کد خبر: 739816
تعداد نظرات: ۶۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
هاشمي چندين بار در تاريخ انقلاب اشتباه كرد. از پنج مورد تلاش ناموفق انتخاباتي كه به خاطر جايگاه او، خسارتي به حساب مي‌آمد، مي‌گذريم و حمايت‌هاي او از محكومان مالي و امنيتي قوه قضائيه را هم ناديده مي‌گيريم، رفتارش در فتنه 88 را هم به ديده اغماض بنگريم، اما از اشتباهات او درباره بني‌صدر و احمدي‌نژاد نمي‌توان گذشت
2 اشتباه هاشمي در تأييد بني‌صدر و احمدي‌نژاد!هاشمي چندين بار در تاريخ انقلاب اشتباه كرد. از پنج مورد تلاش ناموفق انتخاباتي كه به خاطر جايگاه او، خسارتي به حساب مي‌آمد، مي‌گذريم و حمايت‌هاي او از محكومان مالي و امنيتي قوه قضائيه را هم ناديده مي‌گيريم، رفتارش در فتنه 88 را هم به ديده اغماض بنگريم، اما از اشتباهات او درباره بني‌صدر و احمدي‌نژاد نمي‌توان گذشت، زيرا خود او به عنوان يك روحاني اخيراً تأكيد كرده است كه «روحانيت دو بار فريب خورد، يك بار اوايل انقلاب و يك بار هم همين اواخر. يك بار در مورد بني‌صدر و يك بار هم در مورد احمدي‌نژاد كه اولي خسارتش كمتر بود و زمانش هم كوتاه‌تر.»
درباره بني‌صدر، اين اشتباه هاشمي بود كه به رأي آوردن بني‌صدر در نخستين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران منجر شد. او در آن زمان به عنوان سرپرست وزارت كشور برگزاركننده انتخابات رياست جمهوري بود و چون تأييد صلاحيت نامزدها در فقدان شوراي نگهبان در آن دوره به عهده وزارت كشور بود، با اشتباه هاشمي و اصرار او به ايراني‌الاصل بودن جلال‌الدين فارسي كه در عمل به حذف شهيد آيت از نامزدي رياست جمهوري انجاميد- چون آيت به نفع فارسي كنار رفته بود- عملاً راه براي رياست جمهوري بني‌صدر باز شد.
هاشمي در آن زمان به جاي اجراي قوانين انتخابات،‌جلال‌الدين فارسي را ايراني‌الاصل تشخيص داد. حضرت امام ايراني‌الاصل بودن فارسي را در كمتر از 10 روز به انتخابات رد مي‌كند. هاشمي شايد به خاطر عضويت فارسي در حزب جمهوري اسلامي، اصرار مي‌كند كه او ايراني است. شهيد آيت در 17 دي‌ماه 58 و قبل از اثبات افغاني‌الاصل بودن جلال‌الدين فارسي به نفع فارسي كنار مي‌رود و عملاً امكان انتخاب كانديداي جايگزين از حزب جمهوري اسلامي گرفته مي‌شود. امام هاشمي را فرا مي‌خواند و مي‌گويد «ايشان (فارسي) ايراني‌الاصل نيست و بهتر است خودشان كنار بروند» و به اين ترتيب بني‌صدر براي رياست جمهوري آماده مي‌شود.
البته اين مي‌تواند يك اشتباه باشد و مي‌تواند يك برنامه‌ريزي براي انتخاب يك رئيس‌جمهور! زيرا در سال‌هاي اول انقلاب رقابت‌ها به جديت سال‌هاي بعد نبود و خيلي از چيز‌ها در زمان تأييد صلاحيت‌ها روشن مي‌شد.
اما اشتباه هاشمي درباره احمدي‌نژاد اين بود كه راه او براي ورود به قدرت را هموار مي‌كرد.
محمود احمدي‌نژاد در دولت دوم هاشمي از سال 1372 سه دوره پياپي به عنوان استاندار نمونه انتخاب شد و رابطه و نزديكي او با هاشمي در حدي بود كه به‌رغم حضور در اردبيل به عنوان استاندار، رياست ستاد انتخاباتي هاشمي در انتخابات دوره ششم مجلس شوراي اسلامي را در منطقه نارمك تهران به عهده گرفت كه البته هاشمي در آن انتخابات شكست خورد.
هاشمي و همفكرانش بارها احمدي‌نژاد را به عوام‌فريبي و سوار شدن روي موج احساسات مردمي متهم كرده‌اند. صرف نظر از اينكه اين سخن درست است يا نه، سه بار اعطاي جايزه استاندار نمونه به احمدي‌نژاد در دولت هاشمي جز به خاطر همين رفتارهاي عوام‌خواهانه يا عوامگرايانه نبوده است و بايد گفت كه اصلي‌ترين عامل ورود احمدي‌نژاد به قدرت، خود هاشمي بوده است.
اكنون كه هاشمي مدعي شده است روحانيت دو بار در تاريخ انقلاب اشتباه كرده، يكي درباره بني‌صدر و يكي درباره احمدي‌نژاد، اين پرسش پيش مي‌آيد كه آيا وجدان خفته او بيدار شده و خاطره‌اي از اشتباهات خود را بازگو مي‌كند يا در ميان خاطرات گوناگون خود اشتباهاتي را كه درباره بني‌صدر و احمدي‌نژاد شده به ياد مي‌آورد، اما اشتباه‌كننده را به فراموشي سپرده است؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
7
21
تفاوت بین احمدی نژادو بنی صدر زمین تا اسمان است خواهشن برای خراب کردن یک تفر به این حربه ها...متوسل نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اشتباه مثبت دادم
مردم را .. فرض کرده اید؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
1
گویند: هرکس تنها به قاضی رفت "راضی
برمی گردد.قبول اشتباه رجال کشور در زمان
تصدی پست"کاری غبرقابل باورست"که در
کشورمان یک روال عادی را طی می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
12
ایا فقط هاشمی در باره احمدی نژاد وبنی صدر اشتباه کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
10
6
اگر ایشان به رای ملت احترام نمی گذارد ورای ملت را به دکتر احمدی نژاد (ایده الله تعالی)،اشتباه دانسته وبا بنی صد ر مقایسه می کند.ما درمورد ایشان دواشتباه را مرتکب شدیم 1-اشتباه اول ما این بود که نمایندگانی را به مجلس فرستادیم تا شمارا رئیس مجلس نمایند2-اشتباه دوم ما این بودکه شما را دودوره با رای بالا به ریاست جمهوری انتخاب کردیم .منتهی اشتباه ما با شما فرق دارد .شما برای رای مردم هیچ احترامی قائل نشدید....مملکت ایران درنظر شما فقط تهران وکلان شهرها ست وشما اصلا هیچ اهمیتی به مردم شهرستانها نمی دهید ومتاسفانه این دیدگاه شما خسارت مالی واقتصادی شدیدی به مملکت زد .وسبب وجود کثرت مهاجرتها ی مردم بیکاربه کلان شهرها وهزینه های اضافی برای دولتهای بعداز شما شد ،(پرونده های فساد اقتصادی دولت شماودولت اصلاحات را فعلا بررسی نمی کنیم که اگر بررسی کنیم صدبرابربیشتر از دولت احمدی نژاد آمارهای نجومی آن سربه فلک می کشد ومردم را ناآگاه فرض نموده اید.).پس بهتر است به جای نقدهای غیرمنصفانه به دولت احمدی نژاد(ایده الله تعالی) .ازدولتی تعریف نکنید که سرتاپای آن پراز عیب وایراد است .وکلی مردم منتقد را کم سواد یا بی سواد می داند.
حاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
19
ی لیوان آبسرد بخور از خشم و غضبت کم بشه برادر، آسمون ریسمون نباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
با سلام حضور برادرمحترم حاجی،اولا بنده مطالبم را ازروی عصبانیت وخشم وغضب ننوشته ام ثانیا اگر عنایت بفرمایید تمام مطالبی که ذکر کرده ام عین واقعیت است
ثالثا اگر کسی درخط ولایت فقیه باشد وببیند افرادی درمملکت درمسیررهبری،شب وروزشان را برای خدمت به خلق وقف کرده اند آن شخص باید بازوی آن فرد مسئول باشد .نه اینکه ازروی حسادت وحب جاه وی را بکوبد.(چیزی که ما دربین سالهای 1384تا 1388درتریبون نمازجمعه تهران از هاشمی رفسنجانی می دیدیم ومی شنیدیم.)رابعا اگر آقای احمدی نژاد اشتباهی داشته باشد دولتمردان هاشمی رفسنجانی وخاتمی هم اشتباهاتی داشتند .آیا فقط فضای تخریب باید گردن دولت خدمتگزار احمدی نژادباشد. مدام به انحای مختلف آن 24میلیون نفری که به ایشان درانتخابات 88رای دادند با فضای تخریبی که درست کردند سرزنش می شوند.این رفتار ها کاملا غیرانسانی وبه دور ازبصیرت وسیاست داهیانه وهوشیارانه است .درواقع نشانه های افراد اح... دراینگونه فضاها نمایان می شود.
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
جناب ناشناس
لطفا اگر ریگی به کفش نیست جواب صفحه ای در سایت انتخاب با عنوان قافیه چو بتنگ آید... رو بدید
قطعا خودتون و نویسنده مطلب فوق از ارائه این ... جا میخورید
تیز بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
13
12
... کسانی که احمدی نژاد خادم ملت کسی که به فرموده مقام معظم رهبری قطار انقلاب را مسیر اصلی خود بازگرداند را با بنی صدر ضد انقلاب و منافق برابر می دانند.... بی بصیرتی تا این اندازه ممکن نیست بلکه این گونه برخوردها ناشی از عناد و دشمنی و داشتن کینه شخصی با احمدی نژاد است.
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
چگونه وقتی این فرق را نمیدانند میایند یک شخصیت دیگه ای رو بی بصیرت معرفی میکنند؟؟؟!!!!!
آیا این عناد نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
5
اصولا هیچ انسانی علم و غیب نمی داند چه هاشمی چه کسانی که از هاشمی بزرگتر هستند چون انسانها در گذر دوران و زمان است که جوهره خود را نشان میدهند
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
اولا تهمت زدن به آقای هاشمی
و بقیه حاشیه دوزی...........
عبدالله عبداللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
7
بسمه تعالی باسلام همینکه این دو نفر در کنار یکدیگر نوشته میشوند جای خوشوقتی است که پیشبینی هاشمی بدرستی از میان انبوه گردوخاک ناشی از توفان حوادث بدرامد. درمورد اولی کافر همه را بکیش حود پندارد ؛شما خیال کرده ایدتأييد صلاحيت نامزدها در فقدان شوراي نگهبان در آن دوره به عهده وزارت كشور بود باید مثل شورای نگهبان عمل میکرد یعنی نظارت استصوابی اینکه همه بزرگان کشور مگویند نظارت استصوابی کار ... می باشد بعد از فوت امام دلیلش در همین اشاره تاریخییست شما اگر نمیدانی روسای شما میدانند اشاره هاشمی به اشتباه روحانیت در مورد اول به حمایت جامعه روحانیت مبارز به ...از بنی صدر میباشد در حالیکه حزب جمهوری بعد از فارسی به مرحوم حبیبی نظر داشت در مورد دوم هم مراد از روحانیت شخص .... که وی رااز هاشمی نزدیکتر میدانست ....که احمدی نزاد را فرستاده خدا و اقا امام زمان رسما معرفی کردند.
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
6
6
اشتباهات هاشمی ده ها مرتبه بیشتر است. در مورد اواخر جنگ که مفصل است. ورود بسیاری از فاسدین در دولت که ....در نماز جمعه (رشوه) را هدیه خواند و این حرف ... پسرش را هم فاسد کرد.برای شورایی کردن رهبری به قم رفت تا رای جمع کند که خوشبختانه موفق نشد. جریان مخفی (مک فارلن).عمدا"شفاف نبودنش در مورد فتنه 88.تحریف سخنان امام خمینی بدون سند جهت پیشبرد اهدافش که خیلی کار زشتی است. اجرای فیلم... در مورد زندان رفتن فرزندش.و ...
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
قطعا اگر کسی فهم و درکی در مورد عملکرد آقای هاشمی داشت متوجه این میشد که عملکرد ایشان فراتر از خواست انقلاب و بنفع اسلام است
چه باید کرد در مقابل ساده نگرها که مایلدن فکر سیاسیون هم به اندازه فهم آنها پائین باشد تا تعریفش کنند
جناب آقای حکیمی
در آنصورت مملکتی مانند افغانستان میبایست داشته باشیم و وجود نیروهای خارجی در کنارمان!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
9
خود سپاه که از حامیان اصلی احمدی نژاد بود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
11
چه متن بي ربطي!!!!!؟
پاسخ ها
آویس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اگر به ادعای نویسنده این مطلب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، احمدی‌نژاد را بر سر کار آورد، چرا در ادامه قدیس شما شد؟؟ از یک نویسنده بعید است نداند که افشای خط انحراف در دولت‌های نهم و دهم و اخبار مخالفت‌های مستدل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از احمدی‌نژاد و از همان سال 84 تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش به مراتب بیشتر از تأییدها و نذر و نیاز کردن‌های بسیاری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بود که او را تا حد قدیس بالا بردند و در قم و حتی نماز جمعه تهران که خطبه‌های آن به جای دو رکعت نماز محسوب می‌شود، او را حاصل نذر و دعاهای شبانه مردم و موهبت الهی برای مردم ایران خواندند و اتفاقاً همین روزنامه در آن سالها، ارگان تبلیغاتی احمدی‌نژاد بود که او را ناجی مستضعفین می‌خواند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
8
13
درود بر دکتر احمدی نژاد که پته رفسنجانی را ریخ روی آب. احمدی نژاد دوست داریم.
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
فکرمیکنی خوانندگان این سایت غیر از دوست داران احمدی نژادند که بقول طرفدارانش فرستاده مستقیم از آسمانهاست؟؟؟؟!!!!!
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
2
5
تمام بدبختی ها و فلاکت ها از خود ... بوده و است. ایشان از اول انقلاب اشتباه میکرد و کسی نمیتوانست کاری کنه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
4
متاسفم برای شما .... که خودشو برای احمدی نژاد کشت .طوری بگویید که همکارت نشنوند.وا...؟
ميرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
5
4
ديدگاه احمدي نژاد ، ديدگاه ولايي نيست . بهمين خاطر ايشان لياقت ورود در اين عرصه مهم را نخواهد داشت .
هر كس ديگر هم ديدگاهش با ديدگاه رهبري متفاوت باشد ، نميتواند در اين عرصه مهم قدم بگذارد .
حزب الله اينبار ديگر نخواهد گذاشت كه تجربيات گذشته تكرار شود .
يا حسين .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
1
6
خیلی بی ربط بود
ناشناس
|
Australia
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
1
این که اشتباه....بود پس!!
ناشناس
|
Australia
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
2
7
محمود هم که دردانه .... بوذ... یعنی خواننده های ارزشی شما اینقدر ... تشریف دارن؟
حسن ازتبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
1
2
نویسنده محترم تاکی می خواهید با احساسات این ملت بازی کنید دریک کلام نه هاشمی نه احمدی نزاد به فکر ملت نیستید به جیب خود فکر می کنیند شما هم حتما از یک طرف بهره می برید شهدا برخیزید ببینید ممکت را چطور به باد می دهند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
4
2
همه اشتباه کردند جناب هاشمی . مگر مردم ما در پر و بال دادن و تعریف کردن از شما اشتباه نکردند زمانی که شما را ... میخواندند . شما پایه گذار بسیاری از سوء استفاده هایی هستید که الان در مملکت نهادینه شده و اصلاح ان سخت و شاید هم غیر ممکن باشد مگر اینکه ترس از خدا و روز جزا باعث شود اصلاح شود
ب 1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
7
9
احمدی نژاد هرکی میخواد باشه و هرکاری کرده باشه بازم یادش تو قلبهای ما میمونه. زنده باد یاشاسین ایول بارکلا ماشالا و بنازمت احمدی نژاد
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
لابد بخاطر مخالفتهاش با رهبری ازش تعریف میکنید
فراموش کردید فرمان رهبر مبنی بر کنار گذاشتن مشائی رو که دید قهر کرد وبا تذکر بعداز بازگشت تا زمان حیات سیاسیش مشائی رو کنار خود و پرچم بهش میداد
شما طرفدار انقلاب و رهبر هستید یا طرفدار جهت باد
رهبر ازش جون که نخواسته بود
یک فرمان بهش داد فقط همین
رزمنده ولایی
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
واقعا برایتان متاسفم، از صمیم قلب که از هوش خدادادی چقدر خوب بهره می برید!!!حیرت می کنم که هنوز راجع به کسی به نام احمدی نژاد نگاه مثبت دارید. اسفبار است.المومن هوالکیس الفتن.اینکه وزیرانی را که حتما با نظر موافق مقام معظم رهبری انتخاب می شوند خودسرانه عزل کردن، یکی در ماموریت و دیگری ناگهان با منع ورود به جلسه هیئت دولت، بعد قهر کردن و خانه نشین شدن(بفرمایید تحصن)وصدها بار خلاف واقع گفتن و آمارهای غیر واقعی دادن و حتی آلودگی هوا را منتشر نکردن و.... همه اینها از شاهکارهای محمود جان شما بود. اما اینها دلیل بر این نیست که افراد مقابل او اشتباه نداشتند، داشتند، اما آنها اشتباه بود، اما کار محمودخان تعمد و لجاجت و خودرایی بود. کاش متوجه باشید که چه کسی مصمم به تضعیف روحانیت بود و چه کسی تذکرات شفاهی و کتبی ولی فقیه را که لازم الاتباع است، نادیده می گرفت و گم می کرد!!!!حیرت می کنم از فرط دانایی شما!!!!!!!
سیدحسن غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
5
اگراحمدی نژاد دراین 8سال رویئس جمهور نمی شدعملکرد فساداقتصادی وفتنه گریها مهدی هاشمی وهمدتانش وفسادهای اقتصادی دولت اصلاحات وسازندگی برملا نمیشد واطرف دیگرهمین همگرای وهمراهی فتنگران اصلاح وتجدیدنظرطلب ونفود انها دردولت باشعار اعتدال ونقشه پروژسیاسی پدرخواندواصراربه مذاگرات و توطعه در پشت پرده شعار مدارا وتعامل بادشمنان بخصوص با کدخدا که ابزاری شده برای اجرای آن وبا اتفاقات وپسا مذاکرات درحال اجراست وانتخابات سال جاری را نشانه رفته 8سال زودتر اتفاق می افتادوخیانتکاران بیشتر خیانت میکردنندوماهیت معاندی انها بانظام برای مردم روشن نمیشد ولی باامدن احمدی نژادوبرملاشدن رسوائیهای دولت سازندگی واصلاحات واوج خیانت انها درفتنه 88 اذهان مردم نسبت به انها روشن واگاه گردید
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
پسراحمدی نژاد الان کجاست؟؟؟؟
کدوم رئیس جمهور ایران خانواده عروس و فک و فامیلشو با هزینه از جیب این ملت برد آمریکا؟؟؟؟؟
میتونی جواب بدی؟
رزمنده ولایی
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
من از فرمایش گهربار شما نتیجه می گیرم که اگر اشرف افغان به ایران حمله نمی کرد امروز ما وضعمان بهتر از افغانستان نبود. ممنونم که افاضه کلام فرمودید.آقای عزیز، دولت اصلاحات که من هم به رئیسش رای ندادم و با تفکر اکثر آنها مخالفم، کدام فساد را داشتند؟!دولت سازندگی چند فساد کبیر مثل دولت محمود داشت؟دولت محمود چند وزیر متهم به تخلفاتی داشت که واقعا زشت وشرم آور بود، وزیری که مقاله ابتیاع می فرمود و وزیری که تحقیق دیگران را به نام خود زد.واقعا که ان دانشمند خوب گفت که "جهان خلقت وجهل بشر انتهایی ندارد"برایتان از صمیم قلب آرزوی سلامتی می کنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
برادر عزیز که اسم خودت و رزمنده ولایی گذاشتی اگر یک فکر کنی می بینی وزرای زمان آقای خاتمی کجا هستن فقط یک سوال وزیر فرهنگ زمان خاتمی که قرار دین اسلام ترویج بده و فرهنگ این مردم درست کنه الان کجاست؟
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم

احسنت ، تبینی عالی برای بخود آمدن هر فرد خاطی و بازگشت خالصانه به آغوش پروردگار توبه پذیر است.
الهی و ربی قبل از مرگ به ماهم توفیقی مرحمت فرما تا از گذشته سیاه خود توبه کنیم و تا فرصت باقی است جبران مافات کنیم ، آمین یارب العالمین
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
7
3
خیلی بیانصافیه که دکتراحمدی نژاد، با بنی صدرخائن تطبیق داده بشه. ازنشریه جوان انتظارنداشتم!
پاسخ ها
رزمنده ولایی
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
احمد آقا، اتفاقا انصاف نیست کسی را که به راه خطای خود ایمان دارد و دودوزه بازی نکرده و البته خطاکار بوده و مخالف روحانیت و عامدا و عالما هم خطا کرده و اصلا خود را ولایتمدار اعلام نکرد،با کسی مقایسه کنیم که خود را ولایتمدار می نامید اما در مقابل ولایت قرار داشت. یک نمونه ساده از هزاران تخطی آشکار و نهان این آقای که شما دفاع کردید اینکه ایشان موکدا از عبارت "بیداری انسانی" در مقابل عبارت "بیداری اسلامی" امام خامنه ای استفاده می کردند.از کسی دفاع می کردند که پیامبران الهی را بی تدبیر می دانست و کوروش را بسیجی معرفی و در یک کلام اراده کرده بود تا همه ارزش های اسلامی و انقلابی و حتی ملی ما را لوث کند. کمی مطالعه کنیدلطفا اگر صادقید.اگر تدبیر رهبر شجاع و داهی ما نبود، فتنه ای که این آقا راه انداخت امکان مهار شدن نداشت.ایشان با ادعاها و کلمات بسیار زیبا، عملا بسیار بد و خطرناک عمل می کردو من معتقدم تعمد بود و نه اشتباه.
برادر شهید غواص کربلای 4
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
6
5
احمدی نژاد مردی بود که مال مردم بود
از جنس مردم بود وتا آخر عمر دوستش خواهیم داشت
روزنامه جوان ازشما بعید است که به منتخب مردم توهین کنید
کسی که به فرموده مقام معظم رهبری احیاءکننده گفتمان انقلاب اسلامی بود ویاور مستضعفان نه فقط در ایران بلکه در جهان
آقا اخلاقیات فراموش نشود چرا بهتان می زنید چرا می خواهید همانطور که لیبرالها نان می خورند نان بخورید آقا خون شهدا،تن داغدار آقا از فتنه 88
چرا اذیت می کنید حضرت آقا را چرا خون دل می کنید به دل اقا
اقا بصیرت داشته باشید
ببینید دشمن دارد مسلمانان را تارومار می کند وبفهمید موقعیت حساس را
پاسخ ها
اُویس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
برادر گرامی شهید غواص
برادر شما نور چشم ما بود وهست
شما گمان میکنید اگر آن شهید والامقام الان بود یا نظری می خواست بدهد طرفداری از رهبر بود یا احمدی نژاد؟
شما نمیتوانید بگوئید خط این دو یکیست چون دستورات رهبر را اطاعت نمیکرد و حتی تعمدا مفقود مینمود تا اجرا نکند
مانند فرمان رهبر در مورد مشائی و وووو
یا اینکه نزدیکان خود را خط قرمز اعلام کرد درحالیکه آیت الله هاشمی در پیامی که در سایتها میتوانید سابقه آنرا جویا شوید اعلام کرد اگر هر پنج فرزندم را هم دستگیر و زندانی کنند من از انقلاب دوری نمیگزینم و رهبرم آیت الله خامنه ای است
کمی کلاه خود را قاضی کنید متوجه این باشید که حمایت از رهبری صرفا اعلام از طریق جراید و صدا وسیما نیست بلکه باید عملا صورت پذیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
5
3
هاشمی که ...نیست که بخواهد در مورد دکتر احمدی نژاد اشتباه یا غیر اشتباه کند. مردم اصلا" از روی بی سوادی و... به رفسنجانی که شیفته ی پست و مقام وثروت هست یه روزی رای می دادند و بعدش هم پشیمان شدند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
3
4
بهتر است هاشمی ... بچهایش را بگوید کدام را بگویم
دلها همه خون است ... اون از زمان جنگ که ...... واین همه درست کردن خانواده اش درانتخابات ریاست جمهوری 88
مردم همه تورا شناخته اند بس است دست از سر مردم بر دارید
عباس
|
Germany
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
2
3
خداییش خودتون از این مقاله خنده تون نمی گیره!
حالا میخواین هاشمی رو خراب کنین چرا تاریخ رو تحریف می کنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
من کاری با مقاله ندارم ولی دوست عزیز اینو بدون هاشمی از دید مردم خراب هست نیازی به خراب کردن نداره اگه شما تو ایران زندگی می کردی اینو می دونستی
اُویس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
4
3
آیا استیصال اشخاص یا رسانه‌های معاند و مخالف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا بدان حد رسیده که به دلیل نیافتن سوژه و موضوع مخالفت و خالی بودن دستشان از بهانه‌تراشی، مجبور شده‌اند برای تخریب چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آن هم به دلیل نقش ایشان در انتخابات، به هر ترفند، دروغ و تحریفی، ولو به قیمت بی‌حرمتی و اهانت مستقیم یا غیرمستقیم و دانسته یا ندانسته، به معمار بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب و ساحت مردم شریف ایران متوسل شوند؟!
اُویس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
3
کدام عقل سلیم و حتی کم آشنا به تاریخ انقلاب اسلامی است که نداند نحوه و شرایط روی کارآمدن طبیعی بنی‌صدر در اوایل انقلاب چگونه بود؟ و کیست که نداند وقتی بنی‌صدر به خاطر مخالفت با «سه یاور خمینی، خامنه‌ای، هاشمی و بهشتی» رسوا شد، امام امت که همواره از وی به عنوان اولین رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد، قاطعانه و بدون کوچکترین اغماض او را عزل کرد؟ کدام انسان منصفی است که هر چند آشنایی مختصری با وقایع اوایل انقلاب داشته باشد، نداند که مخالفان دو آتشه بنی‌صدر در آن زمان از اول تا آخر که این شخص نفوذی رسوا شد، چه کسانی بودند و سابقه افشاگری‌ها و مخالفت‌های آشکار و پنهان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جمعی دیگر از بزرگان نظام از جمله شهید مظلوم بهشتی و رهبری معظم انقلاب علیه بنی‌صدر و خط فکری همراهان وی را نداند. بحمدالله اسناد مکتوب، صوتی و شفاهی مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی موجود است و نمی‌توان به این سادگی آن را آشکارا کتمان کرد و مهمترین سند آن دو نامه صریح و تاریخی به دست خط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مخالفت با بنی‌صدر است که امضای آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله شهید بهشتی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین باهنر بر سندیت آن افزوده است.
رزمنده ولایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
1
4
تخریب بزرگان انقلاب و یاران خمینی کبیر و امام خامنه ای عزیز، تا مادامی که آشکارا فساد و نافرمانی نکرده اند، نه انصاف و نه تدبیر و نه به مصلحت کشور است. هاشمی بیش از آنکه خطا کرده باشد که کرده، منشاخدمات بزرگی بوده و فردی با احترام نزد نخبگان سیاسی جهان است. در راس دشمنان هاشمی کسی قرار دارد که در دوران غربت امام خود شاهد بودم که هیچ همراهیی نکرد، بلکه با ظرافت تقابل و تضعیف می کرد. تخریب کنید هر که را که می خواهید، اما نه به اسم انقلاب و امام و ...خدا می داند که نتیجه اش عکس است و احیای کسانی که شاید بهتر بود به جای حضور در میدان سیاست امروز فقط ریش سفیدی می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
به نظر شما آقای هاشمی هنوز آشکارا خلاف نکرده ؟ کسی که به دنبال رای جمع کردن برای شورای رهبری هست خلاف نکرده؟ خود این موضوع نشانگر اینه که ولایت فقیه و قبول نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
5
4
شماهایی که سنگ احمدی نژاد رو به سینه میزنید،همون یارانه بگیرهایی نیستیدکه شب قبل ازواریز یارانه ها دم در بانکهاصف میکشید وتاصب پلک روی هم نمیذارید؟؟؟؟؟؟مثل.....خیلی باوفایید!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دوست عزیز از نوع حرف زدنت معلوم شخصیتت چیه ؟
من یارانه بگیر نیستم ولی این بدون اون کسایی که به این راحتی بهشون توهین می کنی همون کسایی هستند که امثال رفسنجانی رو اوردن روی کار و بعد هم با ....همونها به این روز رسیدن که حالا باید محتاج یارانه باشن
فارض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
2
4
بابا جوان ! خيلى رسوا دروغ ميگيد حواستون هست ؟ آيا محمود سه دوره پياپى در دولت دوم هاشمى استاندار بوده ؟ ببينيد چطور دروغ به اين فضاحت رو به خورد ملت ميديد ؟ منكه مطمئنم آى كيوى نويسنده منفى صد بوده ! سه دوره استاندارى يعنى ١٢ سال اونهم در دولت چهار ساله !!!
بعد ببينم چطور شد از محمود خسته شديد ؟ مگه او افتخار عالم بشريتِ شما نبود؟ مگه او انقلاب منحرف شده رو به ريل برنگردوند ؟ مگه همه بدبختى هائى كه از انتخابات ٨٨ پيش اومد همين حمايت همه جانبه شما حزب اللهى ها- سربسته ميگم - از او نبود ؟ دوپينگ محمود عاملش شماها بوديد حالا مرد باشيد و نزنيد زيرش! محمود همه كس و همه چيز شما بود تازه مال بد بيخوريش صاحبش!!!!!! خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
درود ...
تنهاي تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
3
اشتباه هاشمي در توقف نسل در ايران؛
اشتباه هاشمي در روي كار آوردن بني صدر؛
اشتباه ...
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
1
... هاشمي كي اون ... را تاييد كرد
رزمنده ولایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
2
دوستی که ناشناس است به این سرباز کمترین ولایت که خوشبختانه در مقوله های مختلف مطالعه داشته و دارم وواقعا سرباز هر دو ولی امر راحل و حاضر(حفظه الله)بوده و هستم(نام از خودم نیست، اینگونه بوده ام) و الان هم پست و مقام را رها و خلوتی را برگزیده ام و میدان را برای جوانان خالی کرده ام خطاب فرموده اند"برادر عزیز که اسم خودت و رزمنده ولایی گذاشتی" و بعد ادامه داده اند: "اگر یک فکر کنی می بینی وزرای زمان اصلاحات کجا هستن و..."
دوست عزیز، اینکه دولت اصلاحات بین متدینین به دولت غربزده و تهاجم فرهنگی و... معروف شده، جای بحث زیاد و همه جانبه ای دارد، با این حال گفتم من به ایشان رای ندادم و اتفاقا با وزیر فرهنگش و شخص آقای مهاجرانی به شدت مخالف بوده و هستم، اما معنی اش این نیست که با نتیجه گیری شما و تفکر و رویه طیف احمدی نژادیون موافقم،فرض کنید همه دولتهای ماقبل دولت92-84 می کند؟دولتی که با کمی مطالعه متوجه می شوید بیشترین ادعای ولایتمداری را توام با آشکارترین ولایت ستیزی را داشته است. اگر مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیزصلاح ندیدند تمام قد در مقابل انحرافات بسار زشت و بد آن آقای غیر قابل کنترل بایستند، قطعا مصالحی بوده که ما فقط می توانیم بخشی از آنها را درک کنیم، اما بقیه اش را ایشان و خدا می دانند. دولت اصلاحات و وزرایش کمترین ادعای ولایتمداری را داشته اند، اما هیچ ولایت ستیزی آشکاری در آن دو.لت دیده نشد، با اینکه من مهاچرانی را از قائلین به ولایت فقیه نمی دانم و اگر مجبور به قضاوت شوم او را از گردونه روشنفکران دینمدار خارج می دانم.دوست عزیز، چرا تعصب بخرج می دهید، کجای دین ما آمده که آقای فلان شیعه واقعی است و آن یکی نیست، ما افراد را به اعمالشان و نه به حرفهایشان باید بشناسیم. فساد اقتصادی در دولت اصلاحات تقریبا صفر بود، اما دولت مدعیان تاریخ را شرمنده کرد، بسیار دولت بدی بود و تردید ندارم.من از دولت آقای هاشمی هم انتقاد داشته و دارم، اما ایشان را یک انقلابی صبور با سلیقه فکری کمی متفاوت، اما تابع بی ریای رهبر می دانم. من معتقدم که اگر روزی برسد که رهبر یک یاور فقط داشته باشد، آن یکی همین هاشمی است. اونظرشان را در زمان امام هم می دادند، اما در عمل مطیع ایشان بودندو درست همین است.آنما که در میدان منافع رجز موافق می خوانند، در میدان سختی ها راحتتر از مولایشان روی برمی گردانند.من با هدف شما که نگرانی دینی است، با ادعاهای دولتمردان گذشته که ولایتمداری، نوکری مردم، ظاهرساده و ... است بسیارموافقم، اما اگر اینها پوششی برای فریب عوام باشد که بود؛نفرت دارم از این رفتارها که این آموزه قرآن است که از نفاق و دورویی بیش از کفر بترسید و منافعی که تعهد و تقوا برای جامعه دارد در مقایسه باحجم آفتهای نفاق و تزویر، بسیار ناچیز است.به عبارتی یک اخلاق حسنه برای جامعه سالها زحمت اجماعی بزرگان را می طلبد، اما دهها رذیله اخلاقی را انگشت شمار انسانهای غیر مطرح به راحتی در جامعه باب می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
با سلام به دوست عزیز رزمنده ولایی ، اول اینکه قصد من توهین به شما نبود هر چند که با نظر شما موافق نبودم و نیستم
دوم من یک سوال از شما دارم ، می خواستم نظر شما رو راجع به طرح شورای رهبری آقای هاشمی بدونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
آیا؟
واقعا؟؟
چطور ممکنه؟


...
ب 1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
3
هاشمی رفسنجانی کشور و ملت رو تبدیل به دو طبقه غنی و فقیر کرد. هنوز هم این جریان ادامه دارد. ما ایشون رو بخاطر درک بالای سیاسی و نفوذ سیاسی میشناسیم ولی بیکاری و فقر و بی پولی خود را از طرف شخص ایشان میبینیم. رفسنجانی طرفدار طبقه مرفه و مرفهان بی درد بوده و اصولا با مردم عادی و اقشار نیازمند و کارمندان ساده همفکری و همراهی ندارند
ضد فراماسون و شیطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
همین جا باید فهمید ک آقای هاشمی فکر نمیکرده یکی باهش در بیفته ک تو ستاد انتخاباتیشم بوده پس دست ب هر کاری میزنه تا دولت احمدی نژاد رو با خاک یکسان کنه که به این محق هم دست پیدا کرده متاسفانه.البته آقای احمدی نژاد هم معصوم نبوده و مثه همه ما اشتباهاتی داشته ولی آدمای ذور و برش و درست نشناخت و ب این مصیبت گرفتار شد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
درجه ى زاويه نگاهت رو بده.
یاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
اولا که مقایسه تون صد در صد اشتباهه دوما هاشمی حسادت اش گل کرد ه سی سال روزگار دنبال رهبر شدن _ مگه فراموش میکنه کسی خودش به آب و آتش زد که شورایی رای بیاره نشد خواست ریاست جمهور همیشگی بشه نشد فتنه 78 راه انداخت نشد فتنه 88 الانم دسیسه جدید داره. فعلا که احمدی نژاد عزیز با همه تخریب ها و هاشمی مورد ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار