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس که در شرق  فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد. جمعیت باهاما ۳۵۰ هزار نفر و پایتخت آن ناسائو است. پول رایج این کشور دلار باهاما است .این کشور با کشورهای آمریکا ، کوبا و هائیتی دارای مرز مشترک دریایی می‌باشد. از نظر درآمد سرانه باهاما یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره آمریکا است و در این رتبه پس از ایالات متحده و کانادا قرار دارد.

۸۵ درصد از مردم آن از تبار آفریقایی و ۱۲ درصد اروپایی‌تبارند. سه درصد نیز زردپوست آسیایی‌اند. مردم بومی و اصلی باهاما لوکایایی ها بودند که شاخه‌ای از سرخ‌پوستان به‌شمار می‌آمدند.باهاما نخستین خشکی در جهان جدید بود که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ در آن لنگر انداخت .نام باهاما از واژه‌های اسپانیایی baja mar (باخا مار) گرفته شده که به معنی «دریای کم‌عمق» است.

نویسنده:وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار